MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
5. Isn't It a Pity (90) (15) en de nummer 1 van vigil, johan de witt en bikkel2

Eén van de hoekstenen van het monumentale All Things Must Pass. Werd op de nummer 1 na het vaakst genoemd door de deelnemers, maar daar zaten net iets te veel lage scores bij voor een plekje op het podium.

4. While My Guitar Gently Weeps (The Beatles) (94) (12) en de nummer 1 van Renoir, nelis, 50tracks, E-Clect-Eddy en Rudi S

Op het vlak van topposities de onbetwiste nummer 1 van deze editie, maar deze ontbrak het dan weer aan iets te weinig noteringen tout court om het podium te mogen beklimmen. Al scheelde het echt niks.

En ja, we gaan voor die liveversie als begeleidingsfilmpje!

3. Something (The Beatles)* (96) (12)

De hoogste nominatie, en ook de hoogste song zonder nummer 1-posities (maar wel met maar liefst zes tweede plekken). Het meest gecoverde Beatlesnummer na Yesterday volgens Wikipedia.

ArthurDZ schreef:
die liveversie als begeleidingsfilmpje!

Ik heb dit wel altijd een prachtige versie gevonden, maar dit is toch zonder George ( cover dus).
Zijn zoon doet wel een beetje mee.

ik heb 'Guitar' geofferd ten faveure van meer solonummers... vond 2 Beatlesnummers in mijn top 10 wel genoeg

2. Here Comes The Sun (The Beatles) (99) (14) en de nummer 1 van laxus11 en Choconas

En daar is George zijn volgende Abbey Road-bijdrage ook! Dat betekent dus...dat deze editie niét gewonnen wordt door een Beatles-nummer! Een plot twist waar ze in Hollywood jaloers op zouden zijn!

1. What Is Life (99) (16) en de nummer 1 van ranja en Marzipaintree

Is het ooit eerder al zo close geweest in dit topic? What Is Life en Here Comes The Sun haalden evenveel punten, maar die eerste weet de laatste toch te kloppen omdat ie in meer lijstjes stond: 16 maar liefst, het record deze editie. En zo gaat er toch een liedje uit 's mans solocarrière met de gouden medaille naar huis.

Zo, dat was het dan! Rest me alleen nog om alle deelnemers hartelijk te danken voor hun bijdrages, want tell me who am I without you by my side in dit topic?

Geen tijd om op adem te komen: de volgende artiest staat al te trappelen om hier een week keet te schoppen!

Hoi, volgens ben ik na jou aan de beurt met Greatest Hits, maar aangezien jij pas 10:00 uur morgenochtend begint en ik moet werken tot 22:00, zou jij dan alvast dit fantastische openingsbericht kunnen plaatsen na je GH-GH? BVD

GREATEST HITS OF SLAYEEEUUHRRRRRR

https://lastfm-img2.akamaized.net/i/u/770x0/cea78e09f59c4dc19b59569ac6c350f3.jpg#cea78e09f59c4dc19b59569ac6c350f3

EINDELIJK! Tijd om te beuken hier. Iedereen kent Slayer hier wel, dus ik zou zeggen: niet lullen, maar volume op 100 en knallen met die handel. De hel wacht op u.

RONDE 1: NOMINATIE

Ik heb hieronder al twintig nummers geselecteerd (elk studioalbum is vertegenwoordigd, want respect), aan jullie de taak om er nog tien bij te zoeken die volgens jullie echt ontbreken.

Angel of Death
At Dawn They Sleep
Black Magic
Chemical Warfare
Dead Skin Mask
Disciple
Hell Awaits
Jihad
Killing Fields
Mandatory Suicide
Postmortem
Raining Blood
Repentless
Seasons in the Abyss
Skeletons of Society
South of Heaven
Stain of Mind
The Antichrist
War Ensemble
World Painted Blood

Spotifylijstje:

Ha uiteindelijk toch mijn top 2 ook de nummers 1 en 2 in de einduitslag
Mooi toernooi ArthurDZ

Overigens heb ik Isn't It It a Pity ooit écht ontdekt tijdens BKS en een optreden van Israel Nash. Dat optreden vond ik best ok maar had het na een minuut of 20 ook wel gezien, wilde net weggaan toen hij een cover speelde van Isn't It a Pity. Meteen superherkenbaar als Harrison nummer en onbetwist hoogtepunt van dat optreden. Vandaar ook mijn nummer 3 (2 als je de beatles niet meetelt)

Rudi S schreef:
(quote)

Ik heb dit wel altijd een prachtige versie gevonden, maar dit is toch zonder George ( cover dus).
Zijn zoon doet wel een beetje mee.

Vooral de Prince show. Maar wel een indrukwekkende versie.

Dank ArthurDZ.
Fijne Greatest Hits.

Verrassend dat While My Guitar Gently Weeps ondanks al die eerste plekken toch niet de volle buit pakt.

Dank ArthurDZ voor een weekje hernieuwde kennismaking met de stille Beatle.

Bedankt ArthurDZ voor het afstoffen van het werk van George

Bedankt ArthurDZ en nu greatest hits of SLAY00000HRRRRR. We gaan er een lap op geven! Om te beginnen zal ik deze eens een draai geven.

Johnny Marr schreef:
Bedankt ArthurDZ en nu greatest hits of SLAY00000HRRRRR. We gaan er een lap op geven! Om te beginnen zal ik deze eens een draai geven.
Wat.Een.Album!

DjFrankie (moderator)
Evil Has No Boundaries
Show No Mercy
Necrophobic
When the Stillness Comes
Aggressive Perfector
Catatonic
Black Serenade
Bloodline
Here Comes the Pain
Deviance

Ik ken alleen Reign in Blood waar ik met angstzweet en geknepen billen naar luister (heel af en toe). Het hangt van mijn agressieve werkweek af of ik Slayer nog nodig ga hebben om mijn gemoed te kanaliseren.

Ik hoop dat 5 nominaties meetelt

Show No Mercy
Captor of Sin
Haunting the Chapel
Disorder (met Ice T)
Fight Til Death

ranja schreef:
Ik hoop dat 5 nominaties meetelt

Show No Mercy
Captor of Sin
Haunting the Chapel
Disorder (met Ice T)
Fight Til Death

oke

chevy93, als voorbereiding voor de volgende quiz?

Finale hooguit.

Altar of Sacrifice
Bitter Peace
Cast Down
Criminally Insane
Crypts of Eternity
Hate Worldwide
Mind Control
Piece by Piece
Point
Scrum

Wel zin om mee te doen zodra ik in de gaten krijg hoe het werkt en mits spotify geen verplichting is. Heb ik niet geïnstalleerd en ken die nummers toch wel, obscure (bonus)tracks evt. via YT of Soundtrack to the Apocalypse.

B.Robertson schreef:
Wel zin om mee te doen zodra ik in de gaten krijg hoe het werkt en mits spotify geen verplichting is. Heb ik niet geïnstalleerd en ken die nummers toch wel, obscure (bonus)tracks evt. via YT of Soundtrack to the Apocalypse.

Ja, als je die shit al kent dan is het meedoen alleen maar makkelijker. Het idee van dit spelletje is simpel: we beginnen met een startlijst van twintig nummers opgesteld door de spelleider (voornamelijk de kenmerkende tracks van de artiest), daarna mogen alle deelnemers (inclusief de organisator) nog tien nummers aandragen die sowieso niet misstaan in hun oeuvre. Daar gaan de tien meest genoemde van door en dan gaan we met dertig songs de eliminatieronde in. We selecteren de tien minste uit dat rijtje en zodoende gaan we de finale uit met de volgens ons de beste 20 Slayer hits.

Dus als je elk nummer van hen al kent, ja, dat maakt de keuze maken een stuk makkelijker (of juist niet haha doei.)

Dat coveralbum wordt dan verguisd door mij, maar voor de rest heb ik al dat reguliere werk wel. Het werktempo van Slayer ligt niet hoog, dus het is ook weer geen kunst om het gemiddeld gezien goed te kennen.

Eddie doet mee. Leuk!

Ik ken te weinig van Slayer om te nomineren, maar in de finale haak ik aan.

De big ones zijn al genomineerd in de start post dus prima lijstje.

Ik mis vooral Expendable Youth, maar zal me nog richten op een lijstje.

Arrie schreef:
chevy93, als voorbereiding voor de volgende quiz?
Dat ene puntje minder kunnen we wel lijden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.