MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
#10 Hell Awaits - 35 punten, 6 keer genoemd

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/638.300.jpg

nummer 1 van: niemand

Slayer op hun puurst. Sinistere intro, de snelle vocalen van Tom en de krankzinnige riff. Dit zit zo verdomd goed in elkaar, ook al klinkt 't voor de meeste mensen als herrie.

#9 Repentless - 35 punten, 6 keer genoemd

https://www.musicmeter.nl/images/cover/497000/497033.300.jpg

Evenveel punten als Hell Awaits, maar heeft een derde plek meer. Eén van de beste Slayer tracks post millennium, als j het mij vraagt. Had er niet erg veel vertrouwen eigenlijk dat 'ie 't ging halen, maar hij haalde de finale met gemak. Top 10 zelfs!

#8 Expendable Youth* - 39 punten, 8 keer genoemd

https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4595.300.jpg?cb=1507934322

nummer 1 van: johannesA

Het hoogste nummer dat via de nominaties in de finale is gekomen. Meer dan terecht natuurlijk, want dit pareltje gevuld met uitstekende riffs hoort natuurlijk thuis bij de beste twintig.

#7 Skeletons of Society - 42 punten, 6 keer genoemd

Gelijk nog maar eentje van het album Seasons in the Abyss, wat een album is dat eigenlijk zeg. Ik had eigenlijk een Reign in Blood-dominantie verwacht in de finale, maar meer dan de helft van de top-10 is gevuld met SITA-tracks. Deze Skeletons of Society moet het vooral hebben van de hoge noteringen, want de top-6 is namelijk allemaal 9 keer of meer genoemd.

#6 War Ensemble - 50 punten, 13 keer genoemd

nummer 1 van B.Robertson

Driemaal op rij een track van hun 90's klassieker! Dit keer de opener, maar dan heeft nog twee ijzers in het vuur. Wat een opener is dit zeg. Retesnelle riffs, drumspel, solo's, bas... noem maar op. Over de vocalen van Tom nog maar te zwijgen.

#5 Angel of Death - 57 punten, 9 keer genoemd

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/637.300.jpg

nummer 1 van: Johnny Marr

Dé Slayer-klassieker bij uitstek. Tenminste, als je het de top 2000 vraagt. Staat gewoon losjes bij de beste 250, haha. Deze track hakt er als opener van RIB genadeloos in, een voorbode voor het geweld dat er het komende halfuurtje gaat gebeuren. Die riffs, die solo's. OMG.

#4 Dead Skin Mask - 58 punten, 9 keer genoemd

nummer 1 van: Choconas en Simon77

Simon77 schreef:
]Mijn onbetwiste Slayer nummer één! Je zou het, voor Slayer begrippen, bijna een ballad kunnen noemen. Een nummer wat mij betreft ook veel beter in de Radio 2 Top 2000 zou passen dan Angel of Death. Kunnen ze Slayer ook gewoon overdag draaien. Al gaat het nummer natuurlijk wel over seriemoordenaar Ed Gein, dus heel gezellig is het ook weer niet...

#3 Raining Blood - 85 punten, 13 keer genoemd

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/637.300.jpg

nummer 1 van: dumb_helicopter en mijzelf

De top 3 is allemaal veertien keer genoemd, dus door alle deelnemers, behalve de afsluiter van Reign In Blood. Enkel Shaky durfde hem niet te noemen. Ja, wat kan ik er van zeggen? Vanaf minuut één al mijn ultieme Slayer-favoriet, wat een energiebom. Hier wordt de complete trashmetal-geschiedenis op een hoopje gelegd om daarna compleet omver te blazen. King. Uw riffs, solo's, whatever. Wauw.

Deze had als ik winnaar voorspeld. Zo raar kan het lopen dus.

#2 South of Heaven - 91 punten, 13 keer genoemd

https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3043.300.jpg?cb=1507934298

nummer 1 van: Interlude, Justus18

Before you see the light you must die...

Die riff na die lyric

Simon77 schreef:
Alles van voor 'Seasons' heb ik dus later met terugwerkende kracht leren kennen. Geld om alles op cd te kopen had ik niet. De 'bieb' was een uitkomst, wekelijks haalde ik daar cd's die thuis uiteraard meteen op cassettebandje werden gekopieerd. South of Heaven heb ik kapot gedraaid op de walkman tijdens het naar school fietsen.

De strijd was eigenlijk tussen Raining Blood, Seasons in the Abyss en deze wat betreft de podiumplekken. Dat had ik verwacht in ieder geval. De drie Slayer-klassiekers bij uitstek als je het mij vraagt.

#1 Seasons in the Abyss - 101 punten, 14 keer genoemd

nummer 1 van: Shaky, west

Maar dat Seasons zo makkelijk zou gaan winnen had ik ook niet verwacht. Alle keren genoemd, de meeste punten. Straf hoor, dik verdiend.

Simon77 schreef:
Ja, Seasons in the Abyss is mijn favoriet Slayer album, maar wat wil je! Ik was dertien en een dwarse tweede klasser. Seasons en live-dubbelaar Decade of Aggression waren voor mij het ultieme opstandigheidsmiddel

Melodieus, kneitersnel, mokervette riffs, maar ook erg angstaanjagend. Tien keer liever deze op Radio 2 dan Angel of Death, maar goed.

Zowat halfdronken deze finale gepresenteerd, maar aangezien iedereen al ligt te pitten lijkt dat me geen ramp. Gretz, je mag beginnen met kerkjes.

Deelnemers van Slayer-GH, mag ik jullie bedanken voor deze week?

Zorgde (de) Slayer (presentatie) er nou voor dat je niet helemaal dronken werd jordidj1?
Bedankt voor al het werk!

Heerlijk weekje SLAYER jordidj1

Bedankt jordidj1 Ik had AoD wel hoger verwacht eigenlijk

west schreef:
Zorgde (de) Slayer (presentatie) er nou voor dat je niet helemaal dronken werd jordidj1?
Bedankt voor al het werk!

Ik weet het niet meer beste west, ik weet het niet meer.

Hoe dan ook een puike presentatie, Jordi! Mooi podium ook.

Beetje jammer van de volgorde.

GREATEST HITS OF CHVRCHES
https://nbhap.com/wp-content/uploads/2018/05/CHVRCHES-2018-Photo-by-Danny-Clinch-1440x959.jpg

Het is bijna 7 jaar geleden (maart 2012) dat de Schotse synthpoppers van CHVRCHES hun debuutsingle Lies uitbrachten, maar hier op MusicMeter lijken ze al een eeuwigheid een vaste waarde te zijn. De groep wordt gevormd Martin Doherty (synths), Iain Cook (synths, gitaar) en Lauren Mayberry (vocals, percussie). Met hun herkenbare, upbeat synthhooks en de kristalheldere (meisjes)stem van Lauren creëren ze een uniek geluid en groeiden ze in korte tijd uit tot een boegbeeld van de huidige synthpopscene. Voor een uitgebreide biografie verwijs ik graag door naar zaaf's Album Top 10 per jaar.

Eerste album The Bones of What You Believe (2013) sloeg destijds in als een bom. De singles vonden gretig aftrek in de MuMeAfrekening en maar liefst twee nummers bereikten de Song van het Jaar-finale (The Mother We Share, Lies).

Begin 2015 werd de stand-alone single Get Away in de Afrekening een enorme hit en stond deze maar liefst 5 weken achtereenvolgens op #1. Het langverwachte tweede album Every Open Eye verscheen in september 2015 en ook hier volgde aanzienlijk succes met nummers als Leave a Trace, Never Ending Circles, Clearest Blue en Warning Call.

Na 18 maanden intensief touren (2015-2016) en een rustjaar (2017) keerden ze afgelopen voorjaar terug met langspeler nummer #3 Love Is Dead. Met hierop grote kleppers als Get Out, My Enemy, Never Say Die en Graffiti, die allemaal aansloegen in onze eigen hitparade. Ik heb de statistieken nog niet paraat, maar het kan bijna niet anders dan de Kerkjes in de MuMeAfrekening een van de grote hofleveranciers en dat ze intussen al zeker 10 hits hebben gescoord. Ruim genoeg input om nu een Greatest Hits-editie te houden.

RONDE 1: NOMINATIE

Automatisch genomineerd:
Bury It (ft. Hayley Williams)
Clearest Blue
Empty Threat
Get Away
Get Out
Graffiti
Gun
Keep You on My Side
Leave a Trace
Lies
Miracle
My Enemy (ft. Matt Berninger)
Never Ending Circles
Never Say Die
Recover
Science / Visions
Tether
The Mother We Share
Warning Call (Theme from Mirror's Edge Catalyst)
We Sink

Nu is aan het jullie om 10 eigen nominaties indienen, nummers die dus nog niet in bovenstaand overzicht staan. Officiële covers en samenwerkingen zijn ook toegestaan, zolang CHVRCHES maar aan het nummer heeft meegewerkt. Wat betreft de vele remixen die er van de singles bestaan wil ik jullie vragen om bij het stemmen gewoon uit te gaan van je eigen favoriete versie. Dus wanneer je een remix beter vindt dan het origineel is het niet noodzakelijk om de remix extra te nomineren.

Deadline: maandag 25 februari 21:00

Spotifylijst met alle songs die zich nog moeten kwalificeren:

Zou ArthurDZ, Teunnis, panjoe of bennerd de titel van dit topic kunnen aanpassen in Greatest Hits of #4 (CHVRCHES)? Alvast bedankt ?

Tags:
(Blacksad),123poetertjes,Arno,Arrie,ArthurDZ,AstroStart,Brunniepoo,Casartelli,DenDimi,Dikkop,Dim,DjFankie,E-Clect-Eddy,El Stepperiño,EttaJamesBrown,Gebruiker43757,Gele Stift,Gloeilamp,GrafGantz,IllumSphere,JoaMuse,Johnny Marr,Kuk,Man of Sorrows,Mastroianni,Matthijs72,Molemen25!,Onweerwolf,Pinsnider,Poeha,Poek,Premonition,Rudi S,Rudi1984,Sfeermaker,Superbitch,TornadoEF5,Urbanoetang,arcade monkeys,Choconas,coldwarkids,domainator,dumb_helicopter,freddze,japser121,johan de witt,jordidj1,kaj_666,laboomzaa,mauricedegier,mauricez,musicman13,popstranger,ranja,rzasa,Silent_shout,stardust_be,stoepkrijt,vigil

Ik wil deze week best wel meedoen, maar weet niet of ik de finale haal: voordat ze gaan zingen ben ik meestal de kerk al uit.

Stem enkel op de intro's , kom je een heel end.

Gretz is dat een prive afspeellijst want ik zie hem niet aan je profiel hangen.

E-Clect-Eddy schreef:
Gretz is dat een prive afspeellijst want ik zie hem niet aan je profiel hangen.

Staat nu wel openbaar

Gretz schreef:
(quote)

Staat nu wel openbaar

En heb jij toch weer een stukje The National in de startlijst gesmokkeld

Rudi S schreef:
(quote)

En heb jij toch weer een stukje The National in de startlijst gesmokkeld

My Enemy is als je het objectief bekijkt slechts 1/10 National En uiteraard wel een van de succesvolste/populairste nummers van Love Is Dead.

De cover Stay is eigenlijk het enige wat ik mis uit de startlijst.

KERKJES

By The Throat
Down Side Of Me
Forever
God's Plan
Graves
Heaven/Hell
Make Them Gold
Playing Dead
Really Gone
Under The Tide

Really Gone en Under The Tide móeten het halen, alleen al omdat ze anders zijn dan de rest

ach ja, Really Gone mag niet ontbreken.

Really Gone krijgt er sowieso nog een stem bij!

Ik haak in de finale aan.

DjFrankie (moderator)
What Do You Mean? topper !!
Killing In The Name Of (RATM)
Tightrope (Monae)
Love (Kendrick Lamar)
Really Gone
Something Else (1975)
Heaven/Hell
Playing Dead
Cry me a River (Timberlake)
You Caught the Light

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:17 uur

geplaatst: vandaag om 09:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.