menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
Ik hou de ingezette lijn maar gewoon vast. Helaas geen tijd om alles nog een keer te beluisteren dus dan maar op gevoel.

1. Olive - You're Not Alone
2. Buckshot Lefonque - Another Day
3. Us 3 - Cantaloop
4. A+ - Enjoy Yourself
5. Julee Cruise - Falling
6. Mark Morrison - Return of the Mack
7. Wamdue Project - King Of My Castle
8. Stardust - Music Sounds Better With You
9. Chef - Chocolate Salty Balls
10. Tokyo Ghetto Pussy - I Kiss Your Lips

11. Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 seconds
12. Manau - La Tribu De Dana
13. Duke - So In Love With You
14. Paul Johnson - Get Get Down
15. Chumbawamba - Tubthumping
16. Luniz - I Got 5 On It
17. Katrina and the Waves - Love Shine A Light
18. Moloko - Sing It Back
19. Candyman - Knockin' Boots
20. Los Del Rio - Macarena

1.Stardust - Music Sounds Better With You
2.Moloko - Sing It Back
3.Air - All I Need
4.Deee Lite - Groove Is In The Heart
5.Wamdue Project - King Of My Castle
6.Jungle Brothers - What U Waitin' 4?
7.Soundgarden - Black Hole Sun
8.Chumbawamba - Tubthumping
9.Mano Negra - King Kong 5
10.The Stone Roses - Fools Gold

11.Chef - Chocolate Salty Balls
12.Underworld - Born Slippy
13.Los Del Rio - Macarena
14.Us 3 - Cantaloop
15.The Goo Goo Dolls - Iris
16.Mark Morrison - Return of the Mack
17.Soul Asylum - Runaway Train
18.Luniz - I Got 5 On It
19.The Verve - Bitter Sweet Symphony
20.Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness

Nog een ruim half uur... Ik wil deze keer wel vrij snel na de deadline beginnen met de uitslagen, dus wacht niet te lang als je nog met een lijstje wilt komen.

Niet in aanmerking komen de anderhalfhitwonders: artiesten met één grote hit en een klein opvolghitje. Die stonden toch twee keer in de top 40. Vb. 4 Non Blondes, Joshua Kadison...

Lou Bega en City to City bv. ook.

En de lijnen zijn gesloten!

herman schreef:
Lou Bega en City to City bv. ook.

EMF, Vanilla Ice, Adamski, Betty Boo, Abel, Felix, enz enz

Ik bedenk me ineens dat je waarschijnlijk Amanda Marshall ben vergeten

Let it Rain is inderdaad in de tipparade blijven steken. Beautiful Goodbye had op zeker mijn top 20 gehaald, als het was door gekomen.

We gingen met liefst 60 nummers van start en die ga ik ook weer niet één voor één bespreken. We beginnen met de nummers 60 tot 41:

60. Candyman - Knockin' Boots ( 2 punten , hoogste positie 19 , 1 keer genoemd )
59. Katrina and the Waves - Love Shine a Light ( 9 , 17 , 3 )
58. Joe Public - Live and Learn ( 14 , 14 , 3 )
57. Los Del Rio - Macarena ( 16 , 13 , 4 )
56. Somethin' For The People featuring Trina & Tamara - My Love Is The Shhh! ( 20 , 3 , 3 )
55. Chad Jackson - Hear the Drummer (Get Wicked) ( 24 , 14 , 5 )
54. The Simpsons - Do The Barman ( 29 , 4 , 3 )
53. Duke - So In Love With You ( 29 , 12 , 4 )
52. Paul Johnson - Get Get Down ( 36 , 6 , 4 )
51. A+ - Enjoy Yourself ( 40 , 4 , 6 )
50. Tokyo Ghetto Pussy - I Kiss Your Lips ( 49 , 4 , 6 )
49. Guru Josh - Infinity (1990's. Time For the Guru) ( 56 , 8 , 8 )
48. Juan Luis Guerra - Burbujas de Amor ( 71 , 8 , 11 )
47. Manau - La Tribu De Dana ( 74 , 8 , 10 )
46. Buckshot Lefonque - Another Day ( 82 , 2 , 8 )
45. Travis - Why Does It Always Rain on Me? ( 84 , 3 , 9 )
44. Fun Lovin' Crimals - Scooby Snacks ( 88 , 8 , 13 )
43. Del Tha Funkee Homosapien - Mistadobalina ( 93 , 6 , 10 )
42. Chef - Chocolate Salty Balls ( 94 , 2 , 10 )
41. Claw Boys Claw - Rosie ( 95 , 8 , 11 )

Candyman's Knockin' Boots was een #1-hit in 1990, mede dankzij mijn aanschaf van de cassettesingle. 29 jaar later staat hier kansloos onderaan, maar gelukkig gaf Edgar op de valreep nog wat puntjes waardoor 'ie in ieder geval van de 0 af is. In de VS had hij nog wat slipstream-hits, maar in Nederland hebben we niets meer van Candyman vernomen...

Mwoah...Melt in Your Mouth heeft ook nog wel iets gedaan (tipparade, maar toen toch nog redelijk vaak gehoord op de radio).

vigil schreef:
Ik bedenk me ineens dat je waarschijnlijk Amanda Marshall ben vergeten

Inderdaad, die had tussen De Foetsie's en Mr. President moeten staan.

Ik neem aan dat 808 State & UB40 - One In Ten bewust was weggelaten, maar vraag me af waarom?

Poeha schreef:
Mwoah...Melt in Your Mouth heeft ook nog wel iets gedaan (tipparade, maar toen toch nog redelijk vaak gehoord op de radio).

Ja dat klopt wel, zal ook wel op MTV geweest zijn die heel Europa moest bedienen.

40. The Goo Goo Dolls - Iris ( 98 , 7 , 12 )
39. Jungle Brothers - What U Waitin' 4? ( 102 , 4 , 9 )
38. Chumbawamba - Tubthumping ( 102 , 3 , 10 )
37. House of Pain - Jump Around ( 106 , 5 , 14 )
36. Wamdue Project - King Of My Castle ( 113 , 2 , 9 )
35. Maria McKee - Show Me Heaven ( 114 , 5 , 12 )
34. Bush - Glycerine ( 118 , 2 , 12 )
33. Blind Melon - No Rain ( 125 , 1 , 16 )
32. Concrete Blonde - Joey ( 129 , 1 , 12 )
31. Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm ( 140 , 3 , 13 )

Hier treffen we de eerste #1's aan: No Rain scoorde de hoogste plek bij Bonk en Joey was de favoriet van johannesA en Simon77.

Verder toch ook wel een opvallende nummer 1 van Maria McKee en ook nog de categorie 'gevoelig nummer van alternatieve band' (Glycerine en vooral Iris).

Best een sterk rijtje, ik had Chumbawamba hoger verwacht. Ik dacht een nummer wat veel puntjes zou sprokkelen

Poek schreef:
Ik neem aan dat 808 State & UB40 - One In Ten bewust was weggelaten, maar vraag me af waarom?

Da's al zeker een jaar geleden dat ik die overweging heb gemaakt, maar waarschijnlijk omdat het toch vooral een remix is van een UB40-nummer.

Vanaf nu staat bijna elk nummer wel bij iemand op nummer 1.

30. The Jayhawks - Take Me With You (When You Go) ( 142 , 2 , 16 )
29. Mark Morrison - Return of the Mack ( 156 , 1 , 16 )
28. Queensryche - Silent Lucidity ( 158 , 1 , 13 )
27. Tasmin Archer - Sleeping Satellite ( 162 , 3 , 15 )
26. Weezer - Buddy Holly ( 163 , 1 , 18 )

Buiten Engeland was het succes snel over voor Mark Morrison; hij haalde vaker de krant vanwege diverse misdaden dan de hitlijsten... Desalniettemin blijft Return of the Mack een klassieker, hier kreeg ie zelfs het volle pond van Titmeister. Weezer's Buddy Holly, met de briljante Happy Days-video van Spike Jonze, kregen de maximale punten van Marty McFly en Rudi S. Het was ook een #1-hit in mijn persoonlijke hitlijst die ik destijds bijhield. Trouwens vandaag exact 25 jaar geleden dat Weezer's Blue Album en daarmee dit nummer uitkwam.

Queensryche ten slotte is destijds compleet langs me heen gegaan, maar later begreep ik dat dit onder de liefhebbers van meer progressieve rock toch wel een geliefde hit van een geliefd album was. Voor vigil was dit dan ook het beste nummer van het stel.

Maria McKee en Crash Test Dummies stonden in mijn top 8. Ontbrak Dana International trouwens niet?

Superbitch schreef:
Maria McKee en Crash Test Dummies stonden in mijn top 8. Ontbrak Dana International trouwens niet?
Ik dacht dat Free ook een hit was geweest, maar blijkbaar niet. Het suffe is dat ik Imaani - Were Are You die in dezelfde week binnenkwam wel heb genoteerd... Bedankt voor de aanvulling.

herman schreef:
Weezer's Buddy Holly, met de briljante Happy Days-video van Spike Jonze,
Behoort wat mij betreft nog steeds tot de classics op videoclipgebied. Heeft natuurlijk ook wat met de factor nostalgie te maken.

25. Olive - You're Not Alone ( 168 , 1 , 14 )
24. Garbage - Only Happy When It Rains ( 168 , 1 , 19 )
23. White Town - >Abort, Retry, Fail?_ : Your Woman ( 174 , 1 , 15 ) 11,6
22. Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 seconds ( 176 , 2 , 19 )
21. Nick Cave and The Bad Seeds + Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow ( 176 , 1 , 17 ) 10,35294118

Olive's You're Not Alone was destijds een nummer hit in Engeland, waar dit soort dance veel groter was dan bij ons. Maar ranja en Edgar18 weten dit nummer met drum&bass en triphop-invloeden wel op waarde te schatten. Ik heb zelf het album nog eens gekocht en dat is ook zeker de moeite waard.

Eigenlijk elke single van de eerste twee albums van Garbage heb ik destijds heel veel gehoord, maar blijkbaar is Only Happy When It Rains als enige een hit geworden. Voor Superbitch de topper hier.

Voor andré was dat White Town's Your Woman, in de lijst met de titel zoals op de top40-website gehanteerd (en ook op de single). Britse samplepop, heel inventief nummer, enorme oorworm. Maar toch ook een echte one-hit-wonder, want wie kan een tweede nummer van deze artiest noemen?

Nick Cave en Kylie Minogue's murder ballad op 21 vind ik wel een flinke verrassing. De nummer 1 van Bucquoy, maar ik had hem wel bij veel meer mensen heel hoog verwacht. Al heb ik wel vaker gemerkt dat de populariteit van Nick Cave op MuMe ook weer niet zo groot is.

https://mixmag.net/assets/uploads/images/_facebook/stardustreissue.jpg

20. Stardust - Music Sounds Better With You ( 179 , 2 , 14 )
19. Moloko - Sing It Back ( 182 , 5 , 22 )
18. Us 3 - Cantaloop (Flip Fantasia) ( 185 , 1 , 16 )

Dan een blokje dansbare muziek: Stardust's Music Sounds Better With You was destijds niet van MTV weg te krijgen. Heerlijk stukje filterhouse (net als Modjo en Spiller bv.) van een aantal vooraanstaande Franse producers waaronder Daft Punk's Thomas Bangalter. Dit is het enige nummer dat ze in deze samenstelling hebben opgenomen en dat werd beloond door pureshores.

Moloko's Sing It Back was een heel rustige albumtrack, maar werd in een remix van Boris Dlugosch de wereldhit waar de band de rest van hun carriere op kon teren, al speelt Roisin Murphy het allang niet meer.

Us 3's Cantaloop (Flip Fantasia) was de nummer 1 van jeroentjuhh. Het nummer samplet uitgebreid Herbie Hancock's Cantaloupe Island, maar eigenlijk hebben ze het nummer verbeterd, want ik mis toch wel heel erg de raps en scats als ik het 'origineel' beluister... Funky! Funky!

https://i.ytimg.com/vi/HSC9cgvtkRs/maxresdefault.jpg

17. Luniz - I Got 5 On It ( 186 , 1 , 17 )
16. Mano Negra - King Kong 5 ( 188 , 1 , 16 )
15. Soul Asylum - Runaway Train ( 193 , 1 , 14 )

Heb het altijd wel een interessant fenomeen gevonden dat een artiest één keer extreem kan pieken en verder blijkbaar nooit een echt goed nummer weet te schrijven. Ik kan me zo voorstellen dat dat aan de hand is bij Luniz, want heel veel over andere singles is niet bekend... Maar dit nummer was toch wel een van de betere #1-hits uit die tijd en hier de #1 van Poeha en esteban.

Mano Negra's King Kong 5 is denk ik één van de kortste top 10 hits uit de jaren '90, want het nummer duurt nog niet eens 2 minuten. Maar in die 2 minuten weet het volledig te overtuigen, met name het refrein is heerlijk. Mano Negra had nog meer prachtige singles, maar die werden hier helaas geen hits. Mooi dat 50tracks en motel matches dit nummer de eerste plaats gaven in hun lijst.

Ik las ooit van een medewerker of zelfs programmeur van het Groningse Vera dat Soul Asylum zich jarenlang uit de naad heeft getoerd (ook in Groningen) en ze daarom het succes van Runaway Train ten volle toekwam. Daarom vind ik het wel leuk dat EttaJamesBrown (ik dacht ook Groninger) ze op 1 heeft gezet. Hij heeft ze vast nog wel eens live gezien destijds... Verder ook dik jeugdsentiment voor mij met een wereldberoemde videoclip waarin vermiste kinderen voorbij kwamen (en uiteindelijk ook een flink aantal werd teruggevonden).

herman schreef:
Trouwens vandaag exact 25 jaar geleden dat Weezer's Blue Album en daarmee dit nummer uitkwam.

Ik voel me stokoud nu

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/f/f8/Alice_in_Chains%2C_Would_%28Cameron_Crowe%2C_Josh_Taft%29.png

14. Alice In Chains - Would? ( 207 , 1 , 15 )
13. Air - All I Need ( 214 , 1 , 21 )
12. Soundgarden - Black Hole Sun ( 216 , 1 , 18 )

Lange tijd stonden de twee grunge-bands zij aan zij, maar All I Need van Air wist zich er nog net tussen te nestelen. Ook een groep waarvan je verwachten dat ze een paar meer hits zouden hebben gehad, want destijds werden al hun singles veel gedraaid door MTV. Maar dit nummer (fantastisch subtiel geproduceerd trouwens) was toch wel het meest liefdevol en dat werd gewaardeerd. Bij ons kreeg het de meeste liefde van Johnny Marr.

Dan de grunge van Alice in Chains en Soundgarden, die in het kielzog van Nirvana een hit wisten te scoren in Nederland. Beide natuurlijk bands met een hoogwaardig oeuvre in het algemeen, maar in het geval van Alice in Chains vind ik dit toch wel één van de klappers. Echt een heel krachtig nummer met die fantastische stem van Layne Staley (R.I.P.) en dat begrepen ranboy en Choconas ook.

Soundgarden's Black Hole Sun deed het als ik me goed herinner niet meteen goed, maar moest eerst opnieuw werden uitgebracht. Maar toen MTV en de diverse radiostations het eenmaal hadden opgepakt was het nummer een tijd lang niet weg te slaan van radio en tv. Voor mijn gevoel heeft Soundgarden nog meer dan Alice in Chains baat gehad bij de hit, want sindsdien waren ze toch wel een vrij populaire band. Zelf kan ik eigenlijk nog steeds niet geloven dat Chris Cornell er niet meer.
Voor Casartelli was dit de mooiste one-hit-wonder van het stel.

10 mei - Shaky (Chris Isaak)
17 mei - dynamo d (Daniël Lohues)
24 mei - ArthurDZ (Manic Street Preachers)
31 mei - catdog (George Michael)
7 juni - Motel Matches (Duitstalig)
14 juni - Choconas (Pearl Jam)
21 juni - Arrie (Roberta Flack)
28 juni - Gretz (Vampire Weekend)
5 juli - ranja (The Bangles)
12 juli - Casartelli (Rainbow)
19 juli - Edgar18 (Hi Records)
26 juli - Johnny Marr (Songs:Ohia/Jason Molina/Magnolia Electric Co.)
2 augustus - AstroStart (Jens Lekman)
9 augustus - wendyvortex (The Residents)
16 augustus - Poek (Sia)
23 augustus - dix (Laibach)
30 augustus Les de Groot (the Paladins)
6 september - AstroStart (Lucy Dacus)
13 september - Gretz (The National)
20 september - jordidj1 & 123poetertjes (BROCKHAMPTON)
27 september - dynamo d (Herbert Grönemeyer)
4 oktober - Dance Lover (The Field )
11 oktober - Shaky ('Kings' of the Blues: Albert / BB / Freddie)
18 oktober - jordidj1 & Gretz (Lana Del Rey)
25 oktober - Superbitch (Billie Holiday)
1 november - wendyvortex (Frits Spits Steunplaat)
8 november - arcade monkeys (Our Band Could Be Your Life)
15 november - herman (Sparklehorse/Mark Linkous)
22 november - Motel Matches (Paisley Underground)
29 november - dazzler (Boney M.)
6 december - Gretz (Cœur de Pirate)
13 december - Dance Lover (David Bowie )
20 december - dumb_helicopter (Oasis)
27 december - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2019)
3 januari - jordidj1 (David Guetta)
10 januari - TornadoEF5 (Grimes)
17 januari - 123poetertjes (Franz Ferdinand/FFS)
24 januari - Bonk (Counting Crows)
31 januari - ArthurDZ (Madness)
7 februari - Poek (60's Girl Groups)
14 februari - Rudi S ( Richard Thompson)
21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (nederbeat: Shocking Blue, Outsiders, Motions, Tee Set & Q65)
6 maart - Superbitch (Christina Aguilera)
13 maart - vigil (Sting)

Buckshot Lefonque's - Another Day had ik wat hoger gehoopt maar ook wel verwacht. Erg goede R&B song uit die tijd. Mijn nummer één Olive leek me wel een dark horse voor een verrassend hoge notering. Toch een nummer dat volgens mij bij menig dance liefhebber populair is. Plek vijfentwintig is natuurlijk niet slecht maar het is toch een eindje verwijderd van de bovenste tien. Waarschijnlijk vinden we daar enkel zeer verantwoorde MuMeMa.

11. This Mortal Coil - You and Your Sister ( 217 , 1 , 18 )

Ik werd er een paar keer op geattendeerd dat ik een bepaald nummer niet in het vizier had, en nu overkomt me het omgekeerde, want This Mortal Coil blijkt in de jaren '80 ook al een hit te hebben gehad. Bij bijna alle nummers heb ik het wel gecontroleerd, maar hier blijkbaar niet. Nouja, dan kruipt TMC door het oog van de naald. Dit nummer kwam in 1991 tot de 17e plek in de top 40 en is een cover van Chris Bell (Big Star). Poek beloonde dit nummer met de eerste plaats in zijn lijst.

Waarschijnlijk voor het eerst dat Edgar18 en ik dezelfde nummer 1 hebben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:06 uur

geplaatst: vandaag om 13:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.