MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2001

zoeken in:
1. Muse - Plug In Baby
2. The Strokes - Hard to Explain
3. Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night?
4. Noir Désir - Le Vent Nous Portera

1. Muse - Plug In Baby
2. Noir Désir - Le Vent Nous Portera
3. Mercury Rev - The Dark Is Rising
4. The Strokes - Hard to Explain

1. Noir Désir - Le Vent Nous Portera
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Oh My Lord

Ik stem vanavond of morgen.

1. Muse - Plug In Baby
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Oh My Lord
4. Mercury Rev - The Dark Is Rising

1. Mercury Rev - The Dark Is Rising

4. Shaggy feat. RikRok - It Wasn't Me

4. Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night?

1. Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night?
2. Muse - Plug In Baby
3. The Strokes - Hard to Explain
4. Mercury Rev - The Dark Is Rising

Ben ik de enige die moeite heeft met Noir Désir in het spel? Ik zou er niet snel voor kiezen dit te nomineren. Vergeleken hierbij is R. Kelly best een lieverd.

1. Muse - Plug In Baby

DjFrankie (moderator)
1 Mercury Rev - The Dark Is Rising
2 Muse - Plug In Baby
3 The Strokes - Hard to Explain
4 Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night?

DjFrankie (moderator)
Edgar18 schreef:
Ben ik de enige die moeite heeft met Noir Désir in het spel?.

Geen moeite wel een vreselijk nummer vind ik dat

ik stem morgen

Edgar18 schreef:
Ben ik de enige die moeite heeft met Noir Désir in het spel? Ik zou er niet snel voor kiezen dit te nomineren.
Won wel de Knock-Out Songs: 2001. Het versloeg in de finale niet minder dan Madrugada.

1. Muse - Plug In Baby
2. Moonsorrow - Kylän Päässä ------------------> ontdekking
3. Shaggy feat. RikRok - It Wasn't Me

De muziek in Kylän Päässä is zonder meer erg goed maar dat geschreeuw van die zanger verpest het nummer.

Edgar18 schreef:
Ben ik de enige die moeite heeft met Noir Désir in het spel? Ik zou er niet snel voor kiezen dit te nomineren. Vergeleken hierbij is R. Kelly best een lieverd.

Persoonlijk zie ik muziek eigenlijk altijd los van (eventuele wandaden van) de artiest. Dat ik Le Vent Nous Portera een goed nummer vind, wil nog niet zeggen dat ik het misdrijf van Bertrand Cantat goedkeur ofzo.

4 The Strokes - Hard to Explain

Ik stem straks nog

Titmeister schreef:
(quote)

Persoonlijk zie ik muziek eigenlijk altijd los van (eventuele wandaden van) de artiest. Dat ik Le Vent Nous Portera een goed nummer vind, wil nog niet zeggen dat ik het misdrijf van Bertrand Cantat goedkeur ofzo.

+1. Bij deze klassieker denk ik eigenlijk nooit aan de gruwelijkheid waarbij Cantat later betrokken was. Daar is de tekst van Le Vent Nous Portera ook allerminst naar.

Het is wel een ander verhaal wanneer een artiest een ernstig misdrijf pleegt en vervolgens een liedje over schrijft. Dan kan ik het ook niet meer los zien van elkaar en krijg ik er wel een nare bijsmaak bij.

Edgar18 schreef:

Ik vraag me dan af waar precies je de grens trekt. Kun je bijvoorbeeld nu ook niet meer van een film/serie genieten waarin Kevin Spacey speelt omdat je weet dat hij ook allemaal foute dingen heeft gedaan?

DjFrankie (moderator)
Edgar18 schreef:

Ian Watkins van Lostprophets is waarschijnlijk de grootste smeerlap hier op MuMeter. Maar de andere bandleden kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor zijn gruweldaden. Zo ook de muziek niet.

Ik heb daar ook cd's van, en natuurlijk ben ik boos op die man en mogen ze die mij ...... . Maar ik probeer de muziek los te zien van? Maar zoals gezegt Le Vent Nous Portera doet me niks. Ze hebben trouwens veel betere nummers Noir Désir - Un Jour En France - YouTube bv

Gretz schreef:
Ik vraag me dan af waar precies je de grens trekt. Kun je bijvoorbeeld nu ook niet meer van een film/serie genieten waarin Kevin Spacey speelt omdat je weet dat hij ook allemaal foute dingen heeft gedaan?
Zullen we (dubbele) moord niet gelijkstellen aan de wandaden van bijvoorbeeld Kevin Spacey? Mensen maken fouten en daarvoor doe je boete. Ik geloof erg in tweede kansen, berouw tonen etc. Maar het enge aan dit figuur is dat er van berouw geen sprake lijkt. Integendeel zelfs. Dat je na vast te hebben gezeten voor moord je leven niet veranderd en zelfs je ex-vrouw tot zelfmoord drijft vind ik behoorlijk ver gaan. Ik heb me een paar jaar geleden eens vastgebeten in deze 'artiest' en ben erachter gekomen dat ik het een heel eng iemand vind. Het zorgt er bij mij in ieder geval voor dat ik niet van deze muziek kan genieten. Zoiets heb ik niet snel (niet bij Kevin Spacey bijv.) maar in dit geval wel. Het is een gevoel.

Edit: in dat geval gaat het ook om het bewust nomineren. Het is niet alsof ie meedoet via automatische plaatsing.

Titmeister schreef:
Die redenatie is wel bizar krom hoor. Ik denk ook niet dat iemand dat van je verwachtte .

Edgar18 schreef:
(quote)
Die redenatie is wel bizar krom hoor. Ik denk ook niet dat iemand dat van je verwachtte .

Nee, maar jij geeft aan dat je moeite hebt met de muziek vanwege de wandaden van de persoon. Ik geef aan dat die voor mij los van elkaar staan. Daar is toch niks kroms aan?

Je tweede zin is best krom hoor:

Dat ik Le Vent Nous Portera een goed nummer vind, wil nog niet zeggen dat ik het misdrijf van Bertrand Cantat goedkeur.

Ik neem niet aan dat iemand denkt dat mensen die dit nummer goed vinden de misdrijven van deze man goedkeuren. Vandaar mijn opmerking, dat is een nogal kromme oorzaak-gevolg redenatie. Natuurlijk mag je dit goede muziek vinden. Vrijheid van meningsuiting enzo.

1. Noir Désir - Le Vent Nous Portera
3. Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night?
4. Muse - Plug In Baby

Sorry mannen, ik ga het niet meer bolwerken. De volgende ladder mag wel geplaatst worden

Uitslag Ladder 4:

1. Muse - Plug In Baby (33)
2. Mercury Rev - The Dark Is Rising (31)
3. Noir Désir - Le Vent Nous Portera (29)
4. The Strokes - Hard to Explain (27)
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Oh My Lord (24)
6. Explosions in the Sky - Have You Passed Through This Night? (17)
7. Moonsorrow - Kylän Päässä (5)
8. Shaggy feat. RikRok - It Wasn't Me (4)

Spijtig dat misschien wel het beste nummer van Nick Cave er al zo snel uitligt.

Ladder 5:

Björk - Pagan Poetry
Bran Van 3000 feat. Curtis Mayfield - Astounded
dEUS - Nothing Really Ends
Kylie Minogue - Can't Get You Out of My Head
Lasgo - Something
Opeth - The Drapery Falls
Saul Williams - 1987
The Shins - New Slang

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.