MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:

Tja, het origineel is wel gewoon beter. Maar, Elvis zijn poging is zeker geen verkeerde.

7,5

Miles Davis : 9 (vakkundige en aangename relaxte jazz)
Freddy Cannon : 5,5 (toch wat te knullig, met name de tekst)
Elvis Presley: 9 (de vroege Presley is de beste Presley)

Zonder dat ene eentje had Elvis de top 3 gehaald.
Nu is het top 20 voor Elvis.

19 The Flamingos - I Only Have Eyes For You (1959) 8,044 (25 stemmen)
20 Elvis Presley - That's all right (1954) 8,044 (16 stemmen)
21 Fats Domino - Blueberry Hill (1957) 8,042 (18 stemmen)

AbleMable doet pas mee vanaf 1 december en was dus niet in staat om aan de keuzerondes mee te doen. Daarom nog als extraatje de eerste keuze van AbleMable.

Over "niet in staat zijn" gesproken. De volgende tekst gaat over een man die het leven al aan het opgeven is.
Helaas ging de zanger ook in werkelijkheid veel te snel uit deze wereld.
Op nieuwjaarsdag nog wel.

Ondanks dat wil ik jullie hierbij allemaal een heel mooi 2020 toewensen.

Hank Williams - I'll Never Get Out of This World Alive (1952)

Als we onze aarde als deze wereld beschouwen dan zijn er nog meer werelden in de vorm van planeten. De klassieke componist Gustav Holst heeft er in 1916 een suite voor geschreven waarbij hij de zeven andere planeten elk een beurt geeft.

Bij de laatste planeet Neptunes maakt hij op het einde een soort van fade out door de violen steeds zachter te laten spelen. Het is een magisch effect dat de suggestie wekt dat de luisteraar ons zonnestelsel verlaat de dode leegte tegemoet.

Dit wordt wel als de allereerste fade out gezien maar is uiteraard een andere dan wanneer de opnameknoppen zachter gedraaid worden. Die fade out ontstond weer later.
Nog altijd is het een discussie wat de allereerste opname fade out op de plaat was. Maar pas vanaf 1950 kwamen in ieder geval de eerste hits met een fade out.

Één van de allereerste hits met een fade out komt van de nu volgende plaat. We zijn met dit topic met herman in 1959 begonnen en we eindigen hier met 1950. En beide nummers gaan over muziek. Daarbij kunnen we ons vasthouden aan deze variant op een grote hit uit 1951: "old music never die, they just fade away".

En aldus begin ik mijn "fade out" uit dit topic. Ik heb het met enorm veel plezier gedaan en ik wil jullie allemaal danken voor jullie deelname. Over ongeveer een week kom ik nog met de eindstanden. En jullie mogen nog het hele jaar 2020 wat mij betreft blijven stemmen.
Dan kom ik over een maand met nieuwe eindstanden en daarna over een jaar weer. Zo maken we er een mooie fade out van.

Teresa Brewer - Music! Music! Music! (1950)

Hank Williams: 6,2

Teresa Brewer: 8,8

Bedankt voor het plaatsen van mijn keuze!!
Hank Williams - 10+ ( soms als ik Hank hoor denk ik, mooier is er nooit gemaakt, nu ook weer.)

Teresa Brewer - 7,5 (vind dit een beetje melig maar wel leuk)

Hank Williams: 6,5

Teresa Brewer: 7.8

Marzipaintree, jij bedankt voor jouw organisatie. Ik heb me geweldig geamuseerd. We komen elkaar geheid nog eens tegen bij andere topics.

Hank Williams: 6,2

Teresa Brewer: 7,5

Hank : 9

Teresa : 7

Hank Williams - 7.4
Teresa Brewer - 7.3

Marzipaintree bedankt voor de organisatie en de mooie begeleidende verhalen.
Met veel plezier mee gedaan.

Hank Williams: 6

Teresa Brewer: 6.5

Hank Williams: 9,4
Teresa Brewer: 7,6

Marzipaintree, bedankt voor de reis langs de historische meesterwerkjes, de achtergrondinformatie en het leggen van grotere (en kleinere) verbanden.

Als gevolg van drukke feestdagen en gelimiteerde beschikbaarheid van mijn computer hierbij mijn poging om de mosterdnademaaltijdtrofee binnen te slepen.

(om ook maar eens met het zustertopic gelijk te lopen...)

Royal Teens: 5,0
Dean Martin: 7,0
Drifters: 7,0
Harry Belafonte: 6,5
Browns: 6,5
Miles Davis: 7,5
Freddy Cannon: 6,5
Elvis Presley: 7,0
Hank Williams: 5,5
Teresa Brewer: 6,0

Hank Williams: 9,5
Teresa Brewer: 8,5

Ook ik heb helaas weinig tijd gehad de afgelopen weken en ben ook nog op vakantie geweest, maar hierbij mijn laatste cijfers:

Miles Davis - Freddie Freeloader : 4
Freddy Cannon - Tallahassee Lassie : 8,5
Elvis Presley - Thats Alright (Mama) : 9,5
Hank Williams - I'll Never Get Out of This World Alive : 9
Teresa Brewer - Music! Music! Music! : 7,5

Dank je wel, Marzipaintree, voor de fraaie verhalen bij alle pareltjes (en jazz nummers ). Ik heb met veel plezier meegedaan.

Marzipaintree schreef:
Volgens mij zijn alle keuzes nu geweest. Als dat niet klopt dan hoor ik het wel.
Ik heb nog extra gecontroleerd wat Kees-Jan zijn bijdrage was. Ik kon hem niet vinden.

Helaas, zoals ik hierboven al aangaf: door te grote drukte lukte het mij niet om een bijdrage te leveren. Het bijhouden van mijn stemmen lukte al nauwelijks.

Marzipaintree schreef:
Ik wil nu wel weten wat Kees-Jan zijn beste nummers is van Kind of Blue.

Ik heb al mijn cijfers er even bijgehaald:
So What: 4
Freddie Freeloader: 4
Blue in Green: 4,5
All Blues: 4
Flamenco Sketches: 3,5

Dus Blue in Green scoort het hoogst (en niet alleen omdat het het kortste nummer is )

Arbeidsdeskundige
Hank Williams: 7

Kan ik mijn stem voor Teresa Brewer nog verhogen naar 7 ? Zoja, bij deze;

Hank Williams: 8

Wordt er niks meer genomineerd? Genoeg nummers die nog niet aan bod geweest zijn.

Boyd Bennett and His Rocketts - Seventeen (1955)

The Five Keys - Ling Ting Tong (1954)

Boyd Bennett: 7,7
The Five Keys: 7,8

Boyd Bennett: 8,0
The Five Keys: 8,2

Boyd Bennett and His Rocketts - Seventeen : 7

The Five Keys - Ling Ting Tong : 8

Boyd Bennett : 7
The Five Keys : 7

Gast
geplaatst: vandaag om 14:43 uur

geplaatst: vandaag om 14:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.