Muziek / Muziekgames / 50smeter
zoeken in:
1
geplaatst: 7 juli 2018, 21:57 uur
wibro schreef:
Zeker niet Elvis' beste. Dat vind ik altijd nog die Hound Dog cover uit 1956
Ook goed natuurlijk, maar die mist voor mij toch het magische van deze. Ik vind het origineel daarvan ook leuker eigenlijk. En daarbij heb ik wel een zwak voor oude nummers over treinen.
0
geplaatst: 8 juli 2018, 01:36 uur
Heerlijk nummer van Elvis, maar hoort voor mij toch nèt niet bij zijn allerbeste nummers:
8,5
8,5
1
geplaatst: 8 juli 2018, 01:58 uur
Justus18 schreef:
Ik moet hier collega-captain van het rode kamp afvallen. Grof gezegd klopt blauw is jazz en rood is rock 'n roll, maar ik denk dat Take Five in de analyse van bedenker Orbilin wel eens als geel aangeduid zou kunnen worden. De beoordelingen van mij en Marzipaintree wijzen in die richting. Ik ging daarbij overigens uit van de versie uit 1959.
Voor Johnny: 9.
Edit: ik zie overigens dat Orbilin al geruime tijd niet meer heeft ingelogd. Misschien moeten we deze discussie maar parkeren en gewoon van de muziek genieten.
Geniaal dat Orbilin als reder van de vloot en lid van de blauwe groep op het laatst twee kapiteins op het rode schip zet. Ik moet hier collega-captain van het rode kamp afvallen. Grof gezegd klopt blauw is jazz en rood is rock 'n roll, maar ik denk dat Take Five in de analyse van bedenker Orbilin wel eens als geel aangeduid zou kunnen worden. De beoordelingen van mij en Marzipaintree wijzen in die richting. Ik ging daarbij overigens uit van de versie uit 1959.
Voor Johnny: 9.
Edit: ik zie overigens dat Orbilin al geruime tijd niet meer heeft ingelogd. Misschien moeten we deze discussie maar parkeren en gewoon van de muziek genieten.
Dat schip lijkt voortaan stuurloos maar dat is in het kader van Johnny Burnette een ongelukkige vergelijking.
herman schreef:
Ja hoor, oude stemmen worden nog meegenomen.
Dat is mooi. Dan kunnen we ook af en toe een weekje vrij nemen. Ja hoor, oude stemmen worden nog meegenomen.
En als Orbilin van zijn sabbatical year terugkomt kan die meteen 175 nummertjes beoordelen.
Ik hoop dat het goed met hem gaat. Misschien neemt hij nu na 5 jaar Prehistorische top wel 5 sabbatical years.
"Take 5" is wat mij betreft geel met een blauwe gloed, net als de kaas die ik zojuist in de koelkast trof.
Maar ook dat is een ongelukkige vergelijking.
1
geplaatst: 8 juli 2018, 02:14 uur
wibro schreef:
herman schreef:
Ook goed natuurlijk, maar die mist voor mij toch het magische van deze. Ik vind het origineel daarvan ook leuker eigenlijk. En daarbij heb ik wel een zwak voor oude nummers over treinen.
"Mystery train" is ook weer een cover: Mystery Train van Little Junior and the Blue Flames uit 1953. Ook goed natuurlijk, maar die mist voor mij toch het magische van deze. Ik vind het origineel daarvan ook leuker eigenlijk. En daarbij heb ik wel een zwak voor oude nummers over treinen.
Ik ben benieuwd waar bij herman de grens ligt tussen oude en nieuwe nummers over treinen,
ergens bij "Kedeng Kedeng" vermoed ik.

Mystery train van Elvis krijgt van mij een:
8,2
0
geplaatst: 8 juli 2018, 06:55 uur
9,25 behoort samen met zijn late jaren 60 en begin jaren 70 werk tot het beste wat de man gemaakt heeft.....
0
geplaatst: 8 juli 2018, 10:35 uur
Ik heb wel veel met Elvis. Vind dit ook een prima nummer maar tot zijn beste reken ik het niet.
7,8
Hierna een countrynummer doen herman?
7,8
Hierna een countrynummer doen herman?
0
geplaatst: 8 juli 2018, 10:35 uur
Marzipaintree schreef:
Ik ben benieuwd waar bij herman de grens ligt tussen oude en nieuwe nummers over treinen,
In ieder geval ergens na Stop That Train (Keith & Tex en later General Saint & Clint Eastwood) en Driver 8 (R.E.M.). "Kedeng Kedeng" hoort wel bij de nieuwe nummers ja.

0
geplaatst: 8 juli 2018, 17:36 uur
Geen (groot) fan, maar dit is een sterke van 'm. 7,5
Nog een 5,5 voor Brubeck en een 8 voor Burnette.
Nog een 5,5 voor Brubeck en een 8 voor Burnette.
1
geplaatst: 8 juli 2018, 23:03 uur
Elvis blijft een beetje achter bij de vorige 2. De latere stemmen heb ik ook nog meegenomen, waardoor het verschil tussen #1 en #2 iets kleiner is geworden.
edit: met de stemmen van Toon1 wordt het weer iets groter.
1 Dave Brubeck Quartet - Take Five 7,841 (34)
2 Johnny Burnette and the Rock and Roll Trio - Train Kept A-Rollin' 7,728 (23)
3 Elvis Presley - Mystery Train 7,654 (27)
Er werd gevraagd om country, dus bij deze: Hank Williams - Ramblin' Man.
edit: met de stemmen van Toon1 wordt het weer iets groter.
1 Dave Brubeck Quartet - Take Five 7,841 (34)
2 Johnny Burnette and the Rock and Roll Trio - Train Kept A-Rollin' 7,728 (23)
3 Elvis Presley - Mystery Train 7,654 (27)
Er werd gevraagd om country, dus bij deze: Hank Williams - Ramblin' Man.
0
geplaatst: 8 juli 2018, 23:04 uur
Hij heeft meer mooie liedjes, maar dit was de eerste van hem die me echt wist te raken. Toch knap hoe het gevoel in een liedje na zoveel jaar nog steeds over kan komen.
8,5
8,5
* denotes required fields.