MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Welja, nog maar eens metertopic erbij. In dit topic zullen de jaren '50 voorbij komen. Een heel decennium is wellicht wat breed, maar dan zijn we voorlopig zoet...

Laten we gelijk beginnen met een hoogvlieger:

Dave Brubeck Quartet - Take Five

Nee he niet nog n meter...

Ja, eentje met wat oudere muziek was er nog niet. En ik vind de algemene meters leuker dan de artiestenmeters.

Een 8 voor Dave en zijn maatjes.

zaaf
8.8

Leuk topic voor de oude prehistorici lijkt me.

Dit is best een chill liedje maar echt warm kan ik er nooit van worden.

7

9,5

Zo ver ik weet brak dit nummer pas in 1961 door. Destijds veel gehoord. Blijft mooi trouwens in al zijn eenvoud.

Martial
7,5

Dit nummer werkt op mijn zenuwen.

2

Ik wilde sowieso nog inspiratie putten uit de pre-historische ladders die hier gespeeld zijn, maar ik zal sowieso eens de stemmers uit de finale taggen, voor zover ze nog niet gestemd hebben:

Orbilin, Kees-Jan, 50tracks, wendyvortex, sokra, remcodulac, El Ninjo, Choconas, Teunnis, thelion, Marco dB, Marzipaintree, Onweerwolf, Edgar18

Mochten jullie het spelconcept nog niet kennen: elke dag wordt er een nummer geplaatst waarop gestemd kan worden. Dit blijft in principe 24 uur staan. Daarna wordt het gemiddelde berekend en zo ontstaat uiteindelijk een ranglijst.

9,5

8.4

Tijdrovend gebeuren dat MusicMeter

50's muziek beluister ik niet zo vaak ,toch boeit het me om aan deze meter mee te doen ,want dit tijdperk herbergt ook mooie werken zoals gelijk al deze eerste

Take Five ....super!....9.5

Het is geen Blue Rondo, maar toch wel een 8,0

Okay, ik doe mee.
Bedankt herman voor het taggen en dat je ons voorlopig zoet wilt houden.
Past wel bij mijn usernaam.

Toch nog wel een vraag over het spelconcept.
Beoordelen we het bovenstaande filmpje uit 1961?
Die krijgt een 8.

Mijn voorkeur gaat bij dit nummer uit naar de lomere bijna perfecte LP-versie van 5'25 op "Time out" opgenomen op 1 juli 1959 en uitgebracht in december 1959.
Die krijgt een 9,5.

Scherp. Het gaat om de albumversie inderdaad.

Leuk dat we de jaren 50 op deze manier toch weer een beetje aan bod laten komen hier op MM. Sinds de prehistorische ladder gestopt is, zijn er eigenlijk geen spelletjes meer op MM die dat tijdperk belichten.
Hopelijk komen andere prehistorische tijdperken ook nog aan bod. Maar laten we ons voorlopig met dit decennium bezighouden.

Bij de prehistorische ladder hadden we een blauwe groep (Jazz-liefhebbers) en een rode groep (rock 'n roll liefhebbers). Ik ben extreem rood en zo weinig mogelijk blauw en dat blijkt al meteen bij dit nummer. Een overduidelijke klassieker, maar ik vind er weinig tot niets aan:

4

Misterfool
8.5

Blue Rondo ala Turk is beter.
Ik word verder lid van de blauwe groep.(zie: Kees-Jan)

Misterfool schreef:
Ik wordt lid van de blauwe groep.

Is dat de groep die niet kan spellen?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.