MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Random Music-meter

zoeken in:
Wat? Nog een meter-topic? Jazeker! Waarom? Gewoon, omdat het kan en ik er zin in heb.

In deze meter geen beperkingen qua artiest, genre of jaar. Gewoon nummers, waarvan ik zin heb om ze eens door de MuMe-rating-mallemolen te gooien. Over het algemeen zullen het nummers zijn, die op een of andere manier in ons collectieve muziekgeheugen gegrift staan, dus de drempel om mee te doen zal laag liggen. Ik zal proberen steeds een kort verhaaltje neer te plempen over waarom ik juist dat nummer kies. Verzoekjes? Geen probleem! Stuur me even een PB.

We beginnen met een Franstalig nummer, omdat het nu eenmaal die periode van het jaar is, waarin ik sterk de neiging heb om Franstalige muziek te draaien (hitte, Tour de France etc). Ik vind dit een bijzonder nummer in de muziekhistorie, want wat begint het tergend traag, maar wat gaat het lekker los op het einde. Bovendien, in hoeveel popnummers kun je losgaan op een doedelzaksolo? Ik herinner me nog dat ik ooit eens in Brussel in een kroeg was (ben de naam vergeten), waar je alleen op de tafels mocht staan. Dit nummer werd gedraaid en ik kan je zeggen, de tafels hadden het zwaar. Zeg nou zelf, is er een beter nummer om met je pul bier in je hand op een tafel te stampen?

Afijn, we trappen dus af met:

Michel Sardou - Le Lacs du Connemara

Uhm, wat is dan eigenlijk het verschil met dit topic?

Dit nummer trek ik slecht, zal wel door Liberté komen: 4

Idd, gewoon lied van de dag dus
Deze vind ik ook niet veel aan.

5,5

Random.orgmeter

Nou ten eerste is Lied vd Dag redelijk dood. Ten tweede heeft Lied vd Dag als oogmerk om alle klassiekers te rangschikken, terwijl ik hier juist meer de aandacht wil geven aan nummers, die niet al in alle topics naar voren komen. Geen A Forest, How Soon Is Now? en Paranoid Android dus. Verder staat het iedereen vrij om wel of niet deel te nemen

Liberte is tof!

7

7

LIBERTEEEEE!

7,5

johannesA
7,3

1. Michel Sardou - Le Lacs du Connemara (7 stemmen / 6,71)

Voor de volgende gaan we naar het eiland van rum en reggae. John Taylor aka Chaka Demus kende een lange, succesvolle carrière als reggae-dj in zijn eigen land. Met zanger Pliers behaalde hij kortstondig hitsucces medio jaren '90 met doorbraaksingle Tease Me en een aantal covers. Opvallend genoeg haalde Murder She Wrote, toch het nummer waar ze het meest om herinnerd zullen worden, de Nederlandse Top 40 niet... Overigens heb ik wel eens een dj op een festival dit nummer 2x in 10 minuten horen draaien. Het publiek ging er net zo goed op, al weet ik niet of dat wat zegt over het publiek, de dj of het nummer...

Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote

Overigens kan ik zelf nog wel een 7,5 kwijt aan dit nummer.

johannesA
6

Sardou een 7.7

Chaka een 6.5

5,8

6

Vannacht had ik een 8 gegeven, denk ik

1. Michel Sardou - Le Lacs du Connemara (8 stemmen / 6,84)
2. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)

Een paar jaar geleden was ik op vakantie in Maleisië, toen ik opeens de beginakkoorden van Zeg Maar Niets Meer dacht te horen. Nou is Malakka eeuwenlang een Nederlandse handelspost geweest, maar het leek me wel een brug te ver dat er Hazes gedraaid werd. Het ging natuurlijk om You Don't Own Me, destijds vers gecoverd door Grace en G-Eazy. Hier bestemmen we het origineel uit 1963.

Lesley Gore - You Don't Own Me

6,2

Hoor zelf overigens liever Hazes.

johannesA
7

6.8

Leuk topic wel. Ik sluit aan.

7.0

8,2

Tig keer beter dan de versie van Hazes.

Titmeister schreef:
Nou ten eerste is Lied vd Dag redelijk dood. Ten tweede heeft Lied vd Dag als oogmerk om alle klassiekers te rangschikken, terwijl ik hier juist meer de aandacht wil geven aan nummers, die niet al in alle topics naar voren komen. Geen A Forest, How Soon Is Now? en Paranoid Android dus. Verder staat het iedereen vrij om wel of niet deel te nemen
https://www.musicmeter.nl/forum/4/9258/0#messages
Dit dus eigenlijk. Maar oké, ga hier nu maar verder.

JoaMuse schreef:
(quote)
https://www.musicmeter.nl/forum/4/9258/0#messages
Dit dus eigenlijk. Maar oké, ga hier nu maar verder.

Min of meer, maar laatste post daar is een jaar geleden, dus ik heb dat topic gemist.

8

Later gecoverd door André Hazes maar deze versie hoor ik veel liever.

Ik heb niks met Hazes, maar deze mag ik wel graag horen.

7,5

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.