Muziek / Muziekgames / Random Music-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2018, 17:51 uur
Lesley Gore pakt de nummer 1-positie
1. Lesley Gore - You Don't Own Me (11 stemmen / 7,17)
2. Michel Sardou - Le Lacs du Connemara (8 stemmen / 6,84)
3. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)
Ik houd het verhaaltje kort deze keer, want ik ga zo met mijn vader en broertje naar 50 jaar Pink Floyd in Paradiso. Daarom krijgen jullie van mijn de debuutsingle van Pink Floyd:
Pink Floyd - Arnold Layne
1. Lesley Gore - You Don't Own Me (11 stemmen / 7,17)
2. Michel Sardou - Le Lacs du Connemara (8 stemmen / 6,84)
3. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)
Ik houd het verhaaltje kort deze keer, want ik ga zo met mijn vader en broertje naar 50 jaar Pink Floyd in Paradiso. Daarom krijgen jullie van mijn de debuutsingle van Pink Floyd:
Pink Floyd - Arnold Layne
0
geplaatst: 30 juli 2018, 18:31 uur
9,2
Vond het al geweldig toen ik het voor de 1e keer hoorde en dat was in 1967. Nooit gedacht toen dat Pink Floyd later tot een van de meest belangrijke bands zou uitgroeien in de geschiedenis van de popmuziek. Blijf Pink Floyd's jaren zestig muziek overigens altijd nog het beste vinden. En dan heb ik het over de muziek zoals we die te horen kregen in The Pipes at the Gates of Dawn.
Vond het al geweldig toen ik het voor de 1e keer hoorde en dat was in 1967. Nooit gedacht toen dat Pink Floyd later tot een van de meest belangrijke bands zou uitgroeien in de geschiedenis van de popmuziek. Blijf Pink Floyd's jaren zestig muziek overigens altijd nog het beste vinden. En dan heb ik het over de muziek zoals we die te horen kregen in The Pipes at the Gates of Dawn.
0
geplaatst: 31 juli 2018, 23:05 uur
1. Pink Floyd - Arnold Layne (8 stemmen / 7,99)
2. Lesley Gore - You Don't Own Me (12 stemmen / 7,24)
3. Michel Sardou - Le Lacs du Connemara (8 stemmen / 6,84)
4. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)
Pink Floyd pakt de koppositie! Na 2 60's-nummers gaan we voor een recenter nummer. Vaak vind ik moderne hitparadepop niet zo boeiend, maar dit is gewoon een prima popnummer, mijns inziens.
Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It
4. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)
Pink Floyd pakt de koppositie! Na 2 60's-nummers gaan we voor een recenter nummer. Vaak vind ik moderne hitparadepop niet zo boeiend, maar dit is gewoon een prima popnummer, mijns inziens.
Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 1 augustus 2018, 17:34 uur
Dit nummer is de perfecte synthese tussen The Ting Tings en The Naked & Famous.
7,8
7,8
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 08:24 uur
1. Pink Floyd - Arnold Layne (10 stemmen / 8,04)
4. Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It (14 stemmen / 6,72)
5. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)
One-hit-wonders zijn van alle tijden, maar geen decennium kent er zo veel als de 80's. Zo ook de Italiaanse acteur Ryan Paris, die in 1983 een wereldhit scoorde met de italo-knaller Dolce Vita. Ik kan me zo voorstellen dat dit de soundtrack was van vele zomervakanties. Daarna hoorde we niet zo veel meer van Paris als artiest, al werd Dolce Vita in een remake nog wel een bescheiden hitje in 1990.
Fun Fact 1: Ryan Paris treedt wel nog steeds op. Hij doet dan 6-7 versies van dit nummer. Je moet er maar zin in hebben/hij zal het geld wel nodig hebben.
Fun Fact 2: de echte naam van Ryan Paris is Fabio Roscioli, net als de Italiaanse wielrenner, die in de 90's bekend stond om zijn aanvallende manier van rijden.
Ryan Paris - Dolce Vita
4. Icona Pop feat. Charlie XCX - I Love It (14 stemmen / 6,72)
5. Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote (6 stemmen / 6,53)
One-hit-wonders zijn van alle tijden, maar geen decennium kent er zo veel als de 80's. Zo ook de Italiaanse acteur Ryan Paris, die in 1983 een wereldhit scoorde met de italo-knaller Dolce Vita. Ik kan me zo voorstellen dat dit de soundtrack was van vele zomervakanties. Daarna hoorde we niet zo veel meer van Paris als artiest, al werd Dolce Vita in een remake nog wel een bescheiden hitje in 1990.
Fun Fact 1: Ryan Paris treedt wel nog steeds op. Hij doet dan 6-7 versies van dit nummer. Je moet er maar zin in hebben/hij zal het geld wel nodig hebben.
Fun Fact 2: de echte naam van Ryan Paris is Fabio Roscioli, net als de Italiaanse wielrenner, die in de 90's bekend stond om zijn aanvallende manier van rijden.
Ryan Paris - Dolce Vita
* denotes required fields.