Muziek / Muziekgames / NederPopMeter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2019, 18:06 uur
Harry Klorkestein blijft met Oh Oh Den Haag ver achter de muur. 24 stemmers en een 6,776. Voorlopig een matig 130ste plaats.
Nederlandse Synthpop uit 1982, in 2010 gecoverd door de Britse M.I.A. op haar album ///Y/
Spectral Display - It Takes A Muscle To Fall In Love
Nederlandse Synthpop uit 1982, in 2010 gecoverd door de Britse M.I.A. op haar album ///Y/
Spectral Display - It Takes A Muscle To Fall In Love
0
geplaatst: 8 februari 2019, 20:50 uur
Tja, als je echte wavisti wil paaien kom dan met een track van dit obscure werkje Stephen Emmer - Vogue Estate (1982) aanzetten - inderdaad zoon van nieuwslezer Fred en ex-lover van Marlies Dekkers, lingeriequeen.
4
4
0
geplaatst: 8 februari 2019, 21:19 uur
saai nummer en waarom dat reggae-achtige ritme nou weer..
4.5
4.5
1
geplaatst: 9 februari 2019, 10:20 uur
Mjuman schreef:
Tja, als je echte wavisti wil paaien kom dan met een track van dit obscure werkje Stephen Emmer - Vogue Estate (1982) aanzetten - inderdaad zoon van nieuwslezer Fred en ex-lover van Marlies Dekkers, lingeriequeen.
4
4
Ik moest het woord 'wavisti' googelen. Dan krijg je als resultaat dus alleen maar MuMe-quotes van Mjuman.
1
geplaatst: 9 februari 2019, 11:09 uur
Mjuman volgens mij was hij zijn credibility bij echte wavisti snel kwijt omdat hij de commerciele hoek inging. Ik heb daarbij (later) zelfs nog met hem samengewerkt. Hij zat in de Minny Pops (komen hier nog voorbij) en zit sinds 1984 ook nog in het erg leuke britse 80s bandje Lotus Eaters! Topsingles The First Picture of You en You Don't Need Someone New zijn echter van voor zijn tijd.
0
geplaatst: 9 februari 2019, 16:12 uur
Kramer schreef:
Ik moest het woord 'wavisti' googelen. Dan krijg je als resultaat dus alleen maar MuMe-quotes van Mjuman.
(quote)
Tja, google'n is natuurlijk de manier om het interne brein te 'ontzien' en dat in de cloud te benutten - alhoewel naar analogie "Buddha - boeddhist" een aardige hint was. D'r zijn er hier - en ik noem geen namen - die mij "een taalnazi" noemen en anderen weer - en dat vind ik te veel eer - een taalgoochelaar, en goochelen vormt samen met google'n een aardig minimal pair.
50tracks"Credibility kwijt" is wel heel streng hoor. Mede door bijdragen van Billy Mackenzie en Martha Ladly mag dat mini-album er echt zijn. Je wilt niet weten hoeveel fijne gevallen van one-offs (unica) of (iets andere geval) na eerste album alleen maar slechter geworden er zijn binnen de New Wave - bijv. Judy Nylon & Crucial, Medium Medium, TheScars, Modern Eon,Rational Youth en dat zijn alle fijne albums voor de echte wavist (speesjaal veur d'n Kramer ). Heb in het verleden nog wel eens een aantal wave-topics draaiend gehouden
zoals MOOWS - Mjuman's Onbekende en Onbeminde Wave Sounds
0
geplaatst: 9 februari 2019, 16:33 uur
Mjuman was niet streng bedoeld. Ik vind ook dat zijn minialbum er mag zijn. Overigens werken onbekende tracks hier niet echt. Spectral Display heeft op dit moment minder dan 10 stemmen, terwijl de bekender acts ruim boven de 20 zitten.
0
geplaatst: 9 februari 2019, 18:00 uur
11 stemmers en een magere 6,573 voor Spectral Display met It Takes A Muscle To Fall In Love
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days
Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days
2
geplaatst: 9 februari 2019, 18:39 uur
Spectral 6,5 (laatste halve minuut was wel aardig daarvoor vrij suf)
Theo 6,5 (deze videoclip is volgens wel wat anders dan de single versie)
Theo 6,5 (deze videoclip is volgens wel wat anders dan de single versie)
2
geplaatst: 9 februari 2019, 18:45 uur
Voor mij toen (al) de ultieme happy hardcore klassieker, maar dan wel in deze versie (radio edit):
En vind hem nog steeds uiterst genietbaar.
9,5
En vind hem nog steeds uiterst genietbaar.
9,5
0
geplaatst: 9 februari 2019, 19:15 uur
Ik kreeg Het Smurfenlied in 1977 al mee en de Woodpeckers from Space in 1984, waarvoor hartelijk dank aan Vader Abraham en de Video Kids, maar alle versneld afgedraaide stemmetjes na 1985 gaan keihard de prullenbak in. Ik heb ook geen enkele goede herinnering aan dit soort jaren 90-shit.
1
1
1
geplaatst: 9 februari 2019, 21:43 uur
De clip in de post van 50tracks is wel een vreemde versie inderdaad, in het begin staat ook 2008 dus een latere remix misschien? Die in de post van Poeha is wel die ik ken en ook zal waarderen. Ik mag wel over die dansherrie
Daar waren de 90s sowieso wel goed in, gitaarherrie en dansherrie. En soms ook gewoon gecombineerd.
7.8
Daar waren de 90s sowieso wel goed in, gitaarherrie en dansherrie. En soms ook gewoon gecombineerd.7.8
* denotes required fields.