MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NederPopMeter

zoeken in:

Het is toch je eigen schuld cq verdienste dat er zoveel 1982 tussen staat, je bepaalt zelf de nummers en misschien ken je gewoon veel van dat jaar en minder van de 90s en 00s.

Dit nummer klinkt wel aardig, volgens mij zijn er tig bands van die tijd die vergelijkbare muziek maakten.
7.4

oja geen zin om Ramses te luisteren dus die heeft geluk met z'n hoge gemiddelde

Shaffy: 4
Thought: 7,5

wavanbuuren
ramses 6
The thought 7

8

@ranja klopt gedeeltelijk. De eerste 1/3 tracks zijn door martial gedaan. Natuurlijk zitten er persoonlijke voorkeuren in, vreemd is dat bijvoorbeeld ook 1969 hoog scoort en jaren rondom 1982 helemaal niet. het heeft toch ook te maken met het aanbod. In het ene jaar is er veel meer (kwalitatieve) nederpop dan het andere.

Een 7,478 voor The Thought met Every Single Day

The Phantoms - I'll Go Crazy

Beatlesque

6.7

Inderdaad behoorlijk beatlesque.
7.7

Ja zeker beatlesque ranja en bikkel2. Opmerkelijk is wel dat het een James Brown cover is.

50tracks schreef:
8

@ranja klopt gedeeltelijk. De eerste 1/3 tracks zijn door martial gedaan. Natuurlijk zitten er persoonlijke voorkeuren in, vreemd is dat bijvoorbeeld ook 1969 hoog scoort en jaren rondom 1982 helemaal niet. het heeft toch ook te maken met het aanbod. In het ene jaar is er veel meer (kwalitatieve) nederpop dan het andere.

Nou, die kwaliteit is puur subjectief natuurlijk Ja, 1982 was een erg populair nederpopjaar qua top 40, zeker. Maar ook bij de onbekende nummers kan genoeg leuks zitten (zoals het nummer van vandaag). Ik kan zo een hele hoop bedenken wat nog niet aan bod is geweest en ook niet erg bekend is.

50tracks schreef:
Ja zeker beatlesque ranja en bikkel2. Opmerkelijk is wel dat het een James Brown cover is.

Net opgezocht, het is volkomen onherkenbaar eigenlijk Dus ja een cover maar met een duidelijk Beatles sausje overgoten, zo niet in verzopen

7,1

6,5

"Beatlesque" - weer de wij van wc-eend van stal? Waarom zou dit type muziek anders later aangeduid worden als beatmuziek? Grappig, want in 1980 kwam The Rousers - A Treat of New Beat (1980)

Tja dan is de andere single Tormented vast en zeker "Kinksy". Imo is de cover niet zo onherkenbaar (bij onherkenbaar denk ik eerder aan Soap & Skin met Voyage, Voyage of Judy Nylon met Jailhouse Rock); deze is iets sneller, geen sax, minder de hi-hat aanslaan, maar de riff is identiek (zij het gitaar iets hoger gestemd).

Phantoms (naam verwijst naar luchtmachtbasis Eindhoven) stonden erom bekend dat zij veul The Beatles naspeelden.

Eerste lp ooit die ik kocht als menneke (voor fl 9,90 - NL muziek was toen vaak goedkoper en mijn zakgeld beperkt) mede for sentimental reasons een
7,5

wavanbuuren
7,6

Punten voor de Phantoms volgen morgen

André Hazes - Bloed, Zweet en Tranen

7,5

Kan Hazes vaak wel goed hebben.

6,5

Als je bij een hotel in de Jordaan werkt, mag je geen onvoldoende geven.

dix
6,6

En over die and're André:
GrafGantz schreef:
Veel respect voor de beste man, en hij lijkt me ook nog eens sympathiek.
zeker !

Drama nummer. Het meezingen maakt het er helemaal niet beter op.
1.

6,5

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.