menu

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2019]

zoeken in:
avatar van chevy93
123poetertjes schreef:
hangt ervanaf hoeveel chicks Geert nog op de been kan krijgen om te stemmen.
Ai, dat wordt een plek buiten de top 10 voor Bloodbuzz Ohio.

avatar van aerobag
chevy93 schreef:
(quote)
Ai, dat wordt een plek buiten de top 10 voor Bloodbuzz Ohio.


Als je wilt dat The National hoog scoort zul je toch eerder een garde gescheiden vaders moeten optrommelen

avatar van chevy93
Ah, zijn pink rabbits de cocktails voor scheidingen waar Elbow over zong?

avatar van Gretz
chevy93 schreef:
(quote)
Ai, dat wordt een plek buiten de top 10 voor Bloodbuzz Ohio.

Hmm, daar zou ik m'n geld niet op zetten hoor. Er zijn nog minimaal 4 concerten voor het finaleweekend waar ik meer dan genoeg stemmen kan ronselen

avatar van chevy93
Dat wil ik meemaken.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Dat wil ik meemaken.
Die eer laat ik aan u; ik heb al spierpijn in mijn grote teen.

avatar van chevy93
Vorig jaar deed ik een voorspelling, dus dat doe ik dit jaar gewoon weer:

En dit jaar inclusief een soort van onzekerheidsmarge.

Hier alvast mijn voorspelling voor de onderste 10:

24. Deerhunter - Desire Lines (2010) (+/- 3)
Een ietwat grijze muis tussen al het geweld van de nieuwkomers. Won wel met overtuiging de herkansingsladder, maar ik kan me niet voorstellen dat deze bv. boven Song for Zula komt (die het destijds versloeg). Verwacht ook weinig uitgesproken liefhebbers voor deze plaat, dus ik zie deze vooral wat restpunten verzamelen.

Zelf vind ik het overigens een behoorlijk sterk nummer: 8

23. Daughter - Youth (2011) (+/- 2)
Dit soort indiezuchtmeisjesfolk vindt veelvuldig haar weg naar de finale, maar echt goed scoren dat het daar nooit. Ik zie niet in waarom Youth daar verandering in gaat brengen.

Een paar jaar geleden had Youth zonder twijfel met top 12 gehaald. Dit jaar weet ik dat nog niet. Ik vind het nog steeds een goed nummer, maar al met al heeft het ook weer niet zoveel om het lijf: 7,5.

22. Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018) (+/- 8.)
Dit vind ik de moeilijkste. Een volledige nieuwkomer. Duurt ruim 11 minuten, maar kon rekenen op veel liefhebbers tijdens de ‘voorrondes’. Toch denk ik dat deze het niet heel goed gaat doen. Te veel love/hate. Maar het zou me ook niets verbazen als deze zo 10 plekken hoger komt.

Mijn waardering voor deze plaat is ook nog wat schommelend. Fijn, maar tegelijkertijd ook weer niet zo episch als de speelduur zou doen vermoeden: 7,5.

21. PJ Harvey - The Glorious Land (2011) (+/- 2)
Derde keer finale en vorige keren ging het ook al niet zo goed met PJ Harvey. Haalt de finale altijd een beetje geruisloos en zo verwacht dat haar eindnotering ook zal zijn.

Ik heb ook veel sympathie voor dit nummer, maar zo snel als mijn waardering stijgt voor haar muziek, zo snel is die meestal ook weer bekoelt. Momenteel zit ik aan de positieve helft: 8.

20. A Tribe Called Quest - We The People.... (2016) (+/- 2)
Tot nu toe moesten we het qua hiphop doen met Kanye West en een ander nummer van Kendrick Lamar. Dat verliep tot nu toe niet bijster goed, dus ik verwacht niet dat A Tribe Called Quest het opeens veel beter gaat doen.

Ik heb niets tegen We the People, maar het is niet het soort hiphop waarvoor ik de banken op spring. Een leuke aanvulling op de finale, maar mijn bovenste helft gaat het niet halen: 7.

19. Editors - Papillon (2009) (+/- 1)
Editors haalden twee keer eerder finale en beide keren scoorden ze toch vrij matig. En dat terwijl ik dit toch als een band zie die zo veilig rond plek 15 zou scoren. Niet overdreven hoog, maar ook niet onderin. Papillon deed het dit jaar goed, dus wellicht kan die wat verrassen, maar ik verwacht weinig.

Eigenlijk vind ik dit nummer steeds leuker worden, maar zoals met veel van de Editors: als je het te vaak hoort, is de spanning er gauw vanaf: 7

18. London Grammar - Strong (2013) (+/- 3)
Er wordt veel geklaagd over dit nummer, maar volgens mij heeft dit best wat stiekeme fans. Ik weet niet of ik mezelf daaronder schaar, maar ik verwacht deze niet helemaal onderin.

Strong kun je niet meer dan één keer per week luisteren, want dan is de magie er gauw vanaf. Maar als ik het een tijd links laat liggen en dan weer hoor, is het iedere keer raak. Hannah Reid heeft een geweldige stem: 8,5.

17. Lana Del Rey - Video Games (2011) (+/- 1)
Lana Del Rey staat volledig in de belangstelling door haar nieuwe plaat, maar wij doen het nog even met haar oudere moderne klassieker. Ik vrees dat we gauw door alle solodames heen zijn en dan verwacht ik nog het meeste van Lana.

Video Games is net als Strong een nummer dat gauw gaat irriteren als ik het te vaak hoor. Zo eens per zoveel maanden blijft het nog enigszins spannend: 7,5.

16. Arcade Fire - We Used To Wait (2010) (+/- 5)
Lastig in te schatten. Arcade Fire heeft jaren gehad dat ze helemaal onderin te vinden waren en jaren waarin vrijwel alles goed scoorde. Dat We Used to Wait er zolang over gedaan heeft om de finale te halen, stemt niet heel gunstig, maar tegelijkertijd blijft het Arcade Fire. Ik verwacht dus best een aardige score.

Ik hoor deze liever dan The Suburbs, maar ik zou dit zelf eerder rond plek 100 verwachten: 7,5.

15. CHVRCHES - The Mother We Share (2012) (+/- 2)
Alweer de vierde finale en ze doen het steeds beter. De concurrentie is wat minder hevig dan de eerste keer in 2016 en dan is dit al gauw een welkome afwisseling t.o.v. het langzame(re) tempo van de voorgangers.

Er valt genoeg te zeggen over dit nummer, bijvoorbeeld dat dit een typisch voorbeeld is van de jammerlijke ‘loudness war’, maar dit is gewoon een heel leuk nummer: 8+.

avatar van Brunniepoo
Uit mijn top 12 van vorig jaar verloor ik:
1. Portishead - Machine Gun (2008)
2. Archive - Controlling Crowds (2009)
3. David Bowie - Blackstar (2015)
6. Portishead - The Rip (2008)
8. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
10. First Aid Kit - Emmylou (2012)
12. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)

Er kwamen te weinig goede nummers voor terug, zodat deze finale per saldo een stuk slechter is dan die vorig jaar (en die Grimes op de twaalfde plaats toont dat het vorig jaar ook al niet al te best was). Er waren zowaar nog vijf vervelendere platen dan Arcade Fire 1, 2 en 3, dus dat wil wel wat zeggen...

Anyway, een nieuwe binnenkomer op 1, een teruggekeerde op nummer 5 en verder schuift alles in de top gewoon wat door naar boven.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
23. Daughter - Youth (2011) (+/- 2)
Dit soort indiezuchtmeisjesfolk vindt veelvuldig haar weg naar de finale, maar echt goed scoren dat het daar nooit. Ik zie niet in waarom Youth daar verandering in gaat brengen.
Daughter heeft dit jaar wel een stuk minder concurrentie dan vorig jaar, dus wat dat aangaat zou iets hoger ook kunnen.

avatar van Edgar18
Leuk die voorspelling. Voor mij is We Used To Wait de verwachte nummer laatst. Lijkt me het AF nummer dat het aflegt tegen de andere twee. Vergelijk het met de eerste editie van de trui toen Power Out laatste werd in de finale.

avatar van 123poetertjes
We zitten behoorlijk op één lijn Chev, precies dezelfde nummers in de bottom 10.

avatar van chevy93
Edgar18 schreef:
Leuk die voorspelling. Voor mij is We Used To Wait de verwachte nummer laatst. Lijkt me het AF nummer dat het aflegt tegen de andere twee. Vergelijk het met de eerste editie van de trui toen Power Out laatste werd in de finale.
Ik zit zelf meer in lijn met het jaar erop, waarin No Cars Go en Reflektor het best aardig deden ondanks vier keer Arcade Fire.

avatar van El Ninjo
Met excuses aan de niet-geïnteresseerden voor het onderstaande spambericht:

Ook de MuMeLadder 2019 [De Top 2000 van MusicMeter], zeg maar ons alternatief voor de Radio 2 Top 2000, is bezig met de finale.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 6 december om 22.00u bij mij binnen zijn.
Net als voorgaande jaren wordt de top 100 van onze top 2000 weer uitgezonden op Orinoco Radio en wel op zondag 8 december.
Zondagavond gaan we dan ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 149 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
Voorlopig staat de teller op 82 ontvangen eindlijstjes.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.

Finale MuMeLadder 2019 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
David Bowie - "Heroes"
Deep Purple - Child In Time
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
New Order - Blue Monday
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Sinéad O’Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
Talk Talk - Such A Shame
The Beatles - A Day In The Life
The Church - Under The Milky Way
The Cure - A Forest
The National - Bloodbuzz Ohio
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
U2 - The Unforgettable Fire
The Velvet Underground - Venus In Furs

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:


MuMeLadder 2019 [Luisterlijst] on Spotify - open.spotify.com

spotify:user:elninjo1964:playlist:1ulnPG95O9RaVTsfXQV2bv

avatar van Onweerwolf
40 lijstjes alweer, met dank aan Scorpion_21!

avatar van Onweerwolf
En met de inzending van esteban hebben we de mijlpaal van 50 bereikt.

Aardig wat nieuwe deelnemers tot dusverre, voor mijn gevoel wat meer dan doorgaans, dus ik ben benieuwd waar we uit gaan komen. Vorig jaar hadden we met 89 een nieuw record.

avatar van chevy93
chevy93 schreef:
Vorig jaar deed ik een voorspelling, dus dat doe ik dit jaar gewoon weer:
Deel 2

14. Spinvis - Kom Terug (2011) (+/- 3)
Nieuwkomers zijn altijd lastig in te schatten, maar vooralsnog doet Spinvis het in de finale prima. Het kan een hoge irritatiefactor hebben, dus een toppositie dicht ik hem niet toe, maar zo stevige middenmoot moet wel mogelijk zijn.

Zelf vind ik het niet zijn beste nummer en ik ben benieuwd of in de toekomst ook nummers van zijn laatste worp tot de finale kunnen geraken. De tekst van Kom Terug vind ik mooi, maar muzikaal is het een kakafonie en niet per se in de goede zin van het woord: 7.

13. Arcade Fire - Reflektor (2013) (+/- 4)
Had je het mij een paar jaar terug gevraagd had ik Reflektor zonder twijfel in de top 10 gezet. Dit nummer heeft alles om een moderne klassieker te worden. Toch heeft Reflektor van 2016 t/m 2018 de finale gemist en daardoor schat ik de kansen van het nummer wat lager in.

Ik heb Reflektor zelf ook jarenlang links laten liggen en slechts mondjesmaat vond deze de weg naar mijn oren. Toch merk ik dat het juist Reflektor is die een lange houdbaarheidsdatum blijkt te hebben. Niet meteen een van mijn favorieten, maar het is toch wel een unieke song, ook binnen hun oeuvre: 8.

12. The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves (2014) (+/- 3)
Een nieuwkomer. Niet geheel verrassend en niet minder terecht. Het blijft The War On Drugs, dus het zal vast goed scoren (ondanks Red Eyes), maar de top 10 zie ik deze niet halen. Maar ik laat me graag verrasen.

Red Eyes 2.0 als je ‘t mij vraagt: 9,5.

11. Phosphorescent - Song For Zula (2013) (+/- 6)
Begon als nummer 16, werd het jaar erop zelfs 23e, maar kwam vorig jaar opeens tot plek 12. Ik denk dat Song for Zula een hoop MuMeMuziekharten veroverd heeft afgelopen jaar. Maar het kan ook zomaar zijn dat vorig jaar een eenmalige opleving was.

Het is in ieder geval een grote favoriet van mij geworden door de Witte Trui: 9.

10. Archive - Collapse/Collide (2009) (+/- 2)
Voorgaande twee jaren de finale gehaald en beide keren steady rond plek 10. Veel grote liefhebbers, maar te weinig allround om écht hoog te scoren.

Inmiddels al jaren onderdeel van mijn vaste favorietenrepertoire: 9+.

9. Beach House - Myth (2012) (+/- 2)
Ook Myth maakte vorig jaar een opvallende stijging: van 18 naar 7. En nu er nog minder concurrentie is van gelijkgestemde dreampopnummers zie ik niet in waarom deze niet weer top 10 gaat scoren.

Bij mij komt en gaat dit nummer. Soms geweldig (9+), soms werkt het gewoon niet (7-). Kom je gemiddeld uit op een 8.

8. Kendrick Lamar - King Kunta (2015) (+/- 5)
De lastigste om te voorspellen. Anders dan A Tribe Called Quest is dit het soort hiphop dat ook aradig wat niet-hiphoppers aan kan spreken. Bovendien lijkt King Kunta een stevige fanbase hier te hebben (zie ook de finaleplaats in de Ladder). Hoewel dat ook kan komen, doordat enkele druk aanwezige gebruikers een groot liefhebber van King Kenny zijn. Hiphop scoorde tot nu toe vrij belabberd in de finale, maar wellicht dat Kendrick daar iets aan kan doen. In alle eerlijkheid is het waarschijnlijk wishful thinking, maar wie weet..

Ik merk zelf dat een overkill het nummer geen goed doet. Na meermaals beluisteren voor de ladder en meermaals beluisteren voor dit spel gaat de glans er toch een beetje vanaf: 7,5.

7. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016) (+/- 3)
Nog zo’n nummer dat alles in zich heeft een moderne klassieker te worden. Het heeft genoeg soul om diep te snijden en genoeg rock om een breed publiek aan te spreken. Gezien het gemak waarmee deze de finale behaalde verwacht ik heel veel van Cold Little Heart.

En terecht: 9+

6. David Bowie - Lazarus (2015) (+/- 2)
En dan volgt er toch wel een klein gat met de rest, want volgens mij is er een vrij afgetekende top zes. Deze op volgorde zetten is eigenlijk vrij arbitrair, maar goed. Ik denk dat de dodenartiestenbonus wel zo’n beetje uitgewerkt is en Bowie het aflegt tegen de hierna genoemde moderne klassiekers. Daar heb ik weinig reden voor behalve een gevoel.

Lazarus vind ik een erg mooi nummer, maar het briljante hoor ik er nog niet in: 7,5. Ook dit nummer lijdt onder overkill.

avatar van Onweerwolf
chevy93 schreef:

De lastigste om te voorspellen. Anders dan A Tribe Called Quest is dit het soort hiphop dat ook aradig wat niet-hiphoppers aan kan spreken.


Voor mijn gevoel is het juist 100% andersom.

avatar van chevy93
Kijkend naar de artiesten zou ik je gelijk geven. Kijkend naar de twee nummers zie ik het anders.

Mijn lijstje ook weer ingediend. Ten opzichte van vorig jaar ben ik kwijt:

1. Leonard Cohen - You Want It Darker
3. Portishead - Machine Gun
4. Santigold - Disparate Youth
6. The National - Conversation 16
9. Grimes - REALiTi (Demo)
12. Archive - Controlling Crowds

15. Chromatics - Shadow
16. David Bowie - Blackstar
18. First Aid Kit - Emmylou
19. Arcade Fire - The Suburbs
20. Portishead - The Rip
22. Courtney Barnett - Depreston
23. Wolf Alice - Don't Delete The Kisses
24. Spinvis - Oostende

Daarvoor terug heb ik gekregen: 1, 4, 6, 8, 9, 12, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24

Door de bank genomen is vooral de middenmoot blijven hangen en zitten de nieuwe nummers vooral in de kop en de staart. Het linkerrijtje is qua niveau redelijk gelijk met vorig jaar, maar aan de onderkant is er toch wel een hoop matigs bijgekomen. Ter illustratie: mijn nummer 21 van vorig jaar staat dit jaar 17; alles wat daarna komt spreekt mij niet echt aan, tot aan de onderste 3, die ik gewoon ronduit matig vind.

avatar van tbouwh
Ben ik de enige die een vrijwel 'leeg' account krijg (ook zonder de Avatar die ik hier in het forum zie) als ik de naam van Onweerwolf aanklik?

avatar van chevy93
tbouwh schreef:
Ben ik de enige die een vrijwel 'leeg' account krijg (ook zonder de Avatar die ik hier in het forum zie) als ik de naam van Onweerwolf aanklik?
De grote avatar krijg je alleen als die persoon ook een grote avatar geüpload heeft.

avatar van herman
Helaas vooral spul uit het linkerrijtje kwijt ten opzichte van vorig jaar. Mijn nummer 9 van toen is nu naar 6 gestegen, terwijl ie wel in waardering is gezakt. Dus qua toppers wel een wat minder jaar... Verder wel opvallend dat Donnie Darko hier het best scorende nummers is van de afgelopen 3 jaar (terwijl het voor mij niet eens de beste single van de groep in kwestie, al ben ik hem wel leuker gaan vinden).

In het algemeen vond ik het wel heel leuk de finalelijst terug te luisteren, mooie muzikale reis langs de afgelopen 10 jaar. Eigenlijk staan er maar 3 nummers in de finale die bij mij onvoldoende scoren, dus is wel heel netjes. Verder wel jammer dat er met het wegvallen van Portishead en eerder Fuck Buttons helemaal niets elektronisch meer in staat.

Kwijt ten opzichte van vorig jaar:

1. David Bowie - Blackstar (2015)
4. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
5. Portishead - The Rip (2008)
6. Courtney Barnett - Depreston (2015)
7. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
8. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
10. Portishead - Machine Gun (2008)
12. Santigold - Disparate Youth (2012)

13. Spinvis - Oostende (2011)
16. Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
17. First Aid Kit - Emmylou (2012)
18. The National - Conversation 16 (2010)
20. Chromatics - Shadow (2015)
23. Archive - Controlling Crowds (2009)

avatar van chevy93
Tot slot nog mijn voorspelling voor de top 5:

5. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010) (+/- 2)
Drie keer Arcade Fire gaat ze opbreken vrees ik. Niettemin verwacht ik Sprawl nog wel erg hoog.

Ik heb vele verschillende Arcade Fire-favorieten gehad en ze willen nog wel eens stuivertje wisselen, maar van de albums van dit decennium is deze al een tijdje mijn favoriet: 9.

4. The National - Bloodbuzz Ohio (2010) (+/- 3)
Een paar jaar terug had ik deze op zeker getipt als kandidaat voor de overwinning na het wegvallen van Fake Empire, maar deze ging het juist steeds minder doen. Nu Bloodbuzz Ohio de enige National in de finale is, zie ik deze weer omhoog kruipen. Nog steeds niet genoeg voor de overwinning, maar hun teleurstellende laatste worp heeft doen beseffen hoe goed het eerdere werk was, dus wie weer..

Ik heb andere National-favorieten, maar dat komt vooral omdat ik de rest nóg beter vind. Bovendien is Bloodbuzz Ohio wel een nummer waarvoor mijn waardering heel steady blijft: 8,5.

3. The War On Drugs - Red Eyes (2013) (+/- 1)
Een top 3 die voor de overwinning moet gaan. Red Eyes heeft nu een tweede kompaan erbij en dat gaat ze opbreken.

Mijn waardering voor Red Eyes heb ik nu al een aantal keer verteld hier op het forum. Er is niets mis mee, maar een gevalletje ‘ze hebben betere’. En nog altijd is dit nummer een 8 waard, dus dat zegt vooral wat over de kwaliteit van deze band.

2. Tame Impala - Let It Happen (2015) (+/- 1)
Let It Happen werd vanaf het begin al als potentiële ladderwinnaar getipt, maar ik zie het (nog) niet gebeuren. Vooral omdat ik de voortekenen voor de nummer 1 nog gunstiger gezind zijn.

Ook ik vind dit nog altijd een geweldig nummer dat ongetwijfeld mijn top 12 gaat halen. Soms denk ik dat ik het beu ben, maar dat is meestal van korte duur, want niet lang daarna komt ‘ie weer net zo hard binnen als destijds: 9.

1. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013) (+/- 0)
Je ziet het aan de Ladder, zijn laatste worp en een overwinning hier zou het helemaal afmaken: de Nick Cave van de 2010s lijkt eerder in waardering te stijgen dan dat hij uit de gratie raakt. Jubilee Street mocht al ruiken aan de overwinning, maar dit jaar pakt ‘ie hem gewoon!

Ik hoop het overigens niet, want ik ben wel een beetje klaar met dit nummer. Soms hebben nummers er last van dat het zo geprezen wordt: 7.
(Doe mij maar Higgs Bosson Blues)

avatar van Onweerwolf
Ook het lijstje van herman is weer verwerkt en dat was nummer 60.

avatar van chevy93
Fanboy gespot.

avatar van Johnny Marr
chevy93 schreef:
Fanboy gespot.

Zeker, maar daar hoor jij toch ook bij als ik je artiesten top 10 zo zie. Perongeluk m'n comment verwijderd blijkbaar, heel raar, dus post ik m hier nog eens:

chevy93 schreef:
hun teleurstellende laatste worp

Laten we niet veralgemenen, ik vind IAETF zeker niet teleurstellend maar juist een prachtig album. Gretz zeg er es wat van.

avatar van VladTheImpaler
Ik mis de kusjes van Wolf Alice wel heel erg in deze finale

avatar van Onweerwolf
En toen was het tijd voor de eerste herinnering.

Je hebt nog zo'n tweeënhalve week de tijd om je lijstje in elkaar te draaien en op te sturen. No rush yet just a little tug.

Krijg je echter van dit bericht een notificatie terwijl je al wel een lijstje hebt ingestuurd dan moet je het direct even melden maken want dan is er aan mijn kant iets misgegaan.

50tracks, 7744leon, Angelo, arcade monkeys, Aroentje, Ataloona, Bucquoy, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, corn1holio1, cosmic kid, Dave82, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, Etiul, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, hoolie55, HugovdBos, iamsander, ineeeee, jassn, JoaMuse, Joren999, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Manfield, music4life, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Poek, ranboy, remcodulac, riiiiiiiii, Robbie34, Rvdz, Salvadore, Simon77, Snoeperd, starbright boy, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, wandelindenatuur, wibro

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

avatar van Gretz
Johnny Marr schreef:

(quote)

Laten we niet veralgemenen, ik vind IAETF zeker niet teleurstellend maar juist een prachtig album. Gretz zeg er es wat van.

Chev heeft The National overduidelijk nog niet live gezien in 2019, anders zou ie al tot inkeer zijn gekomen. IAETF is echt zo'n plaat waar je de nummers live van moeten beleven, met 2 of 3 zangeressen ter ondersteuning. Verschillende IAETF-nummers doen me live echt stukken beter dan gewoon via de koptelefoon. Niettemin blijft IAETF nog steeds een van de allerbeste albums van dit jaar. Het is in z'n geheel alleen niet zo legendarisch als een aantal eerder National-albums. Maar hey, dat is geen schande. Een band kan zich niet elke keer weer overtreffen. Liever blijven ze gewoon het avontuur opzoeken

avatar van jordidj1
Nou, ik heb ze twee keer gezien dit jaar en IAETF blijft bij vlagen ontzettend ruk.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:30 uur

geplaatst: vandaag om 17:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.