MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Seeb x Bastille: 5,5
Gavin James: 7,0

Het klinkt inderdaad als een soort van mash-up van 17 eerdere hits. Verder steekt het hoge Skyradio-gehalte me wat tegen. Echt slecht vind ik het ook weer niet dus dan kom ik weer uit op een 5.

Edit: Dit is trouwens wel zo'n liedje dat per luisterbeurt minder gaat worden vermoed ik, dus ik hoop voor Gavin dat het geen al te grote hit gaat worden.

Seeb x Bastille - Grip: 5,8
Gavin James - Glow: muzak idd 2,8

johannesA
Seeb x Bastille - Grip: 4, World's Gone Mad zou een 9 krijgen. Wat een pracht nummer. Dit niet.
Gavin James - Glow: 6,2

Niet dat de rest wel goed is, maar het het refrein is wel heel lomp. Coldplay heeft dan tenminste nog wel mooie melodieën en zanglijnen ook al ben ik daar niet heel erg weg van.

4

4

Vind het ook veel te oppervlakkig en simpel.

Steekt niet boven het maaiveld uit, maar ik kan dit geen onvoldoende geven

6,0

Die Magnetic Fields-cover vond ik afschuwelijk, Nervous vooral irritant en ook van dit nummer ben ik geen fan. Ik verwacht dat dit zo weer uit de Top 40 ligt.

3

1. Gavin James - Glow (5,24/16)
2. Seeb x Bastille - Grip (5,17/19)

De meningen waren hier meer verdeeld, maar het eindresultaat verschilt niet veel. Nog steeds geen voldoende, en ik vraag me af of dat de volgende wel gaat lukken. We hadden helaas geen spannende eerste week, is ietwat jammer voor het begin van dit topic.

Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless

Robin Schulz had een ijzersterk begin van zijn carrière. De Duitse dj remixte Waves van Mr. Probz en scoorde daarmee een internationale hit. Daarna gooide hij een beat onder Prayer in C van Lily Wood and the Prick en dat werd een dikke nummer 1-hit in Nederland. Na deze twee remixen werd het tijd voor zijn eigen muziek, en een jaar later scoorde hij een grote hit met Sugar. Na die plaat werd het succes echter minder: zijn degelijke deephouse-popliedjes doen het altijd prima op de radio, maar weten ook weer niet echt potten te breken. Ik verwacht niet dat Speechless dat wel gaat doen: het wordt weer een typische radiohit.

Of het een goede of een slechte radiohit is, laat ik aan jullie over.

Enorm veilig en degelijk dus, als je het mij vraagt, maar ik kan er ook weer niet echt een hekel aan hebben. Ik vond OK met James Blunt stiekem zelfs best leuk. Deze pakt me wat minder.

6,3

Vrij constant niveau hier: opnieuw een 6,0.
Maar ik kwam wel even in de verleiding om een halfje meer te geven, dus er zit progressie in.

6,0

Ik vond zelf I Believe I’m Fine vorig jaar erg fijn. Maar die haalde de Top 40 dan weer niet...

Duidelijk de beste tot nu toe, maar nog geen hoogvlieger.

6

6

Gavin James ook een 6

herman schreef:
Duidelijk de beste tot nu toe, maar nog geen hoogvlieger.

6

Dat dus

4,5

Erg onbijzonder, en als de keyboards dan de melodie van het vocale refrein gaan naspelen, denk ik, ik dacht dat we dat trucje nu wel gehad hadden...

Arrie ben ik nou gek, had hier toch iets geplaatst?

Dwejkk_ schreef:
Arrie ben ik nou gek, had hier toch iets geplaatst?

Ik weet alleen dat je hem in je updates had gegooid?

johannesA
5,6

Erg veilig en doorsnee maar natuurlijk ook radiovriendelijk met een refrein die blijft hangen.

5

Ik vind het een weinig onderscheidend danceplaatje

4,5

ranboy schreef:
als de keyboards dan de melodie van het vocale refrein gaan naspelen, denk ik, ik dacht dat we dat trucje nu wel gehad hadden...

Precies dit. Buiten dat is dit wel het leukste liedje van de drie.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 03:34 uur

geplaatst: vandaag om 03:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.