Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 11 januari 2019, 21:44 uur
We hebben de eerste (hoewel krappe) voldoende!
1. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,67/15)
2. Gavin James - Glow (5,28/17)
3. Seeb x Bastille - Grip (5,17/19)
Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You
Ik heb het idee dat er best wat songwriters en producers zijn die het wel fijn vinden om een beetje op de achtergrond te blijven. Neem nou Benny Blanco. Hij heeft bijgedragen aan een enorm aantal wereldhits, van de doorbraakhits van Katy Perry en Kesha, tot een groot deel van Ed Sheeran's laatste album. Toch kon hij tot voor kort nog moeiteloos anoniem over straat. Echter, blijkbaar is Blanco niet per se het type dat op de achtergrond wil blijven, want hij heeft besloten om een solocarrière op te bouwen. Hij heeft vorige maand zijn eerste album uitgebracht.
De eerste single daarvan, Eastside (met de vocalen van Halsey en Khalid), haalde net aan de top 20, wat toch ietwat teleurstellend is voor iemand van zijn statuur. Beetje flauw natuurlijk, want waarschijnlijk maakt Blanco nu gewoon eens wat ie zelf tof vindt. Hij werkt namelijk ook regelmatig samen met meer verantwoorde artiesten: Lana Del Rey, Jessie Ware, Kanye West, Kids See Ghosts, Cashmere Cat, etc. Zijn oeuvre schiet alle kanten op, het is interessant om het overzicht eens te bekijken.
Hoe dan ook: zijn nieuwe single is met de maker van de grootste hit van vorig jaar: Calvin Harris. Deze verzorgt ook de vocalen van het liedje. Het voelt ook best wel als gewoon een Calvin Harris-nummer. Er zit een gezellig clipje bij met Benny zelf in het middelpunt, dansend met Calvin, met Halsey, met lookalike Lil Dicky, en met zijn moeder.
1. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,67/15)
2. Gavin James - Glow (5,28/17)
3. Seeb x Bastille - Grip (5,17/19)
Ik heb het idee dat er best wat songwriters en producers zijn die het wel fijn vinden om een beetje op de achtergrond te blijven. Neem nou Benny Blanco. Hij heeft bijgedragen aan een enorm aantal wereldhits, van de doorbraakhits van Katy Perry en Kesha, tot een groot deel van Ed Sheeran's laatste album. Toch kon hij tot voor kort nog moeiteloos anoniem over straat. Echter, blijkbaar is Blanco niet per se het type dat op de achtergrond wil blijven, want hij heeft besloten om een solocarrière op te bouwen. Hij heeft vorige maand zijn eerste album uitgebracht.
De eerste single daarvan, Eastside (met de vocalen van Halsey en Khalid), haalde net aan de top 20, wat toch ietwat teleurstellend is voor iemand van zijn statuur. Beetje flauw natuurlijk, want waarschijnlijk maakt Blanco nu gewoon eens wat ie zelf tof vindt. Hij werkt namelijk ook regelmatig samen met meer verantwoorde artiesten: Lana Del Rey, Jessie Ware, Kanye West, Kids See Ghosts, Cashmere Cat, etc. Zijn oeuvre schiet alle kanten op, het is interessant om het overzicht eens te bekijken.
Hoe dan ook: zijn nieuwe single is met de maker van de grootste hit van vorig jaar: Calvin Harris. Deze verzorgt ook de vocalen van het liedje. Het voelt ook best wel als gewoon een Calvin Harris-nummer. Er zit een gezellig clipje bij met Benny zelf in het middelpunt, dansend met Calvin, met Halsey, met lookalike Lil Dicky, en met zijn moeder.
0
geplaatst: 11 januari 2019, 22:15 uur
Vind het vooral een allemansvriendje. Een makkelijk in het gehoor liggend liedje zonder scherp randje. Kan overal op de radio, je ziet de filerijders onbewust meetikken op hun stuur. Vervelend is het niet, maar ik vind het lastig voor te stellen dat iemand hier helemaal weg mee loopt en morgen ben ik het weer vergeten.
5.0
5.0
0
geplaatst: 11 januari 2019, 22:33 uur
Deze keer zak ik toch een beetje omlaag
5,5
Eastside was wel leuker.
5,5
Eastside was wel leuker.
1
geplaatst: 11 januari 2019, 22:37 uur
5,7
Een wel heel eenvoudig liedje. Vond het toch best prettig klinken, maar het ging wel iets te lang met hetzelfde door. Ik zou een tweede keer al verveeld zijn, vrees ik.
Een wel heel eenvoudig liedje. Vond het toch best prettig klinken, maar het ging wel iets te lang met hetzelfde door. Ik zou een tweede keer al verveeld zijn, vrees ik.
0
geplaatst: 11 januari 2019, 23:23 uur
6,5 vind die akoestische versie gezongen door Miguel wel erg mooi
0
geplaatst: 11 januari 2019, 23:45 uur
Aardig plaatje, al heeft Calvin Harris ze wel beter gemaakt
6
6
0
geplaatst: 12 januari 2019, 10:54 uur
6,5
Kan zijn dat dit nog wel wat hoger wordt in de loop der tijd, heb wel een zwak voor Calvin.
Kan zijn dat dit nog wel wat hoger wordt in de loop der tijd, heb wel een zwak voor Calvin.
1
geplaatst: 13 januari 2019, 21:26 uur
Laatst hier cijfers uitgedeeld, dacht ik, maar blijkbaar niet op verzenden geklikt.
Eerste cijfers waren:
Seeb x Bastille - Grip 2,5
Gavin James - Glow 3,5
Even aftasten wat ik er allemaal van ga vinden. Dat Seeb klonk iig als het zoveelste millennium whoop EDM deuntje
In ieder geval heel leuk om de teksten van Arrie te lezen.
Eerste cijfers waren:
Seeb x Bastille - Grip 2,5
Gavin James - Glow 3,5
Even aftasten wat ik er allemaal van ga vinden. Dat Seeb klonk iig als het zoveelste millennium whoop EDM deuntje
In ieder geval heel leuk om de teksten van Arrie te lezen.
0
geplaatst: 13 januari 2019, 21:39 uur
Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless 4
Zang wel aardig.
Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You 5,5
Al wat leuker dan de vorige drie. Vooral dat ATB-achtige effectje naar het einde toe, maar aan het eind van de rit weinig echt spannends of het vaker op te zetten.
Zang wel aardig.
Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You 5,5
Al wat leuker dan de vorige drie. Vooral dat ATB-achtige effectje naar het einde toe, maar aan het eind van de rit weinig echt spannends of het vaker op te zetten.
0
geplaatst: 13 januari 2019, 21:43 uur
Dwejkk_ schreef:
Zang wel aardig.
Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless 5,5
Zang wel aardig.
Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless 5,5
De tweede moet I Found You zijn, neem ik aan?
0
geplaatst: 14 januari 2019, 14:24 uur
Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless
Betere zangeres dan gemiddeld in dit genre. Hoewel nog steeds wat anoniem maakt dat het wat beter weg te luisteren dan gewoonlijk in dit genre. Verder wel vrij anoniem en die fingersnaps komen mij echt de neus uit, dus daar een halve punt aftrek voor.
5
De zangstem van Calvin bevalt mij totaal niet (ook al niet bij My Way). Verder vind ik dit maar een saaie bedoeling, ook al is het wel beter geproduceerd dan het gros in de top 40.
5
Betere zangeres dan gemiddeld in dit genre. Hoewel nog steeds wat anoniem maakt dat het wat beter weg te luisteren dan gewoonlijk in dit genre. Verder wel vrij anoniem en die fingersnaps komen mij echt de neus uit, dus daar een halve punt aftrek voor.
5
De zangstem van Calvin bevalt mij totaal niet (ook al niet bij My Way). Verder vind ik dit maar een saaie bedoeling, ook al is het wel beter geproduceerd dan het gros in de top 40.
5
1
geplaatst: 14 januari 2019, 14:28 uur
ranboy schreef:
5,7
5,7
Ik ben het zowaar volledig met Rob eens. Nou zijn we het wel vaker eens, maar over moderne muziek toch wat minder...
Aangezien ik hem wel al vaker heb gehoord, ga ik voor een:
5
0
geplaatst: 14 januari 2019, 14:29 uur
Deze week blijven ze trouwens drie dagen staan, omdat we maar twee binnenkomers hadden.
Morgenavond de volgende dus.
Morgenavond de volgende dus.
1
geplaatst: 14 januari 2019, 14:33 uur
En ik zag al dat dat vermoedelijk een flinke onvoldoende gaat worden 

1
geplaatst: 15 januari 2019, 17:21 uur
Sympathiek clipje en ook een best aardig nummer, maar wel heel erg op veilig gespeeld. Die Miguel-versie is idd een stuk boeiender.
6
6
0
geplaatst: 15 januari 2019, 17:50 uur
Joren999 schreef:
Verder vind ik dit maar een saaie bedoeling,
Bedoening natuurlijk, ik kon het niet laten staan Verder vind ik dit maar een saaie bedoeling,

0
geplaatst: 15 januari 2019, 19:09 uur
We hebben een mooie stijgende lijn te pakken!
1. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
2. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
3. Gavin James - Glow (5,18/18)
4. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
Wulf - Front Row Ticket
In 2012 deed ene Lieuwe Albertsma mee aan de The Voice of Holland. Daar zong ie een reggae-achtige versie van Jason Mraz - I’m Yours, vastberaden dat hij daarmee de jury en de rest van Nederland zou overtuigen. Maar helaas: niemand draaide zijn stoel voor hem. Na afloop vroeg Roel van Velzen hem wat zijn naam was. Toen hij antwoordde dat hij Lieuwe heet, zei Van Velzen keihard dat dat het eerste was dat ie die avond goed uitsprak.
Vier jaar later, de man heeft inmiddels de tijd gehad om aan zichzelf te werken, komt ie ineens weer tevoorschijn, maar nu is de naam Wulf en is ie te horen op een danceplaatje van Sam Feldt en Lucas & Steve: Summer on You. Het wordt een dikke top 10-hit: de eerste stap van Lieuwe’s revanche. Vanaf 2017 wordt hij met zijn eigen muziek een grote lieveling van de Nederlandse radio en scoort hij hit na hit. Makkelijk in het gehoor liggende popliedjes die bovendien erg pakkend zijn. Zijn grootste hits zijn Mind Made Up en All Things Under the Sun. Nu scoort hij alweer zijn vijfde solohit: Front Row Ticket.
1. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
2. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
3. Gavin James - Glow (5,18/18)
4. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
Wulf - Front Row Ticket
In 2012 deed ene Lieuwe Albertsma mee aan de The Voice of Holland. Daar zong ie een reggae-achtige versie van Jason Mraz - I’m Yours, vastberaden dat hij daarmee de jury en de rest van Nederland zou overtuigen. Maar helaas: niemand draaide zijn stoel voor hem. Na afloop vroeg Roel van Velzen hem wat zijn naam was. Toen hij antwoordde dat hij Lieuwe heet, zei Van Velzen keihard dat dat het eerste was dat ie die avond goed uitsprak.
Vier jaar later, de man heeft inmiddels de tijd gehad om aan zichzelf te werken, komt ie ineens weer tevoorschijn, maar nu is de naam Wulf en is ie te horen op een danceplaatje van Sam Feldt en Lucas & Steve: Summer on You. Het wordt een dikke top 10-hit: de eerste stap van Lieuwe’s revanche. Vanaf 2017 wordt hij met zijn eigen muziek een grote lieveling van de Nederlandse radio en scoort hij hit na hit. Makkelijk in het gehoor liggende popliedjes die bovendien erg pakkend zijn. Zijn grootste hits zijn Mind Made Up en All Things Under the Sun. Nu scoort hij alweer zijn vijfde solohit: Front Row Ticket.
0
geplaatst: 15 januari 2019, 20:28 uur
Ik vind zijn liedjes altijd best aardig in elkaar steken maar het is zo extreem veilig dat het me tegen staan. Bovendien ben ik niet zo’n fan van zijn zang, en haak ik helemaal af bij dat ‘oooheeehhoooo’.
4
4
0
geplaatst: 15 januari 2019, 21:30 uur
Dit nummer is alleen nuttig als plaatsvervangend braakmiddel.
2
2
0
geplaatst: 15 januari 2019, 22:21 uur
Ach, ik heb - in tegenstelling tot de meeste mensen op deze site, denk ik - niets tegen veilige liedjes, maar ook dit is weer niet hemelbestoremend.
5,5
5,5
* denotes required fields.