MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Week 9:

Zoë Livay - Sluit me in je armen 3.0
(het raakt me meteen al NIET en dat moeten dit soort liedjes doen, helaas dus)

Justé, Jaxstyle & Jon - Turn the lights off 2.0
(TikTok trend staat er nog bij, dat belooft niet veel en dat wordt meteen waar gemaakt, dit heeft niets om het lijf, redelijk waardeloos)

DI-RECT - Won’t Fall 7.0
(Niet alles was Di-Rect maakt blinkt, maar deze is zeker wel weer okee, de middle ground tussen pop en rock wordt weer eens mooi bewandeld)

Robert van Hemert & Donnie - Moët Dat Nou 3.0
(Redelijk vermoeiend dit, niet voor mijn consumptie, ook niet met champagne)

Froukje - Iedereen Gaat Vreemd 2.0
(Deze dame spreekt mij eigenlijk nooit aan, deze boodschap ook niet, irritant, maar dan echt)

week 8:

#21 Bad Bunny - DTMF
Ik heb de binnenkomers van week 8 een weekje laten liggen, en dat komt Bad Bunny ten goede. Ik moest er effe aan wennen, maar ik vind 'm verfrissend, vrolijk, opgewerkt. Ook rommelig, maar dat is leuker dan voorgefabriceerde confectiepop.
7.5

#30 Myles Smith & Niall Horan - Drive Safe
Over voorgefabriceerde confectiepop gesproken. Behoorlijk inwisselbaar en niets eigens. Wel aanstekelijk, maar ook al tientallen keren eerder gehoord.
5.5

#38 Pink Pantheress & Zara Larsson - Stateside
Tsja, dit ligt gewoon niet in mijn straatje. Ik kan hier niets in ontdekken wat mij aanspreekt.
4.5

week 9:

#32 Zoë Levay - Sluit me in je armen
Oef, dit doet 't 'm bij mij ook niet. Is dit nou emotie op haar stem, of gewoon matig gezongen? Ik vermoed dat laatste. Mij te klef verder.
4.0-

#33 Justé, Jaxstyle & Jon - Turn the lights off
Hier is één keer horen ook wel genoeg. Mijn hoofd is maar beperkt bevattelijk voor dance, en deze hoort daar niet bij.
3.5

#35 Di-rect - Won't fall
Je kunt horen dat Di-rect weet hoe ze een hitsong moeten schrijven. Dat doen ze dan ook geheel volgens het boekje en daar komt iets uit wat erg standaard is.
5.5

#36 Robert van Hemert & Donnie - Moët dat nou
Plopperdeplop, ik had niet verwacht dat we die kabouter ooit nog een keer tegen zouden komen, maar helaas...
1.0

#39 Froukje - Iedereen gaat vreemd
Ik was een paar jaar terug eens bij een concert van Froukje. Dat was per ongeluk, want ik had een kaartje gewonnen bij een popquiz. De generatiekloof was ineens letterlijk zichtbaar.
Maar goed, nieuwe single: ze zingt het op een heel vervelende manier. Soort van origineel bedacht, maar het komt op mij helaas vooral irritant over. Ik heb betere gehoord van haar.
5.0

#32 Zoë Levay - Sluit me in je armen 6.5
Ik vind dit best wel oké. Het grijpt mij verder niet zo, maar er zijn wel eens mindere binnenkomers.

#33 Justé, Jaxstyle & Jon - Turn the lights off 6.0
Het origineel heb ik ooit best veel gedraaid, die is top. Deze remake is ook nog niet zo slecht, maar een stuk minder dan het origineel.

#35 Di-rect - Won't fall 6.5
Prima radiorock nummertje van DI-RECT weer. Niks nieuws of bijzonders, maar ook niet slecht.

#36 Robert van Hemert & Donnie - Moët dat nou 2.0
Ze zeggen het zelf, moet dat nou echt

#39 Froukje - Iedereen gaat vreemd 4.0
Froukje heeft wel wat beters gemaakt. Dit nummer grijpt mij totaal niet.

week 9:

#32 Zoë Livay - Sluit Me in Je Armen

Haar vorige single vond ik niet zo, maar deze vind ik eigenlijk best aardig. Het is een heel simpele, directe tekst maar dat geeft het juist iets eerlijks en iets herkenbaars. Ik heb nog weleens kritiek op teksten van bijv Suzan & Freek en Meau maar dat komt omdat ze naar mijn idee geen taalgevoel hebben. Zij proberen ook dit soort teksten te schrijven, simpel en herkenbaar, maar proberen dat toch mooi te verwoorden (het is immers een liedtekst), waardoor hun teksten uiteindelijk rammelen aan alle kanten.
Deze tekst is heel simpel gehouden maar werkt voor mij wel.
Het liedje had wel iets verder uitgewerkt mogen worden, het is twee coupletten en twee refreinen, maar dat zie je tegenwoordig helaas erg vaak.
Cijfer: 6,5

#33 Justé, Jaxstyle & Jon - Turn the Lights Off

Dit nummer heeft inmiddels een hele geschiedenis. Het was in Nederland de grootste hit van DJ Jose in 2007, iemand die ik zelf beter ken van zijn samenwerking met G-Spott begin jaren '00. Lekker catchy dancehits. In 2010 maakte de Deense dj Kato er een nieuwe versie van, die eind vorig jaar ineens wereldwijd populair werd door een meme. Juste en Jaxstyle zagen hun kans rijp en vroegen Jon, de zanger van de Kato-versie, of ie ook een nieuwe versie met hun wilde maken. Het resultaat is dat ze nu vrij "makkelijk" een hit weten te scoren. Ik zocht die Jaxstyle trouwens eens op en dat lijkt meer een vlogger te zijn die af en toe een plaatje uitbrengt.
Maar wat is nou de beste versie? Ik vind ze allemaal niet denderend, maar ik moet het Juste en Jaxstyle nageven, ze hebben wel een lekkere bas toegevoegd.
Cijfer: 5,5

#35 Di-rect - Won't Fall

Lege stadionrock.
Cijfer: 3

#36 Robert van Hemert & Donnie - Moët Dat Nou

Ik begin het inmiddels echt zonde te vinden. Donnie is op z'n best echt een talentvolle, creatieve rapper. In freestyles rapt ie de meeste rappers eruit. Hij begon z'n carriere ook o.a. met beats van Bas Bron (De Jeugd van Tegenwoordig) en dat paste goed bij hem. Zes jaar geleden bracht hij Geen Centen Maar Spullen uit, met Frans Bauer, en toen vond ik het ontzettend leuk. Daarna kwamen nog bangers als Frans Duits en Bon Gepakt, maar inmiddels doet ie dus al zes jaar lang alleen maar feesttracks met volkszangers. Hij lijkt het enorm naar z'n zin te hebben en ik gun het hem, maar het begint voor mij als een verspilling van talent te voelen. Moët Dat Nou is bovendien ook niet zo sterk als eerdergenoemde tracks, het begint nu een beetje flauw te worden. Jammer.
Cijfer: 4

#39 Froukje - Iedereen Gaat Vreemd

Froukje heeft al drie keer eerder de Top 40 gehaald, maar alledrie de keren was dat samen met S10. Dit is voor de eerste keer solo. Mijn eigen Top 40 heeft ze overigens wel twee keer solo gehaald, met Groten Dan Ik en Niets Tussen. Ik draag haar dus zeker een warm hart toe. Helaas trek ik dit nummer totaal niet, en dat komt door haar delivery in de coupletten:

"Je was me even vergetuhhh"
Waar was je? Ik moet het wetuhhh"

Sinds wanneer zingt ze zo? Ik vind het heel lelijk klinken. Verder ook niet zo'n boeiend liedje, wel aardig geproduceerd maar dat is het wel.
Cijfer: 4

Gast
geplaatst: vandaag om 20:03 uur

geplaatst: vandaag om 20:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.