MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
We zijn inmiddels een maandje aan de slag, maar misschien kan het niet kwaad om eventuele geïnteresseerden nog even te benaderen via een tag-rondje. Je hebt nog maar tien tracks gemist, makkelijk in te halen dus!
(Namen grotendeels overgenomen uit de taglijst van een jaar geleden. Sommigen hebben al aangegeven dit item slechts passief te volgen, ik weet 't, maar verandering van mening is toegestaan)
catdog tnf Onweerwolf adri1982 Emile93 AstroStart Johnny Marr Gretz esteban Mausie jordidj1 Koenr Gyzzz thelion aerobag Edgar18 Arno yeahyeahyeah curufin Scorpion_21 musicfriek Emile93 Finn MRDammann Rudi S Dwejkk Dungeon ArthurDZ Joren999 laxus11 LucM Juul1998B Marzipaintree Poeha Porcupine Head pureshores ranboy shimaherostarbright boychevy93 GrafGantz herman Martijn Jonkers

Ik begreep van OnWeerWolf dat hij nog even niet aanhaakt. Hij zal z'n redenen wel hebben.

tnf
Poeha schreef:
Ik begreep van OnWeerWolf dat hij nog even niet aanhaakt. Hij zal z'n redenen wel hebben.

Hij heeft niet eens een profiel meer.

Laat ik maar meedoen;

Week 1:
Tyla - Chanel:
Leuk ritme maar wat vlakjes waarbij het refrein teveel herhaald wordt. Typisch een nummer dat je eerst nog vaak hoort maar na een tijd vergeten is.
Cijfer: 5

Bente - Hoogtevrees
Misschien wat theatraal en bombastisch op het einde maar verder degelijke zang en melodie.
Cijfer: 6

Week 2:
Dave & Tems - Raindance
Op zich is het wel goed en professioneel in elkaar gestoken maar het is alles behalve memorabel, het mist pit en een pakkende melodie.

Week 3:
Bruno Mars - I just might
Vlotte en swingende single, niet erg origineel maar verder is er niets mis mee. Zul je nog vaak op de radio horen.
Cijfer: 7,5

de Bankzitters - Harder dan ik spenden kan
Een zoveelste variant met de nederhiphop met autotune, zwakke raps en alle voor de hand liggende clichés.
Cijfer: 2,5

Tomas Grey - Rumors
Zouteloze 13-in-een-dozijn-dance die mij helemaal niet tot dansen aanzet. Wat ik mis is schwung en een aanstekelijk ritme.
Cijfer: 3

Zara Larsson - Midnight sun
Op zich een aardige popsong, mooie stem, begint veelbelovend maar zakt naar het einde in. Een gemiddeld cijfer hiervoor.

Week 4:

Shakira - Zoo
Shakira bracht zeker in het begin een aantal prima singles maar dit kan in de verste verte niet aan tippen. Lijkt mij een slap aftreksel van Waka Waka.
Cijfer: 3,5

Ik doe mijn best maar moeilijk om 2025 af te krijgen (komt er nog een jaaroverzicht? )

Suzan & Freek - Niemand 4
De eerste minuut lijkt erg op Gaga en Bradley Cooper, Shallow

Olivia Dean - So easy (to fall in love) 6,8
Zondagmorgen muziek

Turfy Gang, Bankzitters - Waarom moet ze nou een DJ zijn 1

Sienna Spiro - Die on this hill 2,5
soort mensen die wachten op Adele substitute???? (ALS die Adele nog terugkomt, niet meer zo populair volgens mij)
En wat een kop trekt ze, volgens mij heeft ze niet eens zin om te zingen deze Sienna)

Jisoo X Zayn - Eyes closed 5
Terwijl zijn ex bandmaatje alweer allerlei records verbreekt, is de getroubleerde ziel Zayn in de marge succesvol. Terwijl altijd als ik bij familie in Engeland ben en even door de kranten blader, er altijd "nieuws" is over hem (vrouwen, geld, issues) maar de muziekcarriere gaat van strength naar strength. Heeft een veel prettiger stem dan Harry Styles.

Let op chartsmaster

Bonus 2026

Tyla - Chanel 7,2

Harry Styles - Aperture: 7,7 (gewaagde keus als single)
Alesso & Sacha – Destiny: 3

Week 05:

Harry Styles - Aperture 2.0
(Sommigen noemen het een gewaagde single, ingetogen, ik vind het vooral saai, een nummer, dat nooit de Top 40 had gehaald, als de naam Harry Styles er niet onder stond, nee, mij, te repetitief, monotoon, gewoon saai dus)

Alesso & Sacha - Destiny 4.0
(redelijk standaard EDM’tje, in zijn soort niet eens slecht, maar eigenlijk ook weer te doodgewoon)

Harry Styles - Aperture 8.5
Erg lekker. Harry Styles is de afgelopen jaren zich gaan toeleggen aan het hardlopen en dat hoor je terug in deze single. Perfect nummer om op te rennen.

Alesso & Sacha - Destiny 3.0
Sluit mij hier aan bij SBube. Er wordt toch veel betere dancemuziek gemaakt, waarom komen dit soort saaie nummers dan de Top 40 in?

Week 05:

Harry Styles - Aperture
Dit nummer had nooit de top 40 gehaald als er geen Harry Styles onder stond. Maar gelukkig staat zijn naam er wel onder, en daarmee dwingt hij af dat deze gewaagde singlekeuze op high rotation komt op zo'n beetje alle popradiostations. Heel fijn dat Styles dit soort dingen de hitparade in krijgt.
8.5

Alesso & Sacha - Destiny
Jazeker, zo'n beetje elk EDM-cliché zit wel in deze track verwerkt. Maar toch vind ik het wel een leuke hook hebben. Niet meteen himmelhoch jauchzend, maar het is prima uit te zitten.
5.5

Nu januari achter de rug is: een klein tussenstandje:

1 Bruno Mars - I just might (6,80)
2 Harry Styles - Aperture (6,68)
3 Dave feat. Tems - Raindance (6,43)
4 Tyla - Chanel (6,23)
5 Zara Larsson - Midnight sun (6,09)
6 Bente - Hoogtevrees (4,814)
7 Shakira - Zoo (4,58)
8 Tomas Grey - Rumors (4,21)
9 Alesso & Sacha - Destiny (3,88)
10 de Bankzitters - Harder dan ik spenden kan (3,00)

week 6:

#26 Qlas - Waar was je?

Qlas is een 23-jarige rapper uit Rotterdam, die eigenlijk Luciano Mehrabady heet. 'Waar Was Je?' voert al een tijdje de streamingcharts aan en maakt nu ook de overstap naar de top 40. Je kunt Qlas ook kennen als de ene helft van het duo dat hij vormt met Blacka. 'Waar Was Je?' bevat een sample uit de hit 'Where Have You Been' van Rihanna.

#28 Son Mieux - Dark before the dawn

Op de nieuwste hit van de Haagse band Son Mieux is een primeur te horen. Maud Akkermans, die je kent als de vaste violiste van de groep, zingt namelijk een duet met zanger Camiel Meiresonne. Het is voor het eerst dat zij zo prominent met haar stem te horen is, al zong ze wel ‘backing vocals’ op eerdere Son Mieux-hits. 'Dark Before The Dawn' is de voorloper op een nieuw album. '24 Hours' gaat dat heten en de release staat gepland voor 10 april.

Alle top 40 entry's van 2026

Qlas - Waar was je? 1.0
(het achtergrondnummer. ‘Where have you been’ van Rihanna, wordt gruwelijk verkracht met een vreselijke rap-tekst, kan het erger?)

Son Mieux - Dark before the dawn 7.0
(Het is eigenlijk steeds hetzelfde recept bij Son Mieux, maar op zich smaakt het mij wel altijd, degelijk tot goede popsongs, nieuw is dat violiste Maud een prominent vocaal deel mag doen, het is in dit geval gewoon een duet met leadzanger Camiel)

Harry Styles - gaf ik in Ooit in de Top 40 een 7,5, en daar sta ik nog steeds achter. Prima nummer: 7,5

Alesso & Sacha - zelfs voor recente EDM is dit belachelijk generiek: 3

Qlas - deze had ik ook al gehoord. Ik vind dus de kale productie met die Rihanna-sample best goed werken, en zijn flow is ook prima in orde. Ik krijg alleen ferme hoofdpijn van de grove manier waarop de Nederlandse taal hier verkracht wordt. Krappe voldoende dan maar: 5,5

Son Mieux - ene oor in, andere heel hard weer uit: 4,5

week 5:

#17 Harry Styles - Aperture

Harry doet geen poging om een enorme hit te scoren: vijf minuten, een langere intro en een wat alternatiever geluid. Dat is natuurlijk te prijzen. Het doet me denken aan bands als Cut Copy en ik vind het dan ook een erg prettige sound. Het liedje vind ik prima maar ook weer niet meer dan prima. Het zou echter wel een groeier kunnen zijn, voor nu een 7.
Cijfer: 7

#38 Alesso & Sacha - Destiny

Tomas Grey vond ik dan nog wel aardig maar dit is echt identiteitsloze EDM-pop. Elk aspect van deze track klinkt cliche.

week 6:

#26 Qlas - Waar was je?

IJzersterk geproduceerd, waarbij zowel de beat als de raps gevoelsmatig een rauw randje hebben. Het voelt geenszins als een gepolijste raptrack, en weet het 'fuck you'-gevoel erg goed over te brengen.
Cijfer: 8

Son Mieux blijft de laatste tijd maar Top 40-hits scoren, ze worden waarschijnlijk flink gepusht door de radio. Het is dan ook erg geschikt voor de radio: glijdt onopvallend langs je heen in zijn nietszeggendheid. Dat geldt voor elke track van de band, zo ook voor deze nieuwe single. Ook veel te glad geproduceerd naar mijn smaak.
Cijfer: 2,5

Qlas - Waar was je? 4.0
De beat is prima, maar zowel de stem als de schrijverskunsten van Qlas zijn niet al te best.

Son Mieux - Dark before the dawn 5.0
Niet de beste van Son Mieux, nogal gewoontjes.

#26 Qlas - Waar was je?

Tsja, moeilijk moeilijk... Muzikaal goed in orde, maar ik ben geen fan van zijn stem. Ook niet van zijn raps. Toch stukken beter dan de Bankzitters.
5.0

Er zit tóch wel iets verrassends aan deze single hoor: een zangeres naast een zanger. Verder is het gewoon een onschuldig liedje, uitstekend geschikt voor de commerciële radio: het is de bedoeling dat je niet schrikt en wegzapt. Son Mieux is ongevaarlijk en makkelijk in het gehoor liggend; daar jaag je de grootste gemene deler die radio luistert niet mee weg.
6.5

Harry Styles - Aperture 5,5

week 7:

#27 Sombr - Homewrecker

Een jaar geleden had je waarschijnlijk nog nooit van Sombr gehoord en nu is de nog maar 20-jarige Amerikaan een van de populairste artiesten van het moment. Shane Boose, zoals de New Yorker eigenlijk heet, trad begin deze maand op tijdens de uitreiking van de Grammy Awards. Daarna kondigde hij aan nog diezelfde week met een nieuwe single te komen. 'Homewrecker' is de titel. Het is na 'Undressed' en '12 To 12', die allebei nog steeds genoteerd staan, de derde Top 40-hit op rij voor Sombr. De bijbehorende videoclip is een speelfilm op zich, die zich afspeelt op de set van een western. Sombr heeft zelf een hoofdrol, naast model Quenlin Blackwell en acteur Milo Manheim.

#34 Ronnie Flex & Acda en De Munnik - CD van mij

Elk jaar wordt in januari De Vrienden Van Amstel LIVE! georganiseerd in Rotterdam Ahoy. De crème de la crème van de Nederlandse popmuziek treedt er op. Liefst veertien shows werden er dit jaar gegeven, waarbij er weer allerlei bijzondere combinaties van artiesten op het podium stonden. Een ervan was die van Ronnie Flex met Acda & De Munnik. Zij brachten samen een bewerking van de hit 'De Kapitein Deel 2' uit 2000 ten gehore. De remake heet 'CD Van Mij'. Ondanks dat er dit jaar geen officieel themalied van De Vrienden Van Amstel LIVE! is, kan deze track toch een beetje zo gezien worden.

#37 Kevin feat. Bente - Vervreemd

Het televisieprogramma Beste Zangers betekende afgelopen najaar de definitieve doorbraak voor Bente. Een half jaar geleden scoorde de 25-jarige Amsterdamse haar eerste hit, dankzij het duet 'Hoe Hou Ik Dit Vast' met Bløf. De hertaling van Chers nummer 1-hit 'Believe', 'Kan Je Me Zien', werd Bentes doorbraak. Vervolgens maakte ze het themalied 'Hoogtevrees' voor 3FM Serious Request. Dat staat nog altijd in de Top 40. Haar nieuwste hit heet 'Vervreemd', een samenwerking met rapper Kevin.

week 7:

sombr - Homewrecker 5.0
(ik kan het enthousiasme dat velen hebben met/over (de muziek van) sombr niet delen, het is niet heel erg slecht, maar ik vind ook alle heisa eromheen een beetje onbegrijpelijk, het is niks aparts)

Ronnie Flex & Acda en De Munnik - CD van mij 2.0
(een totaal overbodige en veel slechtere herbewerking van ‘De Kapitein deel 2’, misschien spreekt dit ‘de jeugd’ aan, maar mij zeker niet)

Kevin feat. Bente - Vervreemd 2.0
(had ik al eens verteld, dat ik niet echt van de rapmuziek ben, naar alle waarschijnlijkheid wel, Bente zingt nog aardig, maar dat gebrabbel daartussen verpest het echt grondig)

Ik kwam er trouwens achter dat ik blijkbaar de vorige hit van sombr uit/in 2025 hier heb overgeslagen qua punten, gelukkig had ik hem wel al voor de alternatieve lijsten een notering gegeven. Ik weet niet of hier ooit nog een eindnotering over 2025 wordt gemaakt door catdog, maar om volledig te zijn:

week 39 - 2025:

sombr - 12 to 12 5.0

sombr - Homewrecker 6.5
Ik hoop dat sombr voor veel nieuwe jonge muziekontdekkers in ieder geval een stap is van de top 40 naar het vaak leukere alternatieve werk. Het nummer is verder niet heel bijzonder, maar ook niet onvoldoende

Ronnie Flex & Acda en De Munnik - CD van mij 3.5
Ronnie goes Donnie. Mwah, dat doet Donnie beter...

Kevin feat. Bente - Vervreemd 7.5
Dit is dan wel weer fijne Nederlandse hiphop. Kevin is eigenlijk op zijn best op zijn emotionele nummers waar een vrouw meezingt

#27 Sombr - Homewrecker
Ik heb de hype rondom Sombr blijkbaar gemist. Ik vind dit een nogal lui, gemakkelijk gemaakt nummer. Weet mij nergens te raken.
5.0

Zó'n hekel aan dat ge-'uh-uh-uh'. Verder is hier van iets goeds iets heel matigs gemaakt.
2.0

Ik hoor hier liever Bente dan Kevin. Zonder rapper zou dit nog best een voldoende hebben kunnen opleveren. Nu niet meer.
4.0

week 8:

#21 Bad Bunny - DTMF

Een kleine twee weken geleden had Bad Bunny de eer de halftimeshow te mogen verzorgen tijdens de Superbowl. Benito Ocasio, zoals de 31-jarige Puerto Ricaan heet, bouwde met gastartiesten Lady Gaga en Ricky Martin en een hele batterij dansers en muzikanten een groot feest. Onmiddellijk na het optreden knalden tracks van Bad Bunny de streamingcharts over de hele wereld in. De populairste is DTMF. Die werd vorig jaar al uitgebracht, maar komt door de Superbowl nu alsnog de Top 40 binnen. De titel luidt voluit 'Debí Tirar Más Fotos'. Dat betekent ‘ik had meer foto's moeten maken’.

#30 Myles Smith & Niall Horan - Drive Safe

Een maandje nadat Harry Styles zijn comeback maakte in de Top 40 met de hit 'Aperture', is ook zijn oude One Direction-maatje Niall Horan terug in de lijst. De inmiddels 32-jarige Ier is onlangs de studio ingedoken met Myles Smith en het resultaat is 'Drive Safe'. De twee artiesten zijn al een tijd goede vrienden en die vriendschap vormde dan ook de basis voor hun samenwerking. De tekst van 'Drive Safe' gaat over de grote uitdagingen in het leven, die je prima aan kunt zo lang je maar de juiste mensen om je heen hebt.

#38 Pink Pantheress & Zara Larsson - Stateside

Alles dat Zara Larsson aanraakt lijkt momenteel in goud te veranderen. De Zweedse zangeres, die in 2015 doorbrak met de hit 'Lush Life', maakt dit jaar een ijzersterke comeback in de Top 40. Mede dankzij het concert dat ze in november gaf in de Ziggo Dome in Amsterdam en haar virals op TikTok kwam ze met die track van destijds na dik tien jaar terug in de lijst. Daarnaast staat ook 'Midnight Sun' genoteerd. Daar komt nu 'Stateside' bij, een samenwerking met Pink Pantheress. De 24-jarige Britse, die eigenlijk Victoria Walker heet, bracht deze track ruim een jaar geleden al solo uit, maar voor een remixalbum maakte ze een nieuwe versie met Zara.

Spotify: Alle top 40-hits van 2026

Week 5:

Harry Styles - Aperture
Inmiddels meermaals gehoord en het bevalt mij beter. Vrij gewaagd voor zijn doen, geen nummer om daarmee een hit te scoren en het weet mij niet over de volle lengte te boeien maar toch wel vrij origineel.

Alesso & Sacha - Destiny
Dit ben ik al snel vergeten, vrij banale en inwisselbare elektronische dancepop dat ook niet echt swingt.
Cijfer: 3,5

Week 6:
Qlas - Waar was je?
Productioneel zit het wel goed in elkaar maar die raps, tekst en vooral dat accent zijn vreselijk. Ik zie Nederlanders veel liever schaatsen dan ik ze hoor rappen.

Son Mieux - Dark before the dawn
Dit is tenminste wel smaakvol, het heeft een best aanstekelijk refrein en behoorlijk gezongen. Als het niet zo glad was geproduceerd had ik een hoger cijfer gegeven.
Cijfer: 6,5

Week 7:
Sombr - Homewrecker
Dit krijgt een nog hoger cijfer hoewel geen topsong - de bewering van sommigen dat ik alle hedendaagse muziek slecht vind kan in de prullenbak - met een degelijke melodie, gloedvolle zang en achtergrondkoor.
Cijfer: 7,5

Ronnie Flex & Acda en De Munnik - CD van mij
Acda en De Munnik hebben allang hun beste tijd achter de rug - hun eerste albums vind ik behoorlijk - maar ze proberen opnieuw te scoren met een overbodige en inspiratieloze remake en Ronnie Flex. Laat maar zitten!

Kevin feat. Bente - Vervreemd
Vind ik minder geslaagd dan Hoogtevrees - die rapper had voor mij niet gemoeten - en spreekt tekstueel ook iets minder aan.

Week 8:

Bad Bunny -DtMF 1.0
(hier wil ik niet te veel woorden aan vuil maken, ik haat, sterk woord idd, dit soort ‘muziek’)

Myles Smith & Niall Horan 4.5
(niet heel slecht, maar ook niet goed, gewoon middelmaat dus)

PinkPantheress + Zara Larsson - Stateside 3.0
(Het ene oor in en het andere weer uit, snel vergeten, en dat zal totaal geen probleem zijn, je vergeet het al tijdens het luisteren)

week 7:

#27 Sombr - Homewrecker

Zijn vorige singles vond ik prima maar deze vind ik heel vlak klinken en zijn vocalen klinken ook zwak. Dit had veel beter gemixt/geproduceerd kunnen worden.

Ik stel me voor dat zowel de Ronnie-liefhebbers als de AedM-liefhebbers hier niet op zitten te wachten. Overigens is het origineel dan wel weer goed te doen voor een Acda en de Munnik-nummer, met dat orgeltje.
Maar deze samenwerking hoeft niet zo.

Dan is deze samenwerking een stuk sterker, prettig contrast tussen het wat dramatische refrein en de ingetogen raps van Kevin. Sterke beat, fijn die harp in het refrein.

week 8:

#21 Bad Bunny - DTMF

Ik citeer even mezelf van gister, toen deze binnenkwam in m’n eigen Top 40:

[Quote=”Arrie”]Iemand die ik natuurlijk al heel goed ken - en ook waardeer - is Bad Bunny, maar vreemd genoeg heeft ie maar twee kleine hitjes gescoord in mijn lijst. Van zijn laatste album wist niks te scoren. Waar dat hem in zat weet ik niet precies, maar door de hernieuwde aandacht en de Superbowl Halftime show wist het nummer DtMF ook ineens bij me te landen. Wel al vrij oud maar wereldwijd wordt het nu een hit dus dan mag ie bij ook wel. Er ging een filmpje rond van de opname van het nummer en het enthousiasme van Bad Bunny en zijn achtergrondkoor overtuigde me, en bovendien bleek de tekst ook sterk te zijn toen ik de vertaling eens opzocht. Ik zat echt te slapen vorig jaar. [/quote]

Cijfer: 9

#30 Myles Smith & Niall Horan - Drive Safe

Niall is wel sympathiek, verder is dit enorm inwisselbaar en oninteressant.
Cijfer: 2

#38 Pink Pantheress & Zara Larsson - Stateside

Popperfectie! Heerlijk geproduceerd. Fijne 00s-vibe terwijl het toch ook modern klinkt. Stijlvol clipje ook. Ik moest nog even wennen omdat ik het origineel zo vaak heb gedraaid, niet zozeer wennen aan de toevoeging van Zara maar omdat de beat net anders is in deze versie. Maar beide versies zijn gewoon top!
Cijfer: 9

Bad Bunny - DtMF 7.5
Fijn nummertje. Sowieso het hele album Debí Tirar Más Fotos is een aanrader.

Myles Smith & Niall Horan - Drive Safe 5.0
Jah, ik word hier niet echt heel warm van. Wel goed gemaakt volgens het "voor op de radio"-receptje. Als dit tijdens een werkdag voorbijkomt, zal ik mij hier verder ook niet aan storen.

PinkPantheress + Zara Larsson - Stateside 5.0
Deze versie vind ik niet zo veel toevoegen aan het origineel; ik vind hem zelfs zwakker. Origineel had net aan voldoende gehaald, deze zit eronder.

Bad Bunny - DTMF
Bad Bunny wordt door sommigen gehaat en door anderen aanbeden. Zelf sta ik in het midden: hij heeft wel een eigen sound maar écht raken doet het mij niet, het is mij wat te gelikt.

Myles Smith & Niall Horan - Drive Safe
Dit zal nooit de originaliteitsprijs krijgen maar het vrolijke refrein blijft wel hangen. De heren hebben hoorbaar plezier dat het aanstekelijk werkt.

Pink Pantheress & Zara Larsson - Stateside
Dat stemmetje steekt mij tegen, verder een nummer dat je snel vergeten bent wat SBube zegt. De clip vind ik wel leuk.

week 9:

#32 Zoë Levay - Sluit me in je armen

Door met de nieuwe week, met maar liefst vijf binnenkomers: vier Nederlandse producties en de vijfde heeft een Nederlandse oorsprong. De hoogste nieuwe is Zoë Livay. Ze schreef de tekst van haar nieuwste single Sluit Me In Je Armen uitgerekend in een van de drukste periodes van haar carrière. Dat was vorig jaar, toen ze samen met Snelle de hit Ik Zing scoorde. Door alle drukte miste de 25-jarige zangeres uit Rotterdam haar geliefde, familie en vrienden om zich heen. Sluit Me In Je Armen gaat dan ook over die onvoorwaardelijke liefde en betrokkenheid.

#33 Justé, Jaxstyle & Jon - Turn the lights off

Dankzij Justé, Jaxstyle en Jon begint Turn The Lights Off aan een derde leven. Het origineel komt uit 2007 en is van de Nederlander DJ José. Drie jaar later maakte de Deense dj/producer Kato een nieuwe versie. Dat deed hij samen met zanger Jon Nørgaard. Hun cover werd in Nederland geen hit, maar dat lukt hun van oorsprong Litouwse landgenote en dj Justé, haar eveneens Deense collega Jacob Krull, alias Jaxstyle, en diezelfde Jon nu wel.

#35 Di-rect - Won't falll

Di-rect bestond vorig jaar 25-jaar en vierde dat jubileum met concerten in De Kuip in Rotterdam. Di-rect trad maar liefst drie keer op in het Feyenoord-stadion en gaat de geschiedenis in als de laatste band die er concerten mocht geven. Om omwonenden geen geluidsoverlast te bezorgen heeft de Rotterdamse gemeente namelijk besloten dat er voortaan geen concerten meer mogen worden gehouden in het stadion. Na een korte pauze om bij te komen van het drukke jaar is Di-Rect terug met nieuwe muziek. Won’t Fall is de dertigste Top 40-hit van de mannen. Eind dit jaar komen er ook weer concerten aan, nu in Rotterdam Ahoy.

#36 Robert van Hemert & Donnie - Moët dat nou

Bij het lezen of uitspreken van de titel van de nieuwste hit van Robert van Hemert en Donnie moet je de puntjes op de ‘e’ niet over het hoofd zien. Beide artiesten scoorden los van elkaar al meerdere hits. Robert deed dat solo, terwijl Donnie met zo ongeveer iedere bekende Nederlandse zanger wel eens in de studio heeft gestaan. Moët Dat Nou is zijn tiende Top 40-hit, terwijl Robert zijn derde notering te pakken heeft.

#39 Froukje - Iedereen gaat vreemd

Om inspiratie op te doen voor de liedjes op haar nieuwe album, zette Froukje Veenstra een opmerkelijke stap. De 24-jarige zangeres uit Nieuwkoop besloot een tijdje stage te lopen in een bedrijf. Ze wilde ervaren hoe het is om op een andere manier dan dat ze gewend is deel uit te maken van de maatschappij. Uiteindelijk kwam ze tot de conclusie dat ze dolgelukkig is met haar carrière als artiest. Het nieuwe album van Froukje verschijnt later dit jaar, maar een eerste single is er alvast. Iedereen Gaat Vreemd is haar vierde Top 40-hit. De clip is geregisseerd door Sam de Jong. Hij brengt dit voorjaar de film Joe Speedboot uit, waar Froukje ook een rol in heeft.

Spotify: Alle top 40 entry's 2026

chartsmaster schreef:

#33 Justé, Jaxstyle & Jon - Turn the lights off

Dankzij Justé, Jaxstyle en Jon begint Turn The Lights Off aan een derde leven. Het origineel komt uit 2007 en is van de Nederlander DJ José. Drie jaar later maakte de Deense dj/producer Kato een nieuwe versie. Dat deed hij samen met zanger Jon Nørgaard. Hun cover werd in Nederland geen hit, maar dat lukt hun van oorsprong Litouwse landgenote en dj Justé, haar eveneens Deense collega Jacob Krull, alias Jaxstyle, en diezelfde Jon nu wel.
(embed)

Het derde leven komt eigenlijk vooral door een meme waardoor de Kato-versie recentelijk een hit is geworden. In Engeland bijvoorbeeld, en in Nederland in de tipparade. Daar borduren Juste en Jaxstyle nu op voort.

Zara Larsson - Midnight sun 6,8

Shakira-Zoo 2

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.