MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1969Meter

zoeken in:
Aangezien deze meetelt voor de NL Ladder hier ook maar even stemmen....

Toen ik het debuutalbum van Shocking Blue voor het eerst hoorde - ik denk een jaar of 10 geleden - was dit nummer meteen een enorme uitschieter, waarom is dit niet bekender dacht ik nog... zeker toen ik zag dat het ook een single was geweest en zelfs een aardige top 40 hit.
Een van hun beste singles, top 3 zeker.
10.

Peter Sarstedt - Where Do You Go to (My Lovely)
7,8

Pink Floyd - Point Me At The Sky
7,0

Diana Ross & The Supremes - I'm Livin' In Shame
6,7

Shocking Blue - Long And Lonesome Road
7,0

Shocking Blue haalt met Long And Lonesome Road een prima 8,359. Een voorlopige derde plaats.

Ring Of Fire is geschreven door June Carter Cash (vrouw van Johnny) en Merle Kilgore en werd in 1962 eerst opgenomen door de Carter Family. In 1963 kwam er een versie van Johnny Cash, hij haalde de eerste plaats in de Billboard Hot Country Singles. Het nummer is later vaak gecovered. Het meest succesvol door Eric Burdon & The Animals die in Nederland bijvoorbeeld de 4e plaats haalde.

Eric Burdon & The Animals - Ring Of Fire

6,7

Voor Shocking Blue nog een 8,6

Niet zo heel erg van onder de indruk.

6.2

Eric Burdon & The Animals nemen de rode lantaarn over met de Ring Of Fire en een score van 6,613.

Dit is de originele versie van Sister Morphine. Geschreven door Mick Jagger en Keith Richards samen met Marianne Faithfull. Er was wel wat te doen over het nummer: er waren een paar rechtzaken nodig om te bepalen dat Marianne echt een van de schrijvers was en het nummer werd in Engeland teruggetrokken door de expliciete verwijzingen naar drugs. Het nummer was eigenlijk het B-kantje met op de A-kant: Something Better.

Sister Morphine is opgenomen in een leuke bezetting: Mick Jagger op acoustische gitaar, Ry Cooder op slide en bass, Jack Nitzsche op piano en Charlie Watts op drums.

Marianne Faithfull - Sister Morphine

De versie van The Stones is nog iets duisterder, maar deze original doet er imo niet veel voor onder. Blijft een geweldige song.

8.5

Brown Sugar en Sister Morphine op St F
Verwijzen idd naar drugs
Daarom werd dus SM in enkele landen geweigerd ,in bv Spanje werd de track zelfs vervangen door Let It Rock

Ik vind SM eigg ook een soort antidrug song
De tekst geeft een beeld hoe het met je kan vergaan als je flink verslaafd raakt
Het is dus ook niet mijn bedoeling om de teksten op te hemelen ofzo
Gewoon een visie van mij
8

Marianne Faithfull - Sister Morphine 7,3
Eric Burdon & The Animals 7,5

Bij de laatste stemmer duikt het gemiddelde van Sister Morphine net onder de 8 en pakt een voorlopig 7e plaats.
1 . The Rolling Stones - Sympathy For The Devil 9,161
2 . The Kinks - Village Green 8,500
3 . Shocking Blue - Long And Lonesome Road 8,327
4 . Peter Sarstedt - Where Do You Go to (My Lovely) 8,136
5 . The Doors - Touch Me 7,998
6 . Mickey Newbury - The Queen 7,989
7 . Marianne Faithfull - Sister Morphine 7,989
8 . Creedence Clearwater Revival - Proud Mary 7,952
9 . Amen Corner - (If Paradise Is) Half As Nice 7,465
10 . Barbara Acklin - Am I The Same Girl 7,453

11 . The Temptations - Runaway Child, Running Wild 7,400
12 . Plastic Ono Band - Cold Turkey 7,373
13 . Blood, Sweat & Tears - You Made Me So Very Happy 7,225
14 . Sandy Coast - Capital Punishment 7,194
15 . Pink Floyd - Point Me At The Sky 7,130
16 . Diana Ross & The Supremes - I'm Livin' In Shame 7,091
17 . Earl Van Dyke - Runaway Child, Running Wild 6,960
18 . Eric Burdon & The Animals - Ring Of Fire 6,711

Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'aime... Moi Non Plus

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.