MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1969Meter

zoeken in:
bikkel2 schreef:
The Cats leverden gewoon een hele poos prima singles af. Voor mij naast de paling het beste wat Volendam te weeg heeft gebracht.
Het was met name een vocale band. De studioalbums werden meestal ingespeeld door sessiekrachten. Oa: 2 Jannen. Akkerman en de Hont.
De albums zijn vaak wat onevenwichtig.

Klopt ....maar toch word door sommige beweerd dat het lange (albumversie) gitaarintro van Where Have I Been Wrong door Piet Veerman zelf werd gespeeld ,en als je goed luistert, vind ik dat moeilijk te geloven
Wss toch de Hont of Akkerman

Fleetwood Mac haalt met Man Of The World een 7,800 (11) en zitten daarmee voorlopig achter The Cats die met aantal latere stemmers doorstegen naar een 7,967 (12 stemmers)

The Hollies treden momenteel opvallend veel op in Nederland, 10 dagen geleden in de AFAS, binnenkort o.a. in Nijmegen. Als ik het zo lees en bekijk ziet het er wel erg belegen uit. Er zit met een beetje goede wil ook nog maar een origineel lid in (Tony Hicks). Wellicht valt het mee want mooie songs en stemmen hadden ze wel. Zeker ten tijde van Allan Clarke en Graham Nash.

The Hollies - Sorry Suzanne

Was onverwachts meegevraagd voor het Afas concert, ergens dacht ik...tja leuk maar nu ga ik naar een meer dan halve tributeband.
Maar concert was nog best leuk, vaak gaven ze nog een andere draai aan de hits
Nog een akoestisch gedeelte met de zanger alleen ,trouwens er zijn nog 2 org leden aanwezig ...drummer Bobby Eliott met Hicks
Bassist is voormalig Mud lid Ray Stiles

8.5

Leuk zo'n recensie uit de eerste hand teus! Bobby Elliott was volgens de Wiki niet de eerste drummer van The Hollies, zelfs Tony Hicks zat niet bij de allereerste samenstelling. Ze zaten wel in de band toen het eerste album uitkwam en zijn dus zeker orginele bandleden te noemen.

50tracks schreef:
Leuk zo'n recensie uit de eerste hand teus! Bobby Elliott was volgens de Wiki niet de eerste drummer van The Hollies, zelfs Tony Hicks zat niet bij de allereerste samenstelling. Ze zaten wel in de band toen het eerste album uitkwam en zijn dus zeker orginele bandleden te noemen.

Ja daar heb je wel een punt
Ik had het eigg moeten omschrijven als nog 2 leden uit de meest succesvolle Hollies samenstelling

7,5

8,5

8,2

Mooie score voor The Hollies, net geen Top 10

1 . The Rolling Stones - Sympathy For The Devil 9,161 - 19
2 . Simon & Garfunkel - The Boxer 8,861 - 19
3 . The Beatles - Get Back 8,717 - 12
4 . Ennio Morricone - C'era Una Volta Il West 8,511 - 18
5 . The Kinks - Village Green 8,500 - 13
6 . The Beatles - Don't Let Me Down 8,467 - 12
7 . Tommy James & The Shondells - Crimson And Clover 8,347 - 15
8 . Shocking Blue - Long And Lonesome Road 8,327 - 13
9 . The Velvet Underground - What Goes On 8,279 - 14
10 . The Who - Pinball Wizard 8,143 - 14

11 . Peter Sarstedt - Where Do You Go to (My Lovely) 8,136 - 14
12 . Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'aime... Moi Non Plus 8,071 - 17
13 . The Hollies - Sorry Suzanne 8,064 - 11
14 . Neil Young - The Loner 8,013 - 15
15 . The Doors - Touch Me 7,998 - 20
16 . Mickey Newbury - The Queen 7,989 - 18
17 . The Beach Boys - I Can Hear Music 7,981 - 16
18 . The Cats - Why 7,967 - 12
19 . Creedence Clearwater Revival - Proud Mary 7,952 - 22
20 . Wallace Collection - Daydream 7,938 - 13

Geschreven door Roger McGuinn en Gene Clark in 1964 voordat ze in The Byrds zaten (later ook nog gecovered door The Lightning Seeds en Salt-n-Pepa). De laatste serieuze hit voor The Turtles.

The Turtles - You Showed Me

The Turtles zijn onlosmakend verbonden met dat nummer van de buitencategorie, ja Happy Together. Al is het door twee grootheden geschreven, ik vind het maar matig.

5,5

Ik heb het ervaren als een groeinummer. Het hield het bij mij 10 weken vol met als hoogste #5.
9

7.5

Justus18 schreef:
Ik heb het ervaren als een groeinummer.

Daar ben ik het mee eens.
7,4

The Hollies - Sorry Suzanne
6,9

The Cats - Why
6,5

The Iveys - Maybe Tomorrow
6,5
Net als the Cats blijkt dit nummer voor mij een krimpnummer.
Daarmee bedoel ik dat ze 40-50 jaar terug hogere cijfers van mij zouden hebben gekregen.

Voorlopig een bescheiden 7,300 voor The Turtles en een plaatje bij de onderste 10.

39 The Turtles - You Showed Me 7,300
40 . The Guess Who? - These Eyes 7,260
41 Blood, Sweat & Tears - You Made Me So Very Happy 7,225
42 . Sandy Coast - Capital Punishment 7,194
43 Pink Floyd - Point Me At The Sky 7,130
44 . Diana Ross & The Supremes - I'm Livin' In Shame 7,091
45 Consortium - All The Love In The World 7,075
46 . Earl Van Dyke - Runaway Child, Running Wild 6,960
47 . Eric Burdon & The Animals - Ring Of Fire 6,740
48 . Toon Hermans - Vogeltje Wat Zing Je Vroeg 6,630

Gisteren kwam het bericht dat Scott Engel, beter bekend als Scott Walker, op 76 jarige leeftijd is overleden. Hij was in 1969 zeker een van de meest gewaardeerde en actieve artiesten. Hij bracht in 1969 maar liefst drie albums uit waarvan De Volkskrant er twee magnifiek noemde: Scott 3 en 4 (tussendoor was er nog Scott: Scott Walker Sings Songs from his T.V. Series).

Van Scott 3 kwam in maart 1969 de geflopte cover van Jacques Brel's "Ne Me Quitte Pas" als single uit. Of drie albums in een jaar niet genoeg was bracht hij in de zomer van 1969 nog een single uit met een song die niet op een van de albums stond: het monumentale Lights Of Cincinnati.

Als eerbetoon vandaag beide singles van Scott Walker ter beoordeling:
Scott Walker - If You Go Away
Scott Walker - Lights Of Cincinnati

If You Go Away: 8
Lights Of Cincinnati 9,5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.