MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019

zoeken in:
Mooie uitslag

Begon nog zo voortvarend met Aisha Devi :-P

Met de achtenveertig liedjes die nog in de race zijn houden we een mooi en gevarieerd deelnemersveld over. Denk aan metal in de vorm van Alcest, Turkse feestmuziek in de vorm van Altin Gün, punk van de hand van Fontaines D.C., R&B van Sevdaliza, maar vooral flink wat pop, hiphop en (indie) folk/rock. Little Simz heeft zojuist met Selfish het spel moeten verlaten, maar houdt nog steeds vier liedjes over. Waar Big Thief lange tijd de naaste belager was is die rol nu overgenomen door popprinses Lana Del Rey die nog drie ijzers in het vuur heeft. Twee noteringen zijn er nog voor: Black Country, New Road, clipping., FKA twigs, The Comet Is Coming & Vampire Weekend.

De meest vruchtbare maanden van dit jaar zijn voorlopig maart en augustus, van beide maanden doen er nog zeven liedjes mee waaronder maandwinnaars Boss en No Halo. Maart en augustus zijn daarnaast de enige twee maanden die hun complete top vier nog in het spel hebben. Andere succesvolle maanden zijn februari (zes noteringen), juli (vijf noteringen) en oktober (vijf noteringen). Voor november is het verre van rozengeur en maneschijn, enkel de nummer vier van de maand (FKA twigs - Fallen Alien) speelt nog mee. April, juni en september hebben het ook zwaar met nog twee liedjes over. Daarbij moet wel worden aangetekend dat april (Vampire Weekend - Sympathy) en september (clipping. - Blood of the Fang) een serieuze finalekandidaat in de gelederen hebben.

We hebben afgelopen ronde afscheid genomen van drie maandwinnaars, te weten: KH - Only Human, Jaimie Branch - Prayer for Amerikkka Pt. 1 & 2 en The National - Not in Kansas. Ook de nummers twee, drie en vier van de verschillende maanden zijn al best wat nominaties kwijtgespeeld. Wie we helemaal kwijt zijn dat zijn de nummers elf, twaalf, achttien en twintig.

Kijken we naar de virtuele top twaalf na deze ronde dan vinden we daar één nummer dat in de maandronde geen finaleplaats wist te behalen, namelijk Georgia - About Work the Dancefloor. Verder valt het op dat er drie liedjes uit maart bij de bovenste twaalf te vinden zijn. Toch zegt de virtuele top twaalf ook weer niet zo heel veel, want we zijn deze ronde vier liedjes kwijtgeraakt die een ronde geleden nog in de virtuele toplijst stonden.

Uit het Maak Kennis Met topic doen nog zes liedjes mee, terwijl RYM en De Afrekening het moeten doen met vijf stuks. Users die nog kans maken op een nominatie in de finaleronde zijn: 123poetertjes, aerobag, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Ploppesteksel, reejman, stardust_be, Titmeister en yeahyeahyeah.

Loting voor de kwartfinaleladders

Ladder 1:

Chromatics - Time Rider
clipping. - Blood of the Fang
Lana Del Rey - California
Lana Del Rey - The Greatest
Nihiloxica - Diggi Dagga
ROSALÍA - Aute Cuture
Sudan Archives - Confessions
The Comet Is Coming - Summon the Fire

Ladder 2:

Caterina Barbieri - Fantas
Danny Brown - Combat
FKA twigs - sad day
Fontaines D.C. - Boys in the Better Land
Grimes - 4ÆM
Lalalar - Isyanlar
Little Simz - Boss
Little Simz - Venom

Ladder 3:

Alcest - Protection
Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
Black Country, New Road - Athen's, France
Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
Little Simz - 101 FM
Sharon Van Etten - Seventeen
Tropical Fuck Storm - Paradise
Weyes Blood - Movies

Ladder 4:

Angel Olsen - Lark
Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
Billie Eilish - bad guy
clipping. - Nothing Is Safe
Earth To Mickey - Brace & Bit
Modeselektor feat. Flohio - Wealth
Sampa The Great - Final Form
The Comet Is Coming feat. Kate Tempest - Blood of the Past

Ladder 5:

Black Country, New Road - Sunglasses
BROCKHAMPTON - NO HALO
Erika de Casier - Little Bit
Georgia - About Work the Dancefloor
Jade Bird - I Get No Joy
The National - Light Years
Tool - Pneuma
Vampire Weekend - Sympathy

Ladder 6:

Big Thief - Not
FKA twigs - Fallen Alien
Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
Sevdaliza - Darkest Hour
Vampire Weekend - Harmony Hall

MusicMeter: Song van het Jaar 2019 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

Ladder 1:

Chromatics - Time Rider
clipping. - Blood of the Fang
Lana Del Rey - California
Lana Del Rey - The Greatest
Nihiloxica - Diggi Dagga
ROSALÍA - Aute Cuture
Sudan Archives - Confessions
The Comet Is Coming - Summon the Fire

MusicMeter: Song van het Jaar 2019 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

6 van de 10 beste nummers die nog in het spel zijn.

Complimenten voor de selectie die we over hebben en we gaan gelijk door met de sterkste (samen met 5) ladder van deze ronde...

1. Chromatics - Time Rider
2. The Comet Is Coming - Summon the Fire
3. ROSALÍA - Aute Cuture
4. Sudan Archives - Confessions

Inderdaad een geweldige selectie. Zo'n 50% zou zo in mijn eigen top 50 van 2019 passen.

De top 3 hier is ook echt buitencategorie, allemaal naar de finale svp.

1. clipping. - Blood of the Fang
2. Nihiloxica - Diggi Dagga
3. Sudan Archives - Confessions
4. ROSALÍA - Aute Cuture

Mooie top 4 in deze ladder

1. clipping. - Blood of the Fang
2. Nihiloxica - Diggi Dagga
3. The Comet Is Coming - Summon the Fire

1. Lana Del Rey - California
2. ROSALÍA - Aute Cuture
3. Nihiloxica - Diggi Dagga
4. Lana Del Rey - The Greatest

Koenr schreef:
Inderdaad een geweldige selectie. Zo'n 50% zou zo in mijn eigen top 50 van 2019 passen.

Ik tel 18 nummers uit mijn eigen top 100 (waarvan 5 uit de top 10) + 2 nummers die mijn lijst van 2020 gaan halen. Absoluut geen slechte score

1. Nihiloxica - Diggi Dagga
2. clipping. - Blood of the Fang
3. ROSALÍA - Aute Cuture

Toch wel leuk dat er iets van Nyege Nyege zo ver komt

Ladder 3 is gevuld met mijn favorieten, daar schuilt een aantal keer een pijnlijk afscheid

Edgar18 schreef:

Uit het Maak Kennis Met topic doen nog zes liedjes mee, terwijl RYM en De Afrekening het moeten doen met vijf stuks. Users die nog kans maken op een nominatie in de finaleronde zijn: 123poetertjes, aerobag, Choconas, Dance Lover, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, Johnny Marr, jordidj1, Koenr, Masimo, Ploppesteksel, reejman, stardust_be, Titmeister en yeahyeahyeah.

12 van de 48 nummers die nog in de race zijn zijn door jou genomineerd. 9 via de reguliere weg en 3 via het Maak Kennis Met...-topic. 1 op de 4 Ik stel voor dat je in 2020 geen derde nominaties meer doet, moet wel een beetje eerlijk blijven

Wat een begin

1. The Comet Is Coming - Summon the Fire
2. ROSALÍA - Aute Cuture
3. Nihiloxica - Diggi Dagga
4. clipping. - Blood of the Fang

Alleen The greatest blijft een beetje achter maar dat zegt vooral iets over de rest

Let the cleansing begin #wegmetlana.

1. ROSALÍA - Aute Cuture
2. Sudan Archives - Confessions
3. clipping. - Blood of the Fang
4. Nihiloxica - Diggi Dagga

5. The Comet Is Coming - Summon the Fire
6. Chromatics - Time Rider

#golana

1. Lana Del Rey - The Greatest
2. Lana Del Rey - California
3. Chromatics - Time Rider
4. ROSALÍA - Aute Cuture

5. The Comet Is Coming - Summon the Fire
6. Sudan Archives - Confessions

Arbeidsdeskundige
3. ROSALÍA - Aute Cuture

Gretz schreef:

12 van de 48 nummers die nog in de race zijn zijn door jou genomineerd. 9 via de reguliere weg en 3 via het Maak Kennis Met...-topic. 1 op de 4 Ik stel voor dat je in 2020 geen derde nominaties meer doet, moet wel een beetje eerlijk blijven

Ja, of juist een vierde nominatie erbij voor Edgar. Waarom zou je iemand straffen voor goede prestaties? Hij weet de al om gewaardeerde nummers er goed uit te pikken steeds

3. Chromatics - Time Rider
4. The Comet Is Coming - Summon the Fire

1. The Comet Is Coming - Summon the Fire

2. Chromatics - Time Rider
3. Sudan Archives - Confessions
4. Lana del Rey - California

aerobag schreef:
Ladder 3 is gevuld met mijn favorieten, daar schuilt een aantal keer een pijnlijk afscheid
Het zwaartepunt ligt voor mij bij de eerste twee ladders. Ladder vijf vind ik dan weer het minst interessant.
Koenr schreef:
De top 3 hier is ook echt buitencategorie, allemaal naar de finale svp.

1. clipping. - Blood of the Fang
2. Nihiloxica - Diggi Dagga
3. Sudan Archives - Confessions
4. The Comet Is Coming - Summon the Fire

Edit: knip en plak foutje, nummer vier aangepast.

Nog zo'n 10 sterke nummers over. Verder heel veel MuMe middelmaat en meuk, maar wel een heel leuk spelletje hoor.

Edgar18 schreef:
Het zwaartepunt ligt voor mij bij de eerste twee ladders.
Voor mij zijn dat ook de sterkste ladders. Tijdens ladder 5 ben ik met SBube aan het risken.

Ik vind enkel ladder 6 een stuk minder sterk dan de rest.

Masimo schreef:
Tijdens ladder 5 ben ik met SBube aan het risken.

Alle grenzen op slot en 1,5m afstand tussen de soldaten hè.

Masimo schreef:
Voor mij zijn dat ook de sterkste ladders. Tijdens ladder 5 ben ik met SBube aan het risken.
Als SBube geen zin heeft wil ik wel meedoen, want waar ik net vier schreef bedoelde ik vijf . Ook voor mij de minste van de ladders.

1 Chromatics - Time Rider
2. The Comet Is Coming - Summon the Fire
3. Lana Del Rey - The Greatest
4. clipping. - Blood of the Fang

Starten doen we wel meteen met de minste van de ladders.

Ladder 5 vind ik dan weer ijzersterk, 5 top songs, bij de meeste ladders moet ik er één, maximaal 2, zoeken!

13 stemmers ver en alle nummers liggen nog op een zakdoek van elkaar. Zal best spannend worden wie hier uiteindelijk zal doorgaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.