Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:10 uur
oeioei
1.
2. Black Country, New Road - Sunglasses
3. Georgia - About Work The Dancefloor
4. Caterina Barbieri - Fantas
5. clipping. Nothing Is Safe
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour
9. clipping. - Blood Of The Fang
10. Big Thief - Not
11.
12. Weyes Blood - Movies
1.
3. Georgia - About Work The Dancefloor
4. Caterina Barbieri - Fantas
5. clipping. Nothing Is Safe
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour
9. clipping. - Blood Of The Fang
10. Big Thief - Not
11.
12. Weyes Blood - Movies
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:24 uur
BCNR
Gaaf dat dit nummer het nog tot een vierde plek heeft weten te schoppen, toch more than adequate.
1. Black Country, New Road - Sunglasses (9,5)
2. clipping. - Blood of the Fang (9)
3. Caterina Barbieri - Fantas (8,5)
4. Weyes Blood - Movies (8,2)
5. clipping. - Nothing Is Safe (8,2)
6. Sevdaliza - Darkest Hour (8)
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (7,8)
8.
9. Big Thief - Not (7,2)
10.
11.
12. Georgia - About Work the Dancefloor (4,5)
Gaaf dat dit nummer het nog tot een vierde plek heeft weten te schoppen, toch more than adequate.1. Black Country, New Road - Sunglasses (9,5)
2. clipping. - Blood of the Fang (9)
3. Caterina Barbieri - Fantas (8,5)
4. Weyes Blood - Movies (8,2)
5. clipping. - Nothing Is Safe (8,2)
6. Sevdaliza - Darkest Hour (8)
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (7,8)
8.
9. Big Thief - Not (7,2)
10.
11.
12. Georgia - About Work the Dancefloor (4,5)
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:26 uur
Met deze top 3 durf ik de winnaar echt niet te voorspellen. California zal toch wel niet? Het was succesjaartje voor Lana en podium is haar gegund, maar Apartment complex en Venice Bitch strandde vorig jaar nota bene al respectievelijk in de kwart en in de halve finale. Toch die popkraker van de vampieren, of komt artsy twigie nog langszij?
ArthurDZ verklap het even, volgens mij heb jij het uiteindelijke podium daar al
ArthurDZ verklap het even, volgens mij heb jij het uiteindelijke podium daar al
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:28 uur
1.
2. Big Thief - Not 8,2
3.
4. Georgia - About Work the Dancefloor 7,5
5. Weyes Blood - Movies 7,0
6. Black Country, New Road - Sunglasses 6,7
7. clipping. - Blood of the Fang 6,5
8. Sevdaliza - Darkest Hour 6,5
9. clipping. - Nothing Is Safe 6,2
10. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 6,0
11.
12. Caterina Barbieri - Fantas 4,0
2. Big Thief - Not 8,2
3.
4. Georgia - About Work the Dancefloor 7,5
5. Weyes Blood - Movies 7,0
6. Black Country, New Road - Sunglasses 6,7
7. clipping. - Blood of the Fang 6,5
8. Sevdaliza - Darkest Hour 6,5
9. clipping. - Nothing Is Safe 6,2
10. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 6,0
11.
12. Caterina Barbieri - Fantas 4,0
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:30 uur
aerobag schreef:
Met deze top 3 durf ik de winnaar echt niet te voorspellen. California zal toch wel niet? Apartment complex en Venice Bitch strandde vorig jaar nota bene al respectievelijk de kwart en in de halve finale. Toch die popkraker van de vampieren, of komt artsy twigie nog langszij?
Lana 3, Twigs 2, VW 1 zal het nu toch echt wel zijn. Al hoop ik op een stunt van de twijg.Met deze top 3 durf ik de winnaar echt niet te voorspellen. California zal toch wel niet? Apartment complex en Venice Bitch strandde vorig jaar nota bene al respectievelijk de kwart en in de halve finale. Toch die popkraker van de vampieren, of komt artsy twigie nog langszij?
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:32 uur
Mooi podium houden we over. En ik vind Lana echt verrassend sterk voor de dag komen. 
Sunglasses; gaaf nummer met vooral veel aandacht voor de ''getormenteerde'' ziel, in de stijl van Car Seat Headrest `s frontman Toledo. En daar ligt nu juist zijn zwakke punt, hoe ingenieus de teksten ook zijn, hoe groot de passie en de briljant gekke kakofonie van instrumenten ook mag zijn, ik mis net als dumb_helicopter een mooie, overkoepelende melodie om er net wat meer in te horen. Groeiertje wellicht......
01.
02. clipping. - Blood of the Fang ( 9,5 )
03.Caterina Barbieri - Fantas ( 9,5 )
04. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan ( 9+ )
05. Georgia - About Work the Dancefloor ( 9+ )
06. Weyes Blood - Movies ( 9 )
07. Sevdaliza - Darkest Hour ( 8,5 )
08.
09. clipping. - Nothing is Safe ( 8,5 )
10.
11. Black Country, New Road - Sunglasses ( 8+ )
12. Big Thief - Not ( 7,5 )

Sunglasses; gaaf nummer met vooral veel aandacht voor de ''getormenteerde'' ziel, in de stijl van Car Seat Headrest `s frontman Toledo. En daar ligt nu juist zijn zwakke punt, hoe ingenieus de teksten ook zijn, hoe groot de passie en de briljant gekke kakofonie van instrumenten ook mag zijn, ik mis net als dumb_helicopter een mooie, overkoepelende melodie om er net wat meer in te horen. Groeiertje wellicht......
01.
02. clipping. - Blood of the Fang ( 9,5 )
03.Caterina Barbieri - Fantas ( 9,5 )
04. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan ( 9+ )
05. Georgia - About Work the Dancefloor ( 9+ )
06. Weyes Blood - Movies ( 9 )
07. Sevdaliza - Darkest Hour ( 8,5 )
08.
09. clipping. - Nothing is Safe ( 8,5 )
10.
11. Black Country, New Road - Sunglasses ( 8+ )
12. Big Thief - Not ( 7,5 )
2
geplaatst: 13 april 2020, 16:35 uur
Arno schreef:
Lana en Twigs weet ik nog niet zo zeker, maar Ezra Koenig en de zijnen op één lijkt me onvermijdelijk. Vampire Weekend gun ik het nog wel om toe te treden tot de Harmony Hall of SvhJ-Fame. Als Lana wint daarentegen, is het een sad day for sure. Fingers crossed voor twigs... In principe beseffen we allemaal dat we een foutje hebben gemaakt en Cellophane eigenlijk de hele zooi had moeten winnen.(quote)
Lana 3, Twigs 2, VW 1 zal het nu toch echt wel zijn. Al hoop ik op een stunt van de twijg.
3
geplaatst: 13 april 2020, 16:37 uur
Ok dan. De nummer 1 wordt Rick Astley - Never Gonna Give You Up
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:39 uur
Dance Lover schreef:
Cellophane > Fallen Alien > sad day
Dit. Maar dan mag sad day alsnog winnen om het goed te maken.
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:40 uur
Verkeerde knopje, dat krijg je als ik MuMe op de laptop
Daar is mijn nummer 1, zoals verwacht. Helaas nog steeds geen Lana, die nu echt wel long overdue. Hoop op een verrassing van FKA twigs, maar het zullen onze vampiertjes wel worden...
1
geplaatst: 13 april 2020, 16:41 uur
Dance Lover schreef:
DL en JM weten dingen
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:48 uur
Geniaal podium, zonder meer! En ik kan opgelucht ademhalen nu de 
niet op een van die treetjes staan 
Als #6 de boel hier opveegt zou dat een stunt van wereldformaat zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, let maar op
1. Georgia - About Work the Dancefloor 9.9
2.
3.
4. Weyes Blood - Movies 9.0
5. Big Thief - Not 8.9
6.
7. clipping. - Nothing Is Safe 8.8
8. Caterina Barbieri - Fantas 8.5
9. clipping. - Blood of the Fang 7.8
10. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 7.6
11. Sevdaliza - Darkest Hour 6.7
12. Black Country, New Road - Sunglasses 5.9

niet op een van die treetjes staan 
Gretz schreef:
M'n nummer 12 mag nu wel snel komen, overhyped plaatje
Ik verwacht wel dat mijn #2 of #3 gaat winnen, dus dat ziet er goed uit
M'n nummer 12 mag nu wel snel komen, overhyped plaatje
Ik verwacht wel dat mijn #2 of #3 gaat winnen, dus dat ziet er goed uit
Als #6 de boel hier opveegt zou dat een stunt van wereldformaat zijn. Maar dat gaat niet gebeuren, let maar op
1. Georgia - About Work the Dancefloor 9.9
2.
3.
4. Weyes Blood - Movies 9.0
5. Big Thief - Not 8.9
6.
7. clipping. - Nothing Is Safe 8.8
8. Caterina Barbieri - Fantas 8.5
9. clipping. - Blood of the Fang 7.8
10. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 7.6
11. Sevdaliza - Darkest Hour 6.7
12. Black Country, New Road - Sunglasses 5.9
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:49 uur
Lana doet het beter als ik had verwacht.
Ik verwacht VW, Lana en Twigs op podium in die volgorde.
Blij dat we van die irritante zonnebrillen vanaf zijn, hoe meer ik dat nummer hoorde hoe meer het tegenstak. Een Car Seat Headrest zonder enige memorabele melodie.
1. Big Thief - Not
2. Weyes Blood - Movies
3. Georgia - About Work the Dancefloor
4.
5.
6.
7. clipping. - Nothing Is Safe
8. Caterina Barbieri - Fantas
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11. clipping. - Blood of the Fang
12. Black Country, New Road - Sunglasses
Ik verwacht VW, Lana en Twigs op podium in die volgorde.
Blij dat we van die irritante zonnebrillen vanaf zijn, hoe meer ik dat nummer hoorde hoe meer het tegenstak. Een Car Seat Headrest zonder enige memorabele melodie.
1. Big Thief - Not
2. Weyes Blood - Movies
3. Georgia - About Work the Dancefloor
4.
5.
6.
7. clipping. - Nothing Is Safe
8. Caterina Barbieri - Fantas
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11. clipping. - Blood of the Fang
12. Black Country, New Road - Sunglasses
0
geplaatst: 13 april 2020, 16:56 uur
En daar gaat mijn podium! ='/
Nu mijn nummer 4, 6 en 8 nog...
1. Big Thief - Not (9,5)
2. Black Country, New Road - Sunglasses (8)
3. Georgia - About Work the Dancefloor (7)
5. clipping. - Nothing Is Safe (6,5)
7. Sevdaliza - Darkest Hour (6,5)
9. clipping. - Blood of the Fang (5,5)
10. Weyes Blood - Movies (5,5)
11. Caterina Barbieri - Fantas (5,5)
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (5,5)
Nu mijn nummer 4, 6 en 8 nog...
1. Big Thief - Not (9,5)
2. Black Country, New Road - Sunglasses (8)
3. Georgia - About Work the Dancefloor (7)
5. clipping. - Nothing Is Safe (6,5)
7. Sevdaliza - Darkest Hour (6,5)
9. clipping. - Blood of the Fang (5,5)
10. Weyes Blood - Movies (5,5)
11. Caterina Barbieri - Fantas (5,5)
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (5,5)
0
geplaatst: 13 april 2020, 17:09 uur
Mijn nummers 6, 10 en 11 zijn nog in de race. Mijn nummer 6 is de laatste dagen nog wat in mijn achting gestegen (stond aanvankelijk niet binnen de top
dus het moge duidelijk zijn dat ik die de winst het meeste gun. Lijkt me ook de meest logische kandidaat om hier met de winst te gaan lopen, dus ik ben nog positief. 
dus het moge duidelijk zijn dat ik die de winst het meeste gun. Lijkt me ook de meest logische kandidaat om hier met de winst te gaan lopen, dus ik ben nog positief. 
0
geplaatst: 13 april 2020, 17:11 uur
Eeeeeeeuh, tja... Maarre Caterina en Sevdaliza waren mooie ontdekkingen hoor

1 Caterina
2 clipping - Nothing is Safe
3 Black Country
4 BIg Thief
5 Sevdaliza
6 Altin
7 Weyes Blood
8 clipping - Blood of the Fang
9 Georgia
10
11
12
2
geplaatst: 13 april 2020, 17:17 uur
stoepkrijt schreef:
Als ik me niet vergis krijgen we de nummers 2, 3, 6 en 10 van de harde kern nog. Wie zou die nummer 10 zijn? Harmony Hall of toch California? Die andere twee verwacht ik niet.
Als ik me niet vergis krijgen we de nummers 2, 3, 6 en 10 van de harde kern nog. Wie zou die nummer 10 zijn? Harmony Hall of toch California? Die andere twee verwacht ik niet.
Rang | Rang 'vaste kern' | Punten | Aantal lijstjes | Artiest - Titel
12 | 12 | 092 | 23 | Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
11 | 11 | 100 | 28 | Sevdaliza - Darkest Hour
10 | 02 | 103 | 27 | clipping. - Blood of the Fang
09 | 05 | 113 | 24 | Georgia - About Work the Dancefloor
08 | 07 | 116 | 26 | Weyes Blood - Movies
07 | 08 | 120 | 25 | Caterina Barbieri - Fantas
06 | 01 | 123 | 30 | clipping. - Nothing Is Safe
05 | 09 | 124 | 27 | Big Thief - Not
04 | 04 | 125 | 24 | Black Country, New Road - Sunglasses
03 | 03/06/10 |
02 | 03/06/10 |
01 | 03/06/10 |
Zou wel bijzonder zijn als de nummer 7 uiteindelijk slechts 8 punten of minder dan de nummer 3 heeft. Dan had 1 extra lijstje nog enorm veel verschil kunnen betekenen voor het podium.
Lana zal wel op #10 staan bij de vaste kern, Vampire Weekend op #6 en dan twigs op #3. Geen speld tussen te krijgen als je de stemvoorkeuren van de fanatiekste users even bij elkaar optelt en verder logisch nadenkt
Bij de users die Edgar niet tot de vaste groep heeft gerekend zie ik overigens genoeg namen staan van mensen die in het verleden regelmatig meegespeeld hebben. Dus ik zou zelf niet willen spreken van vertekening. De beste song gaat gewoon winnen. En dat een finale nu eenmaal altijd wat meer stemmers trekt dan een gewone ladder is inherent aan MuMe's ladderspellen.Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de virtuele rangschikking zou zijn geweest als je naar het gemiddelde percentage kijkt dat een nummer in de grote finale heeft gescoord. Kunnen we daar met behulp van de sheet ook een overzicht van genereren Edgar18?
2
geplaatst: 13 april 2020, 17:27 uur
Gretz schreef:
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de virtuele rangschikking zou zijn geweest als je naar het gemiddelde percentage kijkt dat een nummer in de grote finale heeft gescoord. Kunnen we daar met behulp van van de sheet ook een overzicht van genereren Edgar18?
Of wat de uitslag was geweest als er vijf punten werden uitgedeeld zoals in de reguliere maandfinales. Lijkt me ook wel verschil maken in zo'n spannende finale Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de virtuele rangschikking zou zijn geweest als je naar het gemiddelde percentage kijkt dat een nummer in de grote finale heeft gescoord. Kunnen we daar met behulp van van de sheet ook een overzicht van genereren Edgar18?

0
geplaatst: 13 april 2020, 17:37 uur
Even ter herinnering: jullie kunnen nog ca. 22:00 stemmen op de voorrondeladder van Song van het Decennium. Wanneer Edgar18 hier de winnaar van 2019 bekend maakt ga ik de uitslag berekenen
3
geplaatst: 13 april 2020, 17:39 uur
Masimo schreef:
(quote)
Of wat de uitslag was geweest als er vijf punten werden uitgedeeld zoals in de reguliere maandfinales. Lijkt me ook wel verschil maken in zo'n spannende finale
Leuk geprobeerd masimo, maar ik denk dan nog dat Ustad Saami niet gewonnen had
0
geplaatst: 13 april 2020, 18:24 uur
Masimo schreef:
(quote)
Of wat de uitslag was geweest als er vijf punten werden uitgedeeld zoals in de reguliere maandfinales. Lijkt me ook wel verschil maken in zo'n spannende finale
Ik denk dat BCNR en clipping. daarvan zouden profiteren, toch meer love/hate. Vermoed dat Lana en VW meer restpunten pakken...
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:02 uur
Gretz schreef:
Bij de users die Edgar niet tot de vaste groep heeft gerekend zie ik overigens genoeg namen staan van mensen die in het verleden regelmatig meegespeeld hebben.
Maar we hebben het nu over de editie van 2019, niet over het verleden. Zie het vooral als een leuk extraatje richting de vaste stemmers, de winnaar is degene die aan het einde van de rit de meeste punten heeft gehaald. Bij de users die Edgar niet tot de vaste groep heeft gerekend zie ik overigens genoeg namen staan van mensen die in het verleden regelmatig meegespeeld hebben.
Gretz schreef:
Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de virtuele rangschikking zou zijn geweest als je naar het gemiddelde percentage kijkt dat een nummer in de grote finale heeft gescoord. Kunnen we daar met behulp van de sheet ook een overzicht van genereren Edgar18?
Wat bedoel je precies? De virtuele ranking na de halve finales kun je gewoon nakijken in de sheet. Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de virtuele rangschikking zou zijn geweest als je naar het gemiddelde percentage kijkt dat een nummer in de grote finale heeft gescoord. Kunnen we daar met behulp van de sheet ook een overzicht van genereren Edgar18?
1. clipping. - Nothing Is Safe
3. clipping. - Blood of the Fang
4. FKA twigs - sad day
5. Weyes Blood - Movies
Prima uitslag, ik teken ervoor!
1
geplaatst: 13 april 2020, 19:07 uur
Terwijl iedereen op de uitslag wacht, kom gezellig meeluisteren naar de albumtip van de week
Ik ben nu aanwezig in de MusicMeter CLS room, ik ga om 19:15 I'm New Here draaien voor wie geïnteresseerd is
20:00 de real deal, Arthur's tip : Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again (2020)
MusicMeterCSL | BeatSense
Ik ben nu aanwezig in de MusicMeter CLS room, ik ga om 19:15 I'm New Here draaien voor wie geïnteresseerd is
20:00 de real deal, Arthur's tip : Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - We're New Again (2020)
MusicMeterCSL | BeatSense
3
geplaatst: 13 april 2020, 19:20 uur
3. FKA twigs - sad day (126 punten, 28 keer genoemd)
Genomineerd door: Edgar18
Nummer 1 van: Arrie, charlotte2807 & arcade monkeys
Maand: oktober
Maandpositie: 1e
Tussenstanden: 6e - 5e - 3e - 1e - 3e
Eindpositie "de vaste kern": 3e plaats (78 punten, 16 keer genoemd)
De bronzen medaille van deze editie is voor Tahliah Barnett a.k.a. FKA twigs. Sad day begon in de middenmoot, maar stoomde naarmate het spel vorderde op naar voren. Bij de laatste tussenstand stond ze zelfs gedeeld eerste. Helaas bleek sad day iets te vroeg gepiekt te hebben, want uit de laatste tien lijstjes werden slechts twintig punten gepakt, beduidend minder dan de nummers één en twee die juist omhoog gestuwd werden in de stand. Gelukkig voor twigs heeft ze haar positie van de vorige finale (11e) ruimschoots verbeterd!
Koenr schreef:
Arno schreef:
Ploppesteksel schreef:
Edgar18 schreef:
Titmeister schreef:
jordidj1 schreef:
123poetertjes schreef:
aerobag schreef:
Genomineerd door: Edgar18
Nummer 1 van: Arrie, charlotte2807 & arcade monkeys
Maand: oktober
Maandpositie: 1e
Tussenstanden: 6e - 5e - 3e - 1e - 3e
Eindpositie "de vaste kern": 3e plaats (78 punten, 16 keer genoemd)
De bronzen medaille van deze editie is voor Tahliah Barnett a.k.a. FKA twigs. Sad day begon in de middenmoot, maar stoomde naarmate het spel vorderde op naar voren. Bij de laatste tussenstand stond ze zelfs gedeeld eerste. Helaas bleek sad day iets te vroeg gepiekt te hebben, want uit de laatste tien lijstjes werden slechts twintig punten gepakt, beduidend minder dan de nummers één en twee die juist omhoog gestuwd werden in de stand. Gelukkig voor twigs heeft ze haar positie van de vorige finale (11e) ruimschoots verbeterd!
Koenr schreef:
Ahhh twigs. Ik ben nog steeds verliefd op haar eerste 2 EP's.
Hier had natuurlijk Cellophane moeten staan. Maar hey, sad day is een hele mooie 2e keus. Toen Holy Terrain uitkwam begon ik me een klein beetje zorgen te maken, misschien zou de nieuwe twigs keihard tegenvallen. Home with You nam die twijfels niet helemaal weg. sad day deed dat wel, want dit is een track die zich kan meten met haar beste werk. En gelukkig waren er nog meer parels te vinden op het album (Mary Magdalene is een ander favorietje hier)
Ache en Water Me gaat ze voor mij vast nooit meer evenaren, maar zolang ze zichzelf blijft uitdagen (en met verschillende producers blijft samenwerken) kan ze hopelijk het hele komende decennium nog mee. Ik heb er alle vertrouwen in.
Would you make a, make a, make a wish on my love... ahaahahahaaah zit in mijn hoofd sinds ik het stukje voor de maandfinale schreef. Taste the fruit of me / Make Love to all you see zou ook een mooi levensmotto zijn.
Hier had natuurlijk Cellophane moeten staan. Maar hey, sad day is een hele mooie 2e keus. Toen Holy Terrain uitkwam begon ik me een klein beetje zorgen te maken, misschien zou de nieuwe twigs keihard tegenvallen. Home with You nam die twijfels niet helemaal weg. sad day deed dat wel, want dit is een track die zich kan meten met haar beste werk. En gelukkig waren er nog meer parels te vinden op het album (Mary Magdalene is een ander favorietje hier)
Ache en Water Me gaat ze voor mij vast nooit meer evenaren, maar zolang ze zichzelf blijft uitdagen (en met verschillende producers blijft samenwerken) kan ze hopelijk het hele komende decennium nog mee. Ik heb er alle vertrouwen in.

Would you make a, make a, make a wish on my love... ahaahahahaaah zit in mijn hoofd sinds ik het stukje voor de maandfinale schreef. Taste the fruit of me / Make Love to all you see zou ook een mooi levensmotto zijn.
Arno schreef:
Magdalene kwam niet meteen goed binnen bij mij, en ook nu nog vind ik die plaat in de breedte niet erg constant. Maar Sad Day had wel meteen alles om een bescheiden moderne klassieker te worden. Het unieke geluid van haar debuutplaat wordt nog verder ontwikkeld en geperfectioneerd, waardoor Tahliah haar plekje in deze finale ruimschoots verdient.
Ploppesteksel schreef:
Mevrouw Twijgje mag me zoveel sad maken als ze wil. Dat ze die gave heeft kan ik je verzekeren. Als ze vraagt om die momenten te vergeten op deze manier, kan ik niet anders dan volledig uit m'n lood geslagen ja knikken. Uit strategisch oogpunt wacht ik wel even, omdat ze anders al na een kwart van het eerste refrein zou stoppen. Dat zou zonde zijn, voor de bridge, maar ook voor de low-key doch fantastische beat. In ieder geval, ik zou geen nanoseconde twijfelen en ik zou ze nog een bloemstuk, uiteraard in cellofaan ingepakt, erbovenop geven ook. Nu nog hopen dat die wens uitkomt...
Edgar18 schreef:
Tijd voor een lief liedje. Tahliah Debrett Barnett (FKA twigs) laat zich met sad day van haar kwetsbaarste kant zien. Het liedje verhandelt over een relatie die niet werkt. Hoe hard ze ook haar best doet om te relatie te laten slagen, het mag niet zo zijn. Barnetts breekbare stem in combinatie met de lieflijke melodielijn maakt dit liedje voor mij onweerstaanbaar.
Titmeister schreef:
Op 5 vinden we de grootste groeier van deze jaarfinale. FKA twigs had mij tot vrij recent nog niet echt overtuigd, maar is daar de afgelopen weken wel in geslaagd dankzij het meeslepende sad day. Dat klinkt een beetje alsof Kate Bush een modern R&B-nummer heeft gemaakt. Wonderschoon nummer!
jordidj1 schreef:
Ook FKA twigs was terecht één van de smaakmakers van 2019, dus ook zij moest een track in de finale. Hoe het kan dat Cellophane hier nooit geraakt is mij een groot raadsel, maar sad day is een prima vervanger.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 12: FKA twigs - sad day
Ook de afsluiter heeft de shuffle toepasselijk uitgekozen. Met sad day beëindig ik de Fietstocht. Of in elk geval van het muzikale gedeelte van de tocht, want hierna zou ik nog een flink stuk doorploegen in stilte terwijl ik de boel een beetje op een rijtje ging zetten. Zowel de volgorde van de finale als het leven in het algemeen. Het vooruitzicht dat ik deze dame toch niet zal gaan zien op Down The Rabbit Hole dit jaar stemt me treurig en mijn vrees voor een saaie stille zomer begint op te spelen, maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik in dit prachtige weer wel gewoon mijn tochtjes kan toeren en nog zat muziek heb om op te teren. In één vn de vele pronkstukken van Magdalene kan ik mijn troost vinden terwijl ik de brug over de A67 bestijg. Een cabrio passeert me en een klein meisje staart me vanaf de achterbank even aan met een nieuwsgierige lach op haar gezicht. Ergens heeft ze wel wat weg van Tahliah. Ik lach terug. Hoe kan ik anders, het is een mooie dag, een mooie Fietstocht en een mooie soundtrack. 2019 was een fijn jaar. x
Ook de afsluiter heeft de shuffle toepasselijk uitgekozen. Met sad day beëindig ik de Fietstocht. Of in elk geval van het muzikale gedeelte van de tocht, want hierna zou ik nog een flink stuk doorploegen in stilte terwijl ik de boel een beetje op een rijtje ging zetten. Zowel de volgorde van de finale als het leven in het algemeen. Het vooruitzicht dat ik deze dame toch niet zal gaan zien op Down The Rabbit Hole dit jaar stemt me treurig en mijn vrees voor een saaie stille zomer begint op te spelen, maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik in dit prachtige weer wel gewoon mijn tochtjes kan toeren en nog zat muziek heb om op te teren. In één vn de vele pronkstukken van Magdalene kan ik mijn troost vinden terwijl ik de brug over de A67 bestijg. Een cabrio passeert me en een klein meisje staart me vanaf de achterbank even aan met een nieuwsgierige lach op haar gezicht. Ergens heeft ze wel wat weg van Tahliah. Ik lach terug. Hoe kan ik anders, het is een mooie dag, een mooie Fietstocht en een mooie soundtrack. 2019 was een fijn jaar. x
aerobag schreef:
Goed jaar geweest voor twigs, met een mooie ontwikkeling van haar toch al eigenzinnige sound. Voor haar recente album had ze een uitzonderlijk sterk team aan producers om zich heen verzameld, maar twigs levert zelf ook. Die breekbare stem en de aparte intonatie en opbouw van haar teksten zijn ongeëvenaard in de moderne popmuziek. sad day is een heerlijke ruimtelijk nummer, met de verloren romanticus twigs als sprankelend middelpunt. Twigs had met Cellophane en Fallen Alien nog meer liefde gekregen van mij. It’s a sad day for sure.
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:22 uur
Rond 21:00 / 21:30 de top twee!
1. clipping. - Blood of the Fang 9,5
2. Weyes Blood - Movies 9,0
3. Black Country, New Road - Sunglasses 8,8
4. FKA twigs - sad day 8,7
5. clipping - Nothing is Safe 8,2
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7. Caterina Barbieri - Fantas 7,8
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9. Georgia - About Work the Dancefloor 7,6