Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:22 uur
1.
2. Big Thief - Not
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4.
5. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
6. FKA twigs - sad day
7. Georgia - About Work the Dancefloor
8. Weyes Blood - Movies
2. Big Thief - Not
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4.
5. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
6. FKA twigs - sad day
7. Georgia - About Work the Dancefloor
8. Weyes Blood - Movies
3
geplaatst: 13 april 2020, 19:22 uur
Masimo schreef:
Of wat de uitslag was geweest als er vijf punten werden uitgedeeld zoals in de reguliere maandfinales. Lijkt me ook wel verschil maken in zo'n spannende finale
Of wat de uitslag was geweest als er vijf punten werden uitgedeeld zoals in de reguliere maandfinales. Lijkt me ook wel verschil maken in zo'n spannende finale
U vraagt wij draaien:
1. Lana Del Rey - California
2. Vampire Weekend - Harmony Hall
3. Black Country, New Road - Sunglasses
4. Big Thief - Not
5. Caterina Barbieri - Fantas
6. clipping. - Nothing Is Safe
7. FKA twigs - sad day
8. Georgia - About Work the Dancefloor
9. Weyes Blood - Movies
10. clipping. - Blood of the Fang
11. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
12. Sevdaliza - Darkest Hour
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:31 uur
1. Caterina Barbieri - Fantas
2.
4. Sevdaliza - Darkest Hour
5. clipping. - Nothing Is Safe
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7. Big Thief - Not
8.
9. clipping. - Blood of the Fang
10. Georgia - About Work the Dancefloor
11. Weyes Blood - Movies
12. FKA twigs - sad day
2.
4. Sevdaliza - Darkest Hour
7. Big Thief - Not
8.
9. clipping. - Blood of the Fang
11. Weyes Blood - Movies
12. FKA twigs - sad day
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:38 uur
1. clipping. - Nothing Is Safe
2. Weyes Blood - Movies
3. Big Thief - Not
4. FKA twigs - sad day
5.
6. Black Country, New Road - Sunglasses
7.
8. clipping. - Blood of the Fang
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
11. Sevdaliza - Darkest Hour
12. Caterina Barbieri - Fantas
2. Weyes Blood - Movies
3. Big Thief - Not
4. FKA twigs - sad day
5.
6. Black Country, New Road - Sunglasses
7.
8. clipping. - Blood of the Fang
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
11. Sevdaliza - Darkest Hour
12. Caterina Barbieri - Fantas
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:41 uur
Edgar18 schreef:
U vraagt wij draaien:
4. Big Thief - Not
7. FKA twigs - sad day
9. Weyes Blood - Movies
(quote)
U vraagt wij draaien:
4. Big Thief - Not
7. FKA twigs - sad day
9. Weyes Blood - Movies
Oeioeioei, dat maakt het er niet minder spannend op

0
geplaatst: 13 april 2020, 19:44 uur
Lana of VW, wat zal het worden!?
1. Big Thief - Not (9,5)
2. Black Country, New Road - Sunglasses (8)
3. Georgia - About Work the Dancefloor (7)
5. clipping. - Nothing Is Safe (6,5)
6. FKA twigs - sad day (6,5)
7. Sevdaliza - Darkest Hour (6,5)
9. clipping. - Blood of the Fang (5,5)
10. Weyes Blood - Movies (5,5)
11. Caterina Barbieri - Fantas (5,5)
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (5,5)
1. Big Thief - Not (9,5)
2. Black Country, New Road - Sunglasses (8)
3. Georgia - About Work the Dancefloor (7)
5. clipping. - Nothing Is Safe (6,5)
6. FKA twigs - sad day (6,5)
7. Sevdaliza - Darkest Hour (6,5)
9. clipping. - Blood of the Fang (5,5)
10. Weyes Blood - Movies (5,5)
11. Caterina Barbieri - Fantas (5,5)
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (5,5)
1
geplaatst: 13 april 2020, 19:46 uur
Spannend! Kom op Lana
Echter Vampire Weekend ook een waardige winnaar.
Echter Vampire Weekend ook een waardige winnaar.
0
geplaatst: 13 april 2020, 19:59 uur
Hopen op Harmony Hall dan maar. California zou wel echt een matige winnaar staan, alleen op het album staan al 5 betere nummers.
1. Black Country, New Road - Sunglasses 10
2. Georgia - About Work the Dancefloor 9,7
3. clipping. - Nothing Is Safe 9,6
4. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 9,4
5. FKA twigs - Sad Day 9
6. clipping. - Blood of the Fang 9
7. Caterina Barbieri - Fantas 8,1
8.
9. Sevdaliza - Darkest Hour 7,8
10. Weyes Blood - Movies 7,4
11. Big Thief - Not 7,2
12.
5. FKA twigs - Sad Day 9
8.
11. Big Thief - Not 7,2
12.
0
geplaatst: 13 april 2020, 20:00 uur
1. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
2. Georgia - About Work the Dancefloor
3. Caterina Barbieri - Fantas
4. FKA twigs - sad day
5.
6. clipping. - Blood of the Fang
7. Black Country, New Road - Sunglasses
8. Big Thief - Not
9. Weyes Blood - Movies
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11.
12. clipping. - Nothing Is Safe
2. Georgia - About Work the Dancefloor
3. Caterina Barbieri - Fantas
4. FKA twigs - sad day
5.
6. clipping. - Blood of the Fang
7. Black Country, New Road - Sunglasses
8. Big Thief - Not
9. Weyes Blood - Movies
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11.
12. clipping. - Nothing Is Safe
0
geplaatst: 13 april 2020, 20:10 uur
Mooie prestatie van FKA twigs, blijft een fantastisch nummer.
1. Caterina Barbieri - Fantas (9,5)
2. FKA twigs - sad day (9,5)
3. clipping. - Nothing Is Safe (9)
4.
5.
6. Georgia - About Work the Dancefloor (8)
7. clipping. - Blood of the Fang (7,5)
8. Weyes Blood - Movies (7)
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (6,5)
10. Sevdaliza - Darkest Hour (6,5)
11. Big Thief - Not (6)
12. Black Country, New Road - Sunglasses (6)
1. Caterina Barbieri - Fantas (9,5)
2. FKA twigs - sad day (9,5)
3. clipping. - Nothing Is Safe (9)
4.
5.
6. Georgia - About Work the Dancefloor (8)
7. clipping. - Blood of the Fang (7,5)
8. Weyes Blood - Movies (7)
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (6,5)
10. Sevdaliza - Darkest Hour (6,5)
11. Big Thief - Not (6)
12. Black Country, New Road - Sunglasses (6)
0
geplaatst: 13 april 2020, 21:07 uur
Copy paste, maar dan zonder de opgeluchte emoticon, want op zich vind ik sad day nog best te pruimen.
0
geplaatst: 13 april 2020, 21:10 uur
Hé, dat is toevallig: de nummers 6 en 10 uit de harde kern-uitslag zijn dezelfde als de nummers 6 en 10 uit mijn lijst. Misschien mag ik dan tóch blijven. 
Nu nog hopen op dezelfde volgorde.

Nu nog hopen op dezelfde volgorde.
4
geplaatst: 13 april 2020, 21:34 uur
2. Lana Del Rey - California (127 punten, 24 keer genoemd)
Genomineerd door: jordidj1
Nummer 1 van: Arbeidsdeskundige, johan de witt, Snoeperd, Dance Lover, inquestos, jordidj1 & luigifort
Maand: augustus
Maandpositie: 3e
Tussenstanden: 1e - 2e - 2e - 7e - 2e
Eindpositie "de vaste kern": 10e plaats (39 punten, 10 keer genoemd)
De zilveren medaille van deze editie gaat naar Miss Musicmeter, Lana Del Rey! Ze schoot deze finale als een komeet uit de startblokken en pakte bij de eerste tussenstand brutaal de leiding. Ook daarna haakte ze nog lang aan, maar richting het einde leek de koek toch op. Dat was echter buiten Dance Lover, inquestos en jordidj1 gerekend. Drie lijstjes achter elkaar kreeg Lana het volle pond en zo deed ze weer helemaal mee. Het laatste zetje werd uiteindelijk gegeven door luigifort die Lana nog even over de groep achtervolgers heen katapulteerde. Een puntje meer dan twigs, twee meer dan BCNR, drie meer dan Big Thief, vier meer dan clipping. en zeven meer dan Barbieri. Het zat allemaal ongelooflijk dicht op elkaar, maar Lana houdt net genoeg over. California scoorde trouwens de meeste #1 posities van alle liedjes in deze finale.
jordidj1 schreef:
Dance Lover schreef:
Arno schreef:
dumb_helicopter schreef:
Edgar18 schreef:
Koenr schreef:
123poetertjes schreef:
Genomineerd door: jordidj1
Nummer 1 van: Arbeidsdeskundige, johan de witt, Snoeperd, Dance Lover, inquestos, jordidj1 & luigifort
Maand: augustus
Maandpositie: 3e
Tussenstanden: 1e - 2e - 2e - 7e - 2e
Eindpositie "de vaste kern": 10e plaats (39 punten, 10 keer genoemd)
De zilveren medaille van deze editie gaat naar Miss Musicmeter, Lana Del Rey! Ze schoot deze finale als een komeet uit de startblokken en pakte bij de eerste tussenstand brutaal de leiding. Ook daarna haakte ze nog lang aan, maar richting het einde leek de koek toch op. Dat was echter buiten Dance Lover, inquestos en jordidj1 gerekend. Drie lijstjes achter elkaar kreeg Lana het volle pond en zo deed ze weer helemaal mee. Het laatste zetje werd uiteindelijk gegeven door luigifort die Lana nog even over de groep achtervolgers heen katapulteerde. Een puntje meer dan twigs, twee meer dan BCNR, drie meer dan Big Thief, vier meer dan clipping. en zeven meer dan Barbieri. Het zat allemaal ongelooflijk dicht op elkaar, maar Lana houdt net genoeg over. California scoorde trouwens de meeste #1 posities van alle liedjes in deze finale.
jordidj1 schreef:
Hoe het ook went of keert, er is maar één iemand die de broek aanheeft op MusicMeter als het aankomt op moderne muziek: Lana Del Rey. Vanaf het moment dat Venice Bitch uitkwam lijkt iedereen opeens haar muziek te kunnen waarderen, ik doe een stapje verder: ik ben compleet gezwicht.
De nieuwe plaat keek ik ook erg naar uit, ik werd niet teleurgesteld. Op die van Little Simz na is het ook album van het jaar voor mij, met California als het ultieme prijsnummer.
De nieuwe plaat keek ik ook erg naar uit, ik werd niet teleurgesteld. Op die van Little Simz na is het ook album van het jaar voor mij, met California als het ultieme prijsnummer.
Dance Lover schreef:
Mijn absolute favoriet op Norman Rockwell. Al bij de eerste beluistering stroomden de waterlanders rijkelijk; geraakt door de prachtige contradictie van melancholie en hoop op deze plaat. Vintage Lana, in de zin dat je haar al met rasse schreden in haar witte jurk van een kliftrap af ziet dalen met een fles van jouw favoriete drank in haar handen om jouw de eeuwige liefde te verklaren. Toeval wil dat het strand verder helemaal verlaten is en de zonsondergang net zijn intrede doet. De preutse Amerikanen knijpen voor deze keer een oogje toe. En Lana vervangen we voor het gemak even door een droomprins op het witte paard, doe maar Zac Efron. Schaamteloos gevoelig, warm en romantisch; maar dromen mag, toch?! Kan mij geen nummer heugen dat zo mooi weet te vatten hoe een onbereikbare verliefdheid voelt, iets waar ik zelf gelukkig allang overheen ben maar toch.
Arno schreef:
California is geen Venice Bitch of Mariners Apartment Complex, en daarmee is het negatieve over deze song ook gezegd. Prachtig, melancholisch en typisch Lana Del Rey-nummer dat helemaal past op het fantastische Norman Fucking Rockwell!.
dumb_helicopter schreef:
Lana heeft een goed album uitgebracht waarbij vooral de singles die in 2018 uitgebracht waren mij wisten te bekoren. Het duurde lang voor de andere - voor mij wat inwisselbare - nummers wat begon rijpen. California deed dat gelukkig wel en heeft een fijne spanningsboog die het nummer naar mijn top-5 stuwt.
Edgar18 schreef:
Het album Norman Fucking Rockwell wist mij dit jaar positief te verrassen. Voorheen kwam ik de albums van Lana Del Rey nooit door, maar bij NFR! lukte dat voor het eerst eens wel. Wel met mate overigens, overkill ligt op de loer. Het album bevat met Venice Bitch een absolute topsong, en herbergt daarnaast nog een aantal fijne liedjes. California is er daar wat mij betreft wel een van. Ondanks dat vind ik het losstaand liedje niet bijzonder genoeg om in dit spel mee te doen om de hogere posities. The Greatest had mijn top acht denk ik wel gehaald, voor California is die te hoog gegrepen.
Koenr schreef:
Ik heb wel respect voor Lana. Ze is haar hele carrière nauwelijks serieus genomen door een deel van de muziekpers en critici, getypeerd als van alles, en er is altijd de kans geweest dat ze die 'ene zangeres van Video Games' zou blijven die verder alleen maar ondermaatse platen heeft uitgebracht. En toen was daar NFR! Iedereen de mond gesnoerd, overal plaat van het jaar, en verzekerd van een serieus plekje in de popgeschiedenis. Petje af. Of whatever ze in Hollywood mogen dragen vandaag de dag.
Dat gezegd hebbende, California doet het niet zo voor mij. Er staan veel mooiere cuts op NFR! Maar het is logisch (en ook wel terecht) dat Lana hier in de finale staat, al had ze haar kruit qua singles eigenlijk in 2018 al verschoten.
Dat gezegd hebbende, California doet het niet zo voor mij. Er staan veel mooiere cuts op NFR! Maar het is logisch (en ook wel terecht) dat Lana hier in de finale staat, al had ze haar kruit qua singles eigenlijk in 2018 al verschoten.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 2: Lana Del Rey - California
De winkels aan de Heezerweg zijn veelal dicht. Andere zijn nog open maar hebben een deurbeleid. De nieuwe werkelijkheid is nog altijd een beetje surrealistsch. Wel zijn er best wel wat mensen op straat. Twee zusjes en een broertje zijn aan het skeeleren op de stoep terwijl mama erachteraan sjokt. Het is een gelaten sfeer, Eindhoven lijkt de rust gevonden te hebben en het leven zoals het nu even is wordt aanvaard. Toch moet je af en toe eens mijmeren en hunkeren naar betere tijden. Hiervoor hebben we Lana die zich mistroostig afvraagt of haar oude lief nog terug naar het nest keert en alles weer dat sprookje wordt wat het voorheen ook was. En eigenlijk sijpelt dat gevoel dor heel NFR! heen, een heel sterk album dat niet echt uitschieters heeft maar wel een mooi geheel vormt. Alleen daarom al verdient Lana een plekje in de finale en gelukkig gebeurt dit ook met één van haar sterkere nummers. De kwaliteit van de finale zorgt echter wel dat ze hier wat dieper weggestopt zit. Maar ook voor de weggestopte spots moet je soms even tijd maken. Zo is een stukje Heezerweg afgesloten en moet ik eventjes een parallelstraatje induiken. De hordes op de weg, de hordes van het leven. Lana begeleidt me erdoorheen
De winkels aan de Heezerweg zijn veelal dicht. Andere zijn nog open maar hebben een deurbeleid. De nieuwe werkelijkheid is nog altijd een beetje surrealistsch. Wel zijn er best wel wat mensen op straat. Twee zusjes en een broertje zijn aan het skeeleren op de stoep terwijl mama erachteraan sjokt. Het is een gelaten sfeer, Eindhoven lijkt de rust gevonden te hebben en het leven zoals het nu even is wordt aanvaard. Toch moet je af en toe eens mijmeren en hunkeren naar betere tijden. Hiervoor hebben we Lana die zich mistroostig afvraagt of haar oude lief nog terug naar het nest keert en alles weer dat sprookje wordt wat het voorheen ook was. En eigenlijk sijpelt dat gevoel dor heel NFR! heen, een heel sterk album dat niet echt uitschieters heeft maar wel een mooi geheel vormt. Alleen daarom al verdient Lana een plekje in de finale en gelukkig gebeurt dit ook met één van haar sterkere nummers. De kwaliteit van de finale zorgt echter wel dat ze hier wat dieper weggestopt zit. Maar ook voor de weggestopte spots moet je soms even tijd maken. Zo is een stukje Heezerweg afgesloten en moet ik eventjes een parallelstraatje induiken. De hordes op de weg, de hordes van het leven. Lana begeleidt me erdoorheen
4
geplaatst: 13 april 2020, 21:35 uur
1. Vampire Weekend - Harmony Hall (135 punten, 28 keer genoemd)
Automatisch genomineerd
Nummer 1 van: DjFrankie, ArthurDZ, Simon77, herman & 123poetertjes
Maand: januari
Maandpositie: 1e
Tussenstanden: 2e - 1e - 1e - 1e - 1e
Eindpositie "de vaste kern": 6e plaats (53 punten, 15 keer genoemd)
En de winnaar van deze editie van de Song van het Jaar is geworden Vampire Weekend met Harmony Hall! Vanaf de eerste lijstjes draaide Vampire Weekend bovenin mee, en daar is het eigenlijk altijd gebleven. Bij de vierde tussenstand moest de koppositie gedeeld worden met FKA twigs, maar waar die eerste wegzakte bleven de punten voor Vampire Weekend maar binnenkomen. Driewerf hoera voor Vampire Weekend, en iedereen die deze song een warm hart toedraagt.
123poetertjes schreef:
jordidj1 schreef:
Arno schreef:
dumb_helicopter schreef:
stoepkrijt schreef:
Ploppesteksel schreef:
Dance Lover schreef:
Titmeister schreef:
aerobag schreef:
Dat deze Song van het Jaar 2019 niet door iedereen met gejuich begroet zal worden laten onderstaande recensies zien.
Koenr schreef:
Edgar18 schreef:
Automatisch genomineerd
Nummer 1 van: DjFrankie, ArthurDZ, Simon77, herman & 123poetertjes
Maand: januari
Maandpositie: 1e
Tussenstanden: 2e - 1e - 1e - 1e - 1e
Eindpositie "de vaste kern": 6e plaats (53 punten, 15 keer genoemd)
En de winnaar van deze editie van de Song van het Jaar is geworden Vampire Weekend met Harmony Hall! Vanaf de eerste lijstjes draaide Vampire Weekend bovenin mee, en daar is het eigenlijk altijd gebleven. Bij de vierde tussenstand moest de koppositie gedeeld worden met FKA twigs, maar waar die eerste wegzakte bleven de punten voor Vampire Weekend maar binnenkomen. Driewerf hoera voor Vampire Weekend, en iedereen die deze song een warm hart toedraagt.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 9: Vampire Weekend - Harmony Hall
Net hiervoor ben ik eindelijk bij de Strabrechtse Heide aangekomen maar koos ik bij de eerste de beste splitsing het linkerpad. Helaas, hierdoor manoeuvreer ik mezelf óm het natuurpark heen. Ik bevind me nu op een karrespoor met de komende minuutjes geen mogelijkheid om terug rechtsaf te slaan. Het kan de pret echter niet drukken want mijn finalefavoriet is op de oortjes aangekomen. Sinds Down The Rabbit Hole torende Harmony Hall samen met Summon The Fire steevast helemaal bovenaan de schuiflijst die ik gedurende de Grote Finale nauwlettend bijhield. En toen de komeet was uitgedoofd was de nummeréénspot eigenlijk al vergeven. Mijn Fietstocht is in dit stadium eigenlijk vooral een eretocht en het is er één in stijl. Tijdens de bridge kom ik toch bij de ingang, aan de noordkant ditmaal. En net wanneer het refrein nog een keer euforisch inzet werp ik de eerste echte blik op de Hei. Ze glundert in het zonlicht, trots om zich te laten zien. Het is mijn favoriete spot in de hele regio en komt nu nog extra tot leven. Net als in Beuningen zijn de goden me goed gezind en weten Vampire Weekend te koppelen aan een ideaal sfeerbeeld. Destijds in de vorm van een regenboog, nu in het wonderschoon der natuur. Het past er prima bij, het is echt een natuurliedje. En een comeback om van te smullen.
Net hiervoor ben ik eindelijk bij de Strabrechtse Heide aangekomen maar koos ik bij de eerste de beste splitsing het linkerpad. Helaas, hierdoor manoeuvreer ik mezelf óm het natuurpark heen. Ik bevind me nu op een karrespoor met de komende minuutjes geen mogelijkheid om terug rechtsaf te slaan. Het kan de pret echter niet drukken want mijn finalefavoriet is op de oortjes aangekomen. Sinds Down The Rabbit Hole torende Harmony Hall samen met Summon The Fire steevast helemaal bovenaan de schuiflijst die ik gedurende de Grote Finale nauwlettend bijhield. En toen de komeet was uitgedoofd was de nummeréénspot eigenlijk al vergeven. Mijn Fietstocht is in dit stadium eigenlijk vooral een eretocht en het is er één in stijl. Tijdens de bridge kom ik toch bij de ingang, aan de noordkant ditmaal. En net wanneer het refrein nog een keer euforisch inzet werp ik de eerste echte blik op de Hei. Ze glundert in het zonlicht, trots om zich te laten zien. Het is mijn favoriete spot in de hele regio en komt nu nog extra tot leven. Net als in Beuningen zijn de goden me goed gezind en weten Vampire Weekend te koppelen aan een ideaal sfeerbeeld. Destijds in de vorm van een regenboog, nu in het wonderschoon der natuur. Het past er prima bij, het is echt een natuurliedje. En een comeback om van te smullen.
jordidj1 schreef:
Als ik een track moest aanwijzen die garant staat voor mijn zomer van 2019, dan is het deze wel. Al vanaf seconde één mijn favoriete Vampire Weekend-track, pas daarna dook ik hun oeuvre in. Hun toffe optreden op Down The Rabbit Hole was een uur lang genieten en uiteraard sprong Harmony Hall er bovenuit. Lekker samen met Niek en Geert in die schattige moshpits duiken!
Arno schreef:
De nieuwe plaat van VW vind ik op een paar fllinke uitschieters na hun minste tot dusver. Tot die uitschieters behoren vooral Sympathy, die ik omwille van z'n uniekheid binnen VW's oeuvre nog liever in de finale zag, en deze Harmony Hall. Dit nummer had mij eerst niet te pakken, en de maandoverwinning in SvhJ verbaasde mij - Harmony Hall haalde toen niet eens mijn finale-top 5. Maar de song nestelde zich toch gestaag in mijn hersenpan met dat geweldig aanstekelijke refrein en die geinige piano-intermezzo's. Hun passage in de Brusselse AB deed er nog een flinke schep bovenop.
dumb_helicopter schreef:
Harmony Hall bij uitgave zeer goed binnen. Eén die kon wedijveren met het beste van hun vroegere songs. Mocht de finale een jaar geleden gespeeld zijn dat had deze waarschijnlijk ook op mijn podium gestaan, maar ondanks alles begint er stilaan toch wat sleet te komen op dit nummer, terwijl het vroegtijds uitgeschakelde This LIfe net begint te groeien. Blijft natuurlijk een 100% popsingle met vele whoe-hoe's en een aangename begeleidende instrumentatie.
stoepkrijt schreef:
Harmony Hall geeft me een Everything Now-gevoel: een ultieme feelgood-popsong, maar ondertussen stiekempjes wel zó alternatief en geraffineerd dat ook een serieuze muziekliefhebber zijn hart eraan kan ophalen.
Ploppesteksel schreef:
Vampire Weekend doet hier wat ze het best kunnen: besmettelijk blij klinken en tegelijkertijd dieper graven dan oppervlakkige blijdschap. Het is één van de weinige groepen waarbij ik me niet snel zal storen aan een oooeeeh meer of minder. Als Kaiser Chiefs het doen, noem ik ze commercieel en debiel. Als Ezra het doet, word ik er zowaar blij van. Is het jullie al opgevallen dat ik vaak blij gebruik en zelfs de moeite niet doe om een synoniem te gebruiken? Dat vat Vampire Weekend goed samen. Schijnbaar simpel en blij, blijer, blijst, Vampire Weekend.
Dance Lover schreef:
Als je een slang schattig weet te maken dan verdien je gewoon een plek in de finale punt. De absolute feel good track van deze finale en live ook een hele belevenis. En laat ik voordat dit nummer de Top 2000 daadwerkelijk heeft behaald nou niemand meer hier op horen haten. Oehhhhhhhhhoehhhhhhwwwoohoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Titmeister schreef:
Met afstand het meest alom aanwezige nummer uit de finale. Gereleased in januari, een grote radiohit. Wellicht ook iets te vaak gehoord, maar desondanks gewoon een raak popnummer.
aerobag schreef:
Ik ben nooit zo fan geweest van Vampire Weekend, maar ik merkte dat de singles van Father of the Bride mijn koude hart toch wel deden smelten. Optimistische, goed getimede riedeltjes met die huiselijke stem van Koenig, daar krijg ik toch een glimlach van op mijn gezicht. De pakkend bassloopjes en een piano die een jammend uitstapje maakt hier en daar, maken dit voor mij een zeer welkome single. Dat ze een catchphrase dan jatten uit eigen repertoire zie ik even door de vingers
Dat deze Song van het Jaar 2019 niet door iedereen met gejuich begroet zal worden laten onderstaande recensies zien.
Koenr schreef:
Goed, speciaal voor de finale heb ik 'm een laatste kans gegeven, maar deze track gaat het niet doen voor me. Dit is Vampire Weekend op hun stoffigst en sufst. Het is gelikt, glad, overgeproduceerd... kitsch? De boys zijn oud geworden en kunnen niet meer mee. Ik hou het bij Sympathy en de rest van FotB negeer ik. Doei Ezra en co, bedankt voor de leuke muziek in het verleden, voor de herinneringen, en voor het concert in het oude Tivoli in 2008, waar je in je zwembroek stond te swingen. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Edgar18 schreef:
Dit nummer gaat me per luisterbeurt meer tegenstaan. Blije huppelmuziek die het gemiddelde schoolfeest in groep 8 opleukt. Het klinkt bedacht en onecht. En dan die ooh, ooh, ooh tussendoor, brrr! In deze competitie het absolute niemendalletje, mijn enige onvoldoende.
0
Uitslag Song van het Jaar 2019 Finale:
1. Vampire Weekend - Harmony Hall - 135 punten
2. Lana Del Rey - California - 127 punten
3. FKA twigs - sad day - 126 punten
4. Black Country, New Road - Sunglasses - 125 punten
5. Big Thief - Not - 124 punten
6. clipping. - Nothing Is Safe - 123 punten
7. Caterina Barbieri - Fantas - 120 punten
8. Weyes Blood - Movies - 116 punten
9. Georgia - About Work the Dancefloor - 113 punten
10. clipping. - Blood of the Fang - 103 punten
11. Sevdaliza - Darkest Hour - 100 punten
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan - 92 punten
Uitslag Song van het Jaar 2019 Finale vaste deelnemers:
1. clipping. - Nothing Is Safe - 86 punten
2. clipping. - Blood of the Fang - 80 punten
3. FKA twigs - sad day - 78 punten
4. Black Country, New Road - Sunglasses - 68 punten
5. Georgia - About Work the Dancefloor - 56 punten
6. Vampire Weekend - Harmony Hall - 53 punten
7. Weyes Blood - Movies - 53 punten
8. Caterina Barbieri - Fantas - 50 punten
9. Big Thief - Not - 48 punten
10. Lana Del Rey - California - 39 punten
11. Sevdaliza - Darkest Hour - 37 punten
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan - 36 punten
1. Vampire Weekend - Harmony Hall - 135 punten
2. Lana Del Rey - California - 127 punten
3. FKA twigs - sad day - 126 punten
4. Black Country, New Road - Sunglasses - 125 punten
5. Big Thief - Not - 124 punten
6. clipping. - Nothing Is Safe - 123 punten
7. Caterina Barbieri - Fantas - 120 punten
8. Weyes Blood - Movies - 116 punten
9. Georgia - About Work the Dancefloor - 113 punten
10. clipping. - Blood of the Fang - 103 punten
11. Sevdaliza - Darkest Hour - 100 punten
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan - 92 punten
Uitslag Song van het Jaar 2019 Finale vaste deelnemers:
1. clipping. - Nothing Is Safe - 86 punten
2. clipping. - Blood of the Fang - 80 punten
3. FKA twigs - sad day - 78 punten
4. Black Country, New Road - Sunglasses - 68 punten
5. Georgia - About Work the Dancefloor - 56 punten
6. Vampire Weekend - Harmony Hall - 53 punten
7. Weyes Blood - Movies - 53 punten
8. Caterina Barbieri - Fantas - 50 punten
9. Big Thief - Not - 48 punten
10. Lana Del Rey - California - 39 punten
11. Sevdaliza - Darkest Hour - 37 punten
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan - 36 punten
6
En zo zit deze editie er weer op. Iedereen bedankt voor het meespelen! Laten we er in 2020 net zo'n mooie editie van maken.
Song van het Jaar 2019 Top 240:
1. Vampire Weekend - Harmony Hall (RYM)
2. Lana Del Rey - California (jordidj1)
3. FKA twigs - sad day (Edgar18)
4. Black Country, New Road - Sunglasses (RYM)
5. Big Thief - Not (Choconas)
6. clipping. - Nothing Is Safe (Koenr)
7. Caterina Barbieri - Fantas (Masimo)
8. Weyes Blood - Movies (Edgar18)
9. Georgia - About Work the Dancefloor (dumb_helicopter)
10. clipping. - Blood of the Fang (Edgar18)
11. Sevdaliza - Darkest Hour (yeahyeahyeah)
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (Titmeister)
13. Sharon Van Etten - Seventeen (RYM)
14. The National - Light Years (afrekening)
15. Grimes - 4ÆM (afrekening)
16. The Comet Is Coming - Summon the Fire (Choconas)
17. Fontaines D.C. - Boys in the Better Land (reejman)
18. Tropical Fuck Storm - Paradise (topic)
19. Billie Eilish - bad guy (afrekening)
20. Lana Del Rey - The Greatest (RYM)
21. Tool - Pneuma (Johnny Marr)
22. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil (aerobag)
23. The Comet Is Coming feat. Kate Tempest - Blood of the Past (Edgar18)
24. Angel Olsen - Lark (stardust_be)
25. Lalalar - Isyanlar (topic)
26. Black Country, New Road - Athen's, France (topic)
27. Erika de Casier - Little Bit (Titmeister)
28. Danny Brown - Combat (jordidj1)
29. Chromatics - Time Rider (afrekening)
30. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You (Choconas)
31. Nihiloxica - Diggi Dagga (topic)
32. Earth To Mickey - Brace & Bit (Yeahyeahyeah)
33. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure (Edgar18)
34. Vampire Weekend - Sympathy (Dance Lover)
35. Modeselektor feat. Flohio - Wealth (123poetertjes)
36. Alcest - Protection (dumb_helicopter)
37. Little Simz - 101 FM (jordidj1)
38. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell (Johnny Marr)
39. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings (RYM)
40. Little Simz - Venom (Edgar18)
41. Sudan Archives - Confessions (Edgar18)
42. BROCKHAMPTON - NO HALO (afrekening)
43. Little Simz - Boss (topic)
44. Jade Bird - I Get No Joy (Gretz)
45. ROSALÍA - Aute Cuture (topic)
46. FKA twigs - Fallen Alien (Edgar18)
47. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings (Edgar18)
48. Sampa The Great - Final Form (Ploppesteksel)
49. KH - Only Human (afrekening)
50. Jaimie Branch - Prayer for Amerikkka Pt. 1 & 2 (Ataloona)
51. Billy Woods & Kenny Segal - Red Dust (topic)
52. Billie Eilish - everything i wanted (afrekening)
53. Jon Hopkins & Kelly Lee Owens - Luminous Spaces (stardust_be)
54. Tool - Fear inoculum (afrekening)
55. Strand of Oaks - Weird Ways (afrekening)
56. Danny Brown - Dirty Laundry (RYM)
57. DIIV - Blankenship (afrekening)
58. Billie Eilish - bury a friend (123poetertjes)
59. Angel Olsen - All Mirrors (RYM)
60. Big Thief - Forgotten Eyes (Choconas)
61. yeule - Pocky Boy (Koenr)
62. Big Thief - Cattails (stardust_be)
63. Little Simz feat. Cleo Sol - Selfish (RYM)
64. Georgia - About Work The Dancefloor (The Black Madonna Remix) (jordidj1)
65. Blood Incantation - The Giza Power Plant (release)
66. Burial - Claustro (jordidj1)
67. Peggy Gou - Starry Night (afrekening)
68. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park (release)
69. White Ward - Love Exchange Failure (Dumb_helicopter)
70. Gang Starr Feat. J. Cole - Family and Loyalty (topic)
71. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF (Johnny Marr)
72. Sonder - Crown Shyness (aerobag)
73. Eefje de Visser - Bitterzoet (afrekening)
74. Andy Stott - Versi (Arno)
75. girl in red - i'll die anyway. (Simon77)
76. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim (Edgar18)
77. clipping. feat. The Rita, Elcamino & Benny The Butcher - La Mala Ordina (Edgar18)
78. Balthazar - I'm Never Gonna Let You Down Again (topic)
79. The National - Not in Kansas (Titmeister)
80. KOKOKO! - Malembe (yeahyeahyeah)
81. Julia Jacklin - Pressure to Party (Gretz)
82. Destroyer - Crimson Tide (afrekening)
83. Purple Mountains - Nights That Won't Happen (aerobag)
84. Big Thief - Shoulders (stardust_be)
85. Freddie Gibbs & Madlib feat. Yasiin Bey & Black Thought - Education (Edgar18)
86. Billy Woods & Kenny Segal - Checkpoints (aerobag)
87. Perfume Genius - Eye In The Wall (afrekening)
88. Underworld & Ø [Phase] - Border Country (123poetertjes)
89. The Comet Is Coming - Super Zodiac (123poetertjes)
90. Charlotte Lawrence - God Must Be Doing Cocaine (Gretz)
91. Kasper Marott - Drømmen om Ø [Forever Mix ‘19] (topic)
92. FKA Twigs - Home With You (Edgar18)
93. Durand Jones & The Indications - Morning in America (release)
94. Kate Tempest - People's Faces (Edgar18)
95. Aïsha Devi - I'm Not Always Where My Body Is (Masimo)
96. TAPAN Meets Generation Taragalte - Jbit Aala Khiam (Ataloona)
97. Weyes Blood - Everyday (RYM)
98. Tool - 7empest (release)
99. Rose Elinor Dougall - Christina In Red (topic)
100. Fat White Family - Feet (Dance Lover)
101. The Orielles - Come Down On Jupiter (stardust_be)
102. Elza Soares, BaianaSystem feat. Virgínia Rodrigues - Libertação (Masimo)
103. Thom Yorke - Twist (stardust_be)
104. Pongo - Tambulaya (Masimo)
105. Vampire Weekend - This Life (RYM)
106. Holly Herndon - Frontier (Edgar18)
107. HVOB - Panama (yeahyeahyeah)
108. Charles Bradley - Lucifer (topic)
109. Kate Tempest - Firesmoke (Choconas)
110. Tyler, the Creator - EARFQUAKE (release)
111. Fontaines D.C. - Too Real (release)
112. yeule - Pixel Affection (Koenr)
113. Lamb - Deep Delirium (Arno)
114. Nilüfer Yanya - In Your Head (Gretz)
115. Alcest - Spiritual Instinct (release)
116. Elder Ones - Dance of the Subaltern (Koenr)
117. Erlend Apneseth Trio with Frode Haltli - Salika, Molika (Masimo)
118. Kaytranada feat. Kali Uchis - 10 Percent (release)
119. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter (Arno)
120. Underworld - Threat of Rain (release)
121. Kedr Livanskiy - Sky Kisses (Koenr)
122. KOKOKO! - Tokoliana (Edgar18)
123. Céu - Coreto (Koenr)
124. Inter Arma - The Atavist's Meridian (release)
125. Dakota - Four Leaf Clover (release)
126. Black Pumas - Fire (stardust_be)
127. Nérija - EU (Emotionally Unavailable) (Choconas)
128. Black Belt Eagle Scout - Loss & Relax (stardust_be)
129. Sistertalk - Vitriol (aerobag)
130. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT (aerobag)
131. slowthai & Mura Masa - Doorman (Ploppesteksel)
132. Leon Bridges & Khruangbin - Texas Sun (Dumb_helicopter)
133. Alex Lahey - Don't Be So Hard on Yourself (afrekening)
134. Girl Band - Shoulderblades (hoi123)
135. Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas (stardust_be)
136. Marika Hackman - I'm Not Where You Are (123poetertjes)
137. Downfall of Gaia - Guided Through a Starless Night (release)
138. Angie McMahon - Pasta (Choconas)
139. Sudan Archives - Glorious (Choconas)
140. Azmari - DolmuÅŸ (Cervantes)
141. Aesop Rock & TOBACCO Are Malibu Ken - Acid King (Koenr)
142. Soccer Mommy - yellow is the color of her eyes (stardust_be)
143. Palehound - Killer (stardust_be)
144. yeule - Pretty Bones (yeahyeahyeah)
145. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays (RYM)
146. Cykada - Creation (topic)
147. Zonal feat. Moor Mother - System Error (Ataloona)
148. Tyler, The Creator - I THINK (7744leon)
149. Jay Som - Superbike (stardust_be)
150. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk (aerobag)
151. The National - You Had Your Soul with You (afrekening)
152. Het Zesde Metaal - Andere Mens (release)
153. Christian Scott aTunde Adjuah feat. Saul Williams - Ancestral Recall (topic)
154. Chromatics - On The Wall (release)
155. Sarathy Korwar feat. Zia Ahmed & Aditya Prakash - Bol (Arrie)
156. D'Angelo - Unshaken (topic)
157. Matt Berninger feat. Phoebe Bridges - Walking on a String (dumb_helicopter)
158. Lalalar - Mecnun'dan Beter Haldeyim (topic)
159. Mdou Moctar - Wiwasharnine (Masimo)
160. Girl Band - Going Norway (Edgar18)
161. Little Simz - Offence (Arno)
162. Eefje de Visser - Lange Vinnen (Gretz)
163. DJ Premier feat. Westside Gunn, Conway & Benny - Headlines (topic)
164. Glen Hansard - I'll Be You, Be Me (reejman)
165. Fennesz - We Trigger the Sun (hoi123)
166. Foals - Black Bull (Titmeister)
167. Jay Som - Nighttime Drive (Gretz)
168. Octo Octa - I Need You (herman)
169. Yosi Horikawa - Longing (aerobag)
170. Tropical Fuck Storm - Braindrops (aerobag)
171. Squid - The Cleaner (Titmeister)
172. Elbow - White Noise White Heat (afrekening)
173. Ezra Collective feat. Jorja Smith - Reason in Disguise (Choconas)
174. Peggy Gou - Han Pan (yeahyeahyeah)
175. SASAMI - Not the Time (Choconas)
176. Apparat - Dawan (afrekening)
177. Rymden - The Odyssey (Choconas)
178. Lucy Dacus - Forever Half Mast (Gretz)
179. COEO - Matchbox (Titmeister)
180. The Chemical Brothers - Got to Keep On (Titmeister)
181. Patrick Watson - Here Comes The River (release)
182. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen (Johnny Marr)
183. Spinifex - Zarbi Owj (Masimo)
184. 75 Dollar Bill - Tetuzi Akiyama (Titmeister)
185. Thom Yorke - Not the News (afrekening)
186. Jambinai - ONDA (Cervantes)
187. Madrugada - Half-Light (DjFrankie)
188. Spelling - Under the Sun (aerobag)
189. Clairo - Bags (afrekening)
190. Dope Lemon - Salt & Pepper (release)
191. Cate Le Bon - Home To You (release)
192. Jesca Hoop - Red White and Black (Choconas)
193. The National - Oblivions (dumb_helicopter)
194. Jaimie Branch - Nuevo Roquero Estéreo (topic)
195. Kelsey Lu - Poor Fake (Arno)
196. Julien Baker - Tokyo (Simon77)
197. Cleo Sol - One (Choconas)
198. Róisín Murphy - Incapable (Choconas)
199. Squid - Houseplants (hoi123)
200. Thom Yorke - Dawn Chorus (release)
201. Danny Brown - Best Life (RYM)
202. Quelle Chris - Obamacare (jordidj1)
203. ViVii - And Tragic (Gretz)
204. Marissa Nadler & Stephen Brodsky - Estranged (Koenr)
205. Bon Iver - Hey, Ma (release)
206. Gemma Ray - Death Tapes (DjFrankie)
207. S.O.N.S - Taj Mahal (Ploppesteksel)
208. Marie Davidson - Work It (Soulwax Remix) (Ploppesteksel)
209. Shinichiro Yokota - Timeless (Teunnis)
210. Smany - 2113 (topic)
211. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER (stardust_be)
212. Black Midi - Ducter (Choconas)
213. Ellen Allien - UFO (Teunnis)
214. Afriquoi - Acid Attack (topic)
215. The Murder Capital - For Everything (Arno)
216. FEWS - Paradiso (Arno)
217. Billie Marten - Betsy (Choconas)
218. Lethvm - Acedia (dumb_helicopter)
219. Mavi - Moonfire (Hoi123)
220. Joshua Sabin - Sutarti II (Masimo)
221. Caroline Polachek - Door (RYM)
222. Nick Cave and the Bad Seeds - Waiting for You (simon77)
223. KOKOKO! - Buka Dansa (Titmeister)
224. Flying Lotus feat. Denzel Curry - Black Balloons Reprise (RYM)
225. Townes Van Zandt - All I Need (topic)
226. Mattiel - Keep the Change (Arno)
227. Tinariwen feat. Warren Ellis, Noura Mint Seymali & Jeiche Ould Chighaly - Zawal (topic)
228. A Winged Victory For The Sullen - Our Lord Debussy (release)
229. VanWyck - Carolina's Anatomy (release)
230. The Japanese House - Maybe You're the Reason (afrekening)
231. Ezra Collective feat. Kokoroko - Shakara (Choconas)
232. ALASKALASKA - The Dots (123poetertjes)
233. Oiseaux-Tempête - He is Afraid and So Am I (Ataloona)
234. Algiers - Can the Sub_Bass Speak? (RYM)
235. Dizzy - Heavy (Simon77)
236. Darkswoon - Human Faults (Salvadore)
237. Pip Blom - Daddy Issues (50tracks)
238. llawgne - The White in Its Eyes (Salvadore)
239. VanWyck - Carolina's Anatomy (release)
240. Tindersticks - For The Beauty (release)
Song van het Jaar 2019 Top 240:
1. Vampire Weekend - Harmony Hall (RYM)
2. Lana Del Rey - California (jordidj1)
3. FKA twigs - sad day (Edgar18)
4. Black Country, New Road - Sunglasses (RYM)
5. Big Thief - Not (Choconas)
6. clipping. - Nothing Is Safe (Koenr)
7. Caterina Barbieri - Fantas (Masimo)
8. Weyes Blood - Movies (Edgar18)
9. Georgia - About Work the Dancefloor (dumb_helicopter)
10. clipping. - Blood of the Fang (Edgar18)
11. Sevdaliza - Darkest Hour (yeahyeahyeah)
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (Titmeister)
13. Sharon Van Etten - Seventeen (RYM)
14. The National - Light Years (afrekening)
15. Grimes - 4ÆM (afrekening)
16. The Comet Is Coming - Summon the Fire (Choconas)
17. Fontaines D.C. - Boys in the Better Land (reejman)
18. Tropical Fuck Storm - Paradise (topic)
19. Billie Eilish - bad guy (afrekening)
20. Lana Del Rey - The Greatest (RYM)
21. Tool - Pneuma (Johnny Marr)
22. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil (aerobag)
23. The Comet Is Coming feat. Kate Tempest - Blood of the Past (Edgar18)
24. Angel Olsen - Lark (stardust_be)
25. Lalalar - Isyanlar (topic)
26. Black Country, New Road - Athen's, France (topic)
27. Erika de Casier - Little Bit (Titmeister)
28. Danny Brown - Combat (jordidj1)
29. Chromatics - Time Rider (afrekening)
30. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You (Choconas)
31. Nihiloxica - Diggi Dagga (topic)
32. Earth To Mickey - Brace & Bit (Yeahyeahyeah)
33. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure (Edgar18)
34. Vampire Weekend - Sympathy (Dance Lover)
35. Modeselektor feat. Flohio - Wealth (123poetertjes)
36. Alcest - Protection (dumb_helicopter)
37. Little Simz - 101 FM (jordidj1)
38. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell (Johnny Marr)
39. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings (RYM)
40. Little Simz - Venom (Edgar18)
41. Sudan Archives - Confessions (Edgar18)
42. BROCKHAMPTON - NO HALO (afrekening)
43. Little Simz - Boss (topic)
44. Jade Bird - I Get No Joy (Gretz)
45. ROSALÍA - Aute Cuture (topic)
46. FKA twigs - Fallen Alien (Edgar18)
47. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings (Edgar18)
48. Sampa The Great - Final Form (Ploppesteksel)
49. KH - Only Human (afrekening)
50. Jaimie Branch - Prayer for Amerikkka Pt. 1 & 2 (Ataloona)
51. Billy Woods & Kenny Segal - Red Dust (topic)
52. Billie Eilish - everything i wanted (afrekening)
53. Jon Hopkins & Kelly Lee Owens - Luminous Spaces (stardust_be)
54. Tool - Fear inoculum (afrekening)
55. Strand of Oaks - Weird Ways (afrekening)
56. Danny Brown - Dirty Laundry (RYM)
57. DIIV - Blankenship (afrekening)
58. Billie Eilish - bury a friend (123poetertjes)
59. Angel Olsen - All Mirrors (RYM)
60. Big Thief - Forgotten Eyes (Choconas)
61. yeule - Pocky Boy (Koenr)
62. Big Thief - Cattails (stardust_be)
63. Little Simz feat. Cleo Sol - Selfish (RYM)
64. Georgia - About Work The Dancefloor (The Black Madonna Remix) (jordidj1)
65. Blood Incantation - The Giza Power Plant (release)
66. Burial - Claustro (jordidj1)
67. Peggy Gou - Starry Night (afrekening)
68. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park (release)
69. White Ward - Love Exchange Failure (Dumb_helicopter)
70. Gang Starr Feat. J. Cole - Family and Loyalty (topic)
71. La Dispute - RHODONITE AND GRIEF (Johnny Marr)
72. Sonder - Crown Shyness (aerobag)
73. Eefje de Visser - Bitterzoet (afrekening)
74. Andy Stott - Versi (Arno)
75. girl in red - i'll die anyway. (Simon77)
76. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim (Edgar18)
77. clipping. feat. The Rita, Elcamino & Benny The Butcher - La Mala Ordina (Edgar18)
78. Balthazar - I'm Never Gonna Let You Down Again (topic)
79. The National - Not in Kansas (Titmeister)
80. KOKOKO! - Malembe (yeahyeahyeah)
81. Julia Jacklin - Pressure to Party (Gretz)
82. Destroyer - Crimson Tide (afrekening)
83. Purple Mountains - Nights That Won't Happen (aerobag)
84. Big Thief - Shoulders (stardust_be)
85. Freddie Gibbs & Madlib feat. Yasiin Bey & Black Thought - Education (Edgar18)
86. Billy Woods & Kenny Segal - Checkpoints (aerobag)
87. Perfume Genius - Eye In The Wall (afrekening)
88. Underworld & Ø [Phase] - Border Country (123poetertjes)
89. The Comet Is Coming - Super Zodiac (123poetertjes)
90. Charlotte Lawrence - God Must Be Doing Cocaine (Gretz)
91. Kasper Marott - Drømmen om Ø [Forever Mix ‘19] (topic)
92. FKA Twigs - Home With You (Edgar18)
93. Durand Jones & The Indications - Morning in America (release)
94. Kate Tempest - People's Faces (Edgar18)
95. Aïsha Devi - I'm Not Always Where My Body Is (Masimo)
96. TAPAN Meets Generation Taragalte - Jbit Aala Khiam (Ataloona)
97. Weyes Blood - Everyday (RYM)
98. Tool - 7empest (release)
99. Rose Elinor Dougall - Christina In Red (topic)
100. Fat White Family - Feet (Dance Lover)
101. The Orielles - Come Down On Jupiter (stardust_be)
102. Elza Soares, BaianaSystem feat. Virgínia Rodrigues - Libertação (Masimo)
103. Thom Yorke - Twist (stardust_be)
104. Pongo - Tambulaya (Masimo)
105. Vampire Weekend - This Life (RYM)
106. Holly Herndon - Frontier (Edgar18)
107. HVOB - Panama (yeahyeahyeah)
108. Charles Bradley - Lucifer (topic)
109. Kate Tempest - Firesmoke (Choconas)
110. Tyler, the Creator - EARFQUAKE (release)
111. Fontaines D.C. - Too Real (release)
112. yeule - Pixel Affection (Koenr)
113. Lamb - Deep Delirium (Arno)
114. Nilüfer Yanya - In Your Head (Gretz)
115. Alcest - Spiritual Instinct (release)
116. Elder Ones - Dance of the Subaltern (Koenr)
117. Erlend Apneseth Trio with Frode Haltli - Salika, Molika (Masimo)
118. Kaytranada feat. Kali Uchis - 10 Percent (release)
119. Fontaines D.C. - Hurricane Laughter (Arno)
120. Underworld - Threat of Rain (release)
121. Kedr Livanskiy - Sky Kisses (Koenr)
122. KOKOKO! - Tokoliana (Edgar18)
123. Céu - Coreto (Koenr)
124. Inter Arma - The Atavist's Meridian (release)
125. Dakota - Four Leaf Clover (release)
126. Black Pumas - Fire (stardust_be)
127. Nérija - EU (Emotionally Unavailable) (Choconas)
128. Black Belt Eagle Scout - Loss & Relax (stardust_be)
129. Sistertalk - Vitriol (aerobag)
130. Jamila Woods feat. Saba - BASQUIAT (aerobag)
131. slowthai & Mura Masa - Doorman (Ploppesteksel)
132. Leon Bridges & Khruangbin - Texas Sun (Dumb_helicopter)
133. Alex Lahey - Don't Be So Hard on Yourself (afrekening)
134. Girl Band - Shoulderblades (hoi123)
135. Better Oblivion Community Center - Dylan Thomas (stardust_be)
136. Marika Hackman - I'm Not Where You Are (123poetertjes)
137. Downfall of Gaia - Guided Through a Starless Night (release)
138. Angie McMahon - Pasta (Choconas)
139. Sudan Archives - Glorious (Choconas)
140. Azmari - DolmuÅŸ (Cervantes)
141. Aesop Rock & TOBACCO Are Malibu Ken - Acid King (Koenr)
142. Soccer Mommy - yellow is the color of her eyes (stardust_be)
143. Palehound - Killer (stardust_be)
144. yeule - Pretty Bones (yeahyeahyeah)
145. Freddie Gibbs & Madlib - Crime Pays (RYM)
146. Cykada - Creation (topic)
147. Zonal feat. Moor Mother - System Error (Ataloona)
148. Tyler, The Creator - I THINK (7744leon)
149. Jay Som - Superbike (stardust_be)
150. Bill Callahan - The Ballad of the Hulk (aerobag)
151. The National - You Had Your Soul with You (afrekening)
152. Het Zesde Metaal - Andere Mens (release)
153. Christian Scott aTunde Adjuah feat. Saul Williams - Ancestral Recall (topic)
154. Chromatics - On The Wall (release)
155. Sarathy Korwar feat. Zia Ahmed & Aditya Prakash - Bol (Arrie)
156. D'Angelo - Unshaken (topic)
157. Matt Berninger feat. Phoebe Bridges - Walking on a String (dumb_helicopter)
158. Lalalar - Mecnun'dan Beter Haldeyim (topic)
159. Mdou Moctar - Wiwasharnine (Masimo)
160. Girl Band - Going Norway (Edgar18)
161. Little Simz - Offence (Arno)
162. Eefje de Visser - Lange Vinnen (Gretz)
163. DJ Premier feat. Westside Gunn, Conway & Benny - Headlines (topic)
164. Glen Hansard - I'll Be You, Be Me (reejman)
165. Fennesz - We Trigger the Sun (hoi123)
166. Foals - Black Bull (Titmeister)
167. Jay Som - Nighttime Drive (Gretz)
168. Octo Octa - I Need You (herman)
169. Yosi Horikawa - Longing (aerobag)
170. Tropical Fuck Storm - Braindrops (aerobag)
171. Squid - The Cleaner (Titmeister)
172. Elbow - White Noise White Heat (afrekening)
173. Ezra Collective feat. Jorja Smith - Reason in Disguise (Choconas)
174. Peggy Gou - Han Pan (yeahyeahyeah)
175. SASAMI - Not the Time (Choconas)
176. Apparat - Dawan (afrekening)
177. Rymden - The Odyssey (Choconas)
178. Lucy Dacus - Forever Half Mast (Gretz)
179. COEO - Matchbox (Titmeister)
180. The Chemical Brothers - Got to Keep On (Titmeister)
181. Patrick Watson - Here Comes The River (release)
182. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen (Johnny Marr)
183. Spinifex - Zarbi Owj (Masimo)
184. 75 Dollar Bill - Tetuzi Akiyama (Titmeister)
185. Thom Yorke - Not the News (afrekening)
186. Jambinai - ONDA (Cervantes)
187. Madrugada - Half-Light (DjFrankie)
188. Spelling - Under the Sun (aerobag)
189. Clairo - Bags (afrekening)
190. Dope Lemon - Salt & Pepper (release)
191. Cate Le Bon - Home To You (release)
192. Jesca Hoop - Red White and Black (Choconas)
193. The National - Oblivions (dumb_helicopter)
194. Jaimie Branch - Nuevo Roquero Estéreo (topic)
195. Kelsey Lu - Poor Fake (Arno)
196. Julien Baker - Tokyo (Simon77)
197. Cleo Sol - One (Choconas)
198. Róisín Murphy - Incapable (Choconas)
199. Squid - Houseplants (hoi123)
200. Thom Yorke - Dawn Chorus (release)
201. Danny Brown - Best Life (RYM)
202. Quelle Chris - Obamacare (jordidj1)
203. ViVii - And Tragic (Gretz)
204. Marissa Nadler & Stephen Brodsky - Estranged (Koenr)
205. Bon Iver - Hey, Ma (release)
206. Gemma Ray - Death Tapes (DjFrankie)
207. S.O.N.S - Taj Mahal (Ploppesteksel)
208. Marie Davidson - Work It (Soulwax Remix) (Ploppesteksel)
209. Shinichiro Yokota - Timeless (Teunnis)
210. Smany - 2113 (topic)
211. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER (stardust_be)
212. Black Midi - Ducter (Choconas)
213. Ellen Allien - UFO (Teunnis)
214. Afriquoi - Acid Attack (topic)
215. The Murder Capital - For Everything (Arno)
216. FEWS - Paradiso (Arno)
217. Billie Marten - Betsy (Choconas)
218. Lethvm - Acedia (dumb_helicopter)
219. Mavi - Moonfire (Hoi123)
220. Joshua Sabin - Sutarti II (Masimo)
221. Caroline Polachek - Door (RYM)
222. Nick Cave and the Bad Seeds - Waiting for You (simon77)
223. KOKOKO! - Buka Dansa (Titmeister)
224. Flying Lotus feat. Denzel Curry - Black Balloons Reprise (RYM)
225. Townes Van Zandt - All I Need (topic)
226. Mattiel - Keep the Change (Arno)
227. Tinariwen feat. Warren Ellis, Noura Mint Seymali & Jeiche Ould Chighaly - Zawal (topic)
228. A Winged Victory For The Sullen - Our Lord Debussy (release)
229. VanWyck - Carolina's Anatomy (release)
230. The Japanese House - Maybe You're the Reason (afrekening)
231. Ezra Collective feat. Kokoroko - Shakara (Choconas)
232. ALASKALASKA - The Dots (123poetertjes)
233. Oiseaux-Tempête - He is Afraid and So Am I (Ataloona)
234. Algiers - Can the Sub_Bass Speak? (RYM)
235. Dizzy - Heavy (Simon77)
236. Darkswoon - Human Faults (Salvadore)
237. Pip Blom - Daddy Issues (50tracks)
238. llawgne - The White in Its Eyes (Salvadore)
239. VanWyck - Carolina's Anatomy (release)
240. Tindersticks - For The Beauty (release)
5
geplaatst: 13 april 2020, 21:38 uur
Bedankt voor deze mooie editie. 1 ding lijkt me wel duidelijk: "de vaste kern" heeft er de ballen verstand van 

2
geplaatst: 13 april 2020, 21:40 uur
1
geplaatst: 13 april 2020, 21:40 uur
Ondanks alle kritiek voorheen, blij met deze hele fijne winnaar, mijn nummer 2!
1 Georgia - About Work the Dancefloor
2 Vampire Weekend - Harmony Hall
3 Weyes Blood - Movies
4 Lana Del Rey - California
5 Caterina Barbieri - Fantas
6 Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7 Big Thief - Not
8 Sevdaliza - Darkest Hour
Clipping - Blood of the Fang
Clipping - Nothing is safe
Black Country, New Road - Sunglasses
FKA Twigs - Sad day
En idd bedankt voor de presentatie, al hoeft dat voor mij geen 2 dagen te duren!
1 Georgia - About Work the Dancefloor
2 Vampire Weekend - Harmony Hall
3 Weyes Blood - Movies
4 Lana Del Rey - California
5 Caterina Barbieri - Fantas
6 Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7 Big Thief - Not
8 Sevdaliza - Darkest Hour
Clipping - Blood of the Fang
Clipping - Nothing is safe
Black Country, New Road - Sunglasses
FKA Twigs - Sad day
En idd bedankt voor de presentatie, al hoeft dat voor mij geen 2 dagen te duren!
1
geplaatst: 13 april 2020, 21:42 uur
luigifort schreef:
Bedankt voor deze mooie editie. 1 ding lijkt me wel duidelijk: "de vaste kern" heeft er de ballen verstand van
Holy, van de harde kern geven alleen Marco en ik de volle buit aan Lana. Daarna is het echt punten schrapen voor haar

2
geplaatst: 13 april 2020, 21:50 uur
Edgar18, ongelooflijk bedankt voor de presentatie, en ook aan de mede-organisators voor verreweg het leukste spelletje op deze website. Ik ben blij dat het enige voor mij echt ondermaatse nummer in deze finale niet heeft gewonnen, en ben stiekem alsnog trots op de nummer 4-positie van een band die tot dit jaar nog helemaal niet op de radar stond.
En nu nog twintig edities!
1. Black Country, New Road – Sunglasses
2. Weyes Blood – Movies
3. Caterina Barbieri – Fantas
4. clipping. – Blood of the Fang
5. Big Thief - Not
6. FKA twigs – sad day
7. clipping. – Nothing Is Safe
8. Sevdaliza – Darkest Hour
En nu nog twintig edities!
1. Black Country, New Road – Sunglasses
2. Weyes Blood – Movies
3. Caterina Barbieri – Fantas
4. clipping. – Blood of the Fang
5. Big Thief - Not
6. FKA twigs – sad day
7. clipping. – Nothing Is Safe
8. Sevdaliza – Darkest Hour
8
geplaatst: 13 april 2020, 21:54 uur
Ooooooohoooooooooooooooo
Mooie winnaar
Mooie finale
Mooi jaar
Mooi werk van Edgar
Mooi cluppie hier 
1. Vampire Weekend - Harmony Hall
2. Black Country, New Road - Sunglasses
3. Georgia - About Work The Dancefloor
4. Caterina Barbieri - Fantas
7. FKA twigs - sad day
8. Sevdaliza - Darkest Hour
9. clipping - Blood Of The Fang
10. Big Thief - Not
11. Lana Del Rey - California
12. Weyes Blood - Movies
Fietstocht op volgorde x
Fietstocht des Oordeels - deel 1: Big Thief - Not
Als eerste nummer van de route gaat Not tijdens deze Fietstocht over het verlaten van je thuishaven en het intrekken van de wildernis. Of ook weer niet? Waar gaat deze tocht nou eigenlijk over? Er valt niets te winnen, er is niet een afsluiting of opening van een heel nieuw tijdperk. Er is een existentiële crisis hier gaande die Adrianne nu even moet zien te duiden. En daar slaagt ze zeker in. Ik kan niet alles van Big Thief even goed hebben, de vocalen werken me nou eenmaal regelmatig op de zenuwen, maar Not is flink op me ingegroeid. Net als Eindhoven eigenlijk. Grillig maar ook vertrouwd. Ik steek de rondweg over, benieuwd naar wat deze Fietstocht allemaal in petto gaat hebben. Ik heb er zin in.
Fietstocht des Oordeels - deel 3: Weyes Blood - Movies
Toevalligerwijs zijn de drie nummers die als eerste voorbijkomen ook gelijk mijn bottom drie. Of misschien ook weer niet want hoe random is Spotify nou precies? Het begint wel echt mooi, tijdens die eerste tonen weet je al dat er zich iets groots en meeslepends afspeelt. Net wanneer ik verwacht dat Matt Bellamy’s zang inkickt komt daar Natalie Mering als een engel naar voren. Een soort rustmoment voor de storm. Klopt qua route (ik zit nu aan de rand van Eindhoven loerend naar dat mooie weggetje richting Geldrop dat ik de vorige keer nam) en ook wel qua muziek. Het is nooit echt de grote favoriet van me geweest en in dit deelnemersveld moet er eentje laatste worden. Misschien iets te veel pathos. Maar wel gewoon heel fraai en ik kan zeker zien dat je dit wonderschoon kan vinden. Some people feel, some people don’t. Fantastisch mooie clip wel. Intussen eindig nog in een doodlopend hofje, keer terug om en niet veel later verlaat ik Eindhoven. De bottom 3 laat ik hier achter. Het verborgen weggetje zal ik niet meer vinden maar er zijn gelukkig meer mooie manieren om op de bestemming aan te komen
Fietstocht des Oordeels - deel 4: Caterina Barbieri - Fantas
Eindhoven ben ik inmiddels uit en de natuur krijgt hier kans om te shinen, het wordt groen om me heen en het ruikt naar buitenlucht. Ik sla rechtsaf de Rielsedijk op, een recht stuk weg richting Geldrop die zich eindeloos uit lijkt te strekken, verdrinkend in die volle toetsstroken van Caterina Barbieri. Tijd en ruimte lijken te vervormen hier. Gelukkig was die tijd er nog want Fantas heeft hem nodig gehad om goed te bezinken, het was ook het enige nummer dat ik voor de grote Finale nog niet kende. Buiten dat ze na de eerste luisterbeurt al indruk maakte heeft Caterina ook optimaal geprofiteerd van de Fietstocht des Oordeels want poh kwam ze hier eventjes door mijn dak vallen. Fijne volle composities, elke piep en kraak staat waar ze moet staan. Ik kreeg throwbacks naar Waclaw Zimpel in Tivoli begin dit jaar, één van de meest indrukwekkende shows die ik de laatste tijd gezien heb. Jammer dat zijn show clashte met The Comet Is Coming waardoor ik het einde miste maar hier, op de fiets, breit deze Italiaanse daar een meer dan waardig eind aan.
Er is behoorlijk wat volk op de Rielsedijk, allemaal dagjesmensen die net als ik er even uit moeten. Normaal gesproken zou ik de tegemoetkomers altijd even groeten, nu heb ik er geen oog voor. Met mijn blik op oneindig tuur ik in de verte waar de eerste van de twee Geldropse dorpskernen opduikt. Caterina weet een toch saaiig dorpje iets gaafs buitenaards te geven. Ik waan me even een kosmosreiziger, fietsend van planeet naar planeet. Fantas is een fraaie planeet, jongens toch.
Fietstocht des Oordeels - deel 5: Georgia - About Work The Dancefloor
Terug op aarde fiets ik net het station van Geldrop langs. Het is allemaal niet heel spectaculair maar gelukkig is daar nu Georgia en die kan van een kaarsrecht fietspad aan het spoor nog een feestje maken. Ik ben blij dat een volbloed popliedje de finale heeft bereikt, en als het er toch eentje moest worden dan ook graag deze. Na TAPED was was About Work The Dancefloor misschien wel het nummer waar ik het meest en het graagst op kon teugvallen dit jaar. Het is altijd een feestje om naar te luisteren en het klopt aan alle kanten. Er is markt gaande in Geldrop en het is nog relatief druk en zelfs bijna gezellig te noemen. Alsof Georgia de directe omgeving eventjes in beweging kan zetten. Ik neem het zekere voor het onzekere en fiets er toch maar met een boog omheen. Ik ben nu bezig aan een belangrijkere taak, denkende aan werk de Fietstocht.
Fietstocht des Oordeels - deel 6: clipping. - Blood Of The Fang
En weg uit Geldrop. Op dit moment komt eigenlijk het minst interessante stukje van de trip en dat komt ook ongelukkig uit voor Blood Of The Fang want het heeft over de afgelopen maanden al wat van zijn charmes verloren. Op zich een passend nummer om langs een industrieterrein te rijden want dat is waar de producties zijn op te halen. En die producties blijven erg gaaf, de distortie grijpt me telkens weer. Toch mist het nummer iets waardoor de lange adem die Nothing Is Safe wel heeft wat lijkt te ontbreken. Ik heb geen idee wat maar ik moet nu ook niet gaan doen alsof ik alles blijk te weten. Ik ben ook maar een simpele fietser in de outskirts van Geldrop.
Fietstocht des Oordeels - deel 7: Black Country, New Road - Sunglasses
Het stuk tussen Geldrop en Heeze dat nu op mijn pad komt is ook maar een saaie rechte provinciale weg met verbazingwekkend veel auto’s die allemaal lekker met de banden over het asfalt schrapen, zo’n vervelend suizend geraas achterlatend. Gelukkig passeert met Sunglasses een nummer dat de dynamiek erin kan houden en waarmee ik lekker even kan grommen en me boosmaken op het feit dat ik niet gewon een lekker rustig bospaadje had uitgekozen. Dit is me toch een regelrecht anthem gebeken, een nummer dat we gaan onthouden als het pronkstuk van een revival van vuige houtjetouwtjerock die stiekem toch wel verdomt ingenieus in elkaar steekt. Direct na het inrijden van Heeze pak ik de eerste rotonde links om het dorp nog weer sneller te verlaten. De weg naar de Heide is meer een klassiek landweggetje met aan de rechterkant een woonwijk en aan de linkerkant een paar boerderijen, glinsterend in het zonlicht. Een zonnebril zou trouwens geen overbodige luxe geweest zijn. Gelukkig heb ik nog een kjoele pet waarmee ik me toch een beetje onoverwinnelijk kan voelen. En dat ben ik ook want deel twee zet nu in en de boel wordt even flink op stelten gezet. Alles hier is citeerbaar, alles is meeblèrbaar. Sunglasses is net niet mijn nummer 1 hier maar eigenlijk is dit wel het nummer dat de titel Song van het Jaar het meeste toekomt. Alleen al omdat ie zo mooi past in het rijtje winnaars. Een decennium aan winnaars, geopend door Kanye. Fuck you Isaac, ik noem m lekker toch x.
Fietstocht des Oordeels - deel 8: Sevdaliza - Darkest Hour
Even een kleine reset op de tweewieler na de oorwassing van Sunglasses. In een finale met flink wat genregenoten als sad day en About Work the Dancefloor en daarnaast met Altin Gün ook nog een mede-Nederlandse kandidaat zie ik de finale wat sombertjes in voor Sevdaliza. En ook bij mij kan ze maar op één schamel puntje rekenen. Ik voel me bijna schuldig want het is een echt heel aangenaam nummer. Merk ik ook nu weer terwijl de bebossing aan de rand van de heide iets dichter wordt. Het natuurschoon lijkt zich nog even te willen verstoppen. Deze vlaag van mysterie hangt ook rond Darkest Hour. Sevda weet dondersgoed wat voor sfeer ze wil scheppen en pakt dat ook ten volle aan. Donkere synths die om je heen grijpen en af en toe eens stevig bijten maar ze wordt er niet warm of koud van. Een sterke dame.
Fietstocht des Oordeels - deel 10: Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
Ik heb even pauze gehouden om de natuur wat beter tot me te nemen. Oortjes uit, wat door de heide crossen en een kwartiertje in stilte op de zandverstuiving, de plek op de hei waar ik altijd even heen wil. Maar uiteindelijk gaat de Fietstocht weer door en daarmee ook de muziek. De uitgestrekte vlakte blijkt een perfect decor voor de feestelijke vervreemdende maar tegelijk ook uitnodigende klanken van een bruiloftpartij. In dit geval misschien de bruiloft tussen mij en mijn fiets ofzo. De zon lacht Altin Gün en zo niet dan was het nummer zelf de zon geweest. Wat een fijn stukje vrolijkheid en zo ontzettend ingenieus in elkaar gestoken. Perfecte blend van Turkse folklore en westerse elektronica en een nummer dat ik dolgraag een keer live zou willen meemaken. Op de fiets doet ie het ook al heel goed terwijl ik lekker over de zandweggetjes ploeg en de inmiddels in stevige bloei staande bomen passeer. Het leven is goed hier op de hei.
Fietstocht des Oordeels - deel 11: Clipping. Nothing Is Safe
Inmiddels begeef ik me richting de uitgang van de hei. De weg leidt me vlak langs de A67. Auto’s rijden aan hoge snelheid voorbij maar voor mijn gevoel ben ik degene die het hardst moet vluchten. Iets zegt me dat ik hier weg moet, het is hier niet veilig. Door het jaar heen is Nothing is Safe gestaag gegroeid en ook uit de Fietstocht bleek dat dit toch wel clipping. op hun best is. Duister en spooky, heel klein beetje fout zelfs, met een regelrecht knallerrefrein. Doet niets te veel en te gek, maar is daardoor juist wel te gek. Ik ben blij dat er toch weer hiphop in de finale staat, en verrekkes goeie ook.
Fietstocht des Oordeels - deel 12: FKA twigs - sad day
Ook de afsluiter heeft de shuffle toepasselijk uitgekozen. Met sad day beëindig ik de Fietstocht. Of in elk geval van het muzikale gedeelte van de tocht, want hierna zou ik nog een flink stuk doorploegen in stilte terwijl ik de boel een beetje op een rijtje ging zetten. Zowel de volgorde van de finale als het leven in het algemeen. Het vooruitzicht dat ik deze dame toch niet zal gaan zien op Down The Rabbit Hole dit jaar stemt me treurig en mijn vrees voor een saaie stille zomer begint op te spelen, maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik in dit prachtige weer wel gewoon mijn tochtjes kan toeren en nog zat muziek heb om op te teren. In één vn de vele pronkstukken van Magdalene kan ik mijn troost vinden terwijl ik de brug over de A67 bestijg. Een cabrio passeert me en een klein meisje staart me vanaf de achterbank even aan met een nieuwsgierige lach op haar gezicht. Ergens heeft ze wel wat weg van Tahliah. Ik lach terug. Hoe kan ik anders, het is een mooie dag, een mooie Fietstocht en een mooie soundtrack. 2019 was een fijn jaar. x
Mooie winnaar
Mooie finale
Mooi jaar
Mooi werk van Edgar
Mooi cluppie hier 
1. Vampire Weekend - Harmony Hall
2. Black Country, New Road - Sunglasses
3. Georgia - About Work The Dancefloor
4. Caterina Barbieri - Fantas
7. FKA twigs - sad day
8. Sevdaliza - Darkest Hour
9. clipping - Blood Of The Fang
10. Big Thief - Not
11. Lana Del Rey - California
12. Weyes Blood - Movies
Fietstocht op volgorde x
Fietstocht des Oordeels - deel 1: Big Thief - Not
Als eerste nummer van de route gaat Not tijdens deze Fietstocht over het verlaten van je thuishaven en het intrekken van de wildernis. Of ook weer niet? Waar gaat deze tocht nou eigenlijk over? Er valt niets te winnen, er is niet een afsluiting of opening van een heel nieuw tijdperk. Er is een existentiële crisis hier gaande die Adrianne nu even moet zien te duiden. En daar slaagt ze zeker in. Ik kan niet alles van Big Thief even goed hebben, de vocalen werken me nou eenmaal regelmatig op de zenuwen, maar Not is flink op me ingegroeid. Net als Eindhoven eigenlijk. Grillig maar ook vertrouwd. Ik steek de rondweg over, benieuwd naar wat deze Fietstocht allemaal in petto gaat hebben. Ik heb er zin in.
Fietstocht des Oordeels - deel 3: Weyes Blood - Movies
Toevalligerwijs zijn de drie nummers die als eerste voorbijkomen ook gelijk mijn bottom drie. Of misschien ook weer niet want hoe random is Spotify nou precies? Het begint wel echt mooi, tijdens die eerste tonen weet je al dat er zich iets groots en meeslepends afspeelt. Net wanneer ik verwacht dat Matt Bellamy’s zang inkickt komt daar Natalie Mering als een engel naar voren. Een soort rustmoment voor de storm. Klopt qua route (ik zit nu aan de rand van Eindhoven loerend naar dat mooie weggetje richting Geldrop dat ik de vorige keer nam) en ook wel qua muziek. Het is nooit echt de grote favoriet van me geweest en in dit deelnemersveld moet er eentje laatste worden. Misschien iets te veel pathos. Maar wel gewoon heel fraai en ik kan zeker zien dat je dit wonderschoon kan vinden. Some people feel, some people don’t. Fantastisch mooie clip wel. Intussen eindig nog in een doodlopend hofje, keer terug om en niet veel later verlaat ik Eindhoven. De bottom 3 laat ik hier achter. Het verborgen weggetje zal ik niet meer vinden maar er zijn gelukkig meer mooie manieren om op de bestemming aan te komen
Fietstocht des Oordeels - deel 4: Caterina Barbieri - Fantas
Eindhoven ben ik inmiddels uit en de natuur krijgt hier kans om te shinen, het wordt groen om me heen en het ruikt naar buitenlucht. Ik sla rechtsaf de Rielsedijk op, een recht stuk weg richting Geldrop die zich eindeloos uit lijkt te strekken, verdrinkend in die volle toetsstroken van Caterina Barbieri. Tijd en ruimte lijken te vervormen hier. Gelukkig was die tijd er nog want Fantas heeft hem nodig gehad om goed te bezinken, het was ook het enige nummer dat ik voor de grote Finale nog niet kende. Buiten dat ze na de eerste luisterbeurt al indruk maakte heeft Caterina ook optimaal geprofiteerd van de Fietstocht des Oordeels want poh kwam ze hier eventjes door mijn dak vallen. Fijne volle composities, elke piep en kraak staat waar ze moet staan. Ik kreeg throwbacks naar Waclaw Zimpel in Tivoli begin dit jaar, één van de meest indrukwekkende shows die ik de laatste tijd gezien heb. Jammer dat zijn show clashte met The Comet Is Coming waardoor ik het einde miste maar hier, op de fiets, breit deze Italiaanse daar een meer dan waardig eind aan.
Er is behoorlijk wat volk op de Rielsedijk, allemaal dagjesmensen die net als ik er even uit moeten. Normaal gesproken zou ik de tegemoetkomers altijd even groeten, nu heb ik er geen oog voor. Met mijn blik op oneindig tuur ik in de verte waar de eerste van de twee Geldropse dorpskernen opduikt. Caterina weet een toch saaiig dorpje iets gaafs buitenaards te geven. Ik waan me even een kosmosreiziger, fietsend van planeet naar planeet. Fantas is een fraaie planeet, jongens toch.
Fietstocht des Oordeels - deel 5: Georgia - About Work The Dancefloor
Terug op aarde fiets ik net het station van Geldrop langs. Het is allemaal niet heel spectaculair maar gelukkig is daar nu Georgia en die kan van een kaarsrecht fietspad aan het spoor nog een feestje maken. Ik ben blij dat een volbloed popliedje de finale heeft bereikt, en als het er toch eentje moest worden dan ook graag deze. Na TAPED was was About Work The Dancefloor misschien wel het nummer waar ik het meest en het graagst op kon teugvallen dit jaar. Het is altijd een feestje om naar te luisteren en het klopt aan alle kanten. Er is markt gaande in Geldrop en het is nog relatief druk en zelfs bijna gezellig te noemen. Alsof Georgia de directe omgeving eventjes in beweging kan zetten. Ik neem het zekere voor het onzekere en fiets er toch maar met een boog omheen. Ik ben nu bezig aan een belangrijkere taak, denkende aan werk de Fietstocht.
Fietstocht des Oordeels - deel 6: clipping. - Blood Of The Fang
En weg uit Geldrop. Op dit moment komt eigenlijk het minst interessante stukje van de trip en dat komt ook ongelukkig uit voor Blood Of The Fang want het heeft over de afgelopen maanden al wat van zijn charmes verloren. Op zich een passend nummer om langs een industrieterrein te rijden want dat is waar de producties zijn op te halen. En die producties blijven erg gaaf, de distortie grijpt me telkens weer. Toch mist het nummer iets waardoor de lange adem die Nothing Is Safe wel heeft wat lijkt te ontbreken. Ik heb geen idee wat maar ik moet nu ook niet gaan doen alsof ik alles blijk te weten. Ik ben ook maar een simpele fietser in de outskirts van Geldrop.
Fietstocht des Oordeels - deel 7: Black Country, New Road - Sunglasses
Het stuk tussen Geldrop en Heeze dat nu op mijn pad komt is ook maar een saaie rechte provinciale weg met verbazingwekkend veel auto’s die allemaal lekker met de banden over het asfalt schrapen, zo’n vervelend suizend geraas achterlatend. Gelukkig passeert met Sunglasses een nummer dat de dynamiek erin kan houden en waarmee ik lekker even kan grommen en me boosmaken op het feit dat ik niet gewon een lekker rustig bospaadje had uitgekozen. Dit is me toch een regelrecht anthem gebeken, een nummer dat we gaan onthouden als het pronkstuk van een revival van vuige houtjetouwtjerock die stiekem toch wel verdomt ingenieus in elkaar steekt. Direct na het inrijden van Heeze pak ik de eerste rotonde links om het dorp nog weer sneller te verlaten. De weg naar de Heide is meer een klassiek landweggetje met aan de rechterkant een woonwijk en aan de linkerkant een paar boerderijen, glinsterend in het zonlicht. Een zonnebril zou trouwens geen overbodige luxe geweest zijn. Gelukkig heb ik nog een kjoele pet waarmee ik me toch een beetje onoverwinnelijk kan voelen. En dat ben ik ook want deel twee zet nu in en de boel wordt even flink op stelten gezet. Alles hier is citeerbaar, alles is meeblèrbaar. Sunglasses is net niet mijn nummer 1 hier maar eigenlijk is dit wel het nummer dat de titel Song van het Jaar het meeste toekomt. Alleen al omdat ie zo mooi past in het rijtje winnaars. Een decennium aan winnaars, geopend door Kanye. Fuck you Isaac, ik noem m lekker toch x.
Fietstocht des Oordeels - deel 8: Sevdaliza - Darkest Hour
Even een kleine reset op de tweewieler na de oorwassing van Sunglasses. In een finale met flink wat genregenoten als sad day en About Work the Dancefloor en daarnaast met Altin Gün ook nog een mede-Nederlandse kandidaat zie ik de finale wat sombertjes in voor Sevdaliza. En ook bij mij kan ze maar op één schamel puntje rekenen. Ik voel me bijna schuldig want het is een echt heel aangenaam nummer. Merk ik ook nu weer terwijl de bebossing aan de rand van de heide iets dichter wordt. Het natuurschoon lijkt zich nog even te willen verstoppen. Deze vlaag van mysterie hangt ook rond Darkest Hour. Sevda weet dondersgoed wat voor sfeer ze wil scheppen en pakt dat ook ten volle aan. Donkere synths die om je heen grijpen en af en toe eens stevig bijten maar ze wordt er niet warm of koud van. Een sterke dame.
Fietstocht des Oordeels - deel 10: Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
Ik heb even pauze gehouden om de natuur wat beter tot me te nemen. Oortjes uit, wat door de heide crossen en een kwartiertje in stilte op de zandverstuiving, de plek op de hei waar ik altijd even heen wil. Maar uiteindelijk gaat de Fietstocht weer door en daarmee ook de muziek. De uitgestrekte vlakte blijkt een perfect decor voor de feestelijke vervreemdende maar tegelijk ook uitnodigende klanken van een bruiloftpartij. In dit geval misschien de bruiloft tussen mij en mijn fiets ofzo. De zon lacht Altin Gün en zo niet dan was het nummer zelf de zon geweest. Wat een fijn stukje vrolijkheid en zo ontzettend ingenieus in elkaar gestoken. Perfecte blend van Turkse folklore en westerse elektronica en een nummer dat ik dolgraag een keer live zou willen meemaken. Op de fiets doet ie het ook al heel goed terwijl ik lekker over de zandweggetjes ploeg en de inmiddels in stevige bloei staande bomen passeer. Het leven is goed hier op de hei.
Fietstocht des Oordeels - deel 11: Clipping. Nothing Is Safe
Inmiddels begeef ik me richting de uitgang van de hei. De weg leidt me vlak langs de A67. Auto’s rijden aan hoge snelheid voorbij maar voor mijn gevoel ben ik degene die het hardst moet vluchten. Iets zegt me dat ik hier weg moet, het is hier niet veilig. Door het jaar heen is Nothing is Safe gestaag gegroeid en ook uit de Fietstocht bleek dat dit toch wel clipping. op hun best is. Duister en spooky, heel klein beetje fout zelfs, met een regelrecht knallerrefrein. Doet niets te veel en te gek, maar is daardoor juist wel te gek. Ik ben blij dat er toch weer hiphop in de finale staat, en verrekkes goeie ook.
Fietstocht des Oordeels - deel 12: FKA twigs - sad day
Ook de afsluiter heeft de shuffle toepasselijk uitgekozen. Met sad day beëindig ik de Fietstocht. Of in elk geval van het muzikale gedeelte van de tocht, want hierna zou ik nog een flink stuk doorploegen in stilte terwijl ik de boel een beetje op een rijtje ging zetten. Zowel de volgorde van de finale als het leven in het algemeen. Het vooruitzicht dat ik deze dame toch niet zal gaan zien op Down The Rabbit Hole dit jaar stemt me treurig en mijn vrees voor een saaie stille zomer begint op te spelen, maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik in dit prachtige weer wel gewoon mijn tochtjes kan toeren en nog zat muziek heb om op te teren. In één vn de vele pronkstukken van Magdalene kan ik mijn troost vinden terwijl ik de brug over de A67 bestijg. Een cabrio passeert me en een klein meisje staart me vanaf de achterbank even aan met een nieuwsgierige lach op haar gezicht. Ergens heeft ze wel wat weg van Tahliah. Ik lach terug. Hoe kan ik anders, het is een mooie dag, een mooie Fietstocht en een mooie soundtrack. 2019 was een fijn jaar. x
1
geplaatst: 13 april 2020, 22:02 uur
Top presentatie Edgar! En dank aan iedereen die aan dit leuke topic heeft bijgedragen.
Prima winnaar, al merk ik dat er langzaam maar zeker wat sleet op begint te komen. Een song van het jaar die ook echt precies een jaar meegaat dus
Mijn lijstje:
1. Sevdaliza - Darkest Hour
2. clipping. - Blood of the Fang
3. clipping. - Nothing Is Safe
4. Georgia - About Work the Dancefloor
5. FKA twigs - sad day
6. Vampire Weekend - Harmony Hall
7. Caterina Barbieri - Fantas
8. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
9. Big Thief - Not
10. Black Country, New Road - Sunglasses
11. Weyes Blood - Movies
12. Lana Del Rey - California
Prima winnaar, al merk ik dat er langzaam maar zeker wat sleet op begint te komen. Een song van het jaar die ook echt precies een jaar meegaat dus

Mijn lijstje:
1. Sevdaliza - Darkest Hour
2. clipping. - Blood of the Fang
3. clipping. - Nothing Is Safe
4. Georgia - About Work the Dancefloor
5. FKA twigs - sad day
6. Vampire Weekend - Harmony Hall
7. Caterina Barbieri - Fantas
8. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
9. Big Thief - Not
10. Black Country, New Road - Sunglasses
11. Weyes Blood - Movies
12. Lana Del Rey - California
1
geplaatst: 13 april 2020, 22:03 uur
Dank Edgar voor de prachtige en spannende presentatie, en ook alle tekstschrijvers bedankt voor de interessante en erg leuk geschreven stukjes! 

0
geplaatst: 13 april 2020, 22:04 uur
Edgar18 (en iedereen die moeite heeft genomen om stukjes in te sturen) ontzettend bedankt voor de presentatie. Mooie finale met een paar flinke verrassingen, zo wel voor als achteraf.
Die harde kern is maar een eng clubje trouwens
Die harde kern is maar een eng clubje trouwens

1
geplaatst: 13 april 2020, 22:06 uur
Graag gedaan allemaal! Het was even buffelen, maar zeker leuk om te doen.
Dit was mijn eigen lijstje:
1. clipping. - Blood of the Fang 9,5
2. Weyes Blood - Movies 9,0
3. Black Country, New Road - Sunglasses 8,8
4. FKA twigs - sad day 8,7
5. clipping - Nothing is Safe 8,2
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7. Caterina Barbieri - Fantas 7,8
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9. Georgia - About Work the Dancefloor 7,6
10. Lana Del Rey - California (7,4)
11. Big Thief - Not 6,0
12. Vampire Weekend - Harmony Hall (3,5)
Dit was mijn eigen lijstje:
1. clipping. - Blood of the Fang 9,5
2. Weyes Blood - Movies 9,0
3. Black Country, New Road - Sunglasses 8,8
4. FKA twigs - sad day 8,7
5. clipping - Nothing is Safe 8,2
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7. Caterina Barbieri - Fantas 7,8
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9. Georgia - About Work the Dancefloor 7,6
10. Lana Del Rey - California (7,4)
11. Big Thief - Not 6,0
12. Vampire Weekend - Harmony Hall (3,5)
0
geplaatst: 13 april 2020, 22:07 uur
Ik kan leven met Harmony Hall als Song van het Jaar, niet mijn favoriet - die vervelende niet-harde-kerners ook altijd
- maar zoals ik zelf al zei: een van de meest alom aanwezige nummers van 2019.
Lana toch wel de verrassing van deze finale. Ik hoor het zelf niet zo. Bizar dat Venice Bitch 26e werd en deze 2e. Bizar veel eerste plekken ook.
Mijn complete lijstje:
5. FKA twigs - Sad Day 9
8. Vampire Weekend - Harmony Hall 8
11. Big Thief - Not 7,2
12. Lana del Rey - California 7,2
Tenslotte Edgar18 bedankt voor de zeer fijne presentatie en de rest ook bedankt voor de fijne competitie en alle mooie ontdekkingen die ik het afgelopen jaar hier heb gedaan!
- maar zoals ik zelf al zei: een van de meest alom aanwezige nummers van 2019. Lana toch wel de verrassing van deze finale. Ik hoor het zelf niet zo. Bizar dat Venice Bitch 26e werd en deze 2e. Bizar veel eerste plekken ook.
Mijn complete lijstje:
5. FKA twigs - Sad Day 9
8. Vampire Weekend - Harmony Hall 8
11. Big Thief - Not 7,2
12. Lana del Rey - California 7,2
Tenslotte Edgar18 bedankt voor de zeer fijne presentatie en de rest ook bedankt voor de fijne competitie en alle mooie ontdekkingen die ik het afgelopen jaar hier heb gedaan!
* denotes required fields.