Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2019, 20:17 uur
Edgar18 schreef:
Ik heb maar weer eens een lijstje gemaakt. Ik wilde er niet heel veel tijd en moeite insteken dus bij voorbaat excuses als er promo's of heruitgaven tussen zitten!
Ik heb maar weer eens een lijstje gemaakt. Ik wilde er niet heel veel tijd en moeite insteken dus bij voorbaat excuses als er promo's of heruitgaven tussen zitten!
Bang dat Grace het anders niet haalt? ?
0
geplaatst: 16 november 2019, 20:42 uur
jordidj1 schreef:
Bang dat Grace het anders niet haalt? ?
Neuh, de reden is minder spannend. Ik zat achter m’n laptop en had niet zo veel te doen Bang dat Grace het anders niet haalt? ?

0
geplaatst: 16 november 2019, 21:55 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Neuh, de reden is minder spannend. Ik zat achter m’n laptop en had niet zo veel te doen
Op zaterdag? Saaie leven heb je dan

1
geplaatst: 17 november 2019, 18:56 uur
Van 20 naar 1 
Liefde verspreidt zich als een helder geel pistool, maar het blijft ook hangen. Vasthouden aan je vrienden is elementair, zeker voorbij de missie. Nu mijn hart vol is en mn baard blauw vervaag ik in jou of jouw geest. Je kwam me een knal en de schuld geven, maar ik slaap niet, ik droom. De wilden, herinner je je de eerste keer nog? En wat is de frequentie eigenlijk, Kenneth? We zijn de zwijnen in de naam van de vader, een soort instrumentaal tussenspel in jouw kamer, hoe dan ook we blijven bij elkaar.

Liefde verspreidt zich als een helder geel pistool, maar het blijft ook hangen. Vasthouden aan je vrienden is elementair, zeker voorbij de missie. Nu mijn hart vol is en mn baard blauw vervaag ik in jou of jouw geest. Je kwam me een knal en de schuld geven, maar ik slaap niet, ik droom. De wilden, herinner je je de eerste keer nog? En wat is de frequentie eigenlijk, Kenneth? We zijn de zwijnen in de naam van de vader, een soort instrumentaal tussenspel in jouw kamer, hoe dan ook we blijven bij elkaar.
1
geplaatst: 17 november 2019, 19:04 uur
luigifort schreef:
We zijn de zwijnen.
We zijn de zwijnen.
Gefeliciteerd, want de varkens hebben vanavond gewonnen! Ze kunnen rustig slapen en alles is in orde.
Voel je je nu niet beter?
1
geplaatst: 17 november 2019, 19:04 uur
1
geplaatst: 17 november 2019, 19:07 uur
luigifort schreef:
Van 20 naar 1
Van 20 naar 1

Ik tel er acht dit keer

0
geplaatst: 17 november 2019, 20:48 uur
dix schreef:
Denken jullie nog even aan de Verlosser? Nee hė?
Denken jullie nog even aan de Verlosser? Nee hė?
Echt wel! Samen met de Heilige Maagd brengt hij ons Hope. Soms dan. Of misschien wel altijd.
0
geplaatst: 17 november 2019, 20:56 uur
De verlossing komt vanaf morgenochtend gewoon van zaaf en een echte believer bidt op zondag vooraf voor een goede afloop. 

0
zaaf
geplaatst: 17 november 2019, 21:03 uur
Het mooie jaar '94 summery:
41 lijsten met 274 singles leidden tot een door 23 mensen gekozen topper met 496 punten
170 punten is de grens voor wel/niet top 20
41 lijsten met 274 singles leidden tot een door 23 mensen gekozen topper met 496 punten
170 punten is de grens voor wel/niet top 20
0
geplaatst: 17 november 2019, 22:05 uur
zaaf schreef:
Goh, benieuwd welke Underworld single met de eer gaat strijken dit jaar ?
0
geplaatst: 17 november 2019, 22:34 uur
Toch gewoon weer keihard 14x USA in mijn top 20, 5x UK en 1x... België. Ik heb getwijfeld over België. Maar speciaal voor mijn Belgische vrienden hier: ze staan erin!
1
geplaatst: 17 november 2019, 23:12 uur
Bij mij is het iets gevarieerder met vijf verschillende werelddelen:
7x VS
5x VK
2x Ierland
1x Canada, Mexico, Brazilië, Italië, Senegal, Australië
7x VS
5x VK
2x Ierland
1x Canada, Mexico, Brazilië, Italië, Senegal, Australië
0
geplaatst: 17 november 2019, 23:40 uur
1
geplaatst: 18 november 2019, 00:04 uur
En ik maar denken dat jij fan bent! Dan is de hope gevestigd op DjFrankie, die vindt het tenminste een fijn duet.
Mijn verspreiding: 2x Amsterdam, 1x Antwerpen, 1x Hamburg, 1x Ierland, 1x Finland, 3x UK en de rest zal wel Amerikaans zijn.
0
zaaf
geplaatst: 18 november 2019, 06:28 uur
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/76710846_2653462478033914_5129690294442262528_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQkc_mMWM7g-NRU7Z6QG93bZNql7xsHkJagrKTFMeUKwhAKQSVFTrJXfi_f7nj9f1QqJVdSEEPH7AmI11b19pTKV&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=3feb0ac40e9e603ac1b359e00463c05c&oe=5E3E862B
Goedemorgen. Het is weliswaar nog steeds de witman die overheerst, maar het is een behoorlijk goede lijst geworden met op dat gebied iets meer afwisseling.
Goedemorgen. Het is weliswaar nog steeds de witman die overheerst, maar het is een behoorlijk goede lijst geworden met op dat gebied iets meer afwisseling.
1
zaaf
geplaatst: 18 november 2019, 06:43 uur
20. Underworld - Dirty Epic
https://www.youtube.com/watch?v=sgmjmAAfBd0
Punten : 174
Nom. : 8x
Nr. 1 van : GrafGantz, ArthurDZ
RYM's #81 voor 1994
Tech House, Progressive House
In de overgangsfase van Underworld (pop) naar Underworld (techno) sloot de jonge dj Darren Emerson zich aan en noemde de heren zich korte tijd Lemon Interupt. Als zodanig maakten zij onder andere het instrumentale nummer Dirty, in 1992, wat later door hen werd bewerkt en aangevuld met zang voor hun album dubnobasswithmyheadman.
19. Jeff Buckley - Grace
https://www.youtube.com/watch?v=XjO4IenAyUw
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Edgar18
RYM's #15 voor 1994
Singer/Songwriter, Alternative Rock
Gary Lucas, voormalig lid van de Magic Band van Captain Beefheart had een instrumentaal liedje geschreven, Rise Up To Be, en liet dat Buckley horen. Buckley werd geraakt, had beelden van een afscheid van zijn vriendin in de regen op een vliegveld en de zangmelodie en woorden vloeiden vanzelf.
Buckley: It's about not feeling so bad about your own mortality when you have true love
https://www.youtube.com/watch?v=sgmjmAAfBd0
Nom. : 8x
Nr. 1 van : GrafGantz, ArthurDZ
RYM's #81 voor 1994
Tech House, Progressive House
In de overgangsfase van Underworld (pop) naar Underworld (techno) sloot de jonge dj Darren Emerson zich aan en noemde de heren zich korte tijd Lemon Interupt. Als zodanig maakten zij onder andere het instrumentale nummer Dirty, in 1992, wat later door hen werd bewerkt en aangevuld met zang voor hun album dubnobasswithmyheadman.
19. Jeff Buckley - Grace
https://www.youtube.com/watch?v=XjO4IenAyUw
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Edgar18
RYM's #15 voor 1994
Singer/Songwriter, Alternative Rock
Gary Lucas, voormalig lid van de Magic Band van Captain Beefheart had een instrumentaal liedje geschreven, Rise Up To Be, en liet dat Buckley horen. Buckley werd geraakt, had beelden van een afscheid van zijn vriendin in de regen op een vliegveld en de zangmelodie en woorden vloeiden vanzelf.
Buckley: It's about not feeling so bad about your own mortality when you have true love
0
geplaatst: 18 november 2019, 07:18 uur
Underworld op 20? Die had ik aanzienlijk hoger verwacht.
Bij mij op plek 5.
Bij mij op plek 5.
0
zaaf
geplaatst: 18 november 2019, 07:49 uur
sommige acts hadden last van concurrentie van eigen singles
1
geplaatst: 18 november 2019, 08:08 uur
0
geplaatst: 18 november 2019, 08:10 uur
0
geplaatst: 18 november 2019, 08:55 uur
Ik ken Underworld enkel van hun Trainspotting-hit. Maar ben niet echt een liefhebber van het genre, dus voorlopig nooit de behoefte gehad om hen verder te leren kennen. Maar klinkt wel goed. Jeff Buckley overwegen, maar de hype was groter dan de single.
1
geplaatst: 18 november 2019, 08:58 uur
2 keer niet inderdaad.
Het kan alleen maar beter worden in elk geval
Het kan alleen maar beter worden in elk geval

0
geplaatst: 18 november 2019, 09:07 uur
Ooit Jeff Buckley gezien in het naprogramma van Freedy Johnston in de Melkweg. Vergeet ik Freedy voor mijn lijst van 1991! Als goedmaker Jeff wel in mijn lijst voor 1994.
1
geplaatst: 18 november 2019, 09:18 uur
5. Underworld - Dirty Epic
23. Jeff Buckley - Grace
En ook de beste Jeff Buckley aller tijden. En nog steeds geen top 20. Edgar18 zal hier vast iets van vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.