Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2019, 12:49 uur
Born Slippy is zo 1995!
1 x is genoeg, dus dit jaar niet meegenomen.
Nada Surf is er wel bij. Leuk nummer, al ken ik van de groep verder niets.
18. Nada Surf - Popular
1 x is genoeg, dus dit jaar niet meegenomen.Nada Surf is er wel bij. Leuk nummer, al ken ik van de groep verder niets.
18. Nada Surf - Popular
0
geplaatst: 2 december 2019, 13:08 uur
Nada Surf had ik vorig jaar, deze staat ergens tussen 21 en 50. De rest niet overwogen.
0
geplaatst: 2 december 2019, 13:15 uur
3. OutKast - ATLiens / Wheelz of Steel
4. GZA - Shadowboxin' / 4th Chamber
9. Underworld - Born Slippy .NUXX
Sterk begin hoor ??
4. GZA - Shadowboxin' / 4th Chamber
9. Underworld - Born Slippy .NUXX
Sterk begin hoor ??
1
geplaatst: 2 december 2019, 13:20 uur
Film Pegasus schreef:
18. Nada Surf - Popular
18. Nada Surf - Popular
Ze hebben recent een nieuwe single met duidelijk Popular gevoel

0
zaaf
geplaatst: 2 december 2019, 13:54 uur
16. Pulp - Something Changed / Mile End
https://www.youtube.com/watch?v=IAJf1vSUYiM
Punten : 192
Nom. : 9x
Nr. 1 van : vigil
RYM's #45 voor 1996
Britpop
4e en laatste single van Different Class. Voor de gein in twee verschillende hoezen gestoken: een male en een female versie met eendere inhoud. De B-kant komt van de soundtrack van Trainspotting.
15. Tool - Stinkfist
https://www.youtube.com/watch?v=NNPcTIW5qb4
Punten : 202
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #21 voor 1996
Alternative Metal
Zo. Bam. Eindelijk weer eens een metalnummer in de lijst, da's lang gelee. Van het bejubelde album Ænima.
Deze gaat over fistfucken. Of is dat een metafoor voor niet bang zijn je handen vies te maken? Of voor hoe de consument geïndoctrineerd wordt tot en met het zeer intieme en private?
In ieder geval werd het nummer aangepast en geëdit door derden om het radiofriendly te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=IAJf1vSUYiM
Punten : 192
Nom. : 9x
Nr. 1 van : vigil
RYM's #45 voor 1996
Britpop
4e en laatste single van Different Class. Voor de gein in twee verschillende hoezen gestoken: een male en een female versie met eendere inhoud. De B-kant komt van de soundtrack van Trainspotting.
15. Tool - Stinkfist
https://www.youtube.com/watch?v=NNPcTIW5qb4
Punten : 202
Nr. 1 van : niemand
RYM's #21 voor 1996
Alternative Metal
Zo. Bam. Eindelijk weer eens een metalnummer in de lijst, da's lang gelee. Van het bejubelde album Ænima.
Deze gaat over fistfucken. Of is dat een metafoor voor niet bang zijn je handen vies te maken? Of voor hoe de consument geïndoctrineerd wordt tot en met het zeer intieme en private?
In ieder geval werd het nummer aangepast en geëdit door derden om het radiofriendly te maken.
1
geplaatst: 2 december 2019, 14:05 uur
Alleen Tool kan een nummer over fistfucken schrijven, om vervolgens te beweren dat het een pseudo-metafoor is om "compassie boven angst te verkiezen"
0
geplaatst: 2 december 2019, 14:30 uur
Tool haalde het in 1993 nog wel bij mij maar dit keer niet; Pulp was vorig jaar nog m'n nummer 1 maar nu ook niet.
1
geplaatst: 2 december 2019, 14:32 uur
Pulp op 5! Met Tool heb ik helemaal niks, dan nog meer met hiphop...
0
geplaatst: 2 december 2019, 14:39 uur
Een heel aardig begin zo. Wat hiphop dat het (net) niet haalde in mijn lijst. Pulp viel er ook net buiten. Tool op nummer 6 en Nada Surf op 17 haalden het wel.
1
geplaatst: 2 december 2019, 15:07 uur
Pulp op 3! Met Tool heb ik helemaal niks, doe dan liever nog meer hiphop...
1
geplaatst: 2 december 2019, 15:12 uur
Geweldige tekst van Something Changed, een van mijn favorieten. Mile End is ook een heerlijke b-kant. Mijn eerste overeenkomst, al ben ik in gedachten wel voor de iets langere albumversie gegaan.
Stinkfist vond ik destijds wel leuk om op de radio te horen, maar inmiddels heb ik er niets meer mee.
04. Pulp - Something Changed
47. Nada Surf - Popular
Stinkfist vond ik destijds wel leuk om op de radio te horen, maar inmiddels heb ik er niets meer mee.
04. Pulp - Something Changed
47. Nada Surf - Popular
1
zaaf
geplaatst: 2 december 2019, 15:50 uur
14. Blackstreet - No Diggity
https://www.youtube.com/watch?v=nrfIYKnKrTY
Punten : 205
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Marzipaintree
RYM's #135 voor 1996
New Jack Swing, East Coast Hip Hop
De beat is door Dr. Dre onder een alias gemaakt (met hulp van een stukje Grandma's Hands) en zou ingezet worden op All Eyez On Me, maar Dre verliet het label en verkocht de beat aan Teddy Riley. Deze had moeite de beat te slijten en zette hem uiteindelijk voor zijn groep Blackstreet in.
Over hun zangwerk rappen Dre, Teddy Riley en Queen Pen hun verses en de single verkocht uitstekend.
Monumentje uit '96.
13. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
https://www.youtube.com/watch?v=-in36qN2fL8
Punten : 209
Nr. 1 van : wibro
RYM's #2 voor 1996
Instrumental Hip Hop, Trip Hop, Plunderphonics
Opgebouwd rond dominante instrumentale samples van Pekka Pohjola (The Madness Subsides) en David Axelrod (The Human Abstract) met de damesvocalen uit het intro van Sower of Seeds van Baraka.
Werd een klein hitje, de grote support voor DJ Shadow kwam gestaag op gang.
https://www.youtube.com/watch?v=nrfIYKnKrTY
Punten : 205
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Marzipaintree
RYM's #135 voor 1996
New Jack Swing, East Coast Hip Hop
De beat is door Dr. Dre onder een alias gemaakt (met hulp van een stukje Grandma's Hands) en zou ingezet worden op All Eyez On Me, maar Dre verliet het label en verkocht de beat aan Teddy Riley. Deze had moeite de beat te slijten en zette hem uiteindelijk voor zijn groep Blackstreet in.
Over hun zangwerk rappen Dre, Teddy Riley en Queen Pen hun verses en de single verkocht uitstekend.
Monumentje uit '96.
13. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
https://www.youtube.com/watch?v=-in36qN2fL8
Punten : 209
Nr. 1 van : wibro
RYM's #2 voor 1996
Instrumental Hip Hop, Trip Hop, Plunderphonics
Opgebouwd rond dominante instrumentale samples van Pekka Pohjola (The Madness Subsides) en David Axelrod (The Human Abstract) met de damesvocalen uit het intro van Sower of Seeds van Baraka.
Werd een klein hitje, de grote support voor DJ Shadow kwam gestaag op gang.
0
geplaatst: 2 december 2019, 15:57 uur
DJ shadow staat op de kaart. Wat een prachtnummer is dat toch ook. Sowieso heel Endtroducing... Eeuwig zonder dat het enigszins een toevalstreffer blijkt te zijn en dat hij het niveau nooit meer heeft weten te evenaren.
06. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
06. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
0
geplaatst: 2 december 2019, 16:04 uur
Nooit geweten dat No Diggity serieuze hiphop was itt alle andere hiphop van de afgelopen jaren. Wel een geinig hitje ofzo.. dit biedt ook kansen voor Pony 

1
geplaatst: 2 december 2019, 16:17 uur
Ja, wat moet je ermee. Gelukkig hoeven we ze niet te luisteren hier 

0
geplaatst: 2 december 2019, 16:26 uur
Plezierige verrassing, No Diggity. In de Graf-lijst op plek 12 

0
geplaatst: 2 december 2019, 16:44 uur
Yeah Pulp, had wel overigens liever de voorkant met de vrouw gehad 
01. Pulp - Something Changed
Verder vind ik No Diggity ook best een leuk liedje maar niet voor de beste 20 van 1996. Van Shadow heb ik een andere en de klik tussen mij en Tool is er nog steeds niet

01. Pulp - Something Changed
Verder vind ik No Diggity ook best een leuk liedje maar niet voor de beste 20 van 1996. Van Shadow heb ik een andere en de klik tussen mij en Tool is er nog steeds niet
0
geplaatst: 2 december 2019, 17:05 uur
Heerlijke hiphophit 
10. Blackstreet ft Dr. Dre - No diggity
18. Nada Surf - Popular

10. Blackstreet ft Dr. Dre - No diggity
18. Nada Surf - Popular
0
geplaatst: 2 december 2019, 17:12 uur
Als groot hiphopfan heb ik natuurlijk DJ Shadow in mijn lijst.
16. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
17. Nada Surf - Popular
Het zou wel kunnen dat het hierbij blijft wat betreft mijn bijdrage aan de algemene top 20.
16. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
17. Nada Surf - Popular
Het zou wel kunnen dat het hierbij blijft wat betreft mijn bijdrage aan de algemene top 20.
0
geplaatst: 2 december 2019, 17:20 uur
No Diggity is bij mij altijd gebleven bij 'best leuk en lekker op zijn tijd, maar niet heel bijzonder', maar dat is natuurlijk volledig aan mijn beperkte smaak te wijten 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.