MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Ik heb het nog gekker: een Duitse, een Franse en een Amerikaanse vrouw. Niet in één, al was de Amerikaanse misschien een Britse geworden als de geschiedenis iets anders was verlopen. Ze leeft nog wel.

Koenr schreef:
Terwijl de rest zich blind staart op mannen moet iemand ze toch op waarde schatten.

Ik staar me alleen blind op m'n favoriete nummers uit dit jaar. Mijn oprechte excuses hiervoor

Ik heb een vreemde single van Frank Sinatra pas volgend jaar op 40 in mijn lijstje. The Seeds zijn ook mij niet bekend. Niet voor niets een underground hitje en dat in superjaar 1965.

remcodulac schreef:
Net als Sinatra. Qua afvallen dan...

Sinatra hoefde rond die tijd nog niet echt af te vallen.

west schreef:
(quote)

Sinatra hoefde rond die tijd nog niet echt af te vallen.
my bad

zaaf
18. Jackson C. Frank - Blues Run the Game
https://www.youtube.com/watch?v=2b4auG3AnqE

Punten : 193
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Koenr

RYM's #25 voor 1965
Contemporary Folk, Singer/Songwriter

Frank's claim to fame? Nee zeker niet, een leven van miskenning, ernstige problemen en mentale overbelasting kenmerkt Jackson C. Frank. Zijn enige album, waarvan Blues Run The Game het bekendst is, kwam tot stand toen Jackson nog enigszins 'composed' was en hulp had van Paul Simon (die het album produceerde) en Al Stewart. Mooi lied, op mijn shortlist.

17. Beatles - Yesterday
https://www.youtube.com/watch?v=wXTJBr9tt8Q

Punten : 196
Nom. : 10x
Nr. 1 van : Superbitch

RYM's #30 voor 1965
Baroque Pop

Mooi liedje dat het bij mij niet zo goed meer doet als het scheel gedraaid is. Het toont wél aan hoe muzikaal McCartney is, want: intuïtief geschreven en daarna braken vele analisten hun hoofd op de akkoorden en de melodie-opbouw.

Beiden niet in mijn lijst en niet voorspeld ook.
Blues Run The Game wel tussen 21-40 bij mij.

DjFrankie (moderator)
Frank Sinatra - It Was a Very Good Year daar heb ik dus helemaal niks mee

Ik heb er in totaal 3 van de kevers, maar dit zeurnummer zit daar niet bij

zaaf
GrafGantz schreef:
Ik heb er in totaal 3 van de kevers, maar dit zeurnummer zit daar niet bij
ik verweet je toch ook niks?

Ik heb maar 2 Beatles, waaronder dit nummer. Alleen jammer dat het zoveel plat gecoverd is.

zaaf schreef:
(quote)
ik verweet je toch ook niks?

Nee zeg, dat had er nog bij moeten komen. Ik krijg al genoeg kritiek op m'n lijstjes te verduren van jou.

zaaf
Maar, altijd genuanceerd

vigil schreef:
Sinatra is mijn nummer 10 10 10 10 10

Hier een plaatsje lager, mooi hoor.

Hé, wacht eens. Yesterday heb ik op 18. Natuurlijk te vaak gehoord, maar het blijft een bijzonder McCartney liedje. Heb 't hem ook live nog zien spelen, dan is het gevalletje kippenvel.

Tuuuurlijk heb ik deze beatles

Beatles heb ik gewoon met lekkere uptempo nummers

Shit, The Beatles! Helemaal vergeten!

west schreef:
Ik heb een vreemde single van Frank Sinatra pas volgend jaar op 40 in mijn lijstje. The Seeds zijn ook mij niet bekend. Niet voor niets een underground hitje en dat in superjaar 1965.

Mwoah, daar doe je The Seeds wel mee tekort. Die hebben toch duidelijk hun steentje bijgedragen aan dit superjaar met een sterk album en twee legendarische singles. Pushin' Too Hard is een van de beste nummers op de legendarische Nuggets-verzamelaar. In de underground gebeuren de mooiste dingen, ik verwacht hier iig de Ploem Ploem Jenka en Zorba The Greek niet voorbij te zien komen.

zaaf
16. Miracles - The Tracks of My Tears
https://www.youtube.com/watch?v=q_MRhDh61sg

Punten : 199
Nom. : 11x
Nr. 1 van : herman

RYM's #6 voor 1965
Soul, Pop Soul

Zelfs zonder Edgar! Niet in mijn lijst wegens te zoet (dat gaat vast nog een keer tegen me gebruikt worden), dat heeft vooral te maken met het falsetje van Smokey.

15. James Brown and The Famous Flames - Papa's Got a Brand New Bag
https://www.youtube.com/watch?v=hMoEXGbdyc0

Punten : 209
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : J.J. Wever

RYM's #17 voor 1965
Funk, Soul

Nee dan deze. Niet de eerste, James maakte al eerder singles die nadrukkelijk de 'funk' gestalte gaven, maar wel de eerste grote hit. Dus noem ik dat een milestone. Vooral ook omdat het om funk gaat, en om James. Toch niet helemaal verwacht (ook omdat nog een toffe Jamessingle in '65 uitkwam). This is a hit!

Miracles op 20, Sinatra op 12 en Yesterday mijn hoogste Beatles op 4. Toch een van de grote klassiekers, dacht ik maar ook bij RYM een bescheiden plek (#30 van 1965 )
Ik neem aan dat er nog wel wat meer Beatles komen.

Ook deze heb ik niet, en ook niet voorspeld.
0 uit 6, on both accounts

johan de witt schreef:
0 uit 6, on both accounts

Met welk ander account heb jij een tweede lijstje ingestuurd dan?

remcodulac schreef:
Shit, The Beatles!

Ik heb ze ook niet in mijn top 20, maar om ze shit te noemen is ook weer overdreven...

The Miracles wisten het miraculeus heel nipt tot mijn lijstje te schoppen, met een 20e stek. Hoogste match tot nog toe is Frank Sinatra, die heb ik op plek 5 staan.

zaaf schreef:
18. Jackson C. Frank - Blues Run the Game

Deze kende ik dan weer niet (nummer noch artiest), maar klinkt best mooi.

DjFrankie (moderator)
johan de witt schreef:
Ook deze heb ik niet,
0 uit 6,s

Same here

zaaf schreef:
Zelfs zonder Edgar!
Ja, tijdgebrek nekte mij deze week. Maar, The Tracks of My Tears had zeker hoog in mijn lijstje gestaan. Jackson C. Frank bovenaan, Otis Redding erachter en deze wellicht op plekje drie.

Yesterday op 15 en Smokey met zijn mirakels op 8!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.