MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Maar rond de eeuwwisseling was het volgens mij best een populair groepje

Wij hebben elkaar dan toch eindelijk muzikaal gevonden. Alleen dat is bij ... The Corrs.

Overigens valt het mij wel op dat jij ook op muziek valt van enigszins mysterieuze vrouwen: The Corrs, Eefje, Lana, Katey...

west schreef:
(quote)

Ze staan anders met liefde in mijn playlist. Ik voelde ook altijd wat liefde als ik de zangeres van The Corrs zag op één of andere manier. Of was het nou de violiste?

Andrea Ik kan niet ontkennen dat ik haar enige tijd de knapste vrouw ter wereld vond haha

Jammer dat eerdere weken niet de tijd vond om mee te spelen, ik had m'n Ierse vrienden al vanaf 1995 aan meer punten kunnen helpen.

Gretz schreef:
(quote)

Crap, die heb ik vrijwel automatisch uit m'n eerdere 1999 Songlijst gekopieerd. Aangezien ze in de MML ook zo hoog Staa ging ik er vanuit dat het wel singles moesten zijn.

Volgens mij waren ze in 1999 nog volstrekt onbekend buiten IJsland, pas in het najaar van 2000 kreeg men in Nederland weet van ze. Was toen bij het eerste optreden van ze in de Melkweg en heb daar toen de Ny Batteri 12" gekocht, die gaat bij mij hoog scoren komend jaar. Net als Shivaree trouwens, volgens RYM is Goodbye Moon ook van 2000.

zaaf
jee Herman! ben jij hardcore fan?

We zijn inmiddels bijna bij pagina 427 Kylo Ren moderator!

zaaf
west dit is echt offtopic

herman schreef:
(quote)

Volgens mij waren ze in 1999 nog volstrekt onbekend buiten IJsland, pas in het najaar van 2000 kreeg men in Nederland weet van ze. Was toen bij het eerste optreden van ze in de Melkweg en heb daar toen de Ny Batteri 12" gekocht, die gaat bij mij hoog scoren komend jaar. Net als Shivaree trouwens, volgens RYM is Goodbye Moon ook van 2000.

Nu je het zegt ja, als naloper van het album dat er al in 1999 was. Dan zet ik Shivaree in 2000 gewoon nog eens in m'n lijst

zaaf schreef:
west dit is echt offtopic

Sorry, ik dacht even dat ik op Moviemeter zat!

zaaf schreef:
jee Herman! ben jij hardcore fan?

ja, ik was er wel vroeg bij, heb het album volgens mij toen via Denemarken laten komen. Sigur Ros vond ik toen wel echt speciaal, had nog nooit zoiets gehoord. Maar na 2005 ben ik mijn interesse in ze wel grotendeels verloren.

zaaf
Gretz schreef:
(quote)

Nu je het zegt ja, als naloper van het album dat er al in 1999 was. Dan zet ik Shivaree in 2000 gewoon nog eens in m'n lijst
ja als we de overige 73 pagina's als keukentafel gaan gebruiken dan open ik helegaar geen nieuw topic!

Keukentafel, i'm all ears

herman schreef:
Mijn tactiek bij genoeg tijd

Mijn tactiek is in de loop van de jaren veranderd. In het begin startte ik met mijn eigen lijstje en zocht de nummers op bij RYM. Later doorliep ik ook de RYM top 1000. Nog later liet ik de Nederlandse en in het EBM tijdperk de Belgische tops daaraan voorafgaan. Tegenwoordig is de volgorde als volgt:

1. Goede artiesten waarvan ik in voorgaande jaren op RYM heb genoteerd dat ze in het betreffende jaar een single hebben uitgebracht nalopen.
2. Mijn eigen toplijstje nalopen op RYM
3. De Nederlandse en Belgische toplijst op RYM.
4. De algemene toplijst van RYM.

Poek schreef:
Zo, veel overeenkomsten met mijn lijstje, andré! Het nummer van Caesar had ik dit jaar niet omdat ik 'm al in 1997 had en ik had twee andere nummers van GBV, maar toch zes overeenkomsten, en niet de meest voor de hand liggende.

Props! Wel jammer dat je uitgerekend GBV's slechtste nummer in je lijst hebt

Hoi ArthurDZ ❤️

01. Gang Starr - Full Clip
02. dEUS - Instant Street
03. Dr. Dre - Still D.R.E. (feat. Snoop Dogg)
04. Mos Def - Ms. Fat Booty
05. Black Star - Respiration
06. The Roots - You Got Me
07. Eminem - Guilty Conscience
08. Blur - Coffee + TV
09. Sigur Rós - Svefn-G-Englar / Viðrar vel til loftárása
10. Aphex Twin - Windowlicker

11. Foo Fighters - Learn To Fly
12. Massive Attack - Man Next Door
13. TLC - No Scrubs
14. Fatboy Slim - Right Here, Right Now
15. Placebo - Without You I'm Nothing
16. Blondie - Maria
17. Björk - All is Full of Love
18. Three 6 Mafia - Da Summa
19. Armand van Helden - U Don't Know Me
20. Blur - Tender

Je had er uiteindelijk wel meer

Ook vandaag moest er gewerkt worden, ook nog hard ook. Laat ik het zo zeggen, zorg en feestdagen zijn geen geweldige combinatie.
Dus opnieuw moest ik bijlezen. Nog een hele opgave met zo veel keukentafels om maar tot de 500 te kunnen komen

Maar goed, er is natuurlijk geen mooiere manier om de feestdagen in te gaan dan met een wederom goed verzorgde presentatie van zaaf en als je door GrafGantz zo maar even gerekend wordt tot de echte kenners

1. Blur - No Distance Left to Run
2. XTC - Easter Theatre
3. Novastar - Wrong
4. Daryll-Ann - Surely Justice / 4th of July / Happy Traum
5. The Roots - You Got Me
6. Elliott Smith - Baby Britain
7. Baz Luhrmann - Everybody's Free (To Wear Sunscreen)
8. Counting Crows - Hanginaround
9. Manic Street Preachers - You Stole the Sun From My Heart [CD1]
10. Wilco - Can't Stand It
11. Anathema - Deep
12. The Tragically Hip - Bobcaygeon
13. Oceansize - Saturday Morning Breakfast Show
14. Soulwax - Too Many DJ's
15. Travis - Why Does It Always Rain on Me?
16. Porcupine Tree - Piano Lessons
17. Muse - Muscle Museum 1
18. Fountains of Wayne - Denise
19. Fatboy Slim - Right Here, Right Now
20. Fiona Apple - Across the Universe

herman schreef:
heb daar toen de Ny Batteri 12" gekocht, die gaat bij mij hoog scoren komend jaar.

De hints zijn ook niet meer zo subtiel als voorheen...

andré schreef:
(quote)

Props! Wel jammer dat je uitgerekend GBV's slechtste nummer in je lijst hebt

zaaf
Bonk schreef:
Ook vandaag moest er gewerkt worden, ook nog hard ook.
had je t wel droog?

west schreef:
(quote)

Wij hebben elkaar dan toch eindelijk muzikaal gevonden. Alleen dat is bij ... The Corrs.
Nice, je moest eens weten hoeveel ik naar ze luisterde vanaf 2005. Ik weet niet of ik dezelfde Gretz was geweest als ik niet The Corrs was tegengekomen aan het begin van m'n muzikale ontwikkeling. Ik kreeg vrijwel niets van huis uit mee, dus moest het aanbod grotendeels in m'n eentje ontdekken.

Vergeet trouwens niet dat we elkaar ook al ruim 5 jaar gevonden hebben met Arcade Fire

Overigens valt het mij wel op dat jij ook op muziek valt van enigszins mysterieuze vrouwen: The Corrs, Eefje, Lana, Katey...

Haha, nu je het zegt. Dat was me niet eens zo opgevallen, maar dat is inderdaad wel een mooie vergelijking. Voeg Billie Eilish, Beach House (Victoria), Cœur de Pirate en de Zweedse zusjes ook maar bij dat rijtje. En hoe mysterieus is Taylor Swift eigenlijk?

vigil schreef:
(quote)

De hints zijn ook niet meer zo subtiel als voorheen...

Waar is Frank Kramer als je m nodig hebt

Poek schreef:
Kat op schoot. Die is zich aan het wassen.

Ik mis trouwens updates van EttaJamesBrown, maar wellicht omdat het heel gezellig is met de DJ's van 3FM.

Ja ja, nu in Groningen. Ik heb Herman en Sander even bijgepraat over goede muziek.

zaaf
Herman en Sander zijn daarvan toch wel op de hoogte uit de hoogte?

zaaf schreef:
Maarten van Roozendaal. Red mij niet...

Dat komt nog. Dit jaar is het:

Ik heb voor kerst Abbey Road 50th Anniversary gehad. Was eerder 'maar' 69 euri op amazon.de

Vinden jullie dat geen mooi muziek cadeau? Wat een bofkont ben ik toch!

Iemand anders nog iets gehad waar ook singles op staan die hier de top 50 hebben gehaald?

west schreef:

Iemand anders nog iets gehad waar ook singles op staan die hier de top 50 hebben gehaald?

Krijg morgen pas cadeaus. Ik heb wel de Standaards Van Spits II voor m'n moeder gekocht, daar zullen ook genoeg singles van in onze lijst zijn beland Die kunnen we dan draaien als we de Top 2000 komende dagen een beetje zat beginnen te raken

Met o.a.

Jan de Wilde - De Fanfare Van Honger En Dorst
Gorki - Lieve Kleine Piranha
Boudewijn de Groot - Jimmy
Ramses Shaffy - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk En Bewonder
Frank Boeijen Groep - Kronenburgpark
Abel - Onderweg
Jacques Brel - Mijn Vlakke Land
Raymond van het Groenewoud - Twee Meisjes
Maarten van Roozendaal - Mooi

Dan heb je gelijk meer singles te pakken dan ik op mijn cadeau heb staan Gretz!

Jimmy, Abel en Brel vind ik erg Mooi.

west schreef:
Ik heb voor kerst Abbey Road 50th Anniversary gehad. Was eerder 'maar' 69 euri op amazon.de

Vinden jullie dat geen mooi muziek cadeau? Wat een bofkont ben ik toch!

Ik heb niks gehad
Alleen een doe het zelf keukentafelpakket van Ikea

DjFrankie (moderator)
01 Muse - Muscle Museum 
02 Placebo - Burger Queen Français 
03 Manic Street Preachers - You Stole the Sun From My Heart
04 Refused -New Noise 
05 Placebo - Every You Every Me 
06 Sigur Rós - Svefn-g-englar 
07 R.E.M. - Country Feedback 
08 Live - The Dolphin's Cry 
09 Blink-182 - What's My Age Again? 
10 Nine Inch Nails - We're in This Together
11 Silverchair - Anthem for the Year 2000 
12 Massive Attack - Man Next Door 
13 Lit - My Own Worst Enemy 
14 The Cranberries - Promises 
15 The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl 
16 Len - Steal My Sunshine 
17 Korn - Falling Away From Me 
18 Him - Join Me
19 Skunk Anansie - Secretly 
20 Fatboy Slim - Praise You

Ook iemand met:
DjFrankie schreef:
15 The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl 

Out Of Control vind ik beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.