MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Op een feest ergens in de Biltstraat waar ik de singles toch niet kende  

Ik blijf nog even slapen

Bij Bright Eyes moet ik alleen denken aan Art Garfunkel en die scoorde weinig hits in 2002.
En geen gorilla hier, wel een olifant. Whatever...

johan de witt schreef:
Ik blijf nog even slapen

Misschien een winterslaap samen met Luigi?

zaaf
18. Notwist - Pick Up the Phone
https://www.youtube.com/watch?v=56DaFcOdItw

Punten : 165
Nom. : 9x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #55 voor 2002
Indietronica

The Notwist, de Duitse groep van de broers Archer met de vrij stabiele bezetting en toch vrij veel muzikale incarnaties. Deze is van het stemmige, enigszins poppy, door elektronica beïnvloede indie-album Neon Golden.

17. Beck - Lost Cause
https://youtu.be/hkjQBWbOo7g

Punten : 177
Nom. : 9x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #15 voor 2002
Singer/Songwriter, Indie Folk, Folk Pop

PROMO-ALERT! Zelf weer gemist, dus och… zo'n punt is het nou ook weer niet. En Beck komen we toch al weinig tegen. Mooi nummer he?

4 x nope

Van Notwist heb ik zelfs nooit gehoord maar dat ligt niet aan jullie hoor maar volledig aan mijn lieve zelf

Nee ook hiervoor kom ik mijn bed niet uit...

Prima start. Allemaal regelmatig gedraaid destijds. The Notwist is de enige die mijn top 50 haalt.

Bright Eyes heeft betere op het album, deze viel net af voor de longlist.

zaaf
luigifort schreef:
Nee ook hiervoor kom ik mijn bed niet uit...
luie donder

Notwist zegt me niets. Lost cause is een gezellig nummer, maar ik had er 20 betere (waarvan nog geen enkele langs geweest is).

Notwist? Nog nooit van gehoord. Beck natuurlijk wel, op 4, schuimbekkend mooi nummer. Het zal me aan mn reet roesten of het een promo is of niet, ik wist t niet.

4. Beck - Lost Cause
15. Gorillaz - Tomorrow Comes Today

Not wist: what's in a naam. (ik ken het dus ook niet)

In 2002 ben ik naar Pukkelpop geweest, daar zag ik meerdere bands die m'n 2002 lijst gehaald hebben.

The Notwist zag ik daar ook, Pick Up the Phone wel een gaaf nummer maar bleef ergens tussen 21 en 40 steken.

Johnny Marr schreef:
Het zal me aan mn reet roesten of het een promo is of niet, ik wist t niet.

Valsspelert!

De scene rondom de gebroeders Archer is wel een interessante. Destijds ging ik nog wel eens naar VPRO's Club Lek in Amsterdam om de radio-uitzending bij te wonen. Dan kon je gelijk ook in een cafésetting de bands live zien die daar optraden. Toffe dingen toen gezien waaronder Gorki, Super Furry Animals, Barbara Morgenstern en een afsplitsing van The Notwist die op een haar na mijn top 20 miste.

edit: ik kan hem net zo goed noemen, want hij is toch volstrekt kansloos hier: Console - Dirt on the Wire.
Wie The Notwist leuk vindt zal Console, Lali Puna, 13&God, etc. ook wel kunnen waarderen.

Beck sluit bij mij de rij. Van zijn beste album.

20. Beck - Lost Cause (2002)

Dan ga ik ook maar weer promo's opnemen...

Gaat goed. Van Lost Cause bestaat een videoclip en kreeg ook heel wat airplay dus die moest er gewoon in, promo of geen promo, een van zijn mooiste.

2. Beck - Lost Cause
10. Bright Eyes - Lover I Don’t Have to Love
11. The Notwist - Pick Up the Phone

herman schreef:

edit: ik kan hem net zo goed noemen, want hij is toch volstrekt kansloos hier: Console - Dirt on the Wire.
Wie The Notwist leuk vind zal Console, Lali Puna, 13&God, etc. ook wel kunnen waarderen.

Lali Puna speelde ook op hetzelfde Pukkelpop... na een paar nummers Interpol daar heen gelopen, was wel interessanter.

Ik kijk nu naar de lijst van bands van dat festival (baggerweer trouwens met de nadruk op bagger - enkelhoge modder vooral op de laatste dag) en zie dat ik nog wel wat gemist heb Sneaker Pimps oa... ok die waren wel over hun hoogtepunt heen toen maar toch.

ranja schreef:
(quote)

Lali Puna speelde ook op hetzelfde Pukkelpop... na een paar nummers Interpol daar heen gelopen, was wel interessanter.

Ik kijk nu naar de lijst van bands van dat festival (baggerweer trouwens met de nadruk op bagger - enkelhoge modder vooral op de laatste dag) en zie dat ik nog wel wat gemist heb Sneaker Pimps oa... ok die waren wel over hun hoogtepunt heen toen maar toch.

Klinkt goed, was toen ook wel een mooi festival Pukkelpop. Ik was er een jaar later, toen ook wel wat artiesten gezien die hier wellicht nog langs gaan komen. Zoals die hele hele grote band waar o.a. St. Vincent nog in heeft gezeten.

Ja lekker dan. Voor 2000 geen Radiohead in de lijst omdat het allemaal promo's waren, maar voor mijnheertje Beck gelden andere regels schijnbaar?

Ja, een one-track promo bovendien. Kan me de clip van toen ook niet herinneren, maar wellicht zat ik net in een MTV-luwe fase.... In ieder geval in een Beck-luwe fase, want Sea Change was sowieso het eerste Beck-album dat ik niet meer heb gekocht. Wel een mooie plaat natuurlijk, maar op dat moment had ik even genoeg van Beck, later heb ik het wel weer ingehaald.

Had liever gehad dat Nobody's Fault But My Own of Tropicalia het had gehaald, een paar jaar terug.

Opnieuw twee singles die ik niet in overweging zou nemen. Benieuwd wat volgt ...

2. Bright Eyes - Lover I Don't Have to Love
5. Gorillaz - Tomorrow Comes Today

Gaat prima! Bright Eyes niet verwacht.

zaaf
west schreef:
Ja lekker dan. Voor 2000 geen Radiohead in de lijst omdat het allemaal promo's waren, maar voor mijnheertje Beck gelden andere regels schijnbaar?
gaat het weer een beetje west?

Het gaat prima met mij, dank je zaaf!

De top 20 van 2001 kende ik bijna allemaal, maar hier merk ik dan weer dat ik toen nog lang niet met (alternatieve) muziek bezig was, ken ze allevier niet.

Ik sta op de kaart!

19. The Notwist - Pick Up The Phone

Arrie schreef:
2. Bright Eyes - Lover I Don't Have to Love
5. Gorillaz - Tomorrow Comes Today

Gaat prima! Bright Eyes niet verwacht.

Oftewel: fijn om te merken dat ik al meteen invloed heb op de lijst.

Je zou kunnen zeggen dat het protest tegen promo’s.... een Lost Cause is

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:47 uur

geplaatst: vandaag om 20:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.