MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Again Ik hou ook niet van de meeste prog maar dit is briljant, Massive Attack meets Pink Floyd met folky invloeden, ofzo. Iedereen die dit niet kent moet nu luisteren en toegeven dat ie niet alles luistert bij het stemmen voor de MuMeLadder want hij staat er elk jaar in

2. Archive – Again
3. LCD Soundsystem - Losing My Edge
5. The Flaming Lips – Do You Realize??
7. Spinvis – Smalfilm
12. Gorillaz – Tomorrow Comes Today
16. The Coral – Dreaming Of You

Alweer...

vigil schreef:
(quote)

7inch in 2002? Kan ook zomaar cd-single zijn...

Maar nog nooit gehoord? Staat toch al jaren relatief hoog in Mume-ladder

Ja, cd-single zou kunnen. Moeten de 'b-sides' niet ook zo lang zijn.

O, ik dacht dat dat een ander van ze was, maar dat was de Witte, daar staan ze toch twee keer in de finale?

Deze had ik ook nog niet beoordeeld op RYM. Maar nu wel

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde...

johan de witt schreef:
(quote)

Ja, cd-single zou kunnen. Moeten de 'b-sides' niet ook zo lang zijn.

O, ik dacht dat dat een ander van ze was, maar dat was de Witte, daar staan ze toch twee keer in de finale?
Deze had ik ook nog niet beoordeeld op RYM. Maar nu wel

Nee uit 2002 kan niet meer in de Witte Ladder staan

Ik denk dat jij Collapse/Collide zal bedoelen

vigil schreef:
(quote)

Nee uit 2002 kan niet meer in de Witte Ladder staan

Ik denk dat jij Collapse/Collide zal bedoelen

Nee, daarom, en de Controlling Crowds toch ook? Te veel CC's
Ik vraag me af of ik ze de volgende keer nog uit elkaar kan houden.

vigil schreef:
Heeft weinig met progressieve rock te maken behalve dat het ergens qua songstructuren en lengte er tegenaan schuurt. Psychedelische triphop met krautrock invloeden, zoiets?

Het hele vat met vooroordelen wordt gelijk door meerdere weer opengetrokken zodra er iets buiten het eigen kader voorbij komt

Ik heb recent nog wel Archive geluisterd voor de Witte Trui, en die nummers hadden voor mij toch wel heel duidelijk progressieve elementen. Het is misschien geen Anglagard ofzo, maar voor mij toch wel duidelijk progressieve muziek.

Och, Again is zo allemachtig adembenemend mooi. Ik vind het zo'n nummer wat echt een spanning in zich herbergt en wat op de een of andere manier altijd maar blijft boeien, hoe vaak ik het ook hoor.
Maar ja, ik houd ook van Progrock dus ik zal wel bevooroordeeld zijn

Spinvis was mijn nummer 20.

ArthurDZ schreef:
en toegeven dat ie niet alles luistert bij het stemmen voor de MuMeLadder want hij staat er elk jaar in

Je kan nummers ook vergeten natuurlijk. Een nummer dat ik 5 jaar terug 2 keer geluisterd heb bv.

Ik doe overigens al een paar jaar niet meer actief mee aan de MuMeLadder, dus die jaarlijkse luisterbeurt valt bij mij sowieso al af.

Heb Again in ieder geval maar weer eens aangezet.

Inmiddels Archive 9 keer beluisterd de afgelopen 5 jaar aldus mijn Last.fm, dankzij die ladders.
Kan niet zeggen dat het echt is blijven hangen.

Maar blijven proberen kan geen kwaad

luigifort schreef:
Wie is deze vergeten?

Ik niet:

1. Archive - Again
2. Interpol - PDA
4. Beck - Lost Cause
7. LCD Soundsystem - Losing My Edge
9. The Strokes - Someday
10. The Flaming Lips - Do You Realize??
11. Spinvis - Voor Ik Vergeet
15. Gorillaz - Tomorrow Comes Today
18. The Knife - Heartbeats

Mainstreamaward?

johan de witt schreef:
Veel te lang voor een single sowieso. Past dat wel op een 7 inch?

Deze uitspraak

ArthurDZ schreef:
Again Ik hou ook niet van de meeste prog maar dit is briljant, Massive Attack meets Pink Floyd met folky invloeden, ofzo. Iedereen die dit niet kent moet nu luisteren en toegeven dat ie niet alles luistert bij het stemmen voor de MuMeLadder want hij staat er elk jaar in

2. Archive – Again
3. LCD Soundsystem - Losing My Edge
5. The Flaming Lips – Do You Realize??
7. Spinvis – Smalfilm
12. Gorillaz – Tomorrow Comes Today
16. The Coral – Dreaming Of You

Wat kan hier eigenlijk nog boven volgens jou dan? Niks, nada, noppes is het antwoord. #besteooit

Nou, een single-edit zou dit nummer goed doen

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wat kan hier eigenlijk nog boven volgens jou dan? Niks, nada, noppes is het antwoord. #besteooit

Jawel, dit jaar nog één nummer.

herman schreef:
(quote)

Je kan nummers ook vergeten natuurlijk. Een nummer dat ik 5 jaar terug 2 keer geluisterd heb bv.

Ik doe overigens al een paar jaar niet meer actief mee aan de MuMeLadder, dus die jaarlijkse luisterbeurt valt bij mij sowieso al af.

Heb Again in ieder geval maar weer eens aangezet.

Haha uiteraard, was ook maar als plaagstootje bedoeld.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Jawel, dit jaar nog één nummer.

Nee, echt niet, zelfs je ajuin weet die shit.

johan de witt schreef:
Inmiddels Archive 9 keer beluisterd de afgelopen 5 jaar aldus mijn Last.fm, dankzij die ladders.
Kan niet zeggen dat het echt is blijven hangen.

Ja, grappig hoe het verschil in beleving is. Mensen hier verwijzen ook naar Massive Attack, maar dat hoor ik echt totaal niet. Die klinken vaak toch een stuk duisterder of sensueler, met meer invloeden van soul, electronica en hiphop. Het doet mij meer denken aan een soort moderne versie van Pink Floyd. De kraut zoals ik die ken van Neu!, Can, etc. hoor ik er niet echt in.

Voor mij gebeurt er lange tijd niet zoveel in dit nummer, terwijl een ander een continue spanning hoort. Maar dat zal die ander vast wel hebben bij nummers die ik spannend vind.

Ik hoor vooral een lange groove waar omheen wordt gemusiceerd. Als die groove na een minuut of 10 wegvalt vind ik het wel beter klinken. Je weet dan al dat er een climax aankomt. Voorspelbaar, maar muzikaal vind ik die dan toch wel mooi aangekleed met o.a. een blazer (als ik het goed hoor) en sowieso een fijne productie. Nadeel vind ik dan wel weer de stem die me niet zoveel zegt.

Een single-edit van de laatste 6 minuten zou bij mij wel wat hoger scoren.

Vreemd dat sommige mensen hier nog nooit van Again hebben gehoord. Dat had ik oprecht niet verwacht.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Nee, echt niet, zelfs je ajuin weet die shit.

Het scheen dat ik die toch beter vond. Maar zon' dingen verklap je toch niet, know your limits!

Johnny Marr schreef:
Vreemd dat sommige mensen hier Again nog nooit hebben gehoord. Dat had ik oprecht niet verwacht.

Volgens Last.FM heb ik hem wel vaker gedraaid, maar het blijft hier gewoon niet echt hangen.

Zelfde heb ik bij de Witte Trui-finalisten van Archive.

Kan me voorstellen dat Again live wel een ander verhaal is.

zaaf
3. Wilco - Jesus, etc.
https://www.youtube.com/watch?v=v4_O4Sj-XTs

Punten : 360
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : stardust_be

RYM's #1 voor 2002
Chamber Pop, Alt-Country

PROMO van het Twin Towers album van Wilco. Die connectie wordt mede gemaakt door de vermeende referenties in de teksten van het album, zo ook in die van Jesus, etc. (Tall buildings shake, voices escape singing sad sad songs). Met nieuwe drummer Kotche, geïntroduceerd door Jim O' Rourke (O'Rourke speelde ook mee en engineerde).

Leuk nummer van Wilco, maar nog niet echt vertrouwd met de band. Komen op de donderdag van Rock Werchter 2020. Twijfel nog even om die dag te gaan kijken.

Edit: The Strokes & Archive komen op vrijdag trouwens.

Ja geef die mainstreamaward alvast maar aan Johnny Marr. Ik had deze parel ook, op 8 namelijk.

Film Pegasus schreef:
Leuk nummer van Wilco, maar nog niet echt vertrouwd met de band. Komen op de donderdag van Rock Werchter 2020. Twijfel nog even om die dag te gaan kijken.

Edit: Archive komt op vrijdag trouwens.

Zeker gaan! Wilco is live ontzettend de moeite waard, beter dan op plaat.

Archive live is ook fenomenaal trouwens, ook voor mij was een concert van hun mijn concert van het jaar.

Film Pegasus schreef:

Komt Spinvis ook?

ArthurDZ schreef:
Ja geef die mainstreamaward alvast maar aan Johnny Marr. Ik had deze parel ook, op 8 namelijk.

Bloedstollend mooi nummer.

1. Archive - Again
2. Interpol - PDA
4. Beck - Lost Cause
7. LCD Soundsystem - Losing My Edge
9. The Strokes - Someday
10. The Flaming Lips - Do You Realize??
11. Spinvis - Voor Ik Vergeet
15. Gorillaz - Tomorrow Comes Today
17. Wilco - Jesus, Etc.
18. The Knife - Heartbeats

Deze Wilco wel leuk, maar niet voor de top-20 overwogen.

Film Pegasus schreef:

Zeker doen, zowat de beste liveband ooit. Gretz en ArthurDZ weten die shit ook. Archive is ook zeer goed live. The Strokes gaan we deze zomer meemaken.

Wel overwogen, maar uiteindelijk net niet op de shortlist.

Live was het wel prima trouwens (ik zag ze in 2014 dacht ik).

johan de witt schreef:
(quote)

Komt Spinvis ook?

Waarschijnlijk voor de catering of bonnetjesverkoop.

Hm. Benieuwd wat de top 2 nog zal brengen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.