MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Nog geen enkele keer raak, wel had ik een andere van Jimi en Aretha

Casartelli (moderator)
ranja schreef:
Toch wat teveel blues voor mij denk ik.
Wellicht is dat de reden dat ik ook minder dan weinig met Jimi Hendrix heb.

Met Aretha Franklin wel mijn eerste match en wel op 7. Days of Pearly Spencer is trouwens ook fijn, maar dat zo'n nummer een gezamenlijke Top 20 haalt, verrast dan toch wel weer wat. Dat laatste geldt eveneens voor die Turtles.

Days of Pearly heb ik net niet in mijn Top 40, Jackie dan weer wel nu we het toch bijna over Marc Almond hebben.

Ik heb een andere van Aretha.

Ik heb Aretha's sterkste song(s) in mijn top drie staan. Deze vind ik uiteraard ook erg mooi maar voor mijn top twintig heb ik hem niet overwogen.

Ik heb geen van de vier tot nu toe, al zitten er wel twee aardige liedjes tussen.

DjFrankie (moderator)
johan de witt schreef:
Ik heb geen van de vier tot nu toe, al zitten er wel twee aardige liedjes tussen.

Had ik wel verwacht. Ik ook niet wel David McWilliams op 22 en een andere Jimi

zaaf
Deze wel Edgar18

16. Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood
https://www.youtube.com/watch?v=ykxuu8LNluY

Punten : 240
Nom. : 13x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #22 voor 1967
Southern Soul

Uiteraard van de hand van meester Otis Redding, waar Franklin een geheel eigen draai aan gaf. Van een wanhopige vraag om respect, maakte zij er een zelfbewuste claim van. Toegejuicht door de vrouwenbewegingen en dus een belangrijk statement in deze tijd.

15. James Carr - The Dark End of the Street / Lovable Girl 
https://www.youtube.com/watch?v=skejiNpW0tQ

Punten : 242
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : jordidj1

RYM's #20 voor 1967
Deep Soul, Southern Soul

Fanatieke kaartspelers (en songwriters) Dan Penn en Chips Moman wilden al tijden een ultieme 'cheat-song' schrijven. Na een kaartavond zochten ze een hotel op, wat het hotel bleek te zijn van de producer van o.a. James Carr, Quinton Claunch. Deze wilde het duo wel een kamer afstaan, maar alleen als ze een nummer voor Carr zouden schrijven. En zo gebeurde...

Oehh. Weer twee toppers .

Beste Aretha imho.

ranja schreef:
Ik heb een andere van Aretha.

Ik heb nog een andere van Aretha. De nummer 1 van jordidj1 heb ik ook niet. Verrassende nummer 1 wel voor die gozer, lijkt me meer een Edgar18-nummer.

Die jongen geeft mij af en toe wel goede tips voor muziek

Mijn Aretha is ook nog niet langsgekomen. Wel twee nummers die mijn top-40 gehaald hebben (geloof ik, moet buiten mijn top-20 de lijst nog uitwerken).

Wel uit mijn top-20:

9. Jimi Hendrix Experience - Purple Haze

Maar ik mag dit jaar niet klagen met mijn #1 als winnaar.

Toch al 2 nummers van mijn lijstje tegengekomen.

05. The Turtles - Happy together
10. Aretha Franklin - (You make me feel like) a natural woman

Weer twee keer nul

Casartelli (moderator)
Ja, die had ik allebei.

07 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman / Baby, Baby, Baby (1967)
14 James Carr - The Dark End of the Street / The Lovable Girl (1967)
20 Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood (1967)

Beide niet in mijn Top 40

Respect wel op 10 in de voorspelling

Johnny Marr schreef:
Verrassende nummer 1 wel voor die gozer, lijkt me meer een Edgar18-nummer.
Dat heeft u goed gezien, mijn nummer twee van deze editie.

Hoewel ik ook deze Aretha alleraardigst vind heeft ze twee nog betere nummers uitgebracht deze editie en die pakken mijn derde podiumplek. Hopen maar dat ze langskomen.

Super goed dat James Carr de lijst gehaald heeft. Gelukkig heeft jordidj1 zo'n eclatante smaak.

2. James Carr - The Dark End of the Street / Lovable Girl

zaaf
14. Pink Floyd - Arnold Layne
https://www.youtube.com/watch?v=GmEeIY9690A

Punten : 266
Nom. : 12 x

RYM's #27 voor 1967
Psychedelic Rock, Psychedelic Pop

1e single van de Floyd. Lekkere binnenkomer met gezellige tekst.

13. Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
https://www.youtube.com/watch?v=C1xjBsJ2ucw

Punten : 285
Nom. : 13 x

RYM's #5 voor 1967
Psychedelic Pop, Baroque Pop, Psychedelic Rock

Met wijlen Nicky Hopkins op piano en een string arrangement van John Paul Jones is dit een vrij a-typisch Stonesnummer.

En nog een keer prijs. Al had ik hem wel in de top-10 gehoopt:

6. The Pink Floyd - Arnold Layne / Candy And A Currant Bun
9. Jimi Hendrix Experience - Purple Haze

Ook een prima Stones-nummer.

Ah, eindelijk. 1967 vind ik de beste periode van RS en daarom twee keer hoog in mijn lijst.

6 The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home

Eerste keer prijs! Vooral voor de A-kant, natuurlijk. Wat. Een. Nummer. jordidj1 enArthurDZ jullie weten die shit.

6. The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home

Edit: Poek heeft er kijk op!

Heerlijke PF song. Als kind kende ik enkel Another brick in the wall en gaandeweg Wish you were here en Dark side of the moon. Maar met Arnold Layne en See Emily Play ontdekte ik een hele nieuwe Pink Floyd. Meer dan 50 jaar oud ondertussen, maar nog lang niet versleten.

She's a Rainbow is inderdaad een zeer fijn Stones nummer. Niet in mijn top twintig maar een prima toevoeging aan de lijst. Pink Floyd had dan weer niet gehoeven al vind ik deze vroege songs wel beter dan de grote klassiekers die erna kwamen.

Ondanks dat ik deze PF een stuk beter kan waarderen dan hun 70s muziek hebben ze toch net m'n top 20 niet gehaald.

zaaf schreef:
14. Pink Floyd - Arnold Layne

Je hebt de discussies en hints gemist zeker de afgelopen week? Hier heetten ze nog The Pink Floyd

zaaf
Heb ik wat gemist? Zo heb het zelf niet ervaren...

Maar ik pleeg de The voor de artiestennaam nogal eens te deleten, want als iemand die vergeet hebben we ineens twee singles.

Mijn nummers 70, 46, 69 en 100 respectievelijk.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat heeft u goed gezien, mijn nummer twee van deze editie.

Hoewel ik ook deze Aretha alleraardigst vind heeft ze twee nog betere nummers uitgebracht deze editie en die pakken mijn derde podiumplek. Hopen maar dat ze langskomen.

Super goed dat James Carr de lijst gehaald heeft. Gelukkig heeft jordidj1 zo'n eclatante smaak.

2. James Carr - The Dark End of the Street / Lovable Girl

Metoo, James bij mij op 3, fijn dat jullie hebben mee gedaan, #goedesmaakisleuk.

dix
zaaf schreef:
13. Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
Met wijlen Nicky Hopkins op piano en een string arrangement van John Paul Jones is dit een vrij a-typisch Stonesnummer.

Dat geldt ook voor de alleraardigste flipside, ooit niet onverdienstelijk gecovered door The Danse Society

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.