Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2019, 12:42 uur
Nog geen enkele keer raak, wel had ik een andere van Jimi en Aretha 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 april 2019, 13:05 uur
ranja schreef:
Toch wat teveel blues voor mij denk ik.
Wellicht is dat de reden dat ik ook minder dan weinig met Jimi Hendrix heb.Toch wat teveel blues voor mij denk ik.
Met Aretha Franklin wel mijn eerste match en wel op 7. Days of Pearly Spencer is trouwens ook fijn, maar dat zo'n nummer een gezamenlijke Top 20 haalt, verrast dan toch wel weer wat. Dat laatste geldt eveneens voor die Turtles.
1
geplaatst: 29 april 2019, 13:09 uur
Days of Pearly heb ik net niet in mijn Top 40, Jackie dan weer wel nu we het toch bijna over Marc Almond hebben.
0
geplaatst: 29 april 2019, 13:36 uur
Ik heb Aretha's sterkste song(s) in mijn top drie staan. Deze vind ik uiteraard ook erg mooi maar voor mijn top twintig heb ik hem niet overwogen.
0
geplaatst: 29 april 2019, 13:42 uur
Ik heb geen van de vier tot nu toe, al zitten er wel twee aardige liedjes tussen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2019, 13:47 uur
johan de witt schreef:
Ik heb geen van de vier tot nu toe, al zitten er wel twee aardige liedjes tussen.
Had ik wel verwacht. Ik ook niet wel David McWilliams op 22 en een andere Jimi
1
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 14:00 uur
Deze wel Edgar18 
16. Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood
https://www.youtube.com/watch?v=ykxuu8LNluY
Punten : 240
Nom. : 13x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #22 voor 1967
Southern Soul
Uiteraard van de hand van meester Otis Redding, waar Franklin een geheel eigen draai aan gaf. Van een wanhopige vraag om respect, maakte zij er een zelfbewuste claim van. Toegejuicht door de vrouwenbewegingen en dus een belangrijk statement in deze tijd.
15. James Carr - The Dark End of the Street / Lovable Girl
https://www.youtube.com/watch?v=skejiNpW0tQ
Punten : 242
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : jordidj1
RYM's #20 voor 1967
Deep Soul, Southern Soul
Fanatieke kaartspelers (en songwriters) Dan Penn en Chips Moman wilden al tijden een ultieme 'cheat-song' schrijven. Na een kaartavond zochten ze een hotel op, wat het hotel bleek te zijn van de producer van o.a. James Carr, Quinton Claunch. Deze wilde het duo wel een kamer afstaan, maar alleen als ze een nummer voor Carr zouden schrijven. En zo gebeurde...

16. Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood
https://www.youtube.com/watch?v=ykxuu8LNluY
Punten : 240
Nom. : 13x
RYM's #22 voor 1967
Southern Soul
Uiteraard van de hand van meester Otis Redding, waar Franklin een geheel eigen draai aan gaf. Van een wanhopige vraag om respect, maakte zij er een zelfbewuste claim van. Toegejuicht door de vrouwenbewegingen en dus een belangrijk statement in deze tijd.
15. James Carr - The Dark End of the Street / Lovable Girl
https://www.youtube.com/watch?v=skejiNpW0tQ
Punten : 242
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : jordidj1
RYM's #20 voor 1967
Deep Soul, Southern Soul
Fanatieke kaartspelers (en songwriters) Dan Penn en Chips Moman wilden al tijden een ultieme 'cheat-song' schrijven. Na een kaartavond zochten ze een hotel op, wat het hotel bleek te zijn van de producer van o.a. James Carr, Quinton Claunch. Deze wilde het duo wel een kamer afstaan, maar alleen als ze een nummer voor Carr zouden schrijven. En zo gebeurde...
0
geplaatst: 29 april 2019, 14:06 uur
0
geplaatst: 29 april 2019, 14:09 uur
Mijn Aretha is ook nog niet langsgekomen. Wel twee nummers die mijn top-40 gehaald hebben (geloof ik, moet buiten mijn top-20 de lijst nog uitwerken).
Wel uit mijn top-20:
9. Jimi Hendrix Experience - Purple Haze
Maar ik mag dit jaar niet klagen met mijn #1 als winnaar.
Wel uit mijn top-20:
Maar ik mag dit jaar niet klagen met mijn #1 als winnaar.
0
geplaatst: 29 april 2019, 14:12 uur
Toch al 2 nummers van mijn lijstje tegengekomen.
05. The Turtles - Happy together
10. Aretha Franklin - (You make me feel like) a natural woman
05. The Turtles - Happy together
10. Aretha Franklin - (You make me feel like) a natural woman
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 april 2019, 14:32 uur
Ja, die had ik allebei.
07 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman / Baby, Baby, Baby (1967)
14 James Carr - The Dark End of the Street / The Lovable Girl (1967)
20 Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood (1967)
07 Aretha Franklin - (You Make Me Feel Like) A Natural Woman / Baby, Baby, Baby (1967)
14 James Carr - The Dark End of the Street / The Lovable Girl (1967)
20 Aretha Franklin - Respect / Dr. Feelgood (1967)
0
geplaatst: 29 april 2019, 15:09 uur
Beide niet in mijn Top 40
Respect wel op 10 in de voorspelling
Respect wel op 10 in de voorspelling
0
geplaatst: 29 april 2019, 15:23 uur
Dat heeft u goed gezien, mijn nummer twee van deze editie.
Hoewel ik ook deze Aretha alleraardigst vind heeft ze twee nog betere nummers uitgebracht deze editie en die pakken mijn derde podiumplek. Hopen maar dat ze langskomen.
Super goed dat James Carr de lijst gehaald heeft. Gelukkig heeft jordidj1 zo'n eclatante smaak.
2. James Carr - The Dark End of the Street / Lovable Girl
Hoewel ik ook deze Aretha alleraardigst vind heeft ze twee nog betere nummers uitgebracht deze editie en die pakken mijn derde podiumplek. Hopen maar dat ze langskomen.
Super goed dat James Carr de lijst gehaald heeft. Gelukkig heeft jordidj1 zo'n eclatante smaak.
1
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 15:48 uur
14. Pink Floyd - Arnold Layne
https://www.youtube.com/watch?v=GmEeIY9690A
Punten : 266
Nom. : 12 x
RYM's #27 voor 1967
Psychedelic Rock, Psychedelic Pop
1e single van de Floyd. Lekkere binnenkomer met gezellige tekst.
13. Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
https://www.youtube.com/watch?v=C1xjBsJ2ucw
Punten : 285
Nom. : 13 x
RYM's #5 voor 1967
Psychedelic Pop, Baroque Pop, Psychedelic Rock
Met wijlen Nicky Hopkins op piano en een string arrangement van John Paul Jones is dit een vrij a-typisch Stonesnummer.
https://www.youtube.com/watch?v=GmEeIY9690A
Punten : 266
Nom. : 12 x
RYM's #27 voor 1967
Psychedelic Rock, Psychedelic Pop
1e single van de Floyd. Lekkere binnenkomer met gezellige tekst.
https://www.youtube.com/watch?v=C1xjBsJ2ucw
Punten : 285
Nom. : 13 x
RYM's #5 voor 1967
Psychedelic Pop, Baroque Pop, Psychedelic Rock
Met wijlen Nicky Hopkins op piano en een string arrangement van John Paul Jones is dit een vrij a-typisch Stonesnummer.
0
geplaatst: 29 april 2019, 15:54 uur
En nog een keer prijs. Al had ik hem wel in de top-10 gehoopt:
6. The Pink Floyd - Arnold Layne / Candy And A Currant Bun
Ook een prima Stones-nummer.
6. The Pink Floyd - Arnold Layne / Candy And A Currant Bun
Ook een prima Stones-nummer.
0
Ah, eindelijk. 1967 vind ik de beste periode van RS en daarom twee keer hoog in mijn lijst.
6 The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
6 The Rolling Stones - She's a Rainbow / 2000 Light Years From Home
1
0
geplaatst: 29 april 2019, 16:03 uur
Heerlijke PF song. Als kind kende ik enkel Another brick in the wall en gaandeweg Wish you were here en Dark side of the moon. Maar met Arnold Layne en See Emily Play ontdekte ik een hele nieuwe Pink Floyd. Meer dan 50 jaar oud ondertussen, maar nog lang niet versleten.
0
geplaatst: 29 april 2019, 16:03 uur
She's a Rainbow is inderdaad een zeer fijn Stones nummer. Niet in mijn top twintig maar een prima toevoeging aan de lijst. Pink Floyd had dan weer niet gehoeven al vind ik deze vroege songs wel beter dan de grote klassiekers die erna kwamen.
0
geplaatst: 29 april 2019, 16:16 uur
Ondanks dat ik deze PF een stuk beter kan waarderen dan hun 70s muziek hebben ze toch net m'n top 20 niet gehaald.
0
geplaatst: 29 april 2019, 16:18 uur
zaaf schreef:
Je hebt de discussies en hints gemist zeker de afgelopen week? Hier heetten ze nog The Pink Floyd

0
zaaf
geplaatst: 29 april 2019, 16:22 uur
Heb ik wat gemist? Zo heb het zelf niet ervaren...
Maar ik pleeg de The voor de artiestennaam nogal eens te deleten, want als iemand die vergeet hebben we ineens twee singles.
Maar ik pleeg de The voor de artiestennaam nogal eens te deleten, want als iemand die vergeet hebben we ineens twee singles.
1
geplaatst: 29 april 2019, 16:24 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Dat heeft u goed gezien, mijn nummer twee van deze editie. Hoewel ik ook deze Aretha alleraardigst vind heeft ze twee nog betere nummers uitgebracht deze editie en die pakken mijn derde podiumplek. Hopen maar dat ze langskomen.
Metoo, James bij mij op 3, fijn dat jullie hebben mee gedaan, #goedesmaakisleuk.
0
geplaatst: 29 april 2019, 16:28 uur
zaaf schreef:
Dat geldt ook voor de alleraardigste flipside, ooit niet onverdienstelijk gecovered door The Danse Society
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.