MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Ik heb 5 keer Aretha bij de beste 36, deze staat op 33 als a-kant en op 7 als b-kant (met een nog sterkere a-kant).

Hier vind ik de b-kant See-Saw eigenlijk ook beter dan de a-kant.

De versie van Dionne vind ik ook prima overigens.

Boudewijn en Aretha, twee keer bingo! Rij vier en rij acht

Ik heb prayer ook als B-kant (op 6)

Prayer op 10 hier, mooi hoor.

zaaf
8. Townes Van Zandt - Waiting Around to Die
https://youtu.be/v-Rq-4spRz4?t=54

Punten : 278
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : Edgar18

RYM's #24 voor 1968
Country, Contemporary Folk, Singer/Songwriter

Van Townes eerste album. 'Lichtelijk' overgeproduceerd volgens de kenners (of de lieden die liefst Townes met zijn gitaar horen). Commercieel deed de plaat niks. Persoonlijk vind ik de jodel ietwat storend (eufemisme).

Nina, Aretha, CCR en Brigitte Bardot op mijn lijstje.

Kunnen we drie pagina's discussiëren of het Waiting of Waitin' moet zijn? #teamwaitin' #muzieknerdsforum

de wie van de watte?

Hee, mijn nummer 15!

Heel bizar dat deze matige Boudewijn top-10 staat en Welterusten, Mijnheer de President de top-20 niet haalde en Verdronken Vlinder zelfs buiten de top-40.

Mijn single top-20 van 1968:

3. Townes Van Zandt - Waitin' Around to Die
17. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin')
18. Desmond Dekker & The Aces - Israelites
19. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer / See-Saw

En eindelijk eens een echt topnummer met Townes Misschien bewaart zaaf het beste wel voor het laatst. Ik achtte mijn hele top-7 kansrijk voor de top-20, maar top-7 zou voor elk een stunt(je) zijn.

Mijn #10 en #12 komen op zeker nog langs.

Zo, verrassend. Hopelijk is dat een voorbode voor de rest van de top 10.

Tof dat Townes de top 10 haalt hier. Bij mij op #3, één van z'n mooiste nummers.

Nu al meer hits dan eerdere jaargangen:

03. Townes van Zandt - Waitin' Around to Die
06. Desmond Dekker & The Aces - Isrealites
07. Serge Gainsbourg - Initials B.B.

11. Nina Simone - Ain’t Got No – I Got Life
16. Boudewijn de Groot - Eva [B-Side Prikkebeen]
20. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer

Zo. Even bijgelezen na een dagje druk met werk, voetbal van zoon en vergadering. Had ik vorige week nauwelijks matches met de lijst, nu al een stuk meer. Blijkbaar is het ene jaar het andere niet als het gaat om in hoeverre mijn smaak doorsnee is.

5. Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life / Real, Real
6. Townes Van Zandt - Waitin' Around to Die / Talking Karate Blues
7. Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell on You / Walk on the Water
8. Cream - White Room / Those Were the Days
14. The Beatles - Hey Jude / Revolution
17. Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva
19. The Zombies - Time of the Season / I'll Call You Mine

zaaf
7. Band - The Weight / I Shall Be Released
https://www.youtube.com/watch?v=N79OAlMi2nI

Punten : 293
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #10 voor 1968
Roots Rock, Country Rock

Debuutsingle onder de naam The Band. Gebaseerd op jeugdherinneringen en geïnspireerd door films van Bunuel. Al snel in verschillende stijlen gecovered en hitjes mee gescoord door Jackie DeShannon, Aretha Franklin en Diana Ross & the Supremes & the Temptations.

En daar is mijn nummer 2! Prachtnummer, vooral ook qua melodie. Het zal je debuutsingle maar zijn!

Ik begin het somber in te zien voor de nummers van mijn lijstje...

Nummer 4 in mijn lijst!

Prachtsong inderdaad, haalde net mijn lijst, 18e.
Op 10 voorspeld.

02. The Band - The Weight
11. Nina Simone - Ain't got no - I got life
14. The Zombies - Time of the season

Leuk om deze tegen te komen. Mijn nr 2 en bij deze de eerste uit mijn top 10.

Stond ook op mijn longlist maar heeft de laatste 50 niet gehaald. Wat overigens vooral een indicatie is hoeveel goede nummers er toch zijn in 1968.

De spoeling is nog altijd dun:

10. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin')
13. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer
14. Nina Simone - Ain't Got No - I Got Life

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Dat Casartelli Desmond Dekker's Israelites blijkbaar niet kende vond ik al verbazingwekkend
Ik heb even beluisterd of er toevallig niet iets heel bekends achter schuilging, maar nee, hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord. Is het toevallig bekend uit een film of zo?

Geen matches voor mij bij de laatste 3. Aretha en met name Townes zijn verder wel in orde, maar The Weight is typisch zo'n verkeerde Arrow Classic Rock-oorwurm.

DjFrankie (moderator)
Casartelli schreef:
(quote)
Ik heb even beluisterd of er toevallig niet iets heel bekends achter schuilging, maar nee, hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord. Is het toevallig bekend uit een film of zo?

Is een alom bekende sixties hit, een gouwe ouwe.

DjFrankie schreef:
(quote)

Is een alom bekende sixties hit, een gouwe ouwe.
Casartelli is meer van de moderne muziek, hè.

Ik heb Townes Van Zandt met Waitin' Around to Die op 35 staan, ook omdat ik 'm voor het eerst hoorde. Vind het wel een erg goed nummer. Verrassend hoog hier.

The Band en ik, dat zal nooit veel worden vrees ik.

The Band bubbelt hier ook onder. Mooie muziek, maar ik heb er geen echte klik mee.

Casartelli schreef:
(quote)

Het is inderdaad een gouwe ouwe, heeft ook op 1 gestaan in de top 40 destijds. Met Hey Jude het nummer uit de lijst dat ik het langste ken denk ik. Maar blijkbaar kun je hem ook prima gemist hebben.

zaaf schreef:
Van Townes eerste album. 'Lichtelijk' overgeproduceerd volgens de kenners (of de lieden die liefst Townes met zijn gitaar horen). Commercieel deed de plaat niks. Persoonlijk vind ik de jodel ietwat storend (eufemisme).
Ik ga er wel vanuit dat een ieder die hierop gestemd heeft de '69 versie in gedachten had. Wonderschoon, breekbaar en (wat mij betreft) zonder storende jodel.

1. Townes van Zandt - Waitin' Around to Die / Talking Karate Blues
4. Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva
8. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer / See-Saw
18. The Kinks - Day's / She's Got Everything

En ik verwacht nog drie of vier hits dus dit zou weleens mijn meest 'succesvolle' jaar kunnen worden.

zaaf
6. Dusty Springfield - I Close My Eyes (And Count To Ten)
https://www.youtube.com/watch?v=ByqXqz7Tvqo

Punten : 351
Nom. : 17 x
Nr. 1 van : zaaf, Hacker

RYM's #67 voor 1968
Baroque Pop, Blue-Eyed Soul

Een van de hoogtepunten uit het oeuvre van Dusty. Mooie compositie van muziekleraar Clive Westlake, maar Dusty maakt er een feestje van. Grappig dat deze een tijd om de hoogste plekken meedeed en op RYM relatief laag beoordeeld wordt. Waardeloze site

(06. Aretha Franklin – The House That Jack Built / I Say a Little Prayer)
08. Desmond Dekker & The Aces – Israelites / The Man
11. Dusty Springfield – I Close My Eyes and Count to Ten / No Stranger Am I
15. Townes Van Zandt – Waitin' Around to Die / Talking Karate Blues

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.