Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2019, 16:32 uur
2. Serge Gainsbourg - Initials B.B. / Ford Mustang (1968)
7. The Kinks - Day's / She's Got Everything (1968)
11. The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
7. The Kinks - Day's / She's Got Everything (1968)
11. The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
0
geplaatst: 6 mei 2019, 16:35 uur
The Kinks had ik dus op numero uno 
Dusty op 9, maar vigil zou vigil niet zijn als hij nog een Dussepus in zijn lijstje had, een stukje hoger ook.
The Beatles heb ik op 12, best hoog, komt mede door de sterke B kant.
Nina had ik niet, maar verder weinig mis mee

Dusty op 9, maar vigil zou vigil niet zijn als hij nog een Dussepus in zijn lijstje had, een stukje hoger ook.
The Beatles heb ik op 12, best hoog, komt mede door de sterke B kant.
Nina had ik niet, maar verder weinig mis mee
0
zaaf
geplaatst: 6 mei 2019, 17:30 uur
12. Zombies - Time of the Season
https://www.youtube.com/watch?v=qzpPy9hJYA8
Punten : 243
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : west
RYM's #6 voor 1968
Psychedelic Pop
Compositie van Rod Argent waar zanger Colin Blunstone niet content mee was. Er was wat strijd over hoe het gezongen moest worden. Argent won en het nummer werd een verrassingshit (Zombies deed commercieel tot dan toe niet veel).
11. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
https://www.youtube.com/watch?v=xeXqtzusIU0
Punten : 249
Nr. 1 van : nelis
RYM's #106 voor 1968
Swamp Rock
Ik vind Creedence best een leuke band met grappige liedjes, maar deze cover springt er toch ook voor mij wel uit. Niet in mn lijst maar wel in de shortlist.
https://www.youtube.com/watch?v=qzpPy9hJYA8
Punten : 243
Nr. 1 van : west
RYM's #6 voor 1968
Psychedelic Pop
Compositie van Rod Argent waar zanger Colin Blunstone niet content mee was. Er was wat strijd over hoe het gezongen moest worden. Argent won en het nummer werd een verrassingshit (Zombies deed commercieel tot dan toe niet veel).
11. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
https://www.youtube.com/watch?v=xeXqtzusIU0
Punten : 249
Nr. 1 van : nelis
RYM's #106 voor 1968
Swamp Rock
Ik vind Creedence best een leuke band met grappige liedjes, maar deze cover springt er toch ook voor mij wel uit. Niet in mn lijst maar wel in de shortlist.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 17:33 uur
Beiden niet.
Zijn er inmiddels toch al 3 geweest die ik in de top-10 had verwacht.
Zijn er inmiddels toch al 3 geweest die ik in de top-10 had verwacht.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 17:33 uur
CCR ook op de shortlist, niet in mijn top 20 lijst.
Tot nu nog een matige score, maar goed de grote kamelen moeten nog komen.
Tot nu nog een matige score, maar goed de grote kamelen moeten nog komen.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 17:45 uur
Ik had een andere Dusty, maar die gaat misschien nog langskomen, gezien de overige reacties.
Maar als deze 10 al in de top 20 staan, dan ben ik bang dat het bij 3 of 4 (misschien 5) uit mijn top 20 gaat blijven. Voorlopig moet ik het doen met die ene Jamaicaan.
Maar als deze 10 al in de top 20 staan, dan ben ik bang dat het bij 3 of 4 (misschien 5) uit mijn top 20 gaat blijven. Voorlopig moet ik het doen met die ene Jamaicaan.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 17:49 uur
Potverdorie, deze CCR compleet over het hoofd gezien. Had sowieso top 3 gescoord.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 17:49 uur
The Zombies' Time of the Season voor mij één van de mooiste popsongs van een wel hele mooie LP:
1. The Zombies - Time of the Season
6. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man
10 Cream - White Room
18 Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell on You
19 The Beatles - Hey Jude / Revolution
Ik heb een andere CCR nog hoger staan. The Beatles vanwege de B-kant in mijn lijst.
Normaal heb ik Nina Simone hoger staan maar Ain't Got No - I Got Life staat in dit sterke jaar 'maar' op 41. Wel heb ik het mooie To Love Somebody op 27.
1. The Zombies - Time of the Season
6. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man
10 Cream - White Room
18 Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell on You
19 The Beatles - Hey Jude / Revolution
Ik heb een andere CCR nog hoger staan. The Beatles vanwege de B-kant in mijn lijst.
Normaal heb ik Nina Simone hoger staan maar Ain't Got No - I Got Life staat in dit sterke jaar 'maar' op 41. Wel heb ik het mooie To Love Somebody op 27.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 17:51 uur
11. Nina Simone - Ain't got no - I got life
14. The Zombies - Time of the season
CCR komt later pas bij mij in de lijst. Dusty en S&G heb ik wel, maar met een ander nummer.
14. The Zombies - Time of the season
CCR komt later pas bij mij in de lijst. Dusty en S&G heb ik wel, maar met een ander nummer.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2019, 17:54 uur
Ook voor mij een zeer verdienstelijke cover van CCR (op 19). Dat ik deze versie van het nummer verreweg het eerst kende, zal daaraan bijgedragen hebben.
16 Dusty Springfield - Son of a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin') (1968)
17 The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
19 Creedence clearwater revival - I Put a Spell on You / Walk on the Water (1968)
16 Dusty Springfield - Son of a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin') (1968)
19 Creedence clearwater revival - I Put a Spell on You / Walk on the Water (1968)
0
geplaatst: 6 mei 2019, 18:12 uur
Het is nog geen vetpot, al vind ik Simon & Garfunkel, Dusty Springfield, The Beatles, Nina Simone en deze van CCR best heel aardig. De rest hoeft van mij niet zo, in de meeste gevallen een beetje muffig.
18. The Kinks - Day's / She's Got Everything
18. The Kinks - Day's / She's Got Everything
0
geplaatst: 6 mei 2019, 18:38 uur
De tussenstand:
wibro: 4 punten
50tracks: 4 punten
johan de witt: 3 punten
Superbitch: 3 punten
herman: 3 punten
wendyvortex: 3 punten
virgil: 2 punten
motel matches: 2 punten
DjFrankie: 2 punten
jordidj1: 2 punten
Vooral de lage klassering van Hey Jude doet zich voelen (9 keer voorspeld en 3 keer op nr 1). Alleen herman plaatste hem terecht niet in de top 10. Ook Mrs Robinson (6 keer), Dusty (5 keer) en de Zombies (5 keer) werden overschat.
wibro: 4 punten
50tracks: 4 punten
johan de witt: 3 punten
Superbitch: 3 punten
herman: 3 punten
wendyvortex: 3 punten
virgil: 2 punten
motel matches: 2 punten
DjFrankie: 2 punten
jordidj1: 2 punten
Vooral de lage klassering van Hey Jude doet zich voelen (9 keer voorspeld en 3 keer op nr 1). Alleen herman plaatste hem terecht niet in de top 10. Ook Mrs Robinson (6 keer), Dusty (5 keer) en de Zombies (5 keer) werden overschat.
0
zaaf
geplaatst: 6 mei 2019, 18:57 uur
10. Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva
https://www.youtube.com/watch?v=S7N7L-XlJO4
Punten : 252
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Casartelli
RYM's #247 voor 1968
Psychedelic Pop
Van het '67 album Picknick. Prikkebeen zingt hij met Elly Nieman uiteraard. Van Elly en Rikkert, nadat ze in '68 met deze Rikkert trouwde. Bizarre Nijgh-tekst over een personage, gebaseerd op de hoofdfiguur uit Monsieur Vieuxbois, het eerst bekende stripverhaal (hou me ten goede...)
https://www.youtube.com/watch?v=S7N7L-XlJO4
Punten : 252
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Casartelli
RYM's #247 voor 1968
Psychedelic Pop
Van het '67 album Picknick. Prikkebeen zingt hij met Elly Nieman uiteraard. Van Elly en Rikkert, nadat ze in '68 met deze Rikkert trouwde. Bizarre Nijgh-tekst over een personage, gebaseerd op de hoofdfiguur uit Monsieur Vieuxbois, het eerst bekende stripverhaal (hou me ten goede...)
0
geplaatst: 6 mei 2019, 19:03 uur
Loopt goed met een andere Dusty, andere S&G en nu ook een andere Boudewijn. Al meer artiesten juist dan hits. 

0
geplaatst: 6 mei 2019, 19:24 uur
Deze CCR had ik niet, wel een andere maar niet hoog hoor.
Deze Zombies had ik wel, op 35. Een andere Zombies staat een stukje hoger.
Boudewijn had ik ook niet, viel er met buiten.
The Zombies had ik op 10 voorspeld, de andere niet.
Deze Zombies had ik wel, op 35. Een andere Zombies staat een stukje hoger.
Boudewijn had ik ook niet, viel er met buiten.
The Zombies had ik op 10 voorspeld, de andere niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 mei 2019, 19:28 uur
Ah, we zijn eindelijk Boudewakker 
Zowel Prikkebeen als Eva is beter dan wat er verder ook maar gemaakt is in dit jaar, dus dat was een overduidelijke notering.
01 Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva (1968)

Zowel Prikkebeen als Eva is beter dan wat er verder ook maar gemaakt is in dit jaar, dus dat was een overduidelijke notering.
01 Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva (1968)
0
geplaatst: 6 mei 2019, 19:28 uur
Net als in 1965 en 1966 is de nr 10 door niemand voorspeld. Wel leuk dat, volgens mij, voor het eerst een Nederlands product de top 20 heeft gehaald
0
geplaatst: 6 mei 2019, 19:33 uur
motel matches schreef:
Wel leuk dat, volgens mij, voor het eerst een Nederlands product de top 20 heeft gehaald
Wel leuk dat, volgens mij, voor het eerst een Nederlands product de top 20 heeft gehaald
Ik mag toch hopen dat dit niet het hoogste Nederlands product is van dit jaar
0
geplaatst: 6 mei 2019, 20:13 uur
motel matches schreef:
Dat Casartelli Desmond Dekker's Israelites blijkbaar niet kende vond ik al verbazingwekkend, maar dat zoveel van Hey Jude werd verwacht vind ik ook wel heel verrassend.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 20:17 uur
16. Kinks - Days
Had ik echt veel hoger verwacht op basis van de voorgaande resultaten van de Kinks, aangezien deze ooit glansrijk de Kinks Greatest Hits editie won. Maar goed, zelf had ik hem ook niet. Op de een of andere manier hoort deze niet tot mijn Kinks-favorieten.
15. Dusty Springfield
Nog net in mijn lijst op 20. Maar ze staat met een ander nummer (dat niet op Dusty In Memphis staat) nog veel hoger. Ik mag hopen dat die nog komt.
14. Nina Simone
Had ik op 11. Prachtig nummer om even te draaien in mindere tijden, dit zorgt altijd weer voor nieuw elan.
13. Beatles - Hey Jude
Bij mij ergens tussen plek 80 en 95, die had ik niet meer gesorteerd. Prachtig nummer, maar na een keer of 5 heb ik hem meestal wel weer gehoord. Revolution vind ik beter in de uitvoering van Nina Simone.
12. The Zombies
Bij mij op 39. Waanzinnig arrangement, maar iets te vaak gehoord voor een echt hoge score.
11. CCR
Ergens tussen 40 en 65. Geweldige cover, voor mij de beste uitvoering die ik ken en ook wel de beste van CCR.
10. Prikkebeen
Muzikaal wel aardig, maar ik ben ooit in de tekst gedoken en toen eigenlijk volledig afgeknapt. Wat Nederlands product betreft hoop ik nog op de ansichtkaart van mevrouw Veres.
Tot nu tot mijn nummer 10, 11 en 20 langsgeweest, dus ik hoop nog op een paar kleppers.
Had ik echt veel hoger verwacht op basis van de voorgaande resultaten van de Kinks, aangezien deze ooit glansrijk de Kinks Greatest Hits editie won. Maar goed, zelf had ik hem ook niet. Op de een of andere manier hoort deze niet tot mijn Kinks-favorieten.
15. Dusty Springfield
Nog net in mijn lijst op 20. Maar ze staat met een ander nummer (dat niet op Dusty In Memphis staat) nog veel hoger. Ik mag hopen dat die nog komt.
14. Nina Simone
Had ik op 11. Prachtig nummer om even te draaien in mindere tijden, dit zorgt altijd weer voor nieuw elan.
13. Beatles - Hey Jude
Bij mij ergens tussen plek 80 en 95, die had ik niet meer gesorteerd. Prachtig nummer, maar na een keer of 5 heb ik hem meestal wel weer gehoord. Revolution vind ik beter in de uitvoering van Nina Simone.
12. The Zombies
Bij mij op 39. Waanzinnig arrangement, maar iets te vaak gehoord voor een echt hoge score.
11. CCR
Ergens tussen 40 en 65. Geweldige cover, voor mij de beste uitvoering die ik ken en ook wel de beste van CCR.
10. Prikkebeen
Muzikaal wel aardig, maar ik ben ooit in de tekst gedoken en toen eigenlijk volledig afgeknapt. Wat Nederlands product betreft hoop ik nog op de ansichtkaart van mevrouw Veres.
Tot nu tot mijn nummer 10, 11 en 20 langsgeweest, dus ik hoop nog op een paar kleppers.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 20:18 uur
Volgens mij m'n "slechtste" jaar tot nog toe qua overeenkomsten. Voorlopig 2 van de onderste 11, maar er volgen er nog 9 dus wie weet...
0
zaaf
geplaatst: 6 mei 2019, 20:24 uur
9. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer / See-Saw
https://www.youtube.com/watch?v=7Ifw8JhDBvs
Punten : 264
Nr. 1 van : nico1616
RYM's #13 voor 1968
Southern Soul
Mooi hoor, tikkie week gedraaid in mijn perceptie maar zeer mooi - zie clipje!
Nummer van David en Bacharach voor Dionne Warwick. Zij had ruim meer takes nodig voor het nummer dan normaal, maar Bacharach was nog steeds niet content met het resultaat. Bedoeld als single, maar uiteindelijk toch 'gewoon' een albumtrack tot die albumtrack veel airplay kreeg, alsnog op single werd gezet en een dikke hit werd.
Ook Aretha zong het als tussendoortje, resultaat was goed en waar ze het goed genoeg vond als B-kantje werd het ook veelvuldig gedraaid met ook nu een A-kant en een hit tot gevolg.
https://www.youtube.com/watch?v=7Ifw8JhDBvs
Punten : 264
Nr. 1 van : nico1616
RYM's #13 voor 1968
Southern Soul
Mooi hoor, tikkie week gedraaid in mijn perceptie maar zeer mooi - zie clipje!
Nummer van David en Bacharach voor Dionne Warwick. Zij had ruim meer takes nodig voor het nummer dan normaal, maar Bacharach was nog steeds niet content met het resultaat. Bedoeld als single, maar uiteindelijk toch 'gewoon' een albumtrack tot die albumtrack veel airplay kreeg, alsnog op single werd gezet en een dikke hit werd.
Ook Aretha zong het als tussendoortje, resultaat was goed en waar ze het goed genoeg vond als B-kantje werd het ook veelvuldig gedraaid met ook nu een A-kant en een hit tot gevolg.
0
geplaatst: 6 mei 2019, 20:40 uur
Bij mij op 10, net onder de gewenste inhoud van de brievenbus van herman.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.