MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
2. Serge Gainsbourg - Initials B.B. / Ford Mustang (1968)
7. The Kinks - Day's / She's Got Everything (1968)
11. The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)

The Kinks had ik dus op numero uno

Dusty op 9, maar vigil zou vigil niet zijn als hij nog een Dussepus in zijn lijstje had, een stukje hoger ook.

The Beatles heb ik op 12, best hoog, komt mede door de sterke B kant.

Nina had ik niet, maar verder weinig mis mee

zaaf
12. Zombies - Time of the Season
https://www.youtube.com/watch?v=qzpPy9hJYA8

Punten : 243
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : west

RYM's #6 voor 1968
Psychedelic Pop

Compositie van Rod Argent waar zanger Colin Blunstone niet content mee was. Er was wat strijd over hoe het gezongen moest worden. Argent won en het nummer werd een verrassingshit (Zombies deed commercieel tot dan toe niet veel).

11. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
https://www.youtube.com/watch?v=xeXqtzusIU0

Punten : 249
Nr. 1 van : nelis

RYM's #106 voor 1968
Swamp Rock

Ik vind Creedence best een leuke band met grappige liedjes, maar deze cover springt er toch ook voor mij wel uit. Niet in mn lijst maar wel in de shortlist.

Beiden niet.
Zijn er inmiddels toch al 3 geweest die ik in de top-10 had verwacht.

CCR ook op de shortlist, niet in mijn top 20 lijst.
Tot nu nog een matige score, maar goed de grote kamelen moeten nog komen.

Ik had een andere Dusty, maar die gaat misschien nog langskomen, gezien de overige reacties.
Maar als deze 10 al in de top 20 staan, dan ben ik bang dat het bij 3 of 4 (misschien 5) uit mijn top 20 gaat blijven. Voorlopig moet ik het doen met die ene Jamaicaan.

Potverdorie, deze CCR compleet over het hoofd gezien. Had sowieso top 3 gescoord.

The Zombies' Time of the Season voor mij één van de mooiste popsongs van een wel hele mooie LP:

1. The Zombies - Time of the Season
6. Dusty Springfield - Son-of-a Preacher Man
10 Cream - White Room
18 Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell on You
19 The Beatles - Hey Jude / Revolution

Ik heb een andere CCR nog hoger staan. The Beatles vanwege de B-kant in mijn lijst.

Normaal heb ik Nina Simone hoger staan maar Ain't Got No - I Got Life staat in dit sterke jaar 'maar' op 41. Wel heb ik het mooie To Love Somebody op 27.

Ah, Zombies, krijg ik altijd dorst van. Mijn nummer 4.

11. Nina Simone - Ain't got no - I got life
14. The Zombies - Time of the season

CCR komt later pas bij mij in de lijst. Dusty en S&G heb ik wel, maar met een ander nummer.

Casartelli (moderator)
Ook voor mij een zeer verdienstelijke cover van CCR (op 19). Dat ik deze versie van het nummer verreweg het eerst kende, zal daaraan bijgedragen hebben.

16 Dusty Springfield - Son of a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin') (1968)
17 The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
19 Creedence clearwater revival - I Put a Spell on You / Walk on the Water (1968)

Het is nog geen vetpot, al vind ik Simon & Garfunkel, Dusty Springfield, The Beatles, Nina Simone en deze van CCR best heel aardig. De rest hoeft van mij niet zo, in de meeste gevallen een beetje muffig.

18. The Kinks - Day's / She's Got Everything

De tussenstand:

wibro: 4 punten
50tracks: 4 punten
johan de witt: 3 punten
Superbitch: 3 punten
herman: 3 punten
wendyvortex: 3 punten
virgil: 2 punten
motel matches: 2 punten
DjFrankie: 2 punten
jordidj1: 2 punten

Vooral de lage klassering van Hey Jude doet zich voelen (9 keer voorspeld en 3 keer op nr 1). Alleen herman plaatste hem terecht niet in de top 10. Ook Mrs Robinson (6 keer), Dusty (5 keer) en de Zombies (5 keer) werden overschat.

zaaf
10. Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva
https://www.youtube.com/watch?v=S7N7L-XlJO4

Punten : 252
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Casartelli

RYM's #247 voor 1968
Psychedelic Pop

Van het '67 album Picknick. Prikkebeen zingt hij met Elly Nieman uiteraard. Van Elly en Rikkert, nadat ze in '68 met deze Rikkert trouwde. Bizarre Nijgh-tekst over een personage, gebaseerd op de hoofdfiguur uit Monsieur Vieuxbois, het eerst bekende stripverhaal (hou me ten goede...)

Loopt goed met een andere Dusty, andere S&G en nu ook een andere Boudewijn. Al meer artiesten juist dan hits.

Prikkebeen op 4 bij mij.

Deze CCR had ik niet, wel een andere maar niet hoog hoor.

Deze Zombies had ik wel, op 35. Een andere Zombies staat een stukje hoger.

Boudewijn had ik ook niet, viel er met buiten.

The Zombies had ik op 10 voorspeld, de andere niet.

Casartelli (moderator)
Ah, we zijn eindelijk Boudewakker

Zowel Prikkebeen als Eva is beter dan wat er verder ook maar gemaakt is in dit jaar, dus dat was een overduidelijke notering.

01 Boudewijn de Groot - Prikkebeen / Eva (1968)
16 Dusty Springfield - Son of a Preacher Man / Just a Little Lovin' (Early in the Mornin') (1968)
17 The Beatles - Hey Jude / Revolution (1968)
19 Creedence clearwater revival - I Put a Spell on You / Walk on the Water (1968)

Net als in 1965 en 1966 is de nr 10 door niemand voorspeld. Wel leuk dat, volgens mij, voor het eerst een Nederlands product de top 20 heeft gehaald

Op 16 bij mij, vooral voor Eva.

Een RYM's #247 zal ook een laagterecord zijn

motel matches schreef:
Wel leuk dat, volgens mij, voor het eerst een Nederlands product de top 20 heeft gehaald

Ik mag toch hopen dat dit niet het hoogste Nederlands product is van dit jaar

motel matches schreef:
Vooral de lage klassering van Hey Jude doet zich voelen (9 keer voorspeld en 3 keer op nr 1). Alleen herman plaatste hem terecht niet in de top 10. Ook Mrs Robinson (6 keer), Dusty (5 keer) en de Zombies (5 keer) werden overschat.

Dat Casartelli Desmond Dekker's Israelites blijkbaar niet kende vond ik al verbazingwekkend, maar dat zoveel van Hey Jude werd verwacht vind ik ook wel heel verrassend.

16. Kinks - Days
Had ik echt veel hoger verwacht op basis van de voorgaande resultaten van de Kinks, aangezien deze ooit glansrijk de Kinks Greatest Hits editie won. Maar goed, zelf had ik hem ook niet. Op de een of andere manier hoort deze niet tot mijn Kinks-favorieten.

15. Dusty Springfield
Nog net in mijn lijst op 20. Maar ze staat met een ander nummer (dat niet op Dusty In Memphis staat) nog veel hoger. Ik mag hopen dat die nog komt.

14. Nina Simone
Had ik op 11. Prachtig nummer om even te draaien in mindere tijden, dit zorgt altijd weer voor nieuw elan.

13. Beatles - Hey Jude
Bij mij ergens tussen plek 80 en 95, die had ik niet meer gesorteerd. Prachtig nummer, maar na een keer of 5 heb ik hem meestal wel weer gehoord. Revolution vind ik beter in de uitvoering van Nina Simone.

12. The Zombies
Bij mij op 39. Waanzinnig arrangement, maar iets te vaak gehoord voor een echt hoge score.

11. CCR
Ergens tussen 40 en 65. Geweldige cover, voor mij de beste uitvoering die ik ken en ook wel de beste van CCR.

10. Prikkebeen
Muzikaal wel aardig, maar ik ben ooit in de tekst gedoken en toen eigenlijk volledig afgeknapt. Wat Nederlands product betreft hoop ik nog op de ansichtkaart van mevrouw Veres.

Tot nu tot mijn nummer 10, 11 en 20 langsgeweest, dus ik hoop nog op een paar kleppers.

Volgens mij m'n "slechtste" jaar tot nog toe qua overeenkomsten. Voorlopig 2 van de onderste 11, maar er volgen er nog 9 dus wie weet...

zaaf
9. Aretha Franklin - I Say a Little Prayer / See-Saw
https://www.youtube.com/watch?v=7Ifw8JhDBvs

Punten : 264
Nr. 1 van : nico1616

RYM's #13 voor 1968
Southern Soul

Mooi hoor, tikkie week gedraaid in mijn perceptie maar zeer mooi - zie clipje!
Nummer van David en Bacharach voor Dionne Warwick. Zij had ruim meer takes nodig voor het nummer dan normaal, maar Bacharach was nog steeds niet content met het resultaat. Bedoeld als single, maar uiteindelijk toch 'gewoon' een albumtrack tot die albumtrack veel airplay kreeg, alsnog op single werd gezet en een dikke hit werd.
Ook Aretha zong het als tussendoortje, resultaat was goed en waar ze het goed genoeg vond als B-kantje werd het ook veelvuldig gedraaid met ook nu een A-kant en een hit tot gevolg.

Dit juweeltje van Aretha stond bij mij op 5.

Bij mij op 10, net onder de gewenste inhoud van de brievenbus van herman.

Bij mij op 34, in de voorspelling had ik deze op 7

Ik denk dat ik een andere Aretha heb.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:42 uur

geplaatst: vandaag om 10:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.