MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOBzL0ue5tCb7uhPRuJo2_nTFsqiuevogkRkr-Mg6_sCT4cC2c
Het inzenden voor 1972 is achter de rug. Vilein nootje: de laatste twee ingezonden lijsten hadden 0 invloed op de samenstelling van de toplijst zoals hij na 39 lijsten al had vormgekregen, ondanks 14 (veertien) overlappende keuzes.

Iets minder, maar misschien toch een beetje, vilein: de eerste lijst die is ingevoerd bevatte maar liefst 12 (twaalf) singles die in de toplijst zijn beland. Ongekend, zal ook niet meer gebeuren. Zegt iets over de desbetreffende smaak, over de kwaliteit van het singlesjaar en zeker die van die uiteindelijke lijst.

Wat, geen invloed

De eerste lijst is van zaaf?

zaaf
?

*kuch* 'verstuurd: 5 mei, 10:16 uur' *kuch*

zaaf
Frenkie, je was niet eens tweede...

zaaf
De samenvatting van het proces:

Zoals u begreep zijn er 41 lijsten met betrekking op de singles van 1972 ingezonden (niet waar, die van mij zond ik niet) en in totaal werden 243 singles bestemd.

Van de 41 stemmerts noemden 29 de nummer 1 van de eindlijst, dat leverde een bijnarecord op van 717 punten.

Ts-ts-tsjeeminee, dat kan er maar één zijn.

29 souljaboys

herman schreef:
Ts-ts-tsjeeminee, dat kan er maar één zijn.
Dan zou ik voor de zoveelste keer de nummer 1 niet in mijn lijstje hebben. Terwijl dit ook een van mijn favoriete artiesten is. Maar bij mij bereikt hij de top gewoon een jaar later.

zaaf
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/37f1a94a-e1b9-4913-a624-de6dce202c84.png

Hier volgt de ontknoping van 1972 en dan bedoel ik niet het nieuwe label op de afbeelding

zaaf
20. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
https://www.youtube.com/watch?v=d8_fLu2yrP4

Punten : 189
Nom. : 9x
Nr. 1 van : remcodulac, Koenr, GrafGantz

RYM's #47 voor 1972
Smooth Soul, Soul

Een zeer fraaie soulballade in de top 20. Hulde voor de inzenders! Geschreven in 1957 door Ewan MacColl voor zangeres Peggy Seeger (de halfzus van) met wie hij kort daarna trouwde (aaaaaahhhhh)...

19. Hawkwind - Silver Machine
https://www.youtube.com/watch?v=7-PFWBzrbs8

Punten : 196
Nom. : 10x
Nr. 1 van : dix

RYM's #33 voor 1972
Space Rock, Psychedelic Rock

Dit vond ik in mijn jonge jaartjes herrie, maar inmiddels ben ik meer van de herrie. Live opgenomen bij een benefietconcert en later met wat overdubs op single gezet. Nog even de drummer aan het woord: "The Greasy Truckers (het benefietconcert) was about my third gig, and I didn't know what I was doing. I hadn't done any rehearsals and I thought that Silver Machine was a Chuck Berry number – really" aldus Simon King

Jaaaaaaa, lekker hoor, dat Hawkwind hier meedoet in de top 20 !

Mijn nr 4 van dit jaar.

Herrie of niet, echt een fantastisch nummer

Flack heb ik op 46 en het heerlijke Silver Machine op 15!

Roberta Flack komt uiteraard veel te vroeg. Silver Machine is prima, maar was een van m'n laatste afvallers.

Roberta haalde net mijn lijst niet, maar mooie toevoeging hier! De herrie van Hawkwind heb ik zelf op 15.

Roberta net aan in m'n top 20, op 18, maar had ik bij nader inzien toch iets hoger moeten zetten. Schuimbekkend mooi nummer namelijk. Hawkwind heb ik niet.

Het is waar
1972 is een raar jaar.
De een zaagt het licht
De ander je gezicht.

Mooi begin!

14. Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face / Trade Winds

Hawkwind mijn nummer 7

Hawkwind had ik totaal niet aan gedacht. Heb jaren geleden wel het album gekregen van iemand, maar vond er niet veel aan en heb er al zeker 15 jaar niet meer naar geluisterd. Ben hem ook niet tegengekomen in mijn stemmen op RYM, wat betekent dat ie 3* of lager scoort. Desondanks krijg ik nu wel zin hem weer eens te draaien...

Roberta Flack grijpt mij ook minder dan anderen. Misschien dat ik het origineel nog wel net iets mooier vind.

Geen van beiden!

zaaf
18. O'Jays - Back Stabbers
https://www.youtube.com/watch?v=SBLM0KUERxQ

Punten : 200
Nom. : 12x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #35 voor 1972
Philly Soul

1972 is het eerste jaar dat ik met een bandrecordertje met microfoon bij de box zat op te nemen. Met het gedrukte top 40 exemplaar bij de hand. Toen vond ik deze al goed en dat is zo gebleven.

17. Rolling Stones - Rocks Off / Sweet Virginia
https://www.youtube.com/watch?v=degrwuJZ_xI

Punten : 210
Nom. : 10x
Nr. 1 van : Johnny Marr

RYM's #15 voor 1972
Blues Rock, Rock

Lekkere openingstrack van hun gevierde dubbelelpee. Rommelig gemixt, maar dat is wel passend. Toffe blazers Keys en Price. En ja, de Stones horen erin.

Ik heb van O'Jays en The Rolling Stones een andere single gekozen. Die zitten misschien in de top 16.

Rocks Off????

Roberta veel te laag tho. Kan toch niet, Arrie?

Geen van beiden!

jordidj1 schreef:
Rocks Off????

Roberta veel te laag tho. Kan toch niet, Arrie?

Rocks Off veel te laag tho. Kan toch niet, ArthurDZ?

O'jays bij mij 12. Jawel ook ik heb soms wel soul.

O'Jays zeker leuk, toffe clip ook waar ik altijd wel blij van word. Wel ruim buiten de top 20 bij mij.

Rolling Stones bij mij op 10 vanwege Sweet Viriginia, een van de betere nummers op Exile On Main St. Heb lange tijd een onderbuurman gehad die in een bekende lokale band speelde en bij akoestische repetities/semi-optredens in de tuin speelden ze vaak dit nummer. Sindsdien is het wel een favoriet.

0 van de 4 tot nu toe. Terwijl het toch best een goed jaar is!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:25 uur

geplaatst: vandaag om 10:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.