Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2019, 14:04 uur
Edgar18 schreef:
Ann Peebles valt flink tegen, ik had op meer liefhebbers gerekend. Ook Gil Scott-Heron had ik wat hoger ingeschaald.
Ann Peebles valt flink tegen, ik had op meer liefhebbers gerekend. Ook Gil Scott-Heron had ik wat hoger ingeschaald.
Ik ben soul de laatste jaren een stuk leuker gaan vinden, dus heb nog een hoop bij te luisteren/ontdekken, zeker in deze periode. In 1973 gaat Ann mijn lijstje waarschijnlijk wel halen.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 14:12 uur
herman schreef:
In 1973 gaat Ann mijn lijstje waarschijnlijk wel halen.
In 1973 gaat Ann mijn lijstje waarschijnlijk wel halen.
Zelfde hier, al ben ik daar ondertussen zelfs 100% zeker van

0
geplaatst: 5 juni 2019, 14:19 uur
0
geplaatst: 5 juni 2019, 14:27 uur
Ik inmiddels ook.
Verder naast de usual suspects nog:
- de Romeinse broer van Heracles
- een oude honkballer die zingt over iemand die geld in Kerkrade komt pompen
- een iguana die de boel sloopt
- een wereldberoemd mausoleum in India, ooit nog 's geswaffeld door een Rotterdamse student
- twee nummers van twee verschillende Tarantino-soundtracks
- een geneesheer die te vroeg of te laat is
Verder naast de usual suspects nog:
- de Romeinse broer van Heracles
- een oude honkballer die zingt over iemand die geld in Kerkrade komt pompen
- een iguana die de boel sloopt
- een wereldberoemd mausoleum in India, ooit nog 's geswaffeld door een Rotterdamse student
- twee nummers van twee verschillende Tarantino-soundtracks
- een geneesheer die te vroeg of te laat is
0
geplaatst: 5 juni 2019, 14:32 uur
Ann heeft trouwens 2 echt goede singles van alweer een sterk album in 1973. Maar om eerlijk te zijn haalt de tweede net niet mijn top 20. Ook omdat ik waarschijnlijk weer voor één nummer per artiest kies.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 15:00 uur
Haha! Ik moet soms wel lachen om dat RYM... en huilen tegelijk. Wie ik nou toch allemaal tegenkom op pagina 4 van 1973. Tjongejonge.
1
geplaatst: 5 juni 2019, 15:14 uur
west schreef:
Haha! Ik moet soms wel lachen om dat RYM... en huilen tegelijk. Wie ik nou toch allemaal tegenkom op pagina 4 van 1973. Tjongejonge.
De #3 van de Top 2000 bedoel je zeker?

0
geplaatst: 5 juni 2019, 15:18 uur
0
geplaatst: 5 juni 2019, 15:29 uur
Ik zag dat Pianoman weliswaar in 1973 op single uitkwam maar pas in 1974 een hit werd in de US en de rest van de releases zijn ook 1974 of later. Die sla ik dan ook over.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 16:03 uur
Ik let er nu goed op dat mijn tips niet te duidelijk zijn...
nr. 289! Alle soul/funk liefhebbers: ik vind dit toch fantastisch.
nr. 289! Alle soul/funk liefhebbers: ik vind dit toch fantastisch.

0
geplaatst: 5 juni 2019, 16:22 uur
0
geplaatst: 5 juni 2019, 16:26 uur
Vergeten we voor 1973 niet de originele Mama Appelsap in de lijst te zetten?
0
geplaatst: 5 juni 2019, 16:31 uur
Poek schreef:
Purple Haze is toch al uit 1967?
0
geplaatst: 5 juni 2019, 16:42 uur
ranja schreef:
Ik zag dat Pianoman weliswaar in 1973 op single uitkwam maar pas in 1974 een hit werd in de US en de rest van de releases zijn ook 1974 of later. Die sla ik dan ook over.
Er zijn massa's zulke gevallen. De single verscheen in 1973, dus kun je erop stemmen in 1973.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 16:45 uur
Superbitch schreef:
Er zijn massa's zulke gevallen. De single verscheen in 1973, dus kun je erop stemmen in 1973.
(quote)
Dat kan natuurlijk, maar gezien het feit dat het geen hit was in Nederland (misschien niet eens een single officieel) en zelfs in het oorspronkelijke land van herkomst nog maanden duurde kies ik er voor het niet te doen.
Bv Sacramento dat in 1972 overal op 1 stond heb ik wel gekozen om die in m'n 1971 lijst te zetten omdat die in november of december 1971 uitkwam.
1
geplaatst: 5 juni 2019, 16:45 uur
ranja schreef:
Dat een nummer een hit werd (of niet) en wanneer is helemaal geen argument, het gaat om het releasejaar en dat is 1973, in meerdere landen. Op RYM staat er dan maar 1 release vermeld, maar dat wil niet zeggen dat er niet meer zijn. Ook in Canada en Frankrijk was er al een release.Ik zag dat Pianoman weliswaar in 1973 op single uitkwam maar pas in 1974 een hit werd in de US en de rest van de releases zijn ook 1974 of later. Die sla ik dan ook over.
En daarnaast, waarom het ene jaar andere regels hanteren dan het andere jaar? Bijvoorbeeld, Seasons van E&F werd nog net in december 1969 op single gezet en werd in het jaar erop "pas" een hit in NL (en België wellicht ook). Andere releases waren allemaal uit een later jaar. Seasons stond wel in je lijst van 1969 ...
Min of meer wat Superbitch zegt dus ...

1
geplaatst: 5 juni 2019, 16:51 uur
Bevalling 1973 geslaagd, patiënt west bijna overleden... 
En ranja: ben jij nou de regels aan het aanpassen tijdens het spel?

En ranja: ben jij nou de regels aan het aanpassen tijdens het spel?

0
geplaatst: 5 juni 2019, 17:03 uur
alleen m'n eigen regels hoor

als het nou in december of januari een hit was geworden in de US had ik er nog weer anders tegenaan gekeken misschien. Maar volgens m'n Billboard hitdossier was dat pas maart/april. Volgens RYM is de release van frankrijk ook pas 1974.
0
geplaatst: 5 juni 2019, 17:13 uur
vigil schreef:
Zoals je kunt (terug) lezen heeft de rest daar regelmatig ook geen idee van
Let wel op, het gaat om wanneer de single verscheen en niet in welk jaar het op het album stond. Of te wel je kan Watcher of the Skies gewoon weer heel hoog zetten. In 1972 op het album maar in 1973 op single verschenen
(quote)
Zoals je kunt (terug) lezen heeft de rest daar regelmatig ook geen idee van

Let wel op, het gaat om wanneer de single verscheen en niet in welk jaar het op het album stond. Of te wel je kan Watcher of the Skies gewoon weer heel hoog zetten. In 1972 op het album maar in 1973 op single verschenen

0
geplaatst: 5 juni 2019, 17:47 uur
ranja schreef:
Maar volgens m'n Billboard hitdossier
Maar volgens m'n Billboard hitdossier
Nederlandse en Engelse genoeg maar een Amerikaanse zoek ik ook nog
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.