MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
ranja schreef:
(quote)

alleen m'n eigen regels hoor

Dus als ik jou tegenkom met sporten, dan gelden ook jouw eigen regels, die je ook nog kan aanpassen als we bezig zijn?

I'm your man, maar dan wel zonder regels

west schreef:
(quote)

Dus als ik jou tegenkom met sporten, dan gelden ook jouw eigen regels, die je ook nog kan aanpassen als we bezig zijn?

Ik denk niet dat zaaf me diskwalificeert voor het niet opnemen van pianoman in mijn lijst

Zaaf, kun je mensen diskwalificeren die wel Pianoman in hun lijst opnemen? Ah, toe?

vigil schreef:
(quote)

Nederlandse en Engelse genoeg maar een Amerikaanse zoek ik ook nog

Ik heb ook meerdere Nederlandse, Engelse heb ik een keer in London gekocht. Die van Billboard liep ik heel toevallig tegenaan in een tweedehandswinkel afgelopen zomer... editie 1979 weliswaar maar voor 2 euro doe ik daar niet moeilijk over Wel bijzonder is dat ze daar de discografie per artiest niet chronologisch hebben maar op volgorde van succes, eerst de nummers 1's en die weer op volgorde van aantal weken op 1 en aantal weken genoteerd

west schreef:
(quote)

U vraagt, wij draaien: 1973 Archive | Billboard

Voor de gewone lijst is Ultimate Music Database - umdmusic.com een stuk handiger en sneller. Gebruik die al jaren, ook voor de uk charts.

dix
jordidj1 schreef:

Ik dacht dat wij twee handen op één buik waren

Dat is niet de juiste zegswijze van het spreekwoord. Hij moet zo:
'Vier hoofden op één kussen, daar slapen de Bee Gees tussen'

zaaf

herman schreef:
(quote)

Voor de gewone lijst is Ultimate Music Database - umdmusic.com een stuk handiger en sneller. Gebruik die al jaren, ook voor de uk charts.

Het ging om de papieren versie, t was een grapje van dat westmens

catchup
Ondertussen hoor ik The Lau spelen in mijn top 20-in-aanleg van ‘73. Leuke ontdekking.

Veel NL in mijn zojuist ingediende lijstje met onder andere Garrett Undercover - I'm Garrett.

mijn lijst is verstuurd, 1973 is een belachelijk sterk jaar. Misschien wel de sterkste tot nu toe. Ik heb een Top 51 verstuurd omdat ik er op t laatste moment achter kwam dat de band van de man die altijd op 1 been staat en daarbij ook de fluit in zijn waffel steekt toch een single uitgebracht had die er echt in moest.

Verder staat er 1 band maar liefst drie keer in mijn Top 10 Een betreurde zanger twee keer en ook nog 1 keer de hier zo geliefde soul, een blinde kan raden welke dat zal wezen. Ik kwam overigens het liedje van Bassie en Adriaan tegen maar die bewaar ik tot 1974 wanneer de wereldwijde "echte" release was.

Even een persoonlijk noot, jammer dat Casartelli stopt, zowel qua de broodnodige "ik zet ze even op hun plaats" one-liners als mede om zijn smaak. Dit zijn toch de oer symfonische jaren en daarin is toch al zo weinig steun hier te vinden. Ik weet dat je niet heel erg open staat voor tips van andere om het anders te doen dan de nu al gevreesde Casartelli-methode maar wellicht als je bv de eerste 8 pagina's op RYM doorloopt en daarna nog even je eigen album toplijstje (waar je 95% al wel van ben tegengekomen) dan heb je echt zo'n beetje alles wel afgedekt en kost het een uurtje in de week

vigil schreef:
en ook nog 1 keer de hier zo geliefde soul, een blinde kan raden welke dat zal wezen.

Jules de Corte!!

vigil schreef:
Even een persoonlijk noot, jammer dat Casartelli stopt, zowel qua de broodnodige "ik zet ze even op hun plaats" one-liners als mede om zijn smaak.

Oh jee, dit heb ik helemaal gemist geloof ik. Heb ik iets verkeerd gezegd wellicht?

GrafGantz schreef:
(quote)

Oh jee, dit heb ik helemaal gemist geloof ik. Heb ik iets verkeerd gezegd wellicht?

Als iedereen gaat afhaken zodra jij iets verkeerd zegt dan blijven er wel heel weinig over...

GrafGantz schreef:
(quote)

Jules de Corte!!

Hij zag dat het bijna goed was

vigil schreef:
Maar wellicht als je bv de eerste 8 pagina's op RYM doorloopt en daarna nog even je eigen album toplijstje (waar je 95% al wel van ben tegengekomen) dan heb je echt zo'n beetje alles wel afgedekt en kost het een uurtje in de week

Ook nog even Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzicht van 1973 - top40.nl bekijken, vooral voor de Nederlandse nummers. De nummer 19 van deze lijst staat pas op pagina 19 van RYM terwijl het toch best een leuk liedje is.

vigil schreef:
(quote)

Als iedereen gaat afhaken zodra jij iets verkeerd zegt dan blijven er wel heel weinig over...

Goed punt, maar Casper is natuurlijk wel een heel gevoelige jongen.

Poek schreef:
(quote)

Ook nog even Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzicht van 1973 - top40.nl bekijken, vooral voor de Nederlandse nummers. De nummer 19 van deze lijst staat pas op pagina 19 van RYM terwijl het toch best een leuk liedje is.

Nou inderdaad!

En dus heb ik die gemist, nou in 1989 (zo uit mijn hoofd) heb ik nog een kans als hij samen met Flairck een minstens net zo leuke versie maakt

Daar wreekt zich de vigilmethode!

(melden dat de deadline nog niet geweest is zal wel tevergeefs zijn)

Poek schreef:
Daar wreekt zich de vigilmethode!

(melden dat de deadline nog niet geweest is zal wel tevergeefs zijn)

Ach valt mee, het is geen beste 20 werk. ergens tussen de 40 en 50

Poek schreef:
Zaaf, kun je mensen diskwalificeren die wel Pianoman in hun lijst opnemen? Ah, toe?

Dit. Verschrikkelijk nummer.

Geweldig nummer juist!
Maar of ie mn top 20 haalt...

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Maar al die keren dat je mij m'n fouten hebt verweten
En in gezelschap hebt belachelijk gemaakt
Al die dingen was je zeker al vergeten
Nou, ik kan je zeggen, 't heeft me heel erg diep geraakt

Maar dat was pas 1977 en vast ook geen single
vigil schreef:
Even een persoonlijk noot, jammer dat Casartelli stopt, zowel qua de broodnodige "ik zet ze even op hun plaats" one-liners als mede om zijn smaak. Dit zijn toch de oer symfonische jaren en daarin is toch al zo weinig steun hier te vinden. Ik weet dat je niet heel erg open staat voor tips van andere om het anders te doen dan de nu al gevreesde Casartelli-methode maar wellicht als je bv de eerste 8 pagina's op RYM doorloopt en daarna nog even je eigen album toplijstje (waar je 95% al wel van ben tegengekomen) dan heb je echt zo'n beetje alles wel afgedekt en kost het een uurtje in de week
Dank voor de vriendelijke woorden - dat uurtje kostte het me nu inderdaad ongeveer per inzending, maar in de praktijk was het al een behoorlijke worsteling om dat uurtje vrij te maken, laat staan om eens een weekje vooruit te werken ivm aankomende vakanties etc. En dan blijven de eerdere bedenkingen toch staan.

Casartelli schreef:
(quote)
Dank voor de vriendelijke woorden - dat uurtje kostte het me nu inderdaad ongeveer per inzending

Geloof me, het kan echt in een half uurtje

GrafGantz schreef:
(quote)

Geloof me, het kan echt in een half uurtje

Tja als je elke keer de Four Tops er in zet gaat het snel

vigil schreef:
(quote)

Tja als je elke keer de Four Tops er in zet gaat het snel

Dat doe ik waarschijnlijk maar 4x, tops.

Casartelli schreef:

Maar dat was pas 1977 en vast ook geen single

Levenslang heeft net als zijn nog iets bekendere voorganger helemaal geen singles, dud uitgesloten ook in dit spel.
Ik neem aan dat jij dit jaar nog meedoet met in ieder geval 2 Genesis singles

zaaf
Nog 3,22 dagen over voor de editie 1973 , 25 lijsten binnen...

Ik hoop op:

50tracks, ArthurDZ, Bonk, catchup, dix, Edgar18, Hacker, johan de witt, luigifort, Manfield, Marzipaintree, motel matches, musician, nico1616, Poek, Salvadore, Teunnis, wibro en yeahyeahyeah

Er is nog veel mogelijk: er is nog geen song die meer dan eens bovenaan staat in de individuele lijstjes.

zaaf
We hebben een nieuwe deelnemer, al even gespot, rudolphS. Hij heeft dit topic eerder gevonden dan Even voorstellen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:52 uur

geplaatst: vandaag om 10:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.