MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Nee hoor

Justus18 schreef:
(quote)

Als je me het laat zien.

Met een pratende gitaar zeker?

Hoe zit het met het tropenrooster? We beginnen bij zonsopkomst?

zaaf
1975 staat nu vast. zal eens tijd worden!

41 lijsten zijn daarbij verwerkt en 260 singles waren daarbij gemoeid. onze gezamenlijke nummer 1 valt bij 26 inzenders dusdanig in de smaak dat het plaatje hun lijst haalde. dat leverde in dit geval 632 punten op.

dix
Krijgen we morgenochtend eerst weer iets Franstaligs?

zaaf
dat is goed

zaaf
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/e302bedc-e335-40f1-ab0a-baec038d72a8.png

Surtout pour dix j'annonce la présentation du top vingt des singles de l'année mil neuf cent soixante-quinze

zaaf
20. NEU! - Isi / After Eight
https://www.youtube.com/watch?v=YiMQ5r5y78g

216
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand

RYM's # 19 voor 1975
Krautrock

Erg mooie single van een uit elkaar vallend NEU! Op Isi is de bijdrage van Dinger alleen drums, op de B-kant doet Rother alleen de gitaarsolo. Ook op het album levert deze dualiteit een gesplit product op.

19. Genesis - The Carpet Crawlers 
https://www.youtube.com/watch?v=PtzgBJ13vro

Punten : 222
Nr. 1 van : vigil, Salvadore, Bonk

RYM's # 10 voor 1975
Progressive Rock

Ik snap dat als je Genesis een warm hart toedraagt, je dit een prachtig nummer vindt. Ik vind het ook wel mooi. Laatste single met Gabriel in de gelederen, zoals u in de clip kunt waarnemen nam Collins diens plaatsje in.

Begint goed. NEU! op 11, Genesis op plek 7.

Ik ben nu al druk bezig met 1978 trouwens. Kostte het mij tot nu toe veel moeite 20 goede nummers bij elkaar te scharrelen. Vanaf 1978 wordt het een luxe probleem. Te veel goede nummers.

Ja op plek 15, en nee op plek geen.

wibro schreef:

Ik ben nu al druk bezig met 1978 trouwens. Kostte het mij tot nu toe veel moeite 20 goede nummers bij elkaar te scharrelen. Vanaf 1978 wordt het een luxe probleem. Te veel goede nummers.

Mijn 'moeilijke periode' was van 70-75, vanaf 76 wordt het meteen al veel beter

Kijk, je kan je number one spot maar gehad hebben!

Begint erg goed met Neu!

dix
Aaaah wat is dat toch weer lekker wakker worden.

herman schreef:
Begint erg goed met Neu!

Ik had 'm wel geprobeerd maar deed me toch minder dan Super die ik in 72 nog wel in m'n lijst zette.

Geen van beiden haalde mijn lijst.
NEU! was er wel dichtbij.

Carpet op 14

Niets van het al!
Doe mij maar de pop Genesis

zaaf
18. Television - Little Johnny Jewel
https://www.youtube.com/watch?v=g3zPL1FooZU

Punten : 225
Nr. 1 van : zaaf

RYM's # 20 voor 1975
Proto-Punk, Art Rock

De eerste schimpscheut van Television. Een baanbreker. Richard Hell had just left the building en Fred Smith stapte over van Blondie naar Television. Dat deze als debuut van Television werd gekozen door Verlaine was voor de andere gitarist, Lloyd, bijna reden om m ook te smeren... Leg dat me maar uit.

17. Neil Young - Tonight's The Night
https://www.youtube.com/watch?v=gChR_5FuOWU

Punten : 234
Nr. 1 van : Poek

RYM's # 58 voor 1975
Folk Rock, Singer/Songwriter, Country Rock

Het verhaal en de pijn om het overlijden van roadie en vriend Bruce Berry, kort nadat gitarist Whitten om dezelfde reden was gestorven: een OD. Young speelt hier piano, Nils Lofgren speelt gitaar.
Paco de Lucia ook, maar niet op deze plaat.

Television op 15 bij mij, ik vind ze later beter.
Neil heb ik niet.

NEU! en Neil

Neil op 5 hier

Neil heeft de verkeerde single gekozen. Uiteraard had Mellow my Mind single moeten worden. Dan bij mij hoog in de top 20.

zaaf
komt ie nou mee..

EttaJamesBrown schreef:
Neil heeft de verkeerde single gekozen. Uiteraard had Mellow my Mind single moeten worden. Dan bij mij hoog in de top 20.

Tja, zo kan je bezig blijven. Als ie voor Tired Eyes als single gekozen had had ik deze week een andere nummer 1 gehad.

Fraai nummer die van Television.

Die van Neil heb ik altijd links laten liggen, maar als ik ooit nog eens iets van hem uitprobeer zal het wel deze zijn.

ranja schreef:
Ik had 'm wel geprobeerd maar deed me toch minder dan Super die ik in 72 nog wel in m'n lijst zette.

Die vind ik ook nog beter, dat is Neu! zoals ik ze het liefste hoor. Maar alsnog haalde Isi met gemak de top 10. Hero van hetzelfde album zou nog wat hoger hebben gestaan.

Neil heb ik niet maar Television staat bij mij op plek 3.

TV op 3, Neil op 7.

Prachtige update!
Television op 5, deze NY op 12.

Vier keer ergens tussen de 40 en de 100

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:33 uur

geplaatst: vandaag om 02:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.