Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2019, 13:16 uur
Neil Young's Tonight's The Night op 30 (mooi!) en zowaar NEU op 60 (best leuk).
De rest heb ik niet. Television volgt in latere jaren. AC/DC heb ik wel, iemand hier ook?
De rest heb ik niet. Television volgt in latere jaren. AC/DC heb ik wel, iemand hier ook?

2
zaaf
geplaatst: 24 juni 2019, 13:27 uur
16. Pere Ubu - 30 Seconds Over Tokyo
https://www.youtube.com/watch?v=LFECR2neuUk
Punten : 243
Nom. : 11x
Nr. 1 van : shinybeast, wibro, Rudi S, Lukas, catchup
RYM's # 6 voor 1975
Art Rock, Post-Punk, Proto-Punk
Zozozo, deze in de top 20! En terecht. Donker, innovatief, met een Wire en een Black Sabbathgitaarduet, prachtig keyboardwerk en Thomas' twisted zang erover. Post punk vóór de punk. En ik visualiseer de Captain knikkend dat het goed is.
De film Thirty Seconds over Tokyo behandelt de eerste vergelding van de USA op Japan na Pearl Harbour. Dat u het weet.
15. 10cc - I’m Not in Love
https://www.youtube.com/watch?v=STugQ0X1NoI
Punten : 258
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : nico1616, dix
RYM's # 7 voor 1975
Art Pop, Ambient Pop, Pop Rock
De basiscompositie, van Stewart, werd door de groep (vooral Godley) afgekeurd. Het was een bossanova song geworden en dat beviel hem totaal niet. Nadat de song was geschrapt en men met een andere song bezig was, werd I'm Not In Love tijdens een break gezongen door geluidstechnici, wat aanleiding was voor Stewart om te drammen. Godley kwam met het idee om de instrumenten weg te laten en hun stemmen het werk te laten doen. Dat mondde uit in een lijvige backing track van veel dubs en loops van hun stemmen, de basis van de uiteindelijke versie.
https://www.youtube.com/watch?v=LFECR2neuUk
Punten : 243
Nom. : 11x
Nr. 1 van : shinybeast, wibro, Rudi S, Lukas, catchup
RYM's # 6 voor 1975
Art Rock, Post-Punk, Proto-Punk
Zozozo, deze in de top 20! En terecht. Donker, innovatief, met een Wire en een Black Sabbathgitaarduet, prachtig keyboardwerk en Thomas' twisted zang erover. Post punk vóór de punk. En ik visualiseer de Captain knikkend dat het goed is.
De film Thirty Seconds over Tokyo behandelt de eerste vergelding van de USA op Japan na Pearl Harbour. Dat u het weet.
15. 10cc - I’m Not in Love
https://www.youtube.com/watch?v=STugQ0X1NoI
Punten : 258
Nr. 1 van : nico1616, dix
RYM's # 7 voor 1975
Art Pop, Ambient Pop, Pop Rock
De basiscompositie, van Stewart, werd door de groep (vooral Godley) afgekeurd. Het was een bossanova song geworden en dat beviel hem totaal niet. Nadat de song was geschrapt en men met een andere song bezig was, werd I'm Not In Love tijdens een break gezongen door geluidstechnici, wat aanleiding was voor Stewart om te drammen. Godley kwam met het idee om de instrumenten weg te laten en hun stemmen het werk te laten doen. Dat mondde uit in een lijvige backing track van veel dubs en loops van hun stemmen, de basis van de uiteindelijke versie.
1
geplaatst: 24 juni 2019, 13:29 uur
Ik mag hopen dat je die binnenkort wel hebt...

Deze 10CC vind ik leuk, dus ergens in de middenmoot van mijn top 70. Pere Ubu landde niet bij mij. Ook niet in Japan, begrijp ik nu van zaaf.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 13:48 uur
Pere Ubu bij mij net in de top 20. Heb er nooit echt een emotionele klik mee gehad, maar muzikaal is het wel mijn ding en inderdaad zijn tijd wel een paar jaar vooruit.
I'm Not In Love heb ik lange tijd een draak van een nummer gevonden, maar de laatste jaren ben ik het wel meer gaan waarderen. Kan er nu wel van genieten. Nochtans niet in het vizier gehad voor mijn lijstje.
I'm Not In Love heb ik lange tijd een draak van een nummer gevonden, maar de laatste jaren ben ik het wel meer gaan waarderen. Kan er nu wel van genieten. Nochtans niet in het vizier gehad voor mijn lijstje.
1
geplaatst: 24 juni 2019, 14:06 uur
herman schreef:
Je wordt toch niet oud Herman?

Nee hoor, ik heb precies hetzelfde bij dit nummer.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 14:06 uur
Ik zit volkomen onverwacht in het dix-kamp: 10cc op plek 4 hier.
1
geplaatst: 24 juni 2019, 14:08 uur
Ook van mij geen 10cc op deze hete dag.
Pere Ubu had ik wel 30 seconden voor.
Op 17.
Pere Ubu had ik wel 30 seconden voor.
Op 17.
1
geplaatst: 24 juni 2019, 14:14 uur
0
geplaatst: 24 juni 2019, 14:53 uur
Prima begin, TV en PU op 15 en 19. Neu bubbling under: leuk maar niet Super. De rest geloof ik verder wel.
Benieuwd of het effect van iets te pittige Vindaloo-curry nog komt.
Benieuwd of het effect van iets te pittige Vindaloo-curry nog komt.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 15:25 uur
0
zaaf
geplaatst: 24 juni 2019, 15:30 uur
14. Kate & Anne McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
https://www.youtube.com/watch?v=yM4rD9PZy98
Punten : 263
Nr. 1 van : niemand
RYM's # 140 voor 1975
Folk Rock
Debuutsingle van de dames, geschreven door Anna en tekstschrijver Philippe Tatartcheff. De wat mopperige tekst krijgt door het Piaf-arrangement en de (samen)zang van de zussen een wat joliger klank.
13. David Bowie - Fame
https://www.youtube.com/watch?v=NPX6JPHRmBA
Punten : 268
RYM's # 23 voor 1975
Funk Rock, Funk
Een afreageersong van Bowie, die in dit nummer wat van zijn worsteling met zijn management liet doorkomen. De riff was van Alomar en bedoeld voor een cover van The Flairs' Footstomping. Bowie vond m echter te goed voor een cover.
John Lennon was aanwezig op die sessiedag en zong 'aim' in de riff. Bowie maakte er Fame van en maakte de tekst af. Lennon's falset-Fame is hoorbaar aanwezig op de opname.
https://www.youtube.com/watch?v=yM4rD9PZy98
Punten : 263
RYM's # 140 voor 1975
Folk Rock
Debuutsingle van de dames, geschreven door Anna en tekstschrijver Philippe Tatartcheff. De wat mopperige tekst krijgt door het Piaf-arrangement en de (samen)zang van de zussen een wat joliger klank.
13. David Bowie - Fame
https://www.youtube.com/watch?v=NPX6JPHRmBA
Punten : 268
RYM's # 23 voor 1975
Funk Rock, Funk
Een afreageersong van Bowie, die in dit nummer wat van zijn worsteling met zijn management liet doorkomen. De riff was van Alomar en bedoeld voor een cover van The Flairs' Footstomping. Bowie vond m echter te goed voor een cover.
John Lennon was aanwezig op die sessiedag en zong 'aim' in de riff. Bowie maakte er Fame van en maakte de tekst af. Lennon's falset-Fame is hoorbaar aanwezig op de opname.
0
geplaatst: 24 juni 2019, 15:50 uur
Complainte... had ik vooraf wel in m'n top 10 verwacht maar na herbeluistering van die en anderen uiteindelijk zover weggezakt dat top 20 niet meer haalbaar was. Misschien een verkeerd moment van beluisteren...
1
geplaatst: 24 juni 2019, 16:11 uur
luigifort schreef:
Fame op 10, mijn laagste Bowie!
Fame op 10, mijn laagste Bowie!
Funky nummer idd
0
geplaatst: 24 juni 2019, 16:12 uur
Ik ben meer van de 80s funk. Dan verander ik mn nick ook in funkifort 

0
geplaatst: 24 juni 2019, 16:23 uur
Even een klein overzichtje van wat er allemaal in mijn top 20 staat van de tot zover door Zaaf genoemde nummers.
01. Pere Ubu - 30 Seconds over Tokyo / Heart of Darkness
03. Television - Little Johnny Jewel (part 1 & 2)
05. Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
07. Genesis - The Carpet Crawlers
11. NEU! - Isi / After Eight
17. David Bowie - Fame
Niet slecht dus.
01. Pere Ubu - 30 Seconds over Tokyo / Heart of Darkness
03. Television - Little Johnny Jewel (part 1 & 2)
05. Kate & Anna McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine
07. Genesis - The Carpet Crawlers
11. NEU! - Isi / After Eight
17. David Bowie - Fame
Niet slecht dus.

0
geplaatst: 24 juni 2019, 16:24 uur
Kate & Anne McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine: qui?!?! 
Mijn eerste notering is Fame van ene David Bowie, bij mij op 6.
Verder een behoorlijke ouwe-lullen/grachtengordel/niche- lijst tot nu toe!

1
zaaf
geplaatst: 24 juni 2019, 16:29 uur
west schreef:
Kate & Anne McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine: qui?!?!
ga jij nou lopen zeiken?Kate & Anne McGarrigle - Complainte pour Ste-Catherine: qui?!?!

0
geplaatst: 24 juni 2019, 16:30 uur
0
geplaatst: 24 juni 2019, 16:53 uur
Over zeiken gesproken... wat een zeikplaat die Fame. Staat in de Top 3 van slechtste Bowie singles.
Zo dat kan er maar weer uit zijn
Zo dat kan er maar weer uit zijn

1
geplaatst: 24 juni 2019, 16:58 uur
vigil schreef:
Over zeiken gesproken... wat een zeikplaat die Fame. Staat in de Top 3 van slechtste Bowie singles.
Dat swingt ook veel te veel voor jou!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.