MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
ranja schreef:
Dat heb ik juist bij Cambodia, gezellie op vakantie...

De ironie, dat is juist het spottende eraan... Rijkeluiskinderen die heus wel weten hoe pittig de ghetto is. Een beetje hetzelfde thema als Common People van Pulp, maar dan nog een stuk politieker.

DjFrankie (moderator)
Visage mijn nummer 2

Visage op 11!

DjFrankie (moderator)
johan de witt schreef:
Precies die had ik verwacht nu.
Bij mij ook op 6.

Krijgen we nog het bos, twee keer JD, Bowie en TH.

Of nog een andere Madness. Of toch nog The Jim Caroll Band

Of nog eentje van Japan, maar ik denk dat veel mensen die over het hoofd hebben gezien en hem bewaren voor 1981.

johan de witt schreef:

Bedoel je nu Kate Bos of Kuur Bos?

herman schreef:
Of nog eentje van Japan, maar ik denk dat veel mensen die over het hoofd hebben gezien en hem bewaren voor 1981.

Wel gezien bij 1981, niet bij 1980. Zou bij zonder meer in de top 5 gestaan hebben. Het beste nummer van Japan (uit 1980) zal pas aan de beurt komen in 1982.
Wel jammer trouwens dat ik heel veel nummers uit de beginjaren 80 moet doorstrepen omdat ze niet op single zijn uitgebracht. (die van de Wipers bij voorbeeld)

Ik vind het ook onlogisch dat die Japan single volgend jaar pas is, gezien dat dat album eerder is dan Polaroids. Hij staat id wel bij een single dit jaar als b kant, maar de b kant is niet bepalend voor mij. Hij zal volgend jaar wel heel hoog scoren. Jammer dat hij dan door de verdeeldheid door dit en volgend jaar ws geen heel hoge positie gaat scoren...

wibro schreef:

Wel jammer trouwens dat ik heel veel nummers uit de beginjaren 80 moet doorstrepen omdat ze niet op single zijn uitgebracht.

Ja klopt, loop ik ook wel tegenaan. Of dat bands gewoon tegenvallende singles hebben terwijl de albums wel goed zijn. Zo heeft Ramones het bij mij niet gehaald in de 70s omdat ik de singles niet direct de beste nummers vind, ook bij Siouxsie zijn niet perse de beste nummers op single gekomen en zo nog wel meer.
(en als ik alvast een paar jaar vooruit kijk naar wat voor singles er van Sonic Youth bestaan in de 80s, erg jammer ook)

zaaf
luigifort schreef:
Ik vind het ook onlogisch dat die Japan single volgend jaar pas is, gezien dat dat album eerder is dan Polaroids. Hij staat id wel bij een single dit jaar als b kant, maar de b kant is niet bepalend voor mij. Hij zal volgend jaar wel heel hoog scoren. Jammer dat hij dan door de verdeeldheid door dit en volgend jaar ws geen heel hoge positie gaat scoren...
ik begrijp sowieso niet dat men destijds geen rekening heeft gehouden met dit spel.

johan de witt schreef:
Bij mij ook op 6.

Tja heb ik ook bijna allemaal en verwacht ik ook nog wel, Fade to Grey hier op 12.
Van The Cure heb ik een betere

luigifort schreef:

Ja, hij scoort op RYM een stuk beter dan Polaroids, maar zou hier wel eens buiten de boot kunnen vallen.

Om zaaf aan te vullen, beetje jammer dat Japan geen rekening heeft gehouden met dit spel.

dix
zaaf, wanneer komt Lio? Daar kijkt iedereen naar uit.

Ah die had ik

Banana split

Doe dan maar meteen ook Ralph Inbar even

johan de witt schreef:
Banana split

Amoureux solitaire vind ik toch leuker Maar wel kansloos voor een top 20.

en Banana split was ook al van 79 blijkbaar

luigifort schreef:

Logica van de ex-platenmaatschappij Hansa ter promotie van de verzamelaar (gok ik). Zie bv de hoesovereenkomsten met de single in 1981:

https://www.musicmeter.nl/images/cover/52000/52289.jpg

dix
zaaf schreef:
hier is ze
Ik moest meteen aan Tom Waits denken

There's nothing wrong with her $100 won't fix

Visage, de beste van de bovenste 6.

Mijn nummer 2!

zaaf
5. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
https://www.youtube.com/watch?v=gA4BY3FDEME

Punten : 416
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : Frenkie!, ranja, nico1616, johan de witt

RYM's #1 voor 1980
Post-Punk

Liedje over Curtis' teloorgaande huwelijk en zijn frame of mind.
Sumner: Ian didn't really want to play guitar, but for some reason we wanted him to play it. I can't remember the reason now ... We showed him how to play D and we wrote a song. I wonder if that's why we wrote "Love Will Tear Us Apart", you could drone a D through it. I think he played it live because I was playing keyboards.

op 5! Die zag ik niet aankomen (zo laag)

Nouja, veel concurrentie natuurlijk. Ik had hem zelf niet. Wel hun bekendste nummer, maar hun andere singles vind ik veel mooier. Vind het nog steeds frappant dat Day of the Lords in 1979 de top 20 niet haalde.

06. Motörhead - Ace of spades
08. Joy Division - Love will tear us apart
09. Peter Gabriel - Games without frontiers
19. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia

Leuk dat Joy Division er in staat. Benieuwd of ze nog eens terug komen.

herman schreef:
Nouja, veel concurrentie natuurlijk. Ik had hem zelf niet. Wel hun bekendste nummer, maar hun andere singles vind ik veel mooier.

Ook niet bij mij in de lijst, om precies dezelfde redenen.

Ongelooflijk laag inderdaad, zal het LMR-syndroom zijn. Toch nog altijd mijn favoriete JD-single.

Ja, één van hun besten. Toch “maar” op drie hier.

dix
Niet hun beste nummer, wel hun mooiste liedje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.