MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Wel een leuk nummer, maar niet bij de beste 40 voor mij.

Guitar Hero 3 memories dit nummer, maar ik heb 'm niet.

De score tot nog toe:

3. Pink Floyd - Comfortably Numb
4. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay
9. Blondie - Atomic
10. Peter Gabriel - Games Without Frontiers
14. U2 - I Will Follow

Voorlopig:

6. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay / Annex (1980)
8. The Jam - Going Underground / The Dreams of Children (1980)
9. Simple Minds - I Travel / New Warm Skin (1980)
16. Japan - Gentlemen Take Polaroids / The Experience of Swimming / The Width of a Room / Burning Bridges (1980)

Magere score, maar er komen er zeker 5 bij.

De top 4 van RYM en nummer 7 en 17 zullen nog volgen denk ik zo.

Ja, dat lijkt me ook.

Geweldig nummer van DK. Vind deze beter dan California.

dix
Ik hoop nog op een verrassing uit het Midden-Oosten

Deze heb ik niet...

johan de witt schreef:
De top 4 van RYM en nummer 7 en 17 zullen nog volgen denk ik zo.

Of 3 x Echo en 3 x Siouxsie...you never know

herman schreef:
Geweldig nummer van DK. Vind deze beter dan California.

California is veel agressiever, dat maakt het voor mij in elk geval ook beter en met meer impact.
Plus dat de tekst me ook meer aanspreekt.

ranja schreef:
(quote)

California is veel agressiever, dat maakt het voor mij in elk geval ook beter en met meer impact.
Plus dat de tekst me ook meer aanspreekt.

Grappig, ik heb California nooit als agressief geassocieerd, eerder vrolijk. Komt denk ik door het refrein en het feit dat ik het leerde kennen op de dansvloer. Dat laatste geldt ook voor Cambodia overigens. Mooie van Cambodia vind ik het lange intro waardoor je helemaal het nummer wordt ingezogen. Beiden nummers werden destijds (eerste helft 00s) veel gedraaid op de studentenvereniging waar ik lid was.

Zoveel verschil zit er voor mij ook weer niet tussen trouwens. de ene 4,5* en de ander 4,25*.

herman schreef:
(quote)

Beiden nummers werden destijds (eerste helft 00s) veel gedraaid op de studentenvereniging waar ik lid was.

Kijk, dat is wat ook telt: een goede herinnering bij een song.

luigifort schreef:
(quote)

...you never know

Hi Gloss met You'll Never Know... nee, dat is volgend jaar: 1981. Lekker nummer hoor!

13 Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
17 U2 - I Will Follow

Mijn nummers 1 en 2 komen nog wel, maar dan houdt het waarschijnlijk ook op. Jullie hebben slecht gestemd, mensen!

Mijn nummer 2 is al geweest en mijn nummer 1 wordt ook de nummer 1 in deze singles top 20 aflevering, tenzij die kletskoppen roet in het eten gooien.

Mijn nummers 1 en 2 komen zeker nog en misschien nummer 18, en héél misschien nummer 8. De rest verwacht ik niet echt. Dat worden dan minimaal 6 en maximaal 8 overeenkomsten.

1. Talking Heads - The Great Curve / Born Under Punches (The Heat Goes On)
5. Pink Floyd - Comfortably Numb / Hey You
9. Madness - Embarrassment
16. Tom Petty and the Heartbreakers - Refugee
18. Blondie - Atomic

25. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
29. Peter Gabriel - Games Without Frontiers
33. OMD - Enola Gay

Waar blijft Kaatje Bos?

Op Bospop...

DjFrankie (moderator)
Mijn nummer 8 Dead Kennedys - Holiday in Cambodia 

herman schreef:
(quote)

Grappig, ik heb California nooit als agressief geassocieerd, eerder vrolijk. Komt denk ik door het refrein en het feit dat ik het leerde kennen op de dansvloer. Dat laatste geldt ook voor Cambodia overigens. Mooie van Cambodia vind ik het lange intro waardoor je helemaal het nummer wordt ingezogen. Beiden nummers werden destijds (eerste helft 00s) veel gedraaid op de studentenvereniging waar ik lid was.
Dat heb ik juist bij Cambodia, gezellie op vakantie... California met snerpende gitaar en bijtende zang en dat staccato op het eind, heerlijk.
In mijn tijd (93-97 ongeveer) werd weinig DK gedraaid, heel af en toe. Wel veel andere herrie zoals Prong, Clawfinger, NIN en qua punk vooral destijds nieuwere bands als green day, offspring en soms nofx. Weinig oude punk (ook afhankelijk van de dj van de avond natuurlijk), wel wave/ska/gothic etc.

Toch al 3 nummers uit mijn lijst.

06. Motörhead - Ace of spades
09. Peter Gabriel - Games without frontiers
19. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia

2 hits hier.

03. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
06. Martha and the Muffins - Echo Beach

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
(quote)

Grappig, ik heb California nooit als agressief geassocieerd, eerder vrolijk. Komt denk ik door het refrein en het feit dat ik het leerde kennen op de dansvloer. Dat laatste geldt ook voor Cambodia overigens. Mooie van Cambodia vind ik het lange intro waardoor je helemaal het nummer wordt ingezogen. Beiden nummers werden destijds (eerste helft 00s) veel gedraaid op de studentenvereniging waar ik lid van was.

Hier werd Too Drunk To Fxxx het meest gedraaid in onze sociëteit in het Venrayse.

Zaaf, laat ons niet langer in spanning...

zaaf
Er moet ook gewerkt worden beste luigi

zaaf
6. Visage - Fade to Grey
https://www.youtube.com/watch?v=tE4aiqyF92M

Punten : 373
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #17 voor 1980
Synthpop, New Romantic

De video bij deze single was een van de eerste clips van Godley/Creme. Tweede single en dikste hit van de groep van Steve Strange. Gaf de ontwikkeling van de New Romantics een zetje.

Ah, a beauty! Geweldig nummer dit, mijn nummer 3. Veel op gedanst in de alternatieve en in de gewone discotheek.

Edit: ik had die Duitse 'live'-clip beter niet kunnen zien... man, wat slecht gedaan

Precies die had ik verwacht nu.
Bij mij ook op 6.

Krijgen we nog het bos, twee keer JD, Bowie en TH.

zaaf schreef:
Er moet ook gewerkt worden beste luigi

Jij wordt hier nog steeds niet betaald?

Vooraf had ik Visage bij mezelf als top 10 geschat maar na het luisteren van de bedachte ca. top 25 bleek die na herschikking ineens onder de streep te staan... toch wel een heerlijk nummer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.