MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
johan de witt schreef:
Bij mij op 8. Jammer dat ze Winning niet als single kozen.

Die zou hier dan ook gelijk gaan winnen gok ik.

Verder erg blij met het schitterende Jezebel Spirit.

Bij mij op 27 maar prachtig werkje van een prachtige lp.

Verder geen Arno, Siouxie en Sound. De laatste over heen gekeken (maar had ook geen Top 20 gehaald), de middelste prima maar net niet en met onze Belgische vrind heb ik weinig tot niets.

Wat gaan we eigenlijk nog krijgen?

Ome Phil, Wenen, Prins, onze Electronische Duitse poppen, Byrne als bandleider en de Baas ofzo (plus dan nog een paar)

Ik hoop ook nog op een speciale groep en een grootmeester.

Ik vind deze wel beter dan Winning eigenlijk. Maar desondanks niet in mijn top 20, in tegenstelling tot Eno/Byrne.

Van de 12 die geweest zijn staat er slechts een kwart in mijn top 20, maar ja, de concurrentie was ook moordend in dit fantastische jaar.

01. The Cure - Charlotte Sometimes
04. Japan - Quiet Life
13. TC Matic - O La La La

zaaf
8. Soft Cell - Tainted Love
https://www.youtube.com/watch?v=CppOyay3UsM

Punten : 263
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #7 voor 1981
Synthpop, New Wave

Reeds in editie '65 bestemd door een tweetal. Maar dan het origineel natuurlijk. Almond leerde de '76 heropgenomen versie kennen en voegde de song toe aan de setlist van Soft Cell.
Producer Mike Thorne kende de song ook en was daar niet van onder de indruk, hoewel: "You could smell the coke on that second, Northern Soul version, it was really so over-ramped and so frantic. It was good for the dance floor, but I didn't like the record...when Soft Cell performed the song I heard a very novel sound and a very nice voice, so off we went."
De eerste take van Almond (zang) is de definitieve take geworden.

Hmmm deze had ik niet verwacht. Zeker niet zo hoog. Ach niet slecht maar over heel 1981 op de 8ste plek??

Ik had overigens wel een andere, Sex Dwarf toch een stukkie beter wat mij betreft.

Softcell ook gesneuveld in de concurrentiestrijd.

zaaf
ranja schreef:
Softcell ook gesneuveld in de concurrentiestrijd.
t was bij jou echt een prijzenslag

zaaf schreef:
(quote)
t was bij jou echt een prijzenslag

Een hoop troostprijzen uiteindelijk.... nu we zover in de top 20 zijn beland verwacht ik heel weinig meer van mijn lijst. Sommige hadden prima tussen 20 en 15 kunnen staan maar top 7 niet meer. Misschien nog 1 of hooguit 2.

Deze haalde het ook niet bij mij.
Andere Soft Cell wel, op 12.

dix
vigil schreef:

Misschien tegen beter weten in, maar ik zou nog graag de Here Jezus vergezeld door Communisme begroeten.

Tot nu toe 2 van mijn 20 en ik verwacht er niet veel meer van. Hooguit 3, maar 0 kan ik me ook voorstellen.

vigil schreef:
Hmmm deze had ik niet verwacht. Zeker niet zo hoog. Ach niet slecht maar over heel 1981 op de 8ste plek??

In 1981 een hele grote hit Tainted Love. En ook jaren daarna op de dansvloer. En zelfs bij RYM op #7.
En om het nog gekker te maken: bij mij op 2.

Alleen een grote kleine man overtrof dit nummer voor mij. Hij staat bij RYM op #6. Maar ik betwijfel of we hem nog in de top 7 krijgen hier. Zeker na weer een aantal bijzondere snuisterijen.

vigil schreef:

Ome Phil, Wenen, Prins, onze Electronische Duitse poppen, Byrne als bandleider en de Baas ofzo (plus dan nog een paar)

Hm, R.E.M toch ook nog, amsterdammers die met bandjes opnemen en Rush

Tainted Love is onverwoestbaar. Ruim in de top 10. Those disco days never come back.

zaaf
Rudi S schreef:
(quote)

amsterdammers die met bandjes opnemen
ik denk t ook

Ik moest zelf ook lachen.

vigil schreef:

Je noemt zomaar Prins en de Baas: ik hoop het. Net als Wenen. Byrne als bandleider hadden we vorig jaar al. Zou datzelfde nummer er toch niet 2x in staan?

Verder hoop ik op de Premier League en 'jouw' (?) Orkest. Of zie je dat donker in?

Ik nog niet (want ik heb hem nog niet gekraakt)

west schreef:
(quote)

Verder hoop ik op de Premier League en 'jouw' (?) Orkest. Of zie je dat donker in?

Nee die verwacht ik niet, volgend jaar met zeg maar part 2 op t podium

Tainted Love is zo'n raar nummer waarvan ik eigenlijk steeds denk dat het niet bij mijn smaak qua muziek zou moeten horen, maar ik ook elke keer als ik het hoor heel erg lekker vind en er op mee loop te swingen. Bij mij op 10.

The Sound had ik op 6. Die band ik heb pas echt ontdekt dankzij een ander geweldig spelletje. Iets met een album per jaar of zo

5. TC Matic - O La La La
7. The Sound - Sense of Purpose
9. Siouxsie and the Banshees - Spellbound
17. Grace Jones - I've Seen that Face Before

Ik hoop dat mijn nr 1 of 3 - van dezelfde band - nog gaat langskomen, maar vrees er een beetje voor.

Sound viel er bij mij net uit. Deze Soft Cell heb ik niet, wel 3 andere...

Zou het beste nummer van de beste Nederlandstalige band nog komen?

Poek schreef:
Zou het beste nummer van de beste Nederlandstalige band nog komen?

spannend hoor, maar dat zien we volgend jaar wel

zaaf
7. Prince - Controversy
https://www.youtube.com/watch?v=4gazNwzC4H0

Punten : 274
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : west

RYM's #6 voor 1981
Synth Funk

Behandelt de commotie over zijn persoon en verschijning. En om wat olie op het vuur te gooien voegt de grote kleine man het Onzevader toe, wat natuurlijk blasfemisch werd opgevat.

Prince, heerlijk nummer, bij mij ook op 7.

Nee, in geen velden of wegen...

Wel te verwachten natuurlijk

Toch altijd een haat-liefde voor Prince gehad. Snap wel dat hij hier bij is, maar hij zal niet snel in mijn top 20 geraken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.