Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 20 augustus 2019, 09:37 uur
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 09:44 uur
Ik had hem ook. Voor mij zijn beste en wellicht de enige die mijn top 20 zal halen.
1
zaaf
geplaatst: 20 augustus 2019, 11:26 uur
6. R.E.M. - Radio Free Europe
https://www.youtube.com/watch?v=2tRVSucPZPs
Punten : 280
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #5 voor 1981
Jangle Pop, Post-Punk
De eerste tastbare output van R.E.M. Inclusief trademark-style tekst van de hand van Stipe. De man heeft een prettig stemgeluid en een goed gevoel voor zangmelodieën. Laten we het daarop houden. Het liedje is lekker energiek, best leuk.
https://www.youtube.com/watch?v=2tRVSucPZPs
Punten : 280
Nom. : 14 x
RYM's #5 voor 1981
Jangle Pop, Post-Punk
De eerste tastbare output van R.E.M. Inclusief trademark-style tekst van de hand van Stipe. De man heeft een prettig stemgeluid en een goed gevoel voor zangmelodieën. Laten we het daarop houden. Het liedje is lekker energiek, best leuk.
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 11:30 uur
Niet in de punten maar wel erg goed natuurlijk, bij mij op 25
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:04 uur
REM bij mij op 6, deze versie sowieso beter dan de latere (staat ook in de goede versie op Eponymous, daar hoorde ik 'm voor het eerst en vond het meteen geweldig).
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:08 uur
herman schreef:
Ik had hem ook. Voor mij zijn beste en wellicht de enige die mijn top 20 zal halen.
(quote)
Eén van zijn beste songs inderdaad, ook voor deze fan. Live ook altijd weer genieten. Eén van de weinige nummers die hij zelden tot nooit oversloeg. Maar Herman, hij heeft toch echt nog een paar sterke ijzers in het vuur, zoals in het 'italo-jaar' 1984 en in 1987 om eens wat te noemen.
1
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:10 uur
Dit energieke, best leuke liedje stond bij mij op 4. Ik vermoed dat het niet de laatste keer zal zijn dat R.E.M. mijn top 20 haalt 

0
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:10 uur
Goed nummer van R.E.M., in dit sterke jaar 1981 bij mij 'maar' op nummer 30.
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:13 uur
In dit hele sterke jaar R.E.M. slechts op 18. Maar dat is natuurlijk belachelijk 

0
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:16 uur
Niet mijn drietal, die 8, 7 en 6. Heb vooral niet veel met de beginjaren van R.E.M.
1
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:24 uur
west schreef:
Eén van zijn beste songs inderdaad, ook voor deze fan. Live ook altijd weer genieten. Eén van de weinige nummers die hij zelden tot nooit oversloeg. Maar Herman, hij heeft toch echt nog een paar sterke ijzers in het vuur, zoals in het 'italo-jaar' 1984 en in 1987 om eens wat te noemen.
(quote)
Dat nummer uit 1987 stond op één van mijn eerste bandjes, maar ben het eigenlijk 30 jaar later pas echt gaan waarderen. Gaat zeker op de shortlist, die zou het inderdaad ook nog kunnen halen.
1
zaaf
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:47 uur
5. Clash - The Magnificent Seven
https://www.youtube.com/watch?v=ijiazWlawUY
Punten : 298
Nom. : 16 x
RYM's #23 voor 1981
Disco Rap, Dance-Punk, Funk
Jones stuitte in de VS op de ontwikkeling van hiphop en wilde daar op Sandinista! graag iets mee. Dus maakten ze Lightning Strikes en The Magnificent Seven. De laatste is gebouwd rond de bassriff, gespeeld door Norman Watt-Roy (van The Blockheads).
Eerste rapsong door een witte groep en een van de eerste rapsongs met politieke inhoud. Die inhoud ontstond overigens ter plekke, zo deed Strummer dat ook met die andere raptrack. Strummer freestyle
https://www.youtube.com/watch?v=ijiazWlawUY
Punten : 298
Nom. : 16 x
RYM's #23 voor 1981
Disco Rap, Dance-Punk, Funk
Jones stuitte in de VS op de ontwikkeling van hiphop en wilde daar op Sandinista! graag iets mee. Dus maakten ze Lightning Strikes en The Magnificent Seven. De laatste is gebouwd rond de bassriff, gespeeld door Norman Watt-Roy (van The Blockheads).
Eerste rapsong door een witte groep en een van de eerste rapsongs met politieke inhoud. Die inhoud ontstond overigens ter plekke, zo deed Strummer dat ook met die andere raptrack. Strummer freestyle

0
geplaatst: 20 augustus 2019, 12:50 uur
Totaal niet verwacht, ook totaal niet in mijn lijst.
Wel geinig verder.
Wel geinig verder.
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:07 uur
Leuk nummer, viel net af hier voor de onderste regionen. Had hem wel verwacht, maar zo rond plek 15-20 dus dit is een behoorlijke verrassing 

0
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:13 uur
Geen Clash voor mij. In 77 nog op de shortlist gestaan maar daar zal het bij blijven.
1
zaaf
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:17 uur
ranja schreef:
Geen Clash voor mij. In 77 nog op de shortlist gestaan maar daar zal het bij blijven.
kan ie eindelijk dansen...Geen Clash voor mij. In 77 nog op de shortlist gestaan maar daar zal het bij blijven.
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:17 uur
Heerlijk nummer van een fantastische band, maar dit is lang geen Armagideon Time. Ik had dit jaar een andere Clash-single ook hoger.
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:23 uur
Nee maar, al die lui hierboven hebben the Clash's The Magnificent Seven niet en ik wel? 
Het moet niet gekker worden!
Toch een klassiekertje? Op 19 bij mij.

Toch een klassiekertje? Op 19 bij mij.
0
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:24 uur
Ook een hit die ik in overweging heb genomen, maar het niet gehaald heeft. Toch leuk dat die hier staat.
2
geplaatst: 20 augustus 2019, 13:25 uur
west schreef:
Nee maar, al die lui hierboven hebben the Clash's The Magnificent Seven niet en ik wel?

Ik heb 'm wel. In mijn top tien zelfs, hoe cool zijn wij west? Durf te wedden dat zelfs Johnny Marr 'm in zijn lijstje had gebonjourd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.