MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Wat een aangename verrassing!

west schreef:
verrassing!

Toch niet, zekerheidje.
Mijn no. 2

west schreef:
Wat een aangename verrassing!

Ik had hem ook. Voor mij zijn beste en wellicht de enige die mijn top 20 zal halen.

zaaf
6. R.E.M. - Radio Free Europe
https://www.youtube.com/watch?v=2tRVSucPZPs

Punten : 280
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #5 voor 1981
Jangle Pop, Post-Punk

De eerste tastbare output van R.E.M. Inclusief trademark-style tekst van de hand van Stipe. De man heeft een prettig stemgeluid en een goed gevoel voor zangmelodieën. Laten we het daarop houden. Het liedje is lekker energiek, best leuk.

Niet in de punten maar wel erg goed natuurlijk, bij mij op 25

Mijn nummer 3. Klassieker.

Mijn nummer 12. Klassieker.

Mwah.

Wel een hele toffe Prince track, bij mij op #23.

Zo leuk dat Prince het haalt, mijn nummer 3.

REM bij mij op 6, deze versie sowieso beter dan de latere (staat ook in de goede versie op Eponymous, daar hoorde ik 'm voor het eerst en vond het meteen geweldig).

herman schreef:
(quote)

Ik had hem ook. Voor mij zijn beste en wellicht de enige die mijn top 20 zal halen.

Eén van zijn beste songs inderdaad, ook voor deze fan. Live ook altijd weer genieten. Eén van de weinige nummers die hij zelden tot nooit oversloeg. Maar Herman, hij heeft toch echt nog een paar sterke ijzers in het vuur, zoals in het 'italo-jaar' 1984 en in 1987 om eens wat te noemen.

Dit energieke, best leuke liedje stond bij mij op 4. Ik vermoed dat het niet de laatste keer zal zijn dat R.E.M. mijn top 20 haalt

Goed nummer van R.E.M., in dit sterke jaar 1981 bij mij 'maar' op nummer 30.

In dit hele sterke jaar R.E.M. slechts op 18. Maar dat is natuurlijk belachelijk

Niet mijn drietal, die 8, 7 en 6. Heb vooral niet veel met de beginjaren van R.E.M.

Nog niets uit mijn top 10 langsgekomen, gaaaaap.

west schreef:
(quote)

Eén van zijn beste songs inderdaad, ook voor deze fan. Live ook altijd weer genieten. Eén van de weinige nummers die hij zelden tot nooit oversloeg. Maar Herman, hij heeft toch echt nog een paar sterke ijzers in het vuur, zoals in het 'italo-jaar' 1984 en in 1987 om eens wat te noemen.

Dat nummer uit 1987 stond op één van mijn eerste bandjes, maar ben het eigenlijk 30 jaar later pas echt gaan waarderen. Gaat zeker op de shortlist, die zou het inderdaad ook nog kunnen halen.

R.E.M op 3 klassieker.

zaaf
5. Clash - The Magnificent Seven
https://www.youtube.com/watch?v=ijiazWlawUY

Punten : 298
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #23 voor 1981
Disco Rap, Dance-Punk, Funk

Jones stuitte in de VS op de ontwikkeling van hiphop en wilde daar op Sandinista! graag iets mee. Dus maakten ze Lightning Strikes en The Magnificent Seven. De laatste is gebouwd rond de bassriff, gespeeld door Norman Watt-Roy (van The Blockheads).
Eerste rapsong door een witte groep en een van de eerste rapsongs met politieke inhoud. Die inhoud ontstond overigens ter plekke, zo deed Strummer dat ook met die andere raptrack. Strummer freestyle

Totaal niet verwacht, ook totaal niet in mijn lijst.
Wel geinig verder.

Leuk nummer, viel net af hier voor de onderste regionen. Had hem wel verwacht, maar zo rond plek 15-20 dus dit is een behoorlijke verrassing

Geen Clash voor mij. In 77 nog op de shortlist gestaan maar daar zal het bij blijven.

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan

zaaf
ranja schreef:
Geen Clash voor mij. In 77 nog op de shortlist gestaan maar daar zal het bij blijven.
kan ie eindelijk dansen...

Heerlijk nummer van een fantastische band, maar dit is lang geen Armagideon Time. Ik had dit jaar een andere Clash-single ook hoger.

Nee maar, al die lui hierboven hebben the Clash's The Magnificent Seven niet en ik wel?
Het moet niet gekker worden!

Toch een klassiekertje? Op 19 bij mij.

Ook een hit die ik in overweging heb genomen, maar het niet gehaald heeft. Toch leuk dat die hier staat.

Viel net naast mijn lijst, maar wel een gave Clash-track.

west schreef:
Nee maar, al die lui hierboven hebben the Clash's The Magnificent Seven niet en ik wel?
Het moet niet gekker worden!

Ik heb 'm wel. In mijn top tien zelfs, hoe cool zijn wij west? Durf te wedden dat zelfs Johnny Marr 'm in zijn lijstje had gebonjourd.

dix
Oh. Clash vergeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:06 uur

geplaatst: vandaag om 19:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.