MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Mooie live versie van Sweet Dreams, zaaf.

Zelf klik ik ook graag deze Marilyn Manson versie aan:

Waterboys vind ik wel goed maar deze single toch geen top 20 materiaal.

Zes prima singles, maar geen ruimte voor in mijn top 20.

johan de witt schreef:
The Waterboys bij mij op 15, mijn tweede hit.

Welke bracht je als eerste uit dan?

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)
FLAGIO
Lukas schreef:
'Dansen! Dansen! Iedereen een hoedje op!'.

Teunnis schreef:
Nu even lekker dansen! Voetjes van de vloer! Dansen! Flagio! ???

& spaghetti eten

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Johnny come lately bij mij op 7!

luigifort schreef:
Johnny come lately bij mij op 7!

All through the county?

Frenkie! schreef:

Zelf klik ik ook graag deze Marilyn Manson versie aan:

toekomstmuziek.

Waterboys net binnen de punt(en), op 20

Knap debuut van de waterjongens. En de komende jaren worden ze nog beter.
12. The Chameleons - Up the Down Escalator
14. The Waterboys - A Girl Called Johnny
15. U2 - Sunday Bloody Sunday

Waterboys viel af bij de eerste schifting (zal ergens tussen 75 en 130 staan), maar Mr. Flagio is een voltreffer! Mijn #3. Dansen, dansen, dansen inderdaad.

U2 bij mij op 14, The Waterboys op 50.

vigil schreef:
Waterboys net binnen de punt(en), op 20

Dito

Enkel een match voorlopig met Eurythmics (19) en Chameleons (3). Had Up The Down Escalator veel hoger verwacht, is wellicht ook enigste nummer van die band dat mijn lijst gaat halen. Van U2 heb ik ander nummer.

zaaf schreef:

17. U2 - Sunday Bloody Sunday
De basis van de song werd geschreven door The Edge na een ruzie met zijn vriendin… Terug van honeymoon schreef Bono de tekst (het moet strijdbaar jongens!). Speciaal voor in het stadion.

Speciaal voor in het stadion? Het moet strijdbaar jongens?
Dit is nog de vrij vroege U2 en deze song gaat over het bloedblad waarbij 14 ongewapende jongens en mannen door Britse paratroepen werden neergeschoten. Zie ook:
Sunday Bloody Sunday - U2 - nporadio2.nl

zaaf
14. The The - This Is the Day
https://www.youtube.com/watch?v=aAue9jqLB74

Punten : 189
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #6 voor 1983
New Wave, Art Pop

Ook dit jaar een single van Matt, de uitgebreidere versie belandde op Soul Mining. Hij kreeg wat hulp van Paul Wickens (accordeon) en van Paul Boyle (viool) om tot een redelijk upbeat resultaat te komen, met wat kleine addertjes onder het groene gras.

13. Grandmaster Flash & Melle Mel - White Lines (Don't Don't Do It)
https://www.youtube.com/watch?v=f67UPPEkFNs

Punten : 202
Nom. : 10 x

RYM's #25 voor 1983
East Coast Hip Hop, Disco Rap, Conscious Hip Hop

Ha leuk, een bruggetje. Song geschreven door Mel(vin Glover) en de zangeres en schrijfster van het origineel van het een aantal keren genoemde Pillow Talk.
En weet je wat? Nog een! De baslijn is gesampled van een cover van Cavern, een single van Liquid Liquid.
De baslijn van de cover wordt gespeeld door de bekende bassist Doug Wimbish.
Ook hier wordt de naam van Grandmaster Flash gebruikt om het product aan de man te brengen, de naam was en is zeer fameus in de USA. Maar de goede man was inmiddels vertrokken bij het label...

Mijn derde hit, This is the Day, schopte het tot nummer 20.

7. The Chameleons - Up the Down Escalator / Monkeyland / Prisoners of the Sun (1983)
15. The Waterboys - A Girl Called Johnny / The Late Train to Heaven (1983)
20. The The - This Is the Day / Mental Health Process (1983)

Restjesdag voor mij. Elk nummer - op Mr. Flagio na - haalde net niet mijn lijst.

The The op zeven

Geen The The voor mij. En Grandmaster Flash in overweging genomen, maar er waren betere hiphopsingles.

De links naar Liquid Liquid en Pillow Talk zijn eigenlijk leuker dan het nummer zelf.

Trouwens ook een goede italo-cover van Pillow Talk in 1983, maar die haalde mijn lijst ook al niet.

The The gaat alleen in de 90s mijn lijst halen.

zaaf
12. R.E.M. - Talk About the Passion
https://www.youtube.com/watch?v=PNi7Kt0iOH4

Punten : 213
Nom. : 9 x

RYM's #31 voor 1983
Jangle Pop, Alternative Rock

Zg 'hungersong', al blijkt dat niet duidelijk (genoeg) uit de tekst. De clip die er in 1988 bij gemaakt is, spreekt daar duidelijker taal over. Opvolger van Radio Free Europe, uitgebracht op 12" in Europa, zonder succes.

11. Genesis - Mama
https://www.youtube.com/watch?v=G9bLDhThy4E

Punten : 216
Nom. : 10 x

RYM's #35 voor 1983
Progressive Pop, Pop Rock

Nee de song gaat niet over abortus, het behandelt het moedergevoel dat een jonge kerel heeft voor een oude hoer. Met drumcomputerpatroon van de hand van Rutherford, en zeer veel reverb wordt een sinister sfeertje geschapen. Met The Message-lachje als climax.

Deze van R.E.M. niet echt in overweging genomen. Mama van Genesis vond ik maar flauw en mocht er zeker niet bij.

Ah, de fanboy-update.

Collins heeft slechtere gezongen. R.E.M. in hun toptijd goed genoeg voor een 9e plek bij mij.

In de top 10 NO, TH, MJ, TS, wellicht nog een keer TS, Pr, TMC, SM, SoM, DB of nog een U2? O, de nummer 1 van Jordidj1 komt vast ook nog. Ik vrees dan dat de vrouwen met losse handen het niet gehaald hebben.

Deze van REM haalde het net niet. Volgend jaar weer, waarschijnlijk.

johan de witt schreef:
Mijn derde hit

Yup dat zijn ook mijn 3 treffers en dan zal jij dus ook de zojuist geplaatste REM single (mijn nummer 5) hebben

Poek schreef:

In de top 10 NO, TH, MJ, TS, wellicht nog een keer TS, Pr, TMC, SM, SoM, DB of nog een U2? O, de nummer 1 van Jordidj1 komt vast ook nog. Ik vrees dan dat de vrouwen met losse handen het niet gehaald hebben.
Vergeet TU niet

ranja schreef:
Vergeet TU niet

Weten zij niet. Bovendien moet ze plaats maken, schat.

Rudi S schreef:
(quote)

Yup dat zijn ook mijn 3 treffers en dan zal jij dus ook de zojuist geplaatste REM single (mijn nummer 5) hebben

Inderdaad, ook deze was een succes bij mij, nummer 8

7. The Chameleons - Up the Down Escalator / Monkeyland / Prisoners of the Sun (1983)
8. R.E.M. - Talk About the Passion / Shaking Through / Carnival of Sorts (Box Cars) / 1,000,000 (1983)
15. The Waterboys - A Girl Called Johnny / The Late Train to Heaven (1983)
20. The The - This Is the Day / Mental Health Process (1983)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:04 uur

geplaatst: vandaag om 22:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.