Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 2 september 2019, 18:52 uur
Ach, lit dy Hollanders doch swetse. Dy hawwe neat wêr se sels grutsk op wêze kinne.
Even bijgelezen na een dagje werken. Zo waar 4 treffers; Genesis op 8, Waterboys op 5, U2 op 4 en R.E.M. op 3.
1
geplaatst: 2 september 2019, 19:00 uur
Dit, bij mij zelfs op 4.

1. The Smiths - Hand in Glove / Handsome Devil
4. Genesis - Mama
5. The The - This Is the Day
19. Mr. Flagio - Take a Chance
1
zaaf
geplaatst: 2 september 2019, 20:07 uur
9. Depeche Mode - Everything Counts
https://www.youtube.com/watch?v=CzqqVFb9p4U
Punten : 249
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Lukas
RYM's #12 voor 1983
Synthpop
Hebzucht en corruptie in de 80's. Hoewel hier te lande nog maar een mager hitje werd dit elders toch een redelijk commercieel succes. Met als nieuwigheid dat het de eerste song is waarop de beide leadzangers hun deel hebben.
Sterke song, bijna in mijn lijst.
https://www.youtube.com/watch?v=CzqqVFb9p4U
Punten : 249
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Lukas
RYM's #12 voor 1983
Synthpop
Hebzucht en corruptie in de 80's. Hoewel hier te lande nog maar een mager hitje werd dit elders toch een redelijk commercieel succes. Met als nieuwigheid dat het de eerste song is waarop de beide leadzangers hun deel hebben.
Sterke song, bijna in mijn lijst.
0
geplaatst: 2 september 2019, 20:14 uur
WTF
In 1983 deed ik savonds vakkenvullen bij Appie. Daar kwam deze vaak op het tapedeck voorbij, knalhard. Het was duidelijk een favoriet. Zelf had ik -jawel- The Smiths een keer meegenomen en gedraaid, was geen succes
Later nooit meer gehoord. Nu hier, verrassend hoor.
1
geplaatst: 2 september 2019, 20:15 uur
Wat krijg je als The Smiths Italo hadden gemaakt? Depeche Mode.
0
geplaatst: 2 september 2019, 20:23 uur
Ik had nog nooit gehoord van Mr. Flagio, dus het nummer toch maar eens opzoeken via YouTube. En ik denk dat ik het bij deze ene keer ga houden... 

0
geplaatst: 2 september 2019, 20:25 uur
Depeche Mode heb ik nog op singletje. Het hoesje was van stevig karton, in plaats van slap papier. Mijn liefde voor DM is in de eerste jaren daarna snel weggezakt. Kwam na 1990 weer iets terug.
3
zaaf
geplaatst: 2 september 2019, 20:26 uur
Film Pegasus schreef:
Ik had nog nooit gehoord van Mr. Flagio, dus het nummer toch maar eens opzoeken via YouTube. En ik denk dat ik het bij deze ene keer ga houden...
je kan ook op het hoesje klikken he...Ik had nog nooit gehoord van Mr. Flagio, dus het nummer toch maar eens opzoeken via YouTube. En ik denk dat ik het bij deze ene keer ga houden...
1
zaaf
geplaatst: 2 september 2019, 20:27 uur
EttaJamesBrown schreef:
Depeche Mode heb ik nog op singletje. Het hoesje was van stevig karton, in plaats van slap papier. Mijn liefde voor DM is in de eerste jaren daarna snel weggezakt. Kwam na 1990 weer iets terug.
je bent meer van slap papier?Depeche Mode heb ik nog op singletje. Het hoesje was van stevig karton, in plaats van slap papier. Mijn liefde voor DM is in de eerste jaren daarna snel weggezakt. Kwam na 1990 weer iets terug.
0
geplaatst: 2 september 2019, 20:28 uur
zaaf schreef:
je kan ook op het hoesje klikken he...
Was die maar van karton. Wat komt hier een hoop sooi langs.je kan ook op het hoesje klikken he...
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:09 uur
3. The Smiths - Hand in Glove
4. Depeche Mode - Everything Counts
12. The Chameleons - Up the Down Escalator
14. The Waterboys - A Girl Called Johnny
15. U2 - Sunday Bloody Sunday
Gaat lekker zo! Misschien wel de beste Depeche.
4. Depeche Mode - Everything Counts
12. The Chameleons - Up the Down Escalator
14. The Waterboys - A Girl Called Johnny
15. U2 - Sunday Bloody Sunday
Gaat lekker zo! Misschien wel de beste Depeche.
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:19 uur
Als die het al niet haalt, dan ben je ook niet zo'n enorme Smiths-fan? Voor mij zijn 82-83-84 hun beste jaren.
Ik had deze Smiths op 12 en een ander nog hoger...
Helaas geen plek meer voor Depeche Mode. Toffe band, maar nooit een klik gehad met dit nummer.
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:19 uur
Ik beleef 1983 hier opnieuw. Het is de opkomst van MTV en tegelijkertijd de teloorgang van wat ik de vooruitstrevende radio (VARA) noemde. Tegelijk met de gitaren werden de leuke liedjes aan de wilgen gehangen. Je kon beter naar de TROS of de AVRO luisteren. Gelukkig hadden we nog de KRO met Het Weeshuis van de Hits.
Tot nu toe heb ik 2 overeenkomsten met de eindlijst en van de rest vind ik alleen The Chameleons goed.
Tot nu toe heb ik 2 overeenkomsten met de eindlijst en van de rest vind ik alleen The Chameleons goed.
1
geplaatst: 2 september 2019, 21:20 uur
Bonk schreef:
Ach, lit dy Hollanders doch swetse. Dy hawwe neat wêr se sels grutsk op wêze kinne.
(quote)
Al krijg ik 1000 euro, echt geen idee wat je hier loopt te bazelen

0
geplaatst: 2 september 2019, 21:22 uur
herman schreef:
Als die het al niet haalt, dan ben je ook niet zo'n enorme Smiths-fan? Voor mij zijn 82-83-84 hun beste jaren.
Niet enorm nee, vind vooral de uptempo nummers goed. Ik heb wel een aantal abums maar Morrissey solo heb ik ook nooit wat mee gehad, z'n zang staat me soms toch wat tegen. De muziek moet het dan goedmaken (quote)
In 1986 halen ze m'n lijst vrijwel zeker wel, misschien wel met 2 tegelijk zelfs.
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:26 uur
ranja schreef:
In 1986 halen ze m'n lijst vrijwel zeker wel, misschien wel met 2 tegelijk zelfs.
(quote)
Niet enorm nee, vind vooral de uptempo nummers goed. Ik heb wel een aantal abums maar Morrissey solo heb ik ook nooit wat mee gehad, z'n zang staat me soms toch wat tegen. De muziek moet het dan goedmaken
In 1986 halen ze m'n lijst vrijwel zeker wel, misschien wel met 2 tegelijk zelfs. En de teksten natuurlijk! Ik vind Morrissey's zang ook het minst interessante aan de band.
En z'n arrogantie natuurlijk.
2
zaaf
geplaatst: 2 september 2019, 21:28 uur
8. Mike Oldfield - Moonlight Shadow
https://www.youtube.com/watch?v=JECCrxJbSgA
Punten : 259
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : jordidj1
RYM's #30 voor 1983
Pop Rock
Of de song nou over de moord op John Lennon gaat, hoewel er tekstueel dan zaken weer niet zouden kloppen, laat Oldfield in het midden. Hij arriveerde wel in NY die bewuste avond "en het zal wel meegespeeld hebben".
Hij speelde al een tijdje met Maggie Reilly, terwijl zij de vriendin van een van zijn roadies was, maar de song werd aanvankelijk ingezongen door Hazel O'Connor.
Jammer dat bij mij het gevoel voor deze song ten enenmale ontbreekt dat Jordi juist zo mooi in zijn top 100 beschreef.
https://www.youtube.com/watch?v=JECCrxJbSgA
Punten : 259
Nom. : 12 x
Nr. 1 van : jordidj1
RYM's #30 voor 1983
Pop Rock
Of de song nou over de moord op John Lennon gaat, hoewel er tekstueel dan zaken weer niet zouden kloppen, laat Oldfield in het midden. Hij arriveerde wel in NY die bewuste avond "en het zal wel meegespeeld hebben".
Hij speelde al een tijdje met Maggie Reilly, terwijl zij de vriendin van een van zijn roadies was, maar de song werd aanvankelijk ingezongen door Hazel O'Connor.
Jammer dat bij mij het gevoel voor deze song ten enenmale ontbreekt dat Jordi juist zo mooi in zijn top 100 beschreef.
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:29 uur
Goh, echt waar. Moonlight Shadow? 
Wel in mijn playlist hoor Jordi (want ik had 'm vroeguh als singletje)
8. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This)
12 Grandmaster Flash & Melle Mel - White Lines (Don't Do It)
14 U2 - Sunday Bloody Sunday

Wel in mijn playlist hoor Jordi (want ik had 'm vroeguh als singletje)
8. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This)
12 Grandmaster Flash & Melle Mel - White Lines (Don't Do It)
14 U2 - Sunday Bloody Sunday
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:37 uur
Koenr schreef:
En de teksten natuurlijk! Ik vind Morrissey's zang ook het minst interessante aan de band.
En de teksten natuurlijk! Ik vind Morrissey's zang ook het minst interessante aan de band.
Yep.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing"
I said: "That's nothing - you should hear me play piano"
I said: "That's nothing - you should hear me play piano"
0
geplaatst: 2 september 2019, 21:51 uur
04. The Waterboys - A girl called Johnny
18. Mike Oldfield - Moonlight shadow
19. Eurythmics - Sweet dreams
20. Tom Waits - In the neighborhood
De onderste nummers uit mijn lijst doen het goed. Kan is klein dat mijn nr 1 nog zal komen.
18. Mike Oldfield - Moonlight shadow
19. Eurythmics - Sweet dreams
20. Tom Waits - In the neighborhood
De onderste nummers uit mijn lijst doen het goed. Kan is klein dat mijn nr 1 nog zal komen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.