MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Het is een bekende filosofische vraag: bestaat een single als ie niet op RYM staat?

Poek schreef:
Het is een bekende filosofische vraag: bestaat een single als ie niet op RYM staat?

Als de hoes is gemaakt van een boom die omviel toen er niemand in het bos was niet. Anders wel.

Poek schreef:
Is het niet: als ie wel op RYM staat, maar niemand ziet het?

Poek schreef:

Je kunt 'm zelf makkelijk toevoegen hoor
Ik weet overigens vrij zeker dat er albums en singles op RYM staan die niet bestaan maar nog niet ontdekt zijn. Het is de laatste jaren wel wat lastiger geworden aangezien bij nieuwe artiesten het profiel, hoe minimaal ook, al gekeurd wordt; dat geldt voor releases nog niet echt.

Ik moet aan Cher denken met If I Could Turn Back Time, maar dat lijkt me stug

Casartelli (moderator)
't Is nog een beetje vroeg voor Kayak - bovendien meer een boy groupie.

Wervelwind in Weert en Velsen-Zuid!

De tante van de laatste tourwinnaar, denk ik.

Johnny Hates Jazz?

Irma Thomas?

Wintertime love - The Traindoors

remcodulac schreef:
Irma Thomas?

Check! Jij gaat door voor de caravan!

EttaJamesBrown schreef:
Wintertime love - The Traindoors

En jij krijgt de poedelprijs voor de meest originele inzending!

west schreef:
(quote)

Check! Jij gaat door voor de caravan!

En ik maar denken Summer Is Over van Dusty Springfield. De link naar Irma snap ik niet zo, maar het nummer staat op mijn shortlist. Net als Breakaway trouwens. 2 nummers die veel bekender zijn in latere coverversies.

herman schreef:
De link naar Irma snap ik niet zo

Thomas the Tank Engine

Thanks. Nooit van gehoord eigenlijk, zo leer je nog eens wat.

herman schreef:

Heb zelf geen kinderen maar wel een neefje van bijna 6. Dan leer je ook nog eens wat

herman schreef:
(quote)

. Net als Breakaway trouwens. 2 nummers die veel bekender zijn in latere coverversies.

Bij Breakaway is natuurlijk de vraag, als de schrijver van het nummer(Jackie de Shannon) het eerder opneemt en (veel) later uitbrengt, wat is dan het origineel?
Overigens vind ik de versie van Irma wel de minste van de 4 die ik ken (naast Jackie en Irma natuurlijk Tracey en ook Beryl Thomas die qua sound het dichtst bij die van Tracey zit)

ranja schreef:
(quote)

Bij Breakaway is natuurlijk de vraag, als de schrijver van het nummer(Jackie de Shannon) het eerder opneemt en (veel) later uitbrengt, wat is dan het origineel?Overigens vind ik de versie van Irma wel de minste van de 4 die ik ken...

Ik bedoelde dus niet Breakaway.

herman schreef:
(quote)

het nummer staat op mijn shortlist. Net als Breakaway trouwens. 2 nummers die veel bekender zijn in latere coverversies.

Ik vind het gospel koor hierop erg fijn, net als Irma trouwens.

West is niet zo'n wielerliefhebber, geloof ik

En voor Herman: de naam staat in het adres van het plaatje.

Het was wel heel hard selecteren voor deze periode. Alleen de monumenten blijven over.
https://news.images.itv.com/image/file/470103/stream_img.jpg

(quote)

Wielerliefhebber? Bedoel je deze?

Ik had het vermoeden dat je mijn cryptische omschrijving van het antwoord om 13:10 niet door had. Of toch wel?

ranja schreef:
(quote)

Bij Breakaway is natuurlijk de vraag, als de schrijver van het nummer(Jackie de Shannon) het eerder opneemt en (veel) later uitbrengt, wat is dan het origineel?

Ja, dat is wel lastig bij sommige nummers. I Heard It Through The Grapevine is ook zo'n geval.
Maar als Jackie het zelf niet eerder heeft uitgevoerd, dan is het hier gewoon Irma vind ik.

herman schreef:
(quote)

Ja, dat is wel lastig bij sommige nummers. I Heard It Through The Grapevine is ook zo'n geval.
Maar als Jackie het zelf niet eerder heeft uitgevoerd, dan is het hier gewoon Irma vind ik.

Op de verzamelaar die ik van haar heb staat een opname uit 1963 - een jaar eerder dus dan Irma, maar 'previously unreleased' tot 1994

Poek schreef:
(quote)

Ik had het vermoeden dat je mijn cryptische omschrijving van het antwoord om 13:10 niet door had. Of toch wel?

Verdraaid! Ik moet wel opletten. Ook goed: ook jij gaat door voor de caravan.

herman schreef:

Aangezien de hints volledig worden uitgelegd met het antwoord erbij is het ook niet echt nodig om op de hoogte te zijn...

https://www.ekonoom.nl/media/catalog/product/w/a/watermeloen2.jpg

vigil schreef:
(quote)

Aangezien de hints volledig worden uitgelegd met het antwoord erbij is het ook niet echt nodig om op de hoogte te zijn...

Oké, dan doe ik een hele moeilijke zonder uitleg...
http://1.bp.blogspot.com/-WuutkdBblSk/Une06fLSYSI/AAAAAAAAAuE/UZZEw2hHqNM/s1600/house_of_the_rising_sun_by_flipperthetuna.jpg

De mijne is met de post mee, 1964 had op zich wel een eigen editie mogen krijgen vind ik (al heb ik wel het meeste uit 1963).

1962 5x
1963 8x
1964 7x

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.