MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Allebei niet, Bowie helemaal overheen gekeken. Kan me niet herinneren dat ik m bij RYM tegen kwam. Bowie/Jagger zag ik wel...

luigifort schreef:
Allebei niet, Bowie helemaal overheen gekeken. Kan me niet herinneren dat ik m bij RYM tegen kwam. Bowie/Jagger zag ik wel...

Plek 73, op pagina 2. Niet zo heel diep verstopt dus.

Daar zou die bij mij ook ongeveer staan denk ik.

Bowie had ik op 16. Niet een van zijn beste, maar wel zo mooi gezongen dat ik er altijd een brok van in mijn keel krijg.

Prince-nummer ook leuk, maar niet in mijn top 50..

dix
Op maandagochtend hoop je op een obscure verrassing in zaaf's lijst. Vandaag krijgen we Prince en Bowie

zaaf
dix schreef:
Op maandagochtend hoop je op een obscure verrassing in zaaf's lijst.
dat is grappig, want die krijg je op maandag nooit te zien.

zaaf
18. Tears for Fears - Head Over Heels
https://www.youtube.com/watch?v=Tmwzx7IG1nA

Punten : 189
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #14 voor 1985
Pop Rock, Synthpop

De song was altijd een setje met 'Broken' en was een paar jaar eerder geschreven - Broken stond reeds op de B-kant van Pale Shelter.
Orzabal over Head Over Heels: It is basically a romantic love song and one of the most simple tracks that Tears for Fears have ever recorded. It is a romance song that goes a bit perverse at the end.

17. Marillion - Kayleigh
https://www.youtube.com/watch?v=41wXxbXxJcY

Punten : 193
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Frenkie!, Bonk

RYM's #82 voor 1985
Neo-Prog, Pop Rock

Grootste hit voor Marillion. Song is bedoeld als 'sorry' voor al-de-dames met wie Fish een relatie had opgeofferd ten faveure van zijn eigen doelen. De song gaf een boost aan de naam, ook hier te lande.

Ik heb wel een Marillion liedje maar niet deze, 1 uit 4.

Dit duo is een heel pak beter dan de 1ste update.

Head over Heels bij mij op 13
Kayleigh op 6

Head Over Heels wel leuk (hoewel minder dan dezelfde titel van de Gogo's uit 1984) maar geen top 20.

Hm, een andere Bowie en een andere TFF.

Sinds Donnie Darko is Head Over Heels mijn favoriet van Tears for Fears, geweldige scene in een geweldige film. Mijn #4.

Kayleigh is mijn eerste hit, de rest staat in de bubbling under.

No hits yet.

Head over Heels op 14!

Kayleigh... tja. Kwam op elke verzamel cd wel terug in de nineties, en dat zorgde voor behoorlijk wat overkill.

Maar deze single was magisch voor mij in die tijd. Die mooie overgang op Misplaced Childhood, de totale sfeer op dat album, en het vooral het niet/nauwelijks zijn van een hit in die tijd.

Toch maar op één gezet.

vigil schreef:
Dit duo is een heel pak beter dan de 1ste update.

Head over Heels bij mij op 13
Kayleigh op 6

Nou...

Prince op 2, vooral vanwege She's Always In My Hair.
Bowie op 15: altijd een mooie single gevonden.

Head over Heals en het lieve Kayleigh in mijn playlist.

dix
zaaf schreef:
dat is grappig, want die krijg je op maandag nooit te zien.
Wát, komt Hüsker Dü pas morgen? Je maakt me blij

Kayleigh is het enige nummer van Marillion dat in Vlaanderen in de hitlijsten is geraakt. Waar het dan ook maar 1 week vol hield. Was de groep veel succesvoller in Nederland? (oprechte vraag) De band komt hier wel meer langs. Buiten dit ok nummer vind ik het nu niet zo bijzonder.

zaaf
Film Pegasus schreef:
Kayleigh is het enige nummer van Marillion dat in Vlaanderen in de hitlijsten is geraakt. Waar het dan ook maar 1 week vol hield. Was de groep veel succesvoller in Nederland? (oprechte vraag) De band komt hier wel meer langs. Buiten dit ok nummer vind ik het nu niet zo bijzonder.
ja de groep heeft een stuk of 6 kleinere hitjes gehad, Kayleigh deed het niet fantastisch maar wel ok.

herman schreef:
Sinds Donnie Darko is Head Over Heels mijn favoriet van Tears for Fears, geweldige scene in een geweldige film. Mijn #4.

Film ken ik (nog) niet, maar desondanks ook hier een favoriet van de band. Resulteerde in plek 12, heb er dit jaar nog eentje van ze maar die staat wat lager.

/edit: tevens m'n favoriet van die "literal videos" rage van een aantal jaren terug

OMG heb jij Donnie Darko nog niet eens gezien?! Geniale film, lekker vaag ❤️

GrafGantz schreef:

Film ken ik (nog) niet

No. 1 van 1984 zit ook in die film.

Rudi S schreef:
(quote)

4 real? Jeetje, ik moet ‘m gauw weer eens herbekijken.

Rudi S schreef:
(quote)

Dat was slechts mijn nummer 13, dus ik denk dat ik die film nu maar skip.

Rudi S schreef:
(quote)

Net als de nummer 5 van 1980.

zaaf
16. Cure - In Between Days
https://www.youtube.com/watch?v=1Iw36ikgTvM

Punten : 206
Nom. : 10x

RYM's #4 voor 1985
New Wave, Jangle Pop

Upbeat geluid van The Cure, waar ze al even mee aan het rommelen waren. De tekst is iets minder upbeat, maar dat mag de pret niet drukken.

15. Waterboys - The Whole of the Moon
https://www.youtube.com/watch?v=to3sZbBp450

Punten : 208
Nom. : 11 x

RYM's #19 voor 1985
Pop Rock

Grootste hit van de Boys. Als je van volle orkestratie houdt, is dit je plaat.

Beide niet overwogen...

GrafGantz schreef:
(quote)

Film ken ik (nog) niet, maar desondanks ook hier een favoriet van de band. Resulteerde in plek 12, heb er dit jaar nog eentje van ze maar die staat wat lager.

/edit: tevens m'n favoriet van die "literal videos" rage van een aantal jaren terug

(embed)

Geweldige film. Kan me nog wel herinneren dat ik hem destijds in de bioscoop zag, was toen gelijk een van mijn favoriete films. In de jaren daarna nog een paar keer op DVD bekeken en een jaar of 2 terug weer eens in de bios. Het speelt zich af ten tijde van de Amerikaanse presidentsverkiezingen in '88, dus veel muziek uit die tijd (naast TfF o.a. ook Echo and the Bunnymen, The Church, etc).

Heerlijk nummer van The Waterboys, ook al live gezien en niet teleurgesteld.
Van The Cure heb ik een andere single.

16. The Waterboys - The whole of the moon

Ah, twee toppers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:25 uur

geplaatst: vandaag om 03:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.