MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Updateje heur!
Waterboys op 8, Cure op 11, maar allebei top 5 materiaal!

Ik hanteer al sinds een flink aantal weken voor mezelf de stelregel per jaar één single per artiest. Slaat natuurlijk eigenlijk nergens op, maar vind het voor mezelf wel mooi om zo veel mogelijk variatie ( in ieder geval qua uitvoerenden) in de lijst te hebben. Dat zat me deze week wel wat in de weg, die zelfgekozen discutabele principes. Na lang afwegen werd het dus deze van Marillion en een andere van Tears for Fears en the Waterboys, maar dat waren moeilijke keuzes. Anderzijds was er nu wel ruimte voor ander moois in mijn lijst.

Ah , The Waterboys heb ik ook.

En een andere Cure en deze Waterboys mijn nummer 21

Dus 0/6

Bonk schreef:
Ik hanteer al sinds een flink aantal weken voor mezelf de stelregel per jaar één single per artiest. Slaat natuurlijk eigenlijk nergens op...

Niet te hard oordelen, daar is vast goed over nagedacht.

Leuke Waterboys maar ik denk toch het minste nummer van het geweldige This is the Sea album. Nee, dan die andere single van dat album. Dat knalt er nog eens in. Die staat heel hoog bij mij The Whole dus niet

vigil schreef:
Leuke Waterboys maar ik denk toch het minste nummer van het geweldige This is the Sea album. Nee, dan die andere single van dat album. Dat knalt er nog eens in. Die staat heel hoog bij mij The Whole dus niet

Eens, op alle punten.

The Cure bij mij net niet, Waterboys dik op 3. Geweldig nummer vanaf de eerste keer dat ik die hoorde en een vaste waarde in mijn top 100 allertijden.

Heerlijk, heerlijk. Van beide platen heb ik een andere.....in a special place.

dix
EttaJamesBrown schreef:
Heerlijk, heerlijk. Van beide platen heb ik een andere.....in a special place.
De kachel?

Film Pegasus schreef:
Kayleigh is het enige nummer van Marillion dat in Vlaanderen in de hitlijsten is geraakt. Waar het dan ook maar 1 week vol hield. Was de groep veel succesvoller in Nederland? (oprechte vraag) De band komt hier wel meer langs.

Marillion heeft in NL een behoorlijk grote en trouwe fanbase. Ze komen ook elk jaar wel 2 a 3 keer optreden. In België volgens mij vrijwel nooit. Kayleigh was een hit maar niet heel groot (16de plek), veel mensen gingen voor het album Misplaced Childhood welke wel in de Top 10 kwam. Het nummer is wel al jaren van vaste waarde in de div top zoveel aller tijden lijstjes.

De band heeft hier 6 x in de Top 40 gestaan. 2 x met Fish en 4 x met Hogarth. De laatste heeft ook de grootste hit in NL ingezongen, dat is Cover my Eyes en die kwam tot 13.

Zonder te veel af te wijken, kan het zijn dat progrock jaren '80 in Nederland sowieso beter deed dan in Vlaanderen waar Vlaanderen/België eerder new wave en gaandeweg beats/new beat het goed deed?

Zou kunnen, al wisten behalve Marillion maar weinig (tot geen) progbands in de 80's echt door te breken bij het grote publiek. New wave was hier ook groot. New Beat was wel veel meer een Belgische aangelegenheid maar het trekt wel een heel ander publiek denk ik zo

Wrathchild1
Hey ....nice?.

Niet meegedaan,maar zou Bowie en Waterboys in mijn Top 20 hebben gehad tot dusver. Zal dit jaar even verder volgen.

Eindelijk, we zijn los!

5. The Cure - In Between Days / The Exploding Boy (1985)
13. The Waterboys - The Whole of the Moon / Medicine Jack (1985)

Had beiden wel hoger verwacht eerlijk gezegd...

Ah, The Whole of the Moon heb ik donkergrijs gedraaid. Geweldig nummer, in mijn top 10, 10,10, 10...

vigil schreef:

Zijn we het alweer niet eens.

Die andere vind ik meer een goed albumnummer. Oh: ik vind het ook een geweldig album. Dat dan weer wel.

Jij hebt gelijk west.

DjFrankie (moderator)
Het is nog niet veel, sowieso een andere Waterboys, en die van Marillion, Prince en The Cure behoren tot het minste wat ze hebben uitgebracht. Verwacht echter nog heel wat fraais, morgen

Ja met name de afterparty met het altijd weer obscure lijstje van zaaf

Misschien moet je het meegemaakt hebben, The Whole of the Moon bij Curry & van Inkel en in de top 40, geweldig. Ik kan me niet herinneren die andere single ooit op de radio gehoord te hebben.

DjFrankie (moderator)
ranja schreef:
Misschien moet je het meegemaakt hebben, The Whole of the Moon bij Curry & van Inkel en in de top 40, geweldig. Ik kan me niet herinneren die andere single ooit op de radio gehoord te hebben.

Heb ik meegemaakt, zelfs live op pinkpop 1986. VPRO draaide die andere wel, ik rookte het toen mijn vrienden Samson

DjFrankie schreef:
Verwacht echter nog heel wat fraais, morgen

Leuk dat je zo uitkijkt naar mijn lijstje.

zaaf
14. Madonna - Into the Groove
https://www.youtube.com/watch?v=8mQgGMAfKEU

Punten : 208
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #16 voor 1985
Freestyle, Dance-Pop

Hoewel geschreven voor een vriendje van haar besloot Madonna de song te gebruiken voor de film Desperately Seeking Susan. Vriendje boos, so what. Het nummer kwam uiteindelijk niet op het soundtrackalbum maar op haar 2e, Like A Virgin.
Enigszins dubbelzinnige dansvloertrack.

13. Smiths - The Headmaster Ritual 
https://www.youtube.com/watch?v=iZam2W2oYtE

Punten : 213
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #20 voor 1985
Jangle Pop, Indie Pop

Naar mijn smaak het prettigste nummer dat origineel op Meat Is Murder staat. Niet omdat het anti-lijfstraf is hoor.

DjFrankie (moderator)
Wederom een andere chips, maar deze is wel een topper. Zal zeker in herman zijn lijst voorkomen denk ik.

zaaf
Is Herman van de lijfstraffen?

Deze van Madonna bij mij op 13. Dress You Up en Crazy for You in de tiplijst maar geen top 20.

Een van mijn smitties, was bij mij ook de laagste vh stel

Op 5, bij mij ook de laagste.

Mijn derde hit, op nummer 3.

3. The Smiths - The Headmaster Ritual / Oscillate Wildly (1985)
5. The Cure - In Between Days / The Exploding Boy (1985)
13. The Waterboys - The Whole of the Moon / Medicine Jack (1985)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.