MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
luigifort schreef:
Prachtige van DM, bij tussen 20 en 50.

Je hebt je verschreven: tussen de 20 en 30 toch?

Bij mij heeft DM hun kans wel gehad (zonder ze echt serieus overwogen te hebben trouwens), in de 90s zullen ze kansloos zijn.

ranja schreef:
Bij mij heeft DM hun kans wel gehad (zonder ze echt serieus overwogen te hebben trouwens), in de 90s zullen ze kansloos zijn.

Maar hun beste album is uit 1990!! (eerste single hiervan overigens uit 1989, maar dit terzijde)

GrafGantz schreef:
(quote)

Maar hun beste album is uit 1990!! (eerste single hiervan overigens uit 1989, maar dit terzijde)

Maar als ze het in de 80s al niet halen (bij mij) dan met de toegenomen concurrentie in de 90s zeker niet.

ranja schreef:
(quote)

Maar als ze het in de 80s al niet halen (bij mij) dan met de toegenomen concurrentie in de 90s zeker niet.

Mijn bescheiden mening is dat dit 1986 en ik weet inmiddels ook 1987 minder sterke jaren zijn als 1981-1985. Er is een mooie top 20 van te maken, maar mijn playlist is een stuk korter.

zaaf
18. Pet Shop Boys - Suburbia
https://www.youtube.com/watch?v=dLV45erwETQ

Punten : 182
Nom. : 10x
Nr. 1 van : vigil

RYM's #18 voor 1986
Synthpop

En deze jongens halen het ook. 2e en grootste hit in de 80's voor ze (hier althans) en populair genoeg in dit spel. Over verveling als aanstichter van geweld.

17. Prince and The Revolution - Kiss
https://www.youtube.com/watch?v=CkrT9u7ms1c

Punten : 185
Nom. : 9x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #13 voor 1986
Synth Funk, Contemporary R&B, Film Soundtrack

Prince had weer een in oorsprong country-achtig nummer op tape gezet en gaf dat aan Mazarati, de band van de bassist van The Revolution, Brown Mark om mee te spelen. Die maakte er samen met producer David Z (broer van drummer Bobby Z) een kale funker van, waarna Prince het nummer terughaalde en ver'Prince'te. Ze kregen er wel een ander nummer voor in de plaats...

PSB bij mij op 16.

16. Pet Shop Boys - Suburbia / Paninaro (1986)

Goeie B-side ook!

Er zijn best een aantal nummers van Prince die ik leuk vind, maar Kiss vind ik heel ambetant. PSB dit jaar net niet gehaald, maar volgende jaargang wel. Waar ze dat laatste aan verdiend hebben? Door de gastzangeres.

Ah mijn nummer 1!

Het is verder wel bekend dat ik geen liefhebber van Prince. Dit liedje is nog eens een flinke overtreffende trap daarop. Behoort voor mij tot het slechtste ooit. Echt niet om aan te horen. Dan nog liever de versie van Bertus Staigerpijp...

Heb ik speciaal voor vigil the PSB voor Kiss gezet, krijg ik bovenstaande tekst om mijn oren.

8. Pet Shop Boys - Suburbia (The Full Horror) / Paninaro
9. Prince and The Revolution - Kiss (Extended)

De single Kiss vind ik catchy, maar niet zijn sterkste song. De extended versie daarentegen is een pak beter. De lange versie van Suburbia met de geweldige titel 'The Full Horror' is ook zo fraai en net als johan de witt vind ik de b-side ook erg sterk!

west schreef:
Heb ik speciaal voor vigil the PSB voor Kiss gezet, krijg ik bovenstaande tekst om mijn oren.

8. Pet Shop Boys - Suburbia (The Full Horror) / Paninaro
9. Prince and The Revolution - Kiss (Extended)

Sorry voor de tekst, de rest heb je hartstikke goed gedaan

west schreef:
(quote)

Mijn bescheiden mening is dat dit 1986 en ik weet inmiddels ook 1987 minder sterke jaren zijn als 1981-1985. Er is een mooie top 20 van te maken, maar mijn playlist is een stuk korter.

Deels eens, 86 en 87 vind ik in de breedte wel minder dan vooral 83-85 echter 88 verwacht ik weer meer van. Maar misschien blijkt 85 toch favoriet te zijn. De 90s is echter wel duidelijk mijn favoriete decennium.

Jongens waren ze, maar aardig getalenteerde jongens.

PSB hier op plek 9, Prince in geen welden of vegen te bekennen.

PSB stonden wel op m'n short (eh long) list maar haalden het lang niet.
Deze van Prince heb ik nooit veel mee gehad. Niet zo extreem als vigil maar ik kan er een groot deel in meegaan

Kiss hoor ik liever in de versie van Tom Jones, het verveelliedje liever in de versie van Drukwerk.

remcodulac schreef:
Kiss hoor ik liever in de versie van Tom Jones, het verveelliedje liever in de versie van Drukwerk.

Het gaat hier over Suburbia, niet over Being Boring

remcodulac schreef:

Een harde regen die iets noordeljk van ons valt?

Suburbia had er bij mij eigenlijk net in moeten staan, prachtig! Toch net een paar andere gekozen.

zaaf
16. Metallica - Master of Puppets
https://www.youtube.com/watch?v=ujwiWjJLwBg

Punten : 187
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #5 voor 1986
Thrash Metal

Nounou wat een variatie in de lijst… De signature song van Metallica mét bassist Burton. Handelt over drugs en hoe die de controle overnemen.
De single is echter een iets meer dan 3 minuten durende edit van de albumtrack van ruim achtenhalve minuut… De volledige versie is als promo uitgebracht.

15. Kate Bush - Hounds of Love
https://www.youtube.com/watch?v=xeJUncCA11k

Punten : 189
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Johnny Marr

RYM's #3 voor 1986
Art Pop

Het titelnummer van Bush' album handelt over de angst om verliefd te worden, vergelijkbaar met het achterna gezeten worden door een zwerm honden. De videoclip, die zijzelf regisseerde, is gebaseerd op de Hitchcockfilm The 39 Steps en kent, net als in diens films, een cameoverschijning van hem.

Het gaat hard.

05. Beastie Boys - (You gotta) fight for your right (to party)
12. Metallica - Master of puppets

zaaf schreef:
15. Kate Bush - Hounds of Love
(afbeelding)

De videoclip, die zijzelf regisseerde, is gebaseerd op de Hitchcockfilm The 39 Steps en kent, net als in diens films, een cameoverschijning van hem.

Over films gesproken, de sample aan het begin ("It's in the trees, it's coming!") komt uit deze klassieke horrorfilm: Night of the Demon (1957) - MovieMeter.nl

Bij mij op het podium met een bronzen medaille.

Metallica viel heel nipt buiten de top 20 hier.

Nou, tot nu toe valt het helemaal niet tegen

03. Depeche Mode – A Question of Lust / Christmas Island
06. Kate Bush – Hounds of Love / The Handsome Cabin Boy

Mijn nummer 1 nu al, GrafGantz zeg er es wat van man

1. Kate Bush - Hounds of Love
6. Depeche Mode - A Question of Lust
11. Metallica - Master of Puppets / Welcome Home (Sanitarium)

vigil schreef:
Al

Het is verder wel bekend dat ik geen liefhebber van Prince. Dit liedje is nog eens een flinke overtreffende trap daarop. Behoort voor mij tot het slechtste ooit. Echt niet om aan te horen. Dan nog liever de versie van Bertus Staigerpijp...

en een kusje voor alle kiss stemmers, bij mij in een beresterk jaar pas op 4

Dit tweetal heb ik niet opgenomen zonder dat er verder veel mis mee is

Hounds of Love zeker mooi, maar bij lange na niet goed genoeg voor de top 20.

Ik had geen zin de single-versie van Metallica op te zoeken om te beoordelen.
Deze van Kate vind ik wel ok (wel minder dan Running up that Hill of Big Sky) maar geen top 20.

Leuk nummer van Kate, maar nog leuker met oh oh oh's erbij!

Dát is toch a nice surprise. Mijn nummer 2 Master of Puppets. Live helemaal geweldig om mee te maken.

Johnny Marr: Metallica pas op 11?! Ben je soft aan het worden of zo?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:15 uur

geplaatst: vandaag om 04:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.