MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Gloria heeft dit jaar ten onrechte mijn steun gemist. Heeft wat puntjes gescheeld.

Ik ben ook geen Van fan; Gloria en Baby Please Don't Go vind ik dan nog best ok maar in het geweld van 1964 heb ik 'm niet eens in m'n voorkeuzelijst gezet - die sowieso al te lang was voor 1964 laat staan 62-64

zaaf
ranja schreef:
(quote)

Dat plaatje is wel heel erg cryptisch
ik heb toch niks verraden he..

Geen Walk on by voor mij. Zeker niet slecht, maar ik kwam aan 20 betere nummers. Wel Them in mijn lijstje:

18. Them - Baby please don't go / Gloria (1964)

Ook beiden bij mij tussen 21-100.

zaaf
18. Roy Orbison - In Dreams (1963)
http://images.45cat.com/roy-orbison-in-dreams-london-s.jpg

Punten : 153
Nom. : 7x
Nr. 1 van : nico1616

RYM's #3 voor 1963
Baroque Pop

Dit is drama! Roy zijn zoetgevooisdheid bereikt mij totaal niet. En het bereik, dat hij tentoonspreidt in deze song, verzoet mijn opinie niet. En hoewel ik Blue Velvet een geweldige film vind, heeft die het kwartje er niet kunnen rossen.

Roy Orbison - In Dreams (1963)

17. Françoise Hardy - Le temps de l'amour (1962)
http://images.45cat.com/francoise-hardy-le-temps-de-lamour-vogue-s.jpg

Punten : 173
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #10 voor 1962
Yé-yé

Dit is zeer coole meidenpop! Carrière nauwelijks gestart en per direct is (de muziek van) mademoiselle Hardy niet te versmaden...

Françoise Hardy - Le temps de l'amour (1962)

Roy bij mij op 10, Françoise op 7.

In dreams heeft het net niet gehaald bij mij, best wel leuk nummer! Maar Hardy uiteraard wel!

03. Françoise Hardy - Le temps de l'amour (1962)
18. Them - Baby please don't go / Gloria (1964)

Ik ben wel een busventilator en ook nog ventilator van garagesteen en geen man stond hoger dan Gloria (ook nog omdat ik beide kanten goed vind).

FH verwacht ik met haar zielige nummer in de top drie (waar ze bij mij ook staat).

Leuke cover van Le temps de l 'amour op mijn avatar-ep Maar het orgineel niet eens overwogen eigenlijk.
Wel een andere van dezelfde ep

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
18. Roy Orbison - In Dreams (1963)

Dit is drama! Roy zijn zoetgevooisdheid bereikt mij totaal niet. En het bereik, dat hij tentoonspreidt in deze song, verzoet mijn opinie niet. En hoewel ik Blue Velvet een geweldige film vind, heeft die het kwartje er niet kunnen rossen.
Zelfs de coverversie door René Froger ergens in de roerige jaren '90 hielp niet?

Enfin, tot dusver geen overeenkomsten hier; soit, had ik me maar niet tot een toptien moeten beperken.

In Dreams is voor mij onsterfelijk gemaakt sedert Blue Velvet, het zoete liedje werd ineens naargeestig, ik denk nu altijd aan een stalker. Het lied is een grote crescendo, gedragen door Roys fantastische stem, I love it ?

Ik heb in mijn top 20 tot nu toe alleen dit fijne singletje:
12 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)

In Dreams veel lager in mijn lijst. Francoise Hardy heb ik natuurlijk niet Film Pegasus.
Dan heb ik nog een vraag: Dionne Warwick?!

west schreef:
Dan heb ik nog een vraag: Dionne Warwick?!

Het antwoord moet zeker Isaac Hayes zijn?

Maar Nine Inch Nails knapt er ook van op.

Bam! Mijn nummer twee (Francoise) en elf (Roy). Die van haar komt uit de topfilm Moonrise Kingdom, Blue Velvet moet ik nog gaan zien ?

Françoise Hardy

Nog geen overeenkomsten tot nu toe, wel heb ik een andere van Hardy.

Verder hoop ik dat iedereen verder heeft gekeken dan zijn Beatlesneus en dat niet heel de Top 10 er mee vol staat.

Oh ja, The Beatles maakten toen ook muziek.

Poek schreef:
(quote)

Het antwoord moet zeker Isaac Hayes zijn?

Zeker weten!

Walk On By - Isaac Hayes w/The Bar-Kays (1969) - YouTube

Edit: zie ook mijn top 10 albums...

Willen jullie een geheim weten? Ik vond één nummer van The Beatles goed genoeg voor mijn top 20.

Poek schreef:
Willen jullie een geheim weten? Ik vond één nummer van The Beatles goed genoeg voor mijn top 20.

Ik ook. Heb jij een andere?

west schreef:
(quote)

Ik ook. Heb jij een andere?

Ik dacht dat mijn 'zoekplaatje' wel duidelijk was

Ik heb er twee, maar als iedereen een andere heeft kunnen er alsnog 4 of 5 het gehaald hebben.

johan de witt schreef:
Ik heb er twee, maar als iedereen een andere heeft kunnen er alsnog 4 of 5 het gehaald hebben.

Of helemaal geen één... (maar dat lijkt me sterk).

Ik heb er geen een, er is zo veel mooiere muziek gemaakt in deze jaren.

zaaf
16. Getz/Gilberto - The Girl From Ipanema (1964)
http://images.45cat.com/stan-getz-joao-gilberto-the-girl-from-ipanema-1964-6-s.jpg

Punten : 177
Nom. : 9x

RYM's #6 voor 1964
Bossa nova

Dit is bossanova vóór Pixies! Nummer van Tom Jobim, opgenomen voor het samenwerkingsalbum van João Gilberto met saxofonist Stan Getz. Astrud Gilberto was de toenmalige vrouw van João en zong met dit nummer haar carrière op gang. Mijn nummer 20¼.

Getz/Gilberto - The Girl From Ipanema (1964)

15. Booker T. & The MG's - Green Onions (1962)
http://images.45cat.com/booker-t-and-the-mgs-green-onions-stax-s.jpg

Punten : 183
Nom. : 9 x

RYM's #2 voor 1962
Rhythm & Blues

Dit is geen marijuana verwijzing! Volgens gitarist Cropper dan. Wel is het een instrumental, bedacht door Booker T Jones op zijn 17e. Booker speelde zeer jong al zeer veel instrumenten en was op zijn 18e toetsenman bij de Stax-huisband. Op een los momentje riedelde hij een stukje Green Onions, wat de eigenaar van Stax, Jim Stewart opving en deze wilde het vangen op geluidsband. Grotendeels geimproviseerd dus, maar een van de bekendste instrumentals geworden.

Booker T. & The MG's - Green Onions (1962)

Best leuk hoor, Green Onions, maar bij mij kansloos in het geweld van deze 3 jaren.

ranja schreef:
Best leuk hoor, Green Onions....

Zeg, zo kan 'ie kan wel weer limonade!

Een juweel uit de soulgeschiedenis wat mij betreft:
5. Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)

Ipanema was mijn laatste afvaller, de groene uien ook niet overwogen, wel een leuk nummer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:17 uur

geplaatst: vandaag om 01:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.