Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2019, 12:33 uur
Astrud 
Uiteindelijk heb ik een top 99 gemaakt, deze zijn al langs geweest:
2 Getz/Gilberto - The Girl From Ipanema (1964)
16 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
18 Dionne Warwick - Walk On By (1964)
59 Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)
Walk On By door Isaac Hayes is ook geweldig, maar die van Dionne vind ik nog beter.
Dubbele single van Them was lange tijd mijn favoriete single van 1964, maar dat is toch wat afgezwakt nu.
De rest is ook stuk voor stuk prima (toevallig een week of 2 terug Blue Velvet weer eens gezien), maar voor mij geen top 99 materiaal. Van Francoise heb ik wel een andere erin.

Uiteindelijk heb ik een top 99 gemaakt, deze zijn al langs geweest:
2 Getz/Gilberto - The Girl From Ipanema (1964)
16 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
18 Dionne Warwick - Walk On By (1964)
59 Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)
Walk On By door Isaac Hayes is ook geweldig, maar die van Dionne vind ik nog beter.
Dubbele single van Them was lange tijd mijn favoriete single van 1964, maar dat is toch wat afgezwakt nu.
De rest is ook stuk voor stuk prima (toevallig een week of 2 terug Blue Velvet weer eens gezien), maar voor mij geen top 99 materiaal. Van Francoise heb ik wel een andere erin.
0
geplaatst: 8 april 2019, 12:38 uur
Ipanema nu al. Dan ben ik bang dat het nog mooiere Corcovado het niet gaat halen.
Ik had een voorselectie van 100 nummers, maar geen tijd om die verantwoord op volgorde te zetten, dus ik heb me beperkt to 40 Opzij-nummers.
06. Françoise Hardy – Le temps de l'amour / Ton meilleur ami
09. Dionne Warwick – Walk On By / Any Old Time of Day
14. Stan Getz & João Gilberto & Astrud Gilberto – The Girl From Ipanema / Blowin' in the Wind
Ik had een voorselectie van 100 nummers, maar geen tijd om die verantwoord op volgorde te zetten, dus ik heb me beperkt to 40 Opzij-nummers.
06. Françoise Hardy – Le temps de l'amour / Ton meilleur ami
09. Dionne Warwick – Walk On By / Any Old Time of Day
14. Stan Getz & João Gilberto & Astrud Gilberto – The Girl From Ipanema / Blowin' in the Wind
0
geplaatst: 8 april 2019, 12:42 uur
remcodulac schreef:
dus ik heb me beperkt to 40 Opzij-nummers.
dus ik heb me beperkt to 40 Opzij-nummers.
Zo ken ik je weer! Ik maakte me al zorgen.
0
geplaatst: 8 april 2019, 12:46 uur
Toch al 4 nummers uit mijn lijstje:
03. Françoise Hardy - Le temps de l'amour (1962)
06. Booker T. & The MG's - Green onions (1962)
13. Stan Getz & Joao Gilberto - The girl from Ipanema (1964)
18. Them - Baby please don't go / Gloria (1964)
0
geplaatst: 8 april 2019, 14:16 uur
Booker T!
Die heb ik op een mooie 7de plek staan.
Overigens heb ik ook 2 Beatles maar beide niet heel hoog, eentje zelfs op 20
Die heb ik op een mooie 7de plek staan.
Overigens heb ik ook 2 Beatles maar beide niet heel hoog, eentje zelfs op 20
0
zaaf
geplaatst: 8 april 2019, 14:32 uur
14. Beach Boys - I Get Around (1964)
http://images.45cat.com/the-beach-boys-i-get-around-capitol-s.jpg
Punten : 194
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #2 voor 1964
Sunshine Pop, Vocal Surf
Dit is bravejongetjesmuziek! Te zoet voor zo'n knoest als ik, maar wel grappig en best muzikaal.
Beach Boys - I Get Around (1964)
13. Animals - The House of the Rising Sun (1964)
http://images.45cat.com/the-animals-the-house-of-the-rising-sun-columbia-s.jpg
Punten : 198
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : nelis, shinybeast
RYM's #3 voor 1964
Mod, British Rhythm & Blues
Dit is song 1 bij gitaarles! Hoewel ik het best sfeervol vind enzo en Eric Burdon een uitstekende zanger, vind ik het geheel toch ook een beetje vervelend. Maar 10 Animals fans can't be wrong. Herkomst van de oude folksong is mysterieus, feit dat een rockgroep hiermee scoorde gaf het de status "eerste folkrock-hit".
Animals - The House of the Rising Sun (1964)
http://images.45cat.com/the-beach-boys-i-get-around-capitol-s.jpg
Punten : 194
RYM's #2 voor 1964
Sunshine Pop, Vocal Surf
Dit is bravejongetjesmuziek! Te zoet voor zo'n knoest als ik, maar wel grappig en best muzikaal.
Beach Boys - I Get Around (1964)
13. Animals - The House of the Rising Sun (1964)
http://images.45cat.com/the-animals-the-house-of-the-rising-sun-columbia-s.jpg
Punten : 198
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : nelis, shinybeast
RYM's #3 voor 1964
Mod, British Rhythm & Blues
Dit is song 1 bij gitaarles! Hoewel ik het best sfeervol vind enzo en Eric Burdon een uitstekende zanger, vind ik het geheel toch ook een beetje vervelend. Maar 10 Animals fans can't be wrong. Herkomst van de oude folksong is mysterieus, feit dat een rockgroep hiermee scoorde gaf het de status "eerste folkrock-hit".
Animals - The House of the Rising Sun (1964)
0
geplaatst: 8 april 2019, 14:42 uur
Hoewel ik mijzelf niet als Animals fan beschouw, vind ik dit nummer geweldig mooi:
2. The Animals - The House of the Rising Sun (1964)
Eerder:
5. Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)
12 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
2. The Animals - The House of the Rising Sun (1964)
Eerder:
5. Booker T. and The MG's - Green Onions (1962)
12 Them - Baby Please Don't Go / Gloria (1964)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 april 2019, 14:53 uur
Een verzamel-dubbelelpee van de Beach Boys vond ik als braaf jongetje van een jaar of vijf al prettig, ergo mijn eerste match. I Get Around had ik zelfs op 2.
Moet ook wel toegeven dat er wel wat nummers langskomen die ik met wat beter spitwerk misschien ook wel in mijn lijstje opgenomen had (Them en The Animals wellicht en The Girl from Ipanema toch wel vrij zeker), maar die leemte wordt vast minder als we wat verder in de tijd komen.
Moet ook wel toegeven dat er wel wat nummers langskomen die ik met wat beter spitwerk misschien ook wel in mijn lijstje opgenomen had (Them en The Animals wellicht en The Girl from Ipanema toch wel vrij zeker), maar die leemte wordt vast minder als we wat verder in de tijd komen.
0
geplaatst: 8 april 2019, 14:56 uur
The Animals heb ik niet overwogen, maar had wel een plekje in mijn lijstje verdiend. De andere nummers niet. Er is ook nog geen nummer uit mijn lijst voorbij gekomen.
0
geplaatst: 8 april 2019, 14:57 uur
Casartelli schreef:
Staan volgens mij allemaal op de eerste 2 pagina's bij RYM, dus ik vraag me nu toch af welke zoekmethode je eigenlijk hanteert om je lijstje samen te stellen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 april 2019, 15:01 uur
GrafGantz schreef:
Staan volgens mij allemaal op de eerste 2 pagina's bij RYM, dus ik vraag me nu toch af welke zoekmethode je eigenlijk hanteert om je lijstje samen te stellen.
Ik neem mijn eigen toplijsten/albumlijsten als startpunt en leg dan per artiest RYM ernaast om te kijken wat er op single is uitgebracht.Staan volgens mij allemaal op de eerste 2 pagina's bij RYM, dus ik vraag me nu toch af welke zoekmethode je eigenlijk hanteert om je lijstje samen te stellen.
0
geplaatst: 8 april 2019, 15:03 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ik neem mijn eigen toplijsten/albumlijsten als startpunt en leg dan per artiest RYM ernaast om te kijken wat er op single is uitgebracht. Dus is het een idee om jouw methode aan te vullen met de suggestie van GrafGantz?
0
geplaatst: 8 april 2019, 15:06 uur
Justus18 schreef:
The Animals heb ik niet overwogen, maar had wel een plekje in mijn lijstje verdiend. De andere nummers niet. Er is ook nog geen nummer uit mijn lijst voorbij gekomen.
The Animals staan op nummer 3 in de singlelijst voor 1964 van RYM:
Top Singles of 1964 - Rate Your Music - rateyourmusic.com
1
geplaatst: 8 april 2019, 15:09 uur
Tot nu toe drie overeenkomsten maar er komen er sowieso nog wel een paar langs
3. Françoise Hardy - Le Temps De L'Amour / Ton Meilleur Ami (1962)
14. Dionne Warwick - Walk On By / Any Old Time Of Day (1964)
15. The Bitch Boys - I Get Around / Fun, Fun, Fun (1964)
3. Françoise Hardy - Le Temps De L'Amour / Ton Meilleur Ami (1962)
14. Dionne Warwick - Walk On By / Any Old Time Of Day (1964)
15. The Bitch Boys - I Get Around / Fun, Fun, Fun (1964)
0
geplaatst: 8 april 2019, 15:11 uur
Nog steeds geen overeenkomsten
Dit nummer van Animals vind ik niet heel bijzonder en Beach Boys best leuk maar eigenlijk is er geen enkel Beach Boys nummer dat in een top 20 van een jaar zou passen.
Dit nummer van Animals vind ik niet heel bijzonder en Beach Boys best leuk maar eigenlijk is er geen enkel Beach Boys nummer dat in een top 20 van een jaar zou passen.
1
geplaatst: 8 april 2019, 15:12 uur
ranja schreef:
Dit nummer van Animals vind ik niet heel bijzonder en Beach Boys best leuk maar eigenlijk is er geen enkel Beach Boys nummer dat in een top 20 van een jaar zou passen. Lol
1966 verdient maar 1 winnaar lijkt mij, zowel A- als B-kant
0
geplaatst: 8 april 2019, 15:20 uur
Beach Boys had ik op 12, Animals helegaar niet.
Gaan we de voetbalclub uit Velsen nog krijgen vraag ik me af
Gaan we de voetbalclub uit Velsen nog krijgen vraag ik me af
1
geplaatst: 8 april 2019, 15:21 uur
jordidj1 schreef:
Weer twee uit mijn lijst, joehoe! Wat een smaak heb ik toch.
Weer twee uit mijn lijst, joehoe! Wat een smaak heb ik toch.
Ja, mainstream blijkbaar
1
geplaatst: 8 april 2019, 15:29 uur
west schreef:
Ik ben niet zo'n liefhebber van RYM, maar het lijstje even bekijken zou inderdaad geen kwaad kunnen. Ik zie nu (achteraf) dat ik uit de top alleen The Animals gemist heb.
0
geplaatst: 8 april 2019, 15:41 uur
Beach Boys hebben zeker hun plaats in de muziekgeschiedenis, maar ik ben niet heel wild van hun muziek. Het nummer van The Animals is wel de moeite.
07. The Animals - The house of the rising sun (1964)
07. The Animals - The house of the rising sun (1964)
0
geplaatst: 8 april 2019, 15:43 uur
Ik heb de strandjongens wel, maar dan met een betere single. Die beestenbende wist het net te halen met plek 17.
0
geplaatst: 8 april 2019, 16:04 uur
The Animals bij mij op 3, ik had gedacht dat dit nummer veel breder gedragen zou zijn. In deze periode is House of the Rising Sun een van de eerste nummers waar ik aan denk.
Benieuwd welke 12 deze hier overtreffen.
Benieuwd welke 12 deze hier overtreffen.
0
zaaf
geplaatst: 8 april 2019, 16:29 uur
12. Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles / C’est à l’amour auquel je pense (1963)
http://images.45cat.com/francoise-hardy-tous-les-garcons-et-les-filles-pye-s.jpg
Punten : 201
Nom. : 9 x
RYM's #19 voor 1963
Yé-yé, French Pop
Dit is meisjesmuziek! Dit zelfgeschreven chanson gaat over gevoelens van afgunst ten opzichte van leeftijdsgenoten die het o zo goed met elkaar kunnen vinden. Haalde eind '63 bij ons de Tijd voor Teenagers Top 10…
Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles / C’est à l’amour auquel je pense (1963)
11. Zombies - She's Not There (1964)
http://images.45cat.com/the-zombies-shes-not-there-parrot-2-s.jpg
Punten : 203
RYM's #5 voor 1964
Beat Music, Mod
Dit is gecovered! Tja, Santana heeft mijn opinie over de song geen goed gedaan. Maar ook Blunstone hindert me tamelijk. Toch een fameuze, genre-overschrijdende compositie.
Zombies - She's Not There (1964)
http://images.45cat.com/francoise-hardy-tous-les-garcons-et-les-filles-pye-s.jpg
Punten : 201
Nom. : 9 x
RYM's #19 voor 1963
Yé-yé, French Pop
Dit is meisjesmuziek! Dit zelfgeschreven chanson gaat over gevoelens van afgunst ten opzichte van leeftijdsgenoten die het o zo goed met elkaar kunnen vinden. Haalde eind '63 bij ons de Tijd voor Teenagers Top 10…
Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles / C’est à l’amour auquel je pense (1963)
11. Zombies - She's Not There (1964)
http://images.45cat.com/the-zombies-shes-not-there-parrot-2-s.jpg
Punten : 203
RYM's #5 voor 1964
Beat Music, Mod
Dit is gecovered! Tja, Santana heeft mijn opinie over de song geen goed gedaan. Maar ook Blunstone hindert me tamelijk. Toch een fameuze, genre-overschrijdende compositie.
Zombies - She's Not There (1964)
0
geplaatst: 8 april 2019, 16:33 uur
Enkel Them uit mijn lijstje, ik heb wel een nummer van Burt maar van een andere zangeres.
Ook maar 1 Bieten, maar dat gaat de komende jaren flink omhoog.
Ook maar 1 Bieten, maar dat gaat de komende jaren flink omhoog.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.