MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Ah, dubbel succes hier. MJ op plek 12 maar heb er eentje nog hoger, dus de conclusie dat dit de beste van Bad is kan ik niet onderschrijven. Tanita op plek 13, vanwege het prettige stemgeluid

Tanita heb ik altijd wel gemogen. Fijn nummer, maar niet in de buurt van mijn top-20.

jordidj1 schreef:
Ik heb ‘n andere GNR, die zal Arno vast ook zijn vergeten.
Uiteraard. Ook top 5-klant.

Beste van Bad sowieso, misschien ook wel de beste MJ.

johan de witt schreef:
Tanita heb ik altijd wel gemogen. Fijn nummer, maar niet in de buurt van mijn top-20.

Ja zoiets.

Erg matige gezamenlijke lijst tot nu toe

Leuk weetje over de reanimatie
Tanita is zeker mooi, maar niet in mijn lijst. Ben al lang nuchter...

Nou, dat gaat al lekker zo:

1. Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine
6. Public Enemy - Bring the Noise
10 Michael Jackson - Smooth Criminal
11 Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety

24 Prince - Alphabet St. (12")

Mooie verhalen bij de nummers zaaf!

zaaf
west schreef:
Mooie verhalen bij de nummers zaaf!
dankje, vriend! ik oefen nog op de dactylische hexameter

Ja lastig he, ik had die shit ook met Grieks...
Tis net als de golven op zee of een galopperend paard...

zaaf
luigifort schreef:
Ja lastig he, ik had die shit ook met Grieks...
Tis net als de golven op zee of een galopperend paard...
galopperen, ook zoiets dat me vrij lastig af gaat.

Ik zag Chuck D in mei nog live dactylisch hexametrisch voordragen in de Ziggo Dome bij the Gods of Rap. Met voor hem De La Soul (1989 komt eraan...) en daarna the Wu Tang Clan. Was erg fijn!

01. Guns n' Roses - Sweet child o' mine
09. Tanita Tikaram - Twist in my sobriety

Michael Jackson en Public Enemy hebben mijn top 20 net niet gehaald. Maar niets mis met die nummers.

Ik heb een andere van Tanita.
Geen Jackson, overigens geldt ook voor mij dat ik Smooth Criminal bepaald niet het beste nummer van Bad vind.

6. The Primitives - Crash
9. Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety

Geen MJ maar wel Tanita en The Primitives, aangenaam verrast dat die twee het gehaald hebben

Bonk schreef:
Ik dacht trouwens dat Radio Veronica-rock de nr. 1-vijand op MuMe was, maar dat zal ik wel weer verkeerd begrepen hebben

Ach, er zullen vast sommige zijn... voor mij is meer de snob2000 de grootste tegenpool zo'n beetje.

Thom Y had iig meer moeite met die dactylische hexameter tijdens Everything in Its Right Place in de Zigga-zag-a Dome

Hee, een sophisti-pop nummer. Dat zal dan wel in mijn lijstje staan.

06. Tanita Tikaram – Twist in My Sobriety / Friends

luigifort schreef:
Thom Y had iig meer moeite met die dactylische hexameter tijdens Everything in Its Right Place in de Zigga-zag-a Dome

Ik zie Thom graag optreden met zijn bandje, maar hij kan natuurlijk dactylisch hexametrisch niet in de schaduw staan van de grote Chuck D.

De Odysseus van de rap

Het is toch Paris die in de Ilias de show steelt? Of haal ik nu rappers en klassiekers door elkaar, meester Zaaf?

Paris Hilton?

zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Het is toch Paris die in de Ilias de show steelt? Of haal ik nu rappers en klassiekers door elkaar, meester Zaaf?
Nou ikzelf was altijd van Achilles, vanwege zn hiel. Maar de dames waren meer van Paris geloof ik.

Tanita had ik op 26. Mooie stem, mooi nummer.

Michael Jackson, daar begon het voor mij zo'n beetje mee destijds. Maar 30 jaar later zijn dit soort nummers volstrekt kansloos voor mijn top 20. Een ander viezer plaatje haalde nog wel de 42e plek.

west schreef:
Paris Hilton?

Paris - The Devil Made Him Do it

zaaf
14. Dinosaur Jr - Freak Scene
https://www.youtube.com/watch?v=p3c126gnA50

Punten : 234
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #11 voor 1988
Indie Rock, Alternative Rock

Monumentale song van deze band. Nonchalant en heftig, jangle noise rock. Bijzonder qua structuur en dynamiek en gitaarspel natuurlijk. En toch vind ik het verrassend dat ie erbij staat…

13. Neneh Cherry - Buffalo Stance
https://www.youtube.com/watch?v=W8Es0bvgTno

Punten : 243
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : jordidj1

RYM's #57 voor 1988
Pop Rap, Dance-Pop

Leuk, Neneh erbij! De songtitel verwijst naar de groep kunstenaars, muzikanten, visagisten enz. waar Cherry zich in bewoog, Buffalo. Ook verwijst het naar het nummer Buffalo Gals waaruit gesampled wordt. Dat gebeurt ook uit Hey You van de Rocksteady Crew en het saxofoontje komt uit Miami's Chicken Yellow.
Verder wordt producer Tim Simenon alias Bomb the Bass in het zonnetje gezet middels de songbreak waarin Cherry roept: Yeah, Timmy! Tell it like it is! en Bomb the Bass, rock this place!

Jaja, ik heb Dinosaur. Op 7, verreweg hun beste nummer (en zeer waarschijnlijk de enige van hun die het bij mij in een lijst haalt)

Ook wel leuke nummers, maar nergens in de buurt van mijn lijstje te vinden.

6. The Primitives - Crash

zaaf schreef:
(quote)
galopperen, ook zoiets dat me vrij lastig af gaat.

https://downtownshreveport.com/wp-content/uploads/2017/07/monty-python-ministry-of-silly-walks.jpg

haalt mijn #1 de eindlijst?!

Nog niets uit m'n top 10::

11. Guns n' Roses - Sweet Child o' Mine
12. Michael Jackson - Smooth Criminal
13. Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
16. Neneh Cherry - Buffalo Stance

18. Dinosaur Jr - Freak Scene

In hun top drie van beste nummers, samen met hun covers van Nelis en Byrds, en dus hun beste single.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.