MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
2x nee. Al kan ik GnR op zich wel redelijk hebben. De laatste jaren zitten de echt goede songs onderin laten we hopen dat dit voor 1988 anders zal zijn.

Bonk schreef:
Voor mij toch wel de beste van GnR. Hij kwam op 11 in dit jaar. Met deze van Prince heb ik niet zo veel.

Idem, inclusief de 11.

Twee aardige nummers wel, maar geen top 20-materiaal voor mij.

Meteen al twee nummers die hoog in mijn flop tien staan.

Prince heb ik zowaar een keer net niet in mijn top 20, maar toen ik 'm 2 dagen terug weer hoorde had ik toch wat spijt want het is wel een lekkere catchy single. Wel één van zijn mindere uit de jaren '80, maar de lat lag hoog. Leuk dat GNR het hier gehaald heeft. Komt Slayer ook nog?

Mooie start. GnR drie keer op nr 1 in iemands lijstjes. Love it or hate it nummer? Het is een voor de hand liggend nummer van de groep, maar blijft een meesterwerk.

Ik vind ze allebei heerlijk. 100% match.

Sweet Child is uitgebracht in '88? Ok, volledig over het hoofd gezien, dat moest natuurlijk mijn nummer 1 zijn.

Nee en nee.
Look at us now...

Where do we go now?

Sweet in-in-die o' mi-hi-hi-ne

Ik heb ‘n andere GNR, die zal Arno vast ook zijn vergeten.

Ik heb GeenR. Ook geen Prince.

jordidj1 schreef:
Ik heb ‘n andere GNR, die zal Arno vast ook zijn vergeten.

Ja, die heb ik ook. Geen Sweet Child O' Mine bij jou?

west schreef:
(quote)

Ja, die heb ik ook. Geen Sweet Child O' Mine bij jou?

Op 23 heb in de top 20 gekozen voor 1 nummer per artiest, anders werd het echt te moeilijk.

zaaf
18. Primitives - Crash
https://www.youtube.com/watch?v=14ZnvxD5Fhg

Punten : 189
Nom. : 9x
Nr. 1 van : ranja

RYM's #26 voor 1988
Power Pop, Jangle Pop

In '86 koos ik hun debuutsingle wel, deze haalde mn lijst niet. Wel een prettig nummer, nogal eens gebruikt voor soundtracks. Meest in het oog springend staaltje daarvan is de remix Crash (The '95 Mix) die is gemaakt door er allerhande instrumentaria aan toe te voegen (niet door een Primitives-lid ingespeeld) en te gebruiken op de Dumb and Dumber soundtrack.

17. Public Enemy - Bring the Noise
https://www.youtube.com/watch?v=9wz7ECsgLTw

Punten : 193
Nom. : 9x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #30 voor 1988
Hardcore Hip Hop, East Coast Hip Hop, Political Hip Hop

Eén van dé Public Enemy-tracks. Maakt gebruik van een behoorlijk aantal samples, muzikaal gezien (oa James Brown en Funkadelic), maar de tekst van Chuck D is bron voor nog veel meer samples.
Die tekst zit technisch gezien tamelijk vernuftig in elkaar: Chuck gebruikt hier onder andere de dactylische hexameter (meest gebruikte versvoet voor epische gedichten in de klassieke oudheid, waarin zowel de Ilias als de Odyssee van Homerus geschreven zijn).

Primitives op 20, lekker!

(The) Primitives niet overwogen, had ik wel moeten doen.

The Primitives niet overwogen, had ik ook niet moeten doen.

BRING THE NOISE!!!!?????????

Sssstttt...

Ja leuk!

Crash had ik op 45

Ik had Crash op 9, heerlijke oorwurm.

Verder wel leuke nummers, maar nog geen overeenkomsten hier.

Primitives in de top 20 dat ik dat nog mag meemaken

Had ik ook nooit verwacht. Erg fijne verrassing.
Crash bij mij op 6.

Ik ook niet. Jangle is namelijk public enemy nr. 1 op MuMe

Zegt me niets, die primitievelingen, niet in mijn lijst dus. PE is niet echt mijn ding dus heb ik niet eens een heel klein beetje overwogen.

Mm, ik merk nu dat ik een favoriete houseplaat helemaal over het hoofd heb gezien. Staat zelfs niet in de top 1300 zoveel van RYM vreemdgenoeg.

luigifort schreef:
Ik ook niet. Jangle is namelijk public enemy nr. 1 op MuMe

Ik had een andere van Public Enemy. Ik dacht trouwens dat Radio Veronica-rock de nr. 1-vijand op MuMe was, maar dat zal ik wel weer verkeerd begrepen hebben

zaaf
16. Michael Jackson - Smooth Criminal
https://www.youtube.com/watch?v=_E2r2vOlqvA

Punten : 204
Nom. : 10x
Nr. 1 van : 50tracks

RYM's #25 voor 1988
Dance-Pop

Het sterkste nummer van Bad haalt hier de eindlijst. Smooth Criminal komt voort uit de song Al Capone, die Jackson eerder schreef. Dat nummer verscheen later als bonus op de heruitgave Bad 25 (de box).
Annie Are You OK is een veelgebruikte zin bij het leren reanimeren: Resusci Anne (zo heet de pop) dient bij de reanimatie gevraagd te worden Annie, Are You OK?

15. Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
https://www.youtube.com/watch?v=wVmMvwxUzN4

Punten : 211
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #43 voor 1988
Sophisti-Pop

Growing up-song en een bescheiden hit voor de destijds 18-jarige exotische Tikaram met een mooie diep stemgeluid. Ze had nog wat nog kleinere hitjes, dus geen eendagsvlieg, maar t scheelt niet veel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.