Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 8 april 2019, 21:48 uur
Film Pegasus schreef:
Als Paul McCartney dit legendarische openingsakkoord speelde,
Als Paul McCartney dit legendarische openingsakkoord speelde,
Ik heb geprobeerd om me hier een voorstelling van te maken.

3
geplaatst: 8 april 2019, 21:56 uur
Vandaag heeft nu al zin gehad: ik heb voor het eerst Things We Said Today beluisterd en vind het heul mooi.
0
geplaatst: 8 april 2019, 22:08 uur
Ook bij mij sluiten ze netjes aan, al heb ik de Beatles op 6 en Otis op 7.
0
geplaatst: 8 april 2019, 22:18 uur
EttaJamesBrown schreef:
Vandaag heeft nu al zin gehad
Vandaag heeft nu al zin gehad
Tijdens het samenstellen van mijn lijst loop ik al tegen ontdekkingen aan. En vandaag heb ik voor het eerst geluisterd naar een original van een nummer uit mijn lijst. Ik verwacht een andere versie nog wel in de top7, maar het origineel is misschien wel de beste versie (B-kantje uit 1963).
1
zaaf
geplaatst: 9 april 2019, 06:55 uur
7. Johnny Cash - Ring of Fire (1963)
http://images.45cat.com/johnny-cash-ring-of-fire-columbia-hall-of-fame-s.jpg
Punten : 249
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #8 voor 1963
Country
Dit is multi-interpretabel! Is het nou wel of niet door June Carter geschreven met Johnny in mind? Feit is dat Anita Carter het opnam voor het album Folk Songs Old and New. Volgens het verhaal droomde Cash over de song en hoorde daar mariachi-trompetten bij. Als Anita's versie niet zou scoren, zou Cash zijn idee opnemen en aldus gebeurde. Maar die Ring of Fire??? Volgens Cash's eerste vrouw gaat het simpelweg om een vrouwelijk orgaan...
Johnny Cash - Ring of Fire (1963)
http://images.45cat.com/johnny-cash-ring-of-fire-columbia-hall-of-fame-s.jpg
Punten : 249
Nom. : 14 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #8 voor 1963
Country
Dit is multi-interpretabel! Is het nou wel of niet door June Carter geschreven met Johnny in mind? Feit is dat Anita Carter het opnam voor het album Folk Songs Old and New. Volgens het verhaal droomde Cash over de song en hoorde daar mariachi-trompetten bij. Als Anita's versie niet zou scoren, zou Cash zijn idee opnemen en aldus gebeurde. Maar die Ring of Fire??? Volgens Cash's eerste vrouw gaat het simpelweg om een vrouwelijk orgaan...
Johnny Cash - Ring of Fire (1963)
0
geplaatst: 9 april 2019, 08:21 uur
Al die mensen die zeggen zoveel dames in hun lijst te hebben... heeft nou iedereen andere liedjes gekozen ofzo? Of bestaat de hele top 5 uit girlgroups... ben benieuwd.
0
geplaatst: 9 april 2019, 08:30 uur
Het eerste, ben ik bang. Ik heb een top 40 met alleen maar dames. Daarvan zijn er vier langsgekomen. En ik zal heel blij zijn als er nog een of twee volgen...
0
geplaatst: 9 april 2019, 08:36 uur
ranja schreef:
Al die mensen die zeggen zoveel dames in hun lijst te hebben... heeft nou iedereen andere liedjes gekozen ofzo? Of bestaat de hele top 5 uit girlgroups... ben benieuwd.
Mijn top-3 is dames, maar daarvan ben ik eigenlijk alleen zeker van eentje dat die nog komt.
0
geplaatst: 9 april 2019, 08:39 uur
Sjonnie Monnie is toch maar mooi mijn nummer twee. Wel achter een girlgroup trouwens, maar die verwacht ik sowieso nog podium. Daarnaast moet en zal Nina ook nog langskomen (toch?) maar verder?
0
geplaatst: 9 april 2019, 08:41 uur
Nina, Kinks, Sam, Beatles, Ronettes verwacht ik sowieso nog wel. Dan is er nog plek voor eentje.
0
geplaatst: 9 april 2019, 08:55 uur
ranja schreef:
Je hebt toch wel de goede van Martha en haar demonen gekozen, hoop ik?
2
zaaf
geplaatst: 9 april 2019, 09:08 uur
remcodulac schreef:
Het eerste, ben ik bang. Ik heb een top 40 met alleen maar dames. Daarvan zijn er vier langsgekomen. En ik zal heel blij zijn als er nog een of twee volgen...
onverzadigbaar...Het eerste, ben ik bang. Ik heb een top 40 met alleen maar dames. Daarvan zijn er vier langsgekomen. En ik zal heel blij zijn als er nog een of twee volgen...
0
geplaatst: 9 april 2019, 09:13 uur
Ik was gisteravond zo druk bezig met de overheerlijke singles uit 1966 dat ik mijn nummer 1 Otis Redding helemaal gemist heb. Mooie plek op 8! 
Johnny Cash, die ik normaal hoog heb zitten en staan, haalde dit keer mijn top 30, niet mijn top 20.

Johnny Cash, die ik normaal hoog heb zitten en staan, haalde dit keer mijn top 30, niet mijn top 20.
0
geplaatst: 9 april 2019, 09:37 uur
Ik heb Cash op zesh!
Maar voor iedereen die het al zeker weten... geen Dusty? Geen Righteous Brothers?
Maar voor iedereen die het al zeker weten... geen Dusty? Geen Righteous Brothers?
0
geplaatst: 9 april 2019, 09:40 uur
Verkeerde jaar... in dit trio jaren kwam ze er net niet aan toe bij mij
1
geplaatst: 9 april 2019, 09:43 uur
vigil schreef:
Ik heb Cash op zesh!
Ik heb Cash op zesh!
Dusty of Petula, ja, die zou ik ook wel erbij willen hebben.
0
geplaatst: 9 april 2019, 09:44 uur
vigil schreef:
The Righteous Brothers heb ik in mijn top 20, Dusty in mijn top 30.
0
geplaatst: 9 april 2019, 09:44 uur
Mijn nummer 1 wordt ook niet veel genoemd, top 10 zal er dus niet in zitten vrees ik.
0
geplaatst: 9 april 2019, 09:45 uur
Ik gok toch nog op Dylan, The Beatles, Orbison, Simone en met wat geluk nog een keer Motown als die stemmen niet te verdeeld zijn.
1
geplaatst: 9 april 2019, 10:03 uur
Ja maar, een top 20 zonder Martha, Chiffons, Supremes, Sandie, Velvelettes, dat hoort toch niet?
0
geplaatst: 9 april 2019, 10:08 uur
Tammys, Crystals!
Ik denk dat ze elkaar in de weg gezeten hebben.
Ik denk dat ze elkaar in de weg gezeten hebben.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 april 2019, 10:11 uur
Ik hoor net van Cash' eerste vrouw dat ik Ring of Fire ook mee mag tellen qua dames. Dat treft, want die had ik op 5.
Verder is het inmiddels wel duidelijk dat het Nederlandse lied sneuvelt op al die mensen die zich blindstaren op de eerste twee pagina's RYM singleslijst.
Verder is het inmiddels wel duidelijk dat het Nederlandse lied sneuvelt op al die mensen die zich blindstaren op de eerste twee pagina's RYM singleslijst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.